Laita vin koodi näkyville niin katsotaan minkä värinen auto on. Taitaa se värikoodi olla siinä lukkopellin kilvessäkin. Kyllä maaliliikkeestä saa maalia ilman värikoodiakin, jollain kameralaitteella sen voi katsoa tai sitten ihan vaan sellasilla pienillä lappusilla joita vertaa alkuperäiseen sävyyn. Meneekö pahasti vikaan jos veikkaan auton olevan 744 brilliant silver?
Mielestäni on tärkeintä että saat ruosteet mahdollisimman hyvin pois. Paras olisi hiekka/soodapuhallus, mutta perusrälläkällä ja karkeahiomalaikalla saa omien kokemuksien mukaan myös ihan hyvää jälkeä. Myös ruosteenpoistoaineita voi kokeilla, mutta en oikein luota kemikaalien kanssa läträämiseen.
Sitten tietenkin tasoitus hienolla kitillä, joka hiotaan sopivalla hiomapaperilla tasaiseksi. Jotkut laittavat pohjamaalin (ruosteenesto, sinkkimaali tms) kitin alle ja jotkut kitin päälle, alla olisi tietenkin parempi mutta kitin pysyvyys saattaa heiketä.
Pintamaali suihkutetaan sitten, mitä useampia ohuita kerroksia sitä parempi. Maalin hinta on yleensä suoraan verrannollinen maalin laatuun. Maali kannattaa ostaa ihan kunnon automaalikaupasta.
C 200 CDI Elegance (W204)
"A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." - Bruno Sacco
Vaikka onkin hyvä opetella uusia asioita.. niin , silti kävisin kysymässä tarjousta paikkamaalauksesta ihan ammattilaiselta . Lähinnä siksi , että lopputulos olisi kustannusten arvoinen . Kun hommaat kunnon maalit , ruostesuoja-aineet ja jos vielä sattuu niin , että lopputulos ei ihan sitä mitä halusit ,niin silloin voi harmittaa ..
kilikalillakin saa hyvää mutta ei-metalli väri pinnoilla....reuna alueen hionta 2ooo vesihionta ja präy pulloihin saa ihan oikeaa maaliakin kovettajineen niin tulee hyvä ja lopuksi koneella tahnalla hionta ja kiilloitus niin ei huomaa eroa....toikin kyllä tulee kokemuksen kautta.
Metalli värit tahtoo olla sellaista että etenkin lakkaus on paukku pullossa mattaa tai sameaa ja siitä ero..sitten jos ei kiillota ja hio reuna alueita on siellä kaikki lika tarttunut reunan karkeusuuteen.
Häivyttäminen muutenkin oikeasti ruiskulla mennään aina pienellä paineella reuna alueen yli ja lisätään ohennusta kunnes jäljellä on pelkkää ohenninta mutta tää tehdään noin kahdella kerralla....eli ruiskusta maalia pois ja ohenninta tilalle...ja alue pitää olla ohi hiottu hienolla paperilla(1500-2000)
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor