R230 alusta ja moottori
R230 alusta ja moottori
Eli oon hankkimassa kyseistä korimallia saksasta. Onko kellään tietoa, että onko R230 V8-versioissa aina automaattisesti ABC-alusta? Kun V6:sia on vissiin ihan rautajousilla.
Ja moottoreista vielä sen verran että onko kyseisessä mallissa olevista V6-moottoreista (245hv ja 272hv) molemmat näitä yksilöitä mistä hajoaa jakopäältä se ratas?
Mitä muita tyyppivikoja noissa moottoreissa voi olla?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Ja moottoreista vielä sen verran että onko kyseisessä mallissa olevista V6-moottoreista (245hv ja 272hv) molemmat näitä yksilöitä mistä hajoaa jakopäältä se ratas?
Mitä muita tyyppivikoja noissa moottoreissa voi olla?
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Nykyinen kulkine:
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Re: R230 alusta ja moottori
Paas ny ees haettavaa vuosimallia näkysälle, niin voi ihmiset sanoa aiheesta jotain.
Jos M112 moottori, niin ei hajoile ketjut yks kaks yllättäen. Niitähän oli siis prefacelift malleissa.
Mutta eipä tuota niin pikkusella moottorilla kai kukaan halua
Jos M112 moottori, niin ei hajoile ketjut yks kaks yllättäen. Niitähän oli siis prefacelift malleissa.
Mutta eipä tuota niin pikkusella moottorilla kai kukaan halua

Re: R230 alusta ja moottori
245 Hv moottori on pomminvarma M112 (3.7l versio) ja ensimmäisessä Faceliftissä 2006 on tullut tuo 272 Hv M272 (3.5l) moottori, josta haulla löytyy juttua.
Itse autosta en tiedä yhtään mitään... Jos laitat jonkun esimerkkiauton voin katsoa onko siinä ABC-alusta?
Itse autosta en tiedä yhtään mitään... Jos laitat jonkun esimerkkiauton voin katsoa onko siinä ABC-alusta?
Re: R230 alusta ja moottori
Vuosimallit 2003-2007 on kiikarissa.
Pitää katella vkonloppuna paremmalla ajalla mobile:sta ja autoscout24:sta ehdokkaita taas, voin linkata pari tänne...
Saakohan sen daimlerilta tms selville valmistenumerolla onko johonkin M272-moottoriseen yksilöön tehty se jakopää?
Tokihan daimlerin tiedoissa ei näy yksityisten gurujen tekemät rempat...
Pitää katella vkonloppuna paremmalla ajalla mobile:sta ja autoscout24:sta ehdokkaita taas, voin linkata pari tänne...
Saakohan sen daimlerilta tms selville valmistenumerolla onko johonkin M272-moottoriseen yksilöön tehty se jakopää?
Tokihan daimlerin tiedoissa ei näy yksityisten gurujen tekemät rempat...
Viimeksi muokannut JaakkoY, Pe 05.12.2014 05:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kulkine:
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Re: R230 alusta ja moottori
Olen ollut R129 koppasen SL:n kyydissä, jossa M112 ja se kulki kyllä ihan iloisesti. Se taisi olla 3.2 litranen, joten kyllä se 3.7 litranen M112 on kyllä varmasti ihan passeli valinta. Noin tuoreessa taitaa olla jo 7 lovinen loota, joka kanssa parantaa suorituskykyä.
Re: R230 alusta ja moottori
Juu, ainoo vaan mikä toiveen tosta 7g-tronicista vesittää, on se että M112-moottorin perään ei vissiin oo saanu sitä, tuli vasta tohon M272:seen.
Voimaahan ei koskaan oo liikaa, mutta uskon pärjääväni tolla M112:sella ja 5-lovisella. Ehkä
Voimaahan ei koskaan oo liikaa, mutta uskon pärjääväni tolla M112:sella ja 5-lovisella. Ehkä

Nykyinen kulkine:
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Re: R230 alusta ja moottori
Mielestäni R230 aina ABC alusta joka on vähän laskenut innostusta mallia kohtaan.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: R230 alusta ja moottori
Tuossa 6-koneisessa ei ainakaan ole ABC:tä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/5946072" onclick="window.open(this.href);return false;
8-koneisissa mitä on myynnissä nettiautossa, näyttäisi olevan ABC, joten olisikohan se sitten niissä vakiona? Tässäkin on ABC, vaikka myyjä myykin sitä ilmajousilla
: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/6865073" onclick="window.open(this.href);return false;
M113 koneiseen on ainakin saanut 7-vaihteisen näköjään. Osta sellainen sillä ainakin pärjää
8-koneisissa mitä on myynnissä nettiautossa, näyttäisi olevan ABC, joten olisikohan se sitten niissä vakiona? Tässäkin on ABC, vaikka myyjä myykin sitä ilmajousilla

