cdi vai td
cdi vai td
Kertokaapa tietämättömälle mitä muuta eroa on mersun C250td ja C220cdi koneilla kuin koko. Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto hakea Saksasta?
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: cdi vai td
Ilmeisestikin se 250 olisi parempi vaihtoehto.mpa kirjoitti:Kertokaapa tietämättömälle mitä muuta eroa on mersun C250td ja C220cdi koneilla kuin koko
Vanhaa, koettua tekniikkaa ilman cdi -murheita.
Mielipiteitä on kuitenkin monia, joten tästä olisi varmaan ollut parempi tehdä suoraan gallup

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: cdi vai td
C 250 Turbodiesel on tosiaan vanhempaa ja koetellumpaa tekniikkaa, mersun viimeisiä esikammiodieselkoneita, kun taas 220 CDI on mersun ensimmäisiä suoraruiskuja. Käyttöominaisuuksiltaan aika erilaiset vehkeet, 250:ssä enemmän tehoa ja kulkua, tyhjäkäynnillä hiljaisempi. Keskikulutuskin on sitten ainakin litran suurempi kuin CDI:ssä. CDI myös vääntää alempaa, mutta vääntö + teho myös lakkaa n. 1000 kierrosta alempana kuin esikammiokoneissa.mpa kirjoitti:Kertokaapa tietämättömälle mitä muuta eroa on mersun C250td ja C220cdi koneilla kuin koko. Kumpi olisi järkevämpi vaihtoehto hakea Saksasta?
Jos kulutus ei ole pääasiallinen kriteeri, suosittelisin (puolueellisesti tosin

Omalla kohdallani 250 turbon keskikulutukset ovat pyörineet seka-ajossa jossain 7.5-8 litran tietämillä, tämä n. 60% 140km/h moottoritiellä ja loput kaupungissa ihmeemmin säästelemättä. Pienin kulutus tähän mennessä 6,8 l.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
suoraruiskutus
Multa saatta w123:sen 300:sen esikammiokoneen jos annatte tilalle vaikka 290:sen suoraruiskutuskoneenparabel kirjoitti:Ehdottomasti 220cdi, se on nykypäivää eikä mitään kivikautta !

Vanhaa koeteltua tekniikkaa ja riittävän pitkään sisäänajettu...