W211 E320-03 takavalohäiriöitä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
barking
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W211 E320-03 takavalohäiriöitä

Viesti Kirjoittaja barking »

Hei!

Takavaloissa alkoi ilmenemään pientä kiukuttelua, rupesi herjaamaan parkeista ja jarruvaloista takanta sekä kytkee varavalot toimintaan.

Usein käynnistäessä valot toimivat niin kuin kuuluu hetken aikaa mutta sitten kytkeytyy pelistä pois ja sitte vänkärin puoleinen valo rupee vilkuttamaan hetken aikaa.

Vilkut, sumari ja peruutusvalot toimivat edelleen normaalisti. Peräkärrin valot toimivat myös niin kuin kuuluu. Eli auton takaledit vain kiukuttelevat. Molemmat sammuvat pelistä pois.

Itse epäilisin maadoitus vikaa mutta miltä liittimeltä sitä pitäisi lähteä etsimään? Entä onko noille ledeille olemassa sulake? Entä missä sijaitsee takavalojen ohjauslaite?

Joku liitin on nyt hapettunut.
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: W211 E320-03 takavalohäiriöitä

Viesti Kirjoittaja Forestman »

barking kirjoitti:Hei!

Takavaloissa alkoi ilmenemään pientä kiukuttelua, rupesi herjaamaan parkeista ja jarruvaloista takanta sekä kytkee varavalot toimintaan.

Usein käynnistäessä valot toimivat niin kuin kuuluu hetken aikaa mutta sitten kytkeytyy pelistä pois ja sitte vänkärin puoleinen valo rupee vilkuttamaan hetken aikaa.

Vilkut, sumari ja peruutusvalot toimivat edelleen normaalisti. Peräkärrin valot toimivat myös niin kuin kuuluu. Eli auton takaledit vain kiukuttelevat. Molemmat sammuvat pelistä pois.

Itse epäilisin maadoitus vikaa mutta miltä liittimeltä sitä pitäisi lähteä etsimään? Entä onko noille ledeille olemassa sulake? Entä missä sijaitsee takavalojen ohjauslaite?

Joku liitin on nyt hapettunut.
Onkos sinne vaihdettu ledivalot? Alkuperäiset hehkupolttimoilla, jotka on kiinteästi paneelissa kiinni ja parkit, jarruvalot ja vilkut samankokoisilla polttimoilla. Ledit voi pimetä, mutta alkuperäiset hehkut melkein ikuisia. Minulla auttoi, kun kerran purin ja kasasin, niin oli varmaan vain kosketus ongelmaa liittimessä.
barking
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja barking »

Jaa, oon ollut ledien kannalla kun näyttäs niin runsaasti olevan mutta ehkä siellä sitten on useampia pieniä hehkulankapolttimoja. Anyway, kosketushäiriö on kait siellä suunnalla mihin lampuista menevät johdot kulkeutuvat mutta mistä löytyy ekat liittimet joista lähtee virta/maa parkeille/jarruille?
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Forestman »

Minulla kokemusta vain farmarista. Siinä heppaisen tuntuinen liitin takavalon runkoon . Takakontista verhous valon kohdalta irti, niin näkyy mutterit joilla valo kiinni. Valaisin irti niin näkee onko siellä ledejä vai hehkuja.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Forestman kirjoitti: Onkos sinne vaihdettu ledivalot?
Ei tämä nyt vianhakuun auta mutta eikös avarissa ole jarruvalot takana LEDejä, myös siellä reunoilla? Loput HiP-hehkuja.
0000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 0000 »

Itsellä sama vika viime vuonna. Vaihdettiin led-paneeli, hintaa osalla oli n. 26 euroa.
S211 E320 CDI -04
* C3
Vastaa Viestiin