cdi vai td

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mpa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 21.12.2004 15:12

cdi vai td

Viesti Kirjoittaja mpa »

Kertokaapa tietämättömälle mitä muuta eroa on mersun C250td ja C220cdi koneilla kuin koko. Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto hakea Saksasta?
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: cdi vai td

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mpa kirjoitti:Kertokaapa tietämättömälle mitä muuta eroa on mersun C250td ja C220cdi koneilla kuin koko
Ilmeisestikin se 250 olisi parempi vaihtoehto.
Vanhaa, koettua tekniikkaa ilman cdi -murheita.

Mielipiteitä on kuitenkin monia, joten tästä olisi varmaan ollut parempi tehdä suoraan gallup :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Re: cdi vai td

Viesti Kirjoittaja mikkop »

mpa kirjoitti:Kertokaapa tietämättömälle mitä muuta eroa on mersun C250td ja C220cdi koneilla kuin koko. Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto hakea Saksasta?
C 250 Turbodiesel on tosiaan vanhempaa ja koetellumpaa tekniikkaa, mersun viimeisiä esikammiodieselkoneita, kun taas 220 CDI on mersun ensimmäisiä suoraruiskuja. Käyttöominaisuuksiltaan aika erilaiset vehkeet, 250:ssä enemmän tehoa ja kulkua, tyhjäkäynnillä hiljaisempi. Keskikulutuskin on sitten ainakin litran suurempi kuin CDI:ssä. CDI myös vääntää alempaa, mutta vääntö + teho myös lakkaa n. 1000 kierrosta alempana kuin esikammiokoneissa.

Jos kulutus ei ole pääasiallinen kriteeri, suosittelisin (puolueellisesti tosin :) ) ehdottomasti kunnollisen C 250 turbon etsimistä, moottori on ominaisuuksiltaan tosi mukava, tehokas ja tekniikaltan vielä mersun pomminvarmaa osastoa. Ehkä helpompi myös huoltaa itse. Muussa tapauksessa sitten CDI varmaan parempi vaihtoehto.

Omalla kohdallani 250 turbon keskikulutukset ovat pyörineet seka-ajossa jossain 7.5-8 litran tietämillä, tämä n. 60% 140km/h moottoritiellä ja loput kaupungissa ihmeemmin säästelemättä. Pienin kulutus tähän mennessä 6,8 l.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

250 ehdottomasti jos hakemaan lähdet.
Eilen viimeksi näin koneistamolla cdi:n kannen, josta oli yritetty irrottaa juuttunutta suutinta ja jälki oli rumaa :(
Joku mersupurkaamo??
haqulinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 11.12.2004 22:25

Viesti Kirjoittaja haqulinen »

Offtopic: Oliko Demec-Viton kansi?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

haqulinen kirjoitti:Offtopic: Oliko Demec-Viton kansi?
En tiedä oliko Vit'''n kansi. Näin vaan pelkän kannen ohimennen.
Joku mersupurkaamo??
parabel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 07.05.2003 08:48
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja parabel »

Ehdottomasti 220cdi, se on nykypäivää eikä mitään kivikautta !
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

suoraruiskutus

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

parabel kirjoitti:Ehdottomasti 220cdi, se on nykypäivää eikä mitään kivikautta !
Multa saatta w123:sen 300:sen esikammiokoneen jos annatte tilalle vaikka 290:sen suoraruiskutuskoneen :wink:

Vanhaa koeteltua tekniikkaa ja riittävän pitkään sisäänajettu...
Vastaa Viestiin