M113 koneiseen on ainakin saanut 7-vaihteisen näköjään. Osta sellainen sillä ainakin pärjää

Re: R230 alusta ja moottori
Ei oo juu aina ABC:tä 6-koneisissa, nettiautossa oli hiljan juuri yks mitä nimenomaan mainostettiin rautajousilla.
Kun eikös ton mahdollisen jousituksen napit oo tossa siinä vaihdekepin takana olevassa kytkinpaneelissa?
Kun eikös ton mahdollisen jousituksen napit oo tossa siinä vaihdekepin takana olevassa kytkinpaneelissa?
Nykyinen kulkine:
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Re: R230 alusta ja moottori
Enpä tiedä missä ne napit on, kertokoon joku kuka tietää
Katselin VIN-koodilla löytyykö varustekoodia "487 ABC", sillä saa ainakin varman tiedon asiasta.
Mielenkiintoinen kori tuo on, hinnat vaan heittelee ihan hitosti. Vaikea keksiä "oikeaa" hintaa tuolle ja vielä vaikeampi yrittää ymmärtää mitä tulli tuon arvoksi keksii

Mielenkiintoinen kori tuo on, hinnat vaan heittelee ihan hitosti. Vaikea keksiä "oikeaa" hintaa tuolle ja vielä vaikeampi yrittää ymmärtää mitä tulli tuon arvoksi keksii

Re: R230 alusta ja moottori
R230:n innostusta on madaltanut minullakin tuo ABC-alusta ja (kova)kattomekanismi joka alhaalla haukkaa todella paljon kuljetuskapasiteettia. Myös kovakaton mahdolliset hälyäänet / nitinät (kun katto on ylhäällä) ovat minun kaltaiselle luonteelle ihan myrkkyä.
Tämän topicin kautta tulin vasta nyt tutustuneeksi M272 -moottorin ongelmiin. Taas yksi uuden sukupolven sokerista tehty moottori = kiertäisin ne kaukaa. M112 koneella ja rautajousilla auto olisi varmasti halvin, lue: järkevin ylläpidettävä.
Tämän topicin kautta tulin vasta nyt tutustuneeksi M272 -moottorin ongelmiin. Taas yksi uuden sukupolven sokerista tehty moottori = kiertäisin ne kaukaa. M112 koneella ja rautajousilla auto olisi varmasti halvin, lue: järkevin ylläpidettävä.

Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
Re: R230 alusta ja moottori
No onkin tullut katottua vain SL500 mallejaJaakkoY kirjoitti:Ei oo juu aina ABC:tä 6-koneisissa, nettiautossa oli hiljan juuri yks mitä nimenomaan mainostettiin rautajousilla.
Kun eikös ton mahdollisen jousituksen napit oo tossa siinä vaihdekepin takana olevassa kytkinpaneelissa?

