Auttakaas tyhmemää.
haimme eilen w202 200cdi mersun automaatti vaihteistolla (tiptronic),vaihdevalitsimen vieressä on katkaisija jossa asennot WjaS (winter ja sport?) kun laittaa asennolle W autosta tulee todella "laiska" oletettavasti näin kuulukin? mutta ajossa kun kytkin on asennossa S niin silti välillä tuntuu että W asento menee päälle eli vedot katoaa vaikka kytkimeen ei koske... missä vika? onko kukaan/onko mahdollista ohittaa kyseinen katsaisija niin että sport asento olisi koko ajan päällä?
W asennossa auto lähtee aina kakkos vaihteella ja muutenkin vaihdot ovat vähän pitempiä. En tiedä pystyykö tuota kytkintä ohittamaan ainakaan kotikonstein. se kun on yhteydessä tcu boxiin joka on yhteydessä ecuun
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Periaatteessa tähänkin olisi mukava ettiä ratkaisua jos saisi hieman tarkennusta. Eli missä tilanteessa on ns. Normaali ja missä vaiheessa tuntuu että veto loppuu. Kovan vedätyksen jälkeen vai maantienopeudessa vai?
Jos kovemman vedätyksen jälkeen veto loppuu niin olen sen kannalla että kun imuilma lämpenee liiaksi niin ecu "leikkaa" käyrää ja pudottaa tehoja. Ite huomasin kesällä tuon. Ja mulla on 340tkm ajetti 220cdi (om611)
W202 C 220CDI om611.960/722.6
W208 CLK M: M111.975/722.6