v6 cdi pakopaine vikakoodi
v6 cdi pakopaine vikakoodi
Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.
Turbon siipien moottori ei pysy mukana?
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbon siipien moottori ei pysy mukana?
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Mulla tulee sama koodi omaan 320cdi:hin
Nypyttääkö sinulla matalilla kierroksilla??
Oma hyppii ku kenguru kun on 1800-2200rpm
Nypyttääkö sinulla matalilla kierroksilla??
Oma hyppii ku kenguru kun on 1800-2200rpm
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Joo matalilla, ei isommasta vauhdista ollenkaan, olikos sulla v6?
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Juu on v6 vm:2006
Ensin näytti egr vikaa ja meni vikatilaan,myös teki samaa nypytystä.
Poistimme egr ohjelmallisesti ja lastutimme sen,enään ei mene vika tilaan mutta jatkaa nypytystä.
Ensin näytti egr vikaa ja meni vikatilaan,myös teki samaa nypytystä.
Poistimme egr ohjelmallisesti ja lastutimme sen,enään ei mene vika tilaan mutta jatkaa nypytystä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Alkuun tehdä kuten *:ri ohjeistaaepk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.
Turbon siipien moottori ei pysy mukana?
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(lisäksi tarkistaa vielä sen anturin reijät)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
"Tarkasta rakenne osan ....."epk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.
Turbon siipien moottori ei pysy mukana?
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Entäpä jos ensin tekisitkin juuri niin kuin testeri pyytää ja spekuloidaan vasta sitten.
Pakopaineanturi on omassa "kolossaan", jossa pohjassa pieni reikä, jonka kautta pakopainepulssi pääsee anturille, reikä menee aika-ajoin tukkoon, tyyppivaiva.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Ahaa, tässä oli semmoinen että liikkeessä autoon oli tuo pakopaineanturi jo vaihdettu eikä korjaantunut, starin suosittelemaa testiä ei tuossa keritty ajamaan kun kone liian kuuma tällä kertaa. Hyvä vinkki tuo anturin pohjareikä, lähdetään siitä liikkeelle! Kiitoksia vinkistä 

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Ja jos littimeen on jotain elektro sitäsun tätä suihikittu niin koita putsata se mahdolisiman hyvin kuivakasi samoin se anturin puoleinen
aika usein näkee että se tasauspaine reikä liitmessä/anturissa on jotain tuomoista täynnä tai sitten on paine pesurilla(mikä ei ole mikään auton pesuun sopiva kapistus) pesty
aika usein näkee että se tasauspaine reikä liitmessä/anturissa on jotain tuomoista täynnä tai sitten on paine pesurilla(mikä ei ole mikään auton pesuun sopiva kapistus) pesty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
kiitos tarvii koittaa rassata reikää.
Ite tein testin ja sen mukaan muka kaikki ois ok.
enään ei tuu edes vikakoodia mutta hampaat meinaa tippua kun nyt se nykiminen on todella voimakas.
Ite tein testin ja sen mukaan muka kaikki ois ok.
enään ei tuu edes vikakoodia mutta hampaat meinaa tippua kun nyt se nykiminen on todella voimakas.
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.
Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
näyttääkö se ihan oikeita arvoja siellä se anturi ?
auto ei käynnissä putket irti niin ahtopaine,ilmanpaine ja pakopaine pitäs näyttää kaikki samaa
auto ei käynnissä putket irti niin ahtopaine,ilmanpaine ja pakopaine pitäs näyttää kaikki samaa
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva okepk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.
Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä
jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)
määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun
onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista
E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- -hardcore-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
- Paikkakunta: etelässä
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Turbon huollatin ja samalla moodattiin niin loppu nykiminen sieltä oli kulunu semmonen pyöreä rautaa oleva osa missä on mikä on koloja täynnä... No kumminkin turbo kun huollettiin niin loppu nykiminen. Siipien elektroninen poksikin voi olla rikki hammaspyöristä lähteny paloja helppo.. Aukasta lipsit auki niin näät onko ne rikki. Itellä oli siinäkin sanomista. Mutta tuolla loppu itellä anto kanssa vika koodeja minkä ei liittyny millään tapaa noihin osiin mitä vaihdoinepk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.
Turbon siipien moottori ei pysy mukana?
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
IHMISET ON TYHMIÄ
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Itellä kanssa röörit auki ja testejen mukaan kaikki ok.
Railipaineet,ahtopaineet,läppien ohjaus ja kun tekee pika testin niin ei herjan herjaa.
Mutta nykii edelleekin 1800-2500rpm välillä riipuen kuormituksesta,P päällä kaasutamalla kone pätkii myös.
Ajossa nykiminen on todella terävää ja kovaa,ihan kun joku katkaisisi dieselein syötön kokonaan hetkeksi.
Railipaineet,ahtopaineet,läppien ohjaus ja kun tekee pika testin niin ei herjan herjaa.
Mutta nykii edelleekin 1800-2500rpm välillä riipuen kuormituksesta,P päällä kaasutamalla kone pätkii myös.
Ajossa nykiminen on todella terävää ja kovaa,ihan kun joku katkaisisi dieselein syötön kokonaan hetkeksi.
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Paljonko oli ajettu sillä turbolla ennen huoltoa? Mitä huollossa tehtiin? Laitettiinko laakerita tai uusia siipiä? Paljonko kustansi? Missä teetit?-hardcore- kirjoitti:Turbon huollatin ja samalla moodattiin niin loppu nykiminen sieltä oli kulunu semmonen pyöreä rautaa oleva osa missä on mikä on koloja täynnä... No kumminkin turbo kun huollettiin niin loppu nykiminen. Siipien elektroninen poksikin voi olla rikki hammaspyöristä lähteny paloja helppo.. Aukasta lipsit auki niin näät onko ne rikki. Itellä oli siinäkin sanomista. Mutta tuolla loppu itellä anto kanssa vika koodeja minkä ei liittyny millään tapaa noihin osiin mitä vaihdoinepk kirjoitti:Mikäs tämmöisen todellinen vika mahtaa olla? dpf arvot ok, turbon ohjaus ok, egr läpät ohjaus ok... Vika tulee pienestä nopeudesta lähdettäessä, "vain tällöin ". Ei muita vikakoodeja.
Turbon siipien moottori ei pysy mukana?
http://eeppkk.kuvat.fi/kuvat/sekalaista ... 100315.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla nykii vähän kanssa mutta vain kesällä, hyvin kuumana päivänä heti kun laittaa käyntiin, mutta vain alakierroksilla. Tyhjäkäynti-1200 rpm. Ylemmillä kierroksilla toimii normaalisti. Ja loppuu kokonaan kun ajan muutaman sata metriä
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Juu tuo mun tapaus hankala kun tulee sen verta harvoin että ei oikee pääse arvoja seuraamaan, täytyy nyt koittaa arvoja tutkia ilman että vika päällä, jos siitä jotain löytyy.
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
CDI203 kirjoitti:Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva okepk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.
Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä
jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)
määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun
onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista
E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää
joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.
Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.
edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.
- -hardcore-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
- Paikkakunta: etelässä
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
mulla se loppu kun turbo tosiaan tehtiin sie on "hammaspyörä" mihin tulee siipien ahtimen vipu niiin siellä oli kulumaa niin luultavasti se jumitti siihen koska säätämoottorin hammastuksissa oli pikkusen sanomista. nyt on modattu turbo eli pakopesä isonnettu siivet ym ym kaikki uutta sähkö osa myös niin nykiminen loppu heti. kaippa tuosta tekstistä saa selvää mitä tarkotan 

IHMISET ON TYHMIÄ
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
epk kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva okepk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.
Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä
jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)
määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun
onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista
E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää
joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.
Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.
edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.
Jatkoa,kylmällä koneella ei tee tätä, eikä kuumalla. Vika tulee heti kun kun ajosta lämpimän koneen hetken aikaa antanut jäähtyä ja lähtee ajamaan edellä mainitulla tavalla.
- -hardcore-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
- Paikkakunta: etelässä
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
epk kirjoitti:epk kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva okepk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.
Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä
jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)
määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun
onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista
E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
veikkaan sitten että se on se turbon sisällä oleva oikeeta nimee ei nyt tuu mutta siipien hammastettupyörä... siinä oli mulla kulumaa ja sen kun tuli uus loppu nypytys.... meinaan mulla on nyt 2noita siipien moottoria ja toimii kummallakin..
jotakin yhteistä nimitäjää
joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.
Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.
edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.
Jatkoa,kylmällä koneella ei tee tätä, eikä kuumalla. Vika tulee heti kun kun ajosta lämpimän koneen hetken aikaa antanut jäähtyä ja lähtee ajamaan edellä mainitulla tavalla.
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Joko epk sulle on tullut selvyys vikaan??
Mulla on tutkittu 3 eri henkilön voimin vikoja,vaidettu nyt korkeepaine pumpun säätöventtiili ja otettu egr kokonaan pois/laipattu.
Nytten on selvinnyt että autoregenoi kokoajan siksi tietyillä kierroksilla nykii.
Vielä ei ole selvinnyt miksi auto tekee niin?
Koska star ei näytä syytä siihentai vikakoodia,mutta taas kun katsoo arvoja niin se tekee sitä.
Mulla on tutkittu 3 eri henkilön voimin vikoja,vaidettu nyt korkeepaine pumpun säätöventtiili ja otettu egr kokonaan pois/laipattu.
Nytten on selvinnyt että autoregenoi kokoajan siksi tietyillä kierroksilla nykii.
Vielä ei ole selvinnyt miksi auto tekee niin?
Koska star ei näytä syytä siihentai vikakoodia,mutta taas kun katsoo arvoja niin se tekee sitä.
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Työn alla, päivitän kun jotain faktaa.
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Sulla on siis dpf filtteri. Onko siellä paine eroa vai miksi se koko ajan sitä tekee? Normaalisti minulla regeneroi noin 700-1200km välein, mutta se ei nyi silloin. Sen regeneroinnin huomaa vain äänestä ja sitäkin piti oppia kuuntelemaan enenkuin tunnisti. Siihen tulee sellainen "kumea humina" mukaan. Ja tietysti paikallaan sammutettaessa napsuu pakoputki.villes kirjoitti:Joko epk sulle on tullut selvyys vikaan??
Mulla on tutkittu 3 eri henkilön voimin vikoja,vaidettu nyt korkeepaine pumpun säätöventtiili ja otettu egr kokonaan pois/laipattu.
Nytten on selvinnyt että autoregenoi kokoajan siksi tietyillä kierroksilla nykii.
Vielä ei ole selvinnyt miksi auto tekee niin?
Koska star ei näytä syytä siihentai vikakoodia,mutta taas kun katsoo arvoja niin se tekee sitä.
Mulla on täysin koskematon / virittämätön kampe
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Ei ole paine eroa ja tuhka arvo on hyvä.
Epäilinkin että ohjelmassa on jotain hämärää ja se on nyt tutkinnan alla vaikka ohjelmoija väittää kyllä ettei siinä voi olla syy.
Epäilinkin että ohjelmassa on jotain hämärää ja se on nyt tutkinnan alla vaikka ohjelmoija väittää kyllä ettei siinä voi olla syy.
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
No sehän on helppo selvittää kun palauttaa alkuperäisen softan.villes kirjoitti:Ei ole paine eroa ja tuhka arvo on hyvä.
Epäilinkin että ohjelmassa on jotain hämärää ja se on nyt tutkinnan alla vaikka ohjelmoija väittää kyllä ettei siinä voi olla syy.
Itsekin olen harkinnut EGR:n poistattamista softasta, mutta en ole uskaltanut, kun ei ole varmuutta että kuka osaa tehdä sen oikein, ettei tule mitään muita ongelmia. Siinäkinhän pitää rukata koko taulukkoa, koska puhtaan ilman määrä lisääntyy sitten kun egr on aina kiinni.
Sehän EGR käsittääkseni nostaa koneen nopeammin käyntilämpöön ja ehkä sitä kautta se pystyy aloittamaan polton aikaisemmin. Tosi kylmän oloisella koneella se kyllä nytkin polttaa. Kaupunkinopeuksissa jopa.
Vaikkakin staar ohjatussa pakkopoltossa se käski pitää polton aikan koko ajan yli 2000 kierrosta konessa.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
- -hardcore-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
- Paikkakunta: etelässä
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
En usko kyllä että ohjelmassa on vika ite laitoin vakio ohjelman takasin ja sama nypytys 1500-2000 sen jälkeen loppuu.
Vika ei oo egr.ssä eikä tunnu olevan imukaulan antureissa kokeiltu on. Vaikka eikä tuu mitään vika koodeja. Mutta ajattelin penkissä testailla eri juttuja. IlmoTan jos keksin jotain. Mutta itellä on manuaali. Eiks noissa automaateissa nypytys voi tulla laatikosta näin on ainakin jollain ollu. Päässy glykoolio öljyn sekaan....
Vika ei oo egr.ssä eikä tunnu olevan imukaulan antureissa kokeiltu on. Vaikka eikä tuu mitään vika koodeja. Mutta ajattelin penkissä testailla eri juttuja. IlmoTan jos keksin jotain. Mutta itellä on manuaali. Eiks noissa automaateissa nypytys voi tulla laatikosta näin on ainakin jollain ollu. Päässy glykoolio öljyn sekaan....