W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
Re: R230 alusta ja moottori
Tere
Itellä on toi r230 vm 2003 M112 motilla (3,7), ei oo ollu ongelmia tän parin kymmenen tuhannen km aikana mitä oon ite ajellu. Mittarissa nyt vähän yli 140 000 (mutta kukapa näistä lukemista tietää).
Jätin aikanaan ton 500:sen pois laskuista juuri ton ABC:n takia, käsittääkseni niitä ei saa rautajousilla. Autohan ois hieno, mutta iskariremppa kallis.
350:seen on saanu lisävarusteena noi ilmajouset. Suurimmassa osassa niitä ei varmaankaan ole.
Kovin tyytyväinen oon ollu tähän SL:ään. Pari SLK:ta oli tätä ennen, hyviä autoja nekin.
Itellä on toi r230 vm 2003 M112 motilla (3,7), ei oo ollu ongelmia tän parin kymmenen tuhannen km aikana mitä oon ite ajellu. Mittarissa nyt vähän yli 140 000 (mutta kukapa näistä lukemista tietää).
Jätin aikanaan ton 500:sen pois laskuista juuri ton ABC:n takia, käsittääkseni niitä ei saa rautajousilla. Autohan ois hieno, mutta iskariremppa kallis.
350:seen on saanu lisävarusteena noi ilmajouset. Suurimmassa osassa niitä ei varmaankaan ole.
Kovin tyytyväinen oon ollu tähän SL:ään. Pari SLK:ta oli tätä ennen, hyviä autoja nekin.
SL 350 (R230), SLK 200 k (R171), SLK 200 k (R170), CE 300 (W124)
Re: R230 alusta ja moottori
Itseäkin alkanut kiinnostaan R230 SL 350 04-06.. nyt jos tuo verouudistus nyt toteutuu niin näidenkin autojen tuontiin tulee jotain järkeä. SL 500 mallin jos toisi niin pitäisi melkein olla tiedossa että ABC-alusta on huollettu.
Mitenkä näiden autojen ruosteongelmien kanssa? Foorumeilta tuntuu olevan tiedossa että takakaarissa muhii ruoste ainakin..
Mitenkä näiden autojen ruosteongelmien kanssa? Foorumeilta tuntuu olevan tiedossa että takakaarissa muhii ruoste ainakin..
Re: R230 alusta ja moottori
Mercedes Enthusiast- lehdessä 8/13 on muutaman sivun juttu käytetyn R230:n ostajan opastukseksi. Ongelmia on tuottanut SBC- järjestelmä, joka on lehden mukaan korjattu liikkeen puolesta kerran ilmaiseksi. ABC:ssä on ollut ongelmia lähinnä takana. Aiemmissa vuosimalleissa tavaratilaan on saattanut kertyä vettä, joka on aiheuttanut keskuslukituksen pumpun rikkoontumisen.
SL 350 (R230), SLK 200 k (R171), SLK 200 k (R170), CE 300 (W124)
Re: R230 alusta ja moottori
Tavaratilaan tosiaan tulee vettä lähes kaikissa malleissa, ilmeisesti facelift-versioissa asia korjattu. Tuohon vuotoon on kyllä ohjeet youtubessa, eikä ole paha tehdä itse.
Takalokarit näemmä näissä ruostuu, mutta sekin sit yksilöistä kiinni enemmän. Jos ei ikinä putsaa sisälokareita kunnolla niin sillo varmasti ruostuu..
Takalokarit näemmä näissä ruostuu, mutta sekin sit yksilöistä kiinni enemmän. Jos ei ikinä putsaa sisälokareita kunnolla niin sillo varmasti ruostuu..
Re: R230 alusta ja moottori
Päädyin nyt tohon 350:seen, ja m112-moottorilla. Helmikuussa pitäis saksasta sellanen tuoda, kunhan luottokauppias ehtii. Miellyttävin väriyhdistelmä musta päältä ja vaalea sisältä on hakusessa, harmittavaa vaan että suurin osa tolla väriyhdistelmällä on tuotu italiasta, on siellä kuulemma suosittu.
Mites ton kulutus? Sillä ei tosin oo väliä sinänsä, kunhan lämpimäkseni kyselen
SLK oli kans yks vaihtoehto, on vaan itellä mittaa 192cm, ei riitä tilat en takia siinä...
Mites ton kulutus? Sillä ei tosin oo väliä sinänsä, kunhan lämpimäkseni kyselen

SLK oli kans yks vaihtoehto, on vaan itellä mittaa 192cm, ei riitä tilat en takia siinä...
Nykyinen kulkine:
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Re: R230 alusta ja moottori
Laitan kyllä sitten tänne infoa verosta kanssa kunhan saan auton suomeen ja päätöksen tullista, tulli tiedottaa veromuutoksesta viikolla 3 lisää. Luin niiden nettisivuilta. Mutta 10te luokkaa pitäis olla, veromuutoksen myötä voi pienentyä 2-3te.
Nykyinen kulkine:
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Re: R230 alusta ja moottori
SLK 55 AMG verotukseen tuo muutos tulee kans mukavasti vaikuttamaan, itse pituutta 189cm... ja SLK:n osalta ei ongelmaa..
Tosin autojen luonteen täysin erillaiset..
JarkkoY: ketäs olet käyttänyt luottovälittäjänä? laita vaikka pm
Tosin autojen luonteen täysin erillaiset..
JarkkoY: ketäs olet käyttänyt luottovälittäjänä? laita vaikka pm
Re: R230 alusta ja moottori
Miettiny kans Amg:tä, 211-korisia ja tätä r230:stä. Ois ne kyllä hienoja, on vaan kuitenkin vähän yli budjetin. Meinasin tolla SL:llä ajaa kesät talvet, kai se siihenkin soveltuu?
Toki työajoihin löytyy luottopelinä sprinter vm.1996, väkivahva 2.9td
Toi SL on aina miellyttäny korimallina, se on hyvin onnistunu. Se uudempi facelift mikä on samoilla ajovaloilla kun CLS, ei taas miellytä ulkoisesti, toki siihen ei takataskussa oleva momenttikaan riittäis...
Toki työajoihin löytyy luottopelinä sprinter vm.1996, väkivahva 2.9td

Toi SL on aina miellyttäny korimallina, se on hyvin onnistunu. Se uudempi facelift mikä on samoilla ajovaloilla kun CLS, ei taas miellytä ulkoisesti, toki siihen ei takataskussa oleva momenttikaan riittäis...
Nykyinen kulkine:
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999
Mb W221 S420cdi vm.2007
Ex-autot ja autoa muistuttavat:
Mb R230 SL350 vm.2004
Vw Scirocco 2.0tdi vm.2010
Mb W211 E320cdi vm.2007
Mb W211 E280cdi vm.2005
Bmw E39 530D vm.1999