Terve foorumi pitkästä aikaan. Auto E320 cdi 05-. Sytty moottorin vikamerkkivalo ja vein auton Viinikan korjaamolle pohjois Helsinkiin, kun moni mersu mies oli kehunu. Ahtopainetta herjas ja vaihtoivat oikealta edestä letkun,joka mielestäni ei liittynyt ahtopaineeseen. Kahden päivän päästä ilmoittivat vian korjaantuneen ja olivat koeajaneet ja vikamerkki oli sammunut. Hain auton ja 50m. jälkeen valo syttyi jälleen. Korjaamolle takas ja siellä nuori kundi levitteli käsiään ja sanoi, etteivät osaa enempää ja, että mersumies heillä on kovin kiireinen. Letkun vaihto n.260€. Tästä suivaantuneena ajoin mesen omaan talliin ja aloin tutkimaan. Turbo oli täysin jumissa. Kävin hakee uuden Tammer-dieselistä hintaan 1600€. Siellä asiantunteva kaveri sanoi turbon hajoamisen kahden vuoden välein syyksi, luultavasti pakosarjojen hajoamiset.
Ja siinä hän oli oikeassa, sillä turbon halkaistuani näin ropellejen vääntyneen pahasti ja myöhemmin saatuani pakosarjat irti , noteerasin sen selkeästi. Sarjat helisivät ja ravistellessa tuli kaiken näköistä metalli muhjua. Lisäksi vasemman puoleista pakosarjaa oli jostain syystä hitsattu edellisen omistajan aikaan ja todella räkäisten.
Skoopilla katsoin sen sisään ja huomasin siellä irtonaista peltiä.
Tänään tilasin Veholta uudet sarjat tiivisteineen ja pinnapultteineen, sekä muttereineen. n.1100€
Pitkään mietin onko turbon hajoamisen syy Brabuksen lastun, joka lisäs tehoa 50hv.
Luultavasti eka turbon hajoaminen 2 vuotta sitten johtui myös hajonneista pakosarjoista. Miksi eivät ihmetelleet sitä Fixuksessa, missä se ekan kerran vaihdettiin?
Kaksi turbon vaihtoa 2v. välein 211
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 66
- Liittynyt: To 24.02.2011 00:24
- Paikkakunta: helsinki
Kaksi turbon vaihtoa 2v. välein 211
Jaguar XJS-HE V12 -83
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
MB E320T CDI DPF Avantgarde -05
Ex. BMW R100GS-91
Re: Kaksi turbon vaihtoa 2v. välein 211
Yksi V6 cdi:n "tyyppivioista"