IHMISET ON TYHMIÄ
- -hardcore-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 07.12.2014 20:55
- Paikkakunta: etelässä
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Ei kukaan muuten oo kokeillu kaasun asentotunnistinta vaihtaa. Sitä aattelin vielä kokeille kunhan saan semmoseen jostakin lainaan. Mulla kerran anto siitä vika koodin. Eli siis mitään vika koodia ei oo muuta tullu mikä vois itellä enää liityä tohon nyppimiseen....
IHMISET ON TYHMIÄ
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Tuo Vito, missä oli pakopaineongelmaa tyhjäkäynnillä ja humputusta kierroksilla, siinä oli säädetty ahtimen siivet liian auki. Lieköhän jo tehtaalta asti ollut niin, mutta karvan verran kiinni päin ruuvaamalla ongelmat katosi täysin. Eikö siellä sitten pysynyt säädin menossa mukana vai mitä, mutta Tapio sen ehjäsi ja nyt pelaa. 

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Oletteko tehneet suuttimien ohivuoto testiä? Nuo piezosuuttimet V6:ssa on aika jänniä kamppeita. Ohivuototesti kertoo sen että olisko jonkin suuttimen kuulaventtiili kulunut siten että sopivassa lämpötilassa päästää liikaa polttoainetta paluupuolelle ja tämä aiheuttaisi värähtelyn koska pumpun tuotto ei kerkiä nousta korvaamaan puutuvaa määrää.epk kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Eli anturin molemat reijät sekä liitimessä oleva okepk kirjoitti:reikä putipuhdas kuten uusianturikin. Starin liitinyhteys mikälie testi näyttää ok.
Ajoin myös, vian haku valituksen mukaan, nykii ajossa, vaadittavat 4 adaptaatiota (kaasun asento jne. ) , ei vaikutusta. ??
Kannattaa tutkailla kaikkien paine anturien arvot kun kone ei käy ja verratta keskenään/todeliseen ulkoilman paineeseen
sitten sama käydessä onko erot järkeviä
jokune tapaus on tullut vastaan missä jumitelevat siivet on tehneet tuon kaltisia oireita myös muutama viallinen säädin
(jos jostain saa lainnattua säätimen niin helppo kokeilla)
määrän säädin ja paineen säädin myös tarkaan tutukaillun
onkos nykiminen kovaa, nopea, hidasta, pumpaavaa, minkä moista
E:ihmen paljon näitä pakopaine onkelmaisia ollut parin viime kk sisällä
jotakin yhteistä nimitäjää
joo, kaikki nuot katsottu, autokäynnissä ja virrat päällä, arvot näyttää samaa eli hyvää. Aika rotlan vetelin testejä läpitte, maffit, mapit, lambda analysoinnit, egr pitkän kaavan mukaan jne. Kaikki näyttää oikein hyvää. Otin myös turbon ohjausboxin auki, ei mitään, pikkuisin mustaa rataspölyä, ei muuta.
Ei oikeen saa vikaa testattua silleen että arvoista katselis, koska vika tulee todella harvoin , pirullisen harvoin : kuumalla koneella ei käytännössä ollenkaan, hyvin harvoin voi tulla tällöinkin tosin, nypytys alkaa noin 3000 kohdilla, kaasupohjassa kun kiihdyttää, kunnon rytkytys, helpoiten tulee noin alle 50kmh nopeuksissa kun lähtee monottaa. Mutu tuli omistajalta että ehkä puolikuumalla koneella tulis helpoiten vika ulos. Eikä aina silloinkaan.
edit, huomionarvoista on että autolla ajettu vain 130tkm, -07 ml 280cdi... kunto on sen mukainen että ei siitä mahdottomia oo ruuvattu jos olllenkaan.
Tämä nyt on vain täyttä arvailua. Yleensä tuo aiheuttaa vain kylmäkäynistysongelmia. Suutin vaan voi mennä rikki useammalla tavalla. Ja lämpötilalle se on todella herkkä.varsinkin tuo piezo.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: v6 cdi pakopaine vikakoodi
Itsekin olen harkinnut EGR:n poistattamista softasta, mutta en ole uskaltanut, kun ei ole varmuutta että kuka osaa tehdä sen oikein, ettei tule mitään muita ongelmia. Siinäkinhän pitää rukata koko taulukkoa, koska puhtaan ilman määrä lisääntyy sitten kun egr on aina kiinni.
Käy lenkki Kajaanissa tuikun luona niin hoituu EGR ongelma.
Käy lenkki Kajaanissa tuikun luona niin hoituu EGR ongelma.
BMW E31 850i V12
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1300S-09
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex