Onko minkälainen homma irroittaa? Mitä muuta otettava huomioon irroittaessa airbagillistä rattia, kuin miinusnapa irti, 15min oottelu ja varoa sitä airbagin kierukkaliitintä ja merkata missä asennossa ratti oli, että tulee suoraan kasatessa?
Tarkoituksena olisi asentaa vakkari -05 115CDI Vitoon. Tarvikkeet on jo valmiina ja *:kin löytyy, joten marmoritiski ei nyt ole vaihtoehto.. Onko joku tehnyt moisen asennuksen homman itse? Löytyiskö valmiita ohjeita jostain tai mistä voisi soveltaa omaan projektiin?
Oukei, eli taitaa toi akunkengän irroitus olla noita hätävarjelun liioittelua, mitä yleensä noissa jenkkien projekti/DIY ohjeissa mainostetaan
Mutta ilmeisesti hommassa ei muuta ihmeellisyyttä ole?
arska10 kirjoitti:Ota mieluummin plus napa irti niin ei kipunoi niin paljon
Miksi plusnapa kipunoi vähemmän kun miinusnapa?
En tiedä oon vaan huomannut, kun plussan ottaa ensin irti niin ei kipunoi niin. Vaikka ei pitäisi olla merkitystä.
Mutta eikös yleinen ohje ole, että miinus kirrataan aina viimeