W211 SRS-ongelmaa pukkaa...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tupru
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 22.02.2010 18:12

W211 SRS-ongelmaa pukkaa...

Viesti Kirjoittaja tupru »

Moro.. Potilaana w211 280cdi 2004

SRS "restraint system defective, visit workshop" herjan kanssa tässä painitaan.

Vika ilmaantu ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten, vikakoodit luettiin ja kuitattiin. Seuraavanlaisia koodeja tarjosi:
- 9025 Component B48 (front passenger seat occupied and child seat recognition) is defective
- 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12/13 (Driver airbag ignition squib 1) is too high. Observe te TIPS documents for symptom diagnosis during warranty and goodwill work

9025 viittaa matkustajan penkin istuintunnistimeen tms., mutta en saa koppia tuosta jälkimmäisestä. Mihin tarkalleen ottaen tuo 9103 viittaa? Resistanssista siinä puhutaan ja että se on liian korkea, mutta konkreettinen vaivanpaikka voisi olla missä?

Viat olivat poissa useamman päivän, kunnes SRS-valo taas hypähti eräänä päivänä ruutuun. Tuolloin kun vikakoodit nollattiin, niin
tarjosi ainoastaan tuota 9103:sta.

Toisen nollauskerran jälkeen meni taas useampi päivä, että SRS-valo syttyi.

Nyt pitäisi taasen nollata koodit ja katsoa, että kumpaa se herjaa. Epäilen vahvasti, että taasen 9103:sta.
Oletetaan nyt, että se tuo 9103 on kohdillaan.. Mikä lääkkeeksi? Arvaamalla en rupea vaihtamaan eri bokseja
ja bägejä.. Onko valistunutta tietoutta? Missä tuon saisi tässä Tampereen seutuvilla parhaiten ja helpoiten kuntoon?
- w211 280CDI -04
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 SRS-ongelmaa pukkaa...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tupru kirjoitti:Moro.. Potilaana w211 280cdi 2004

SRS "restraint system defective, visit workshop" herjan kanssa tässä painitaan.

Vika ilmaantu ensimmäistä kertaa pari viikkoa sitten, vikakoodit luettiin ja kuitattiin. Seuraavanlaisia koodeja tarjosi:
- 9025 Component B48 (front passenger seat occupied and child seat recognition) is defective
- 9103 The resistance value in the ignition circuit containing component R12/13 (Driver airbag ignition squib 1) is too high. Observe te TIPS documents for symptom diagnosis during warranty and goodwill work

9025 viittaa matkustajan penkin istuintunnistimeen tms., mutta en saa koppia tuosta jälkimmäisestä. Mihin tarkalleen ottaen tuo 9103 viittaa? Resistanssista siinä puhutaan ja että se on liian korkea, mutta konkreettinen vaivanpaikka voisi olla missä?

Viat olivat poissa useamman päivän, kunnes SRS-valo taas hypähti eräänä päivänä ruutuun. Tuolloin kun vikakoodit nollattiin, niin
tarjosi ainoastaan tuota 9103:sta.

Toisen nollauskerran jälkeen meni taas useampi päivä, että SRS-valo syttyi.

Nyt pitäisi taasen nollata koodit ja katsoa, että kumpaa se herjaa. Epäilen vahvasti, että taasen 9103:sta.
Oletetaan nyt, että se tuo 9103 on kohdillaan.. Mikä lääkkeeksi? Arvaamalla en rupea vaihtamaan eri bokseja
ja bägejä.. Onko valistunutta tietoutta? Missä tuon saisi tässä Tampereen seutuvilla parhaiten ja helpoiten kuntoon?
*:rihan ilmoitaa suoraan tarkistus paikat

ratissa olevaan ilmapussin liitin
mutta usein se ratin spiraali

-265
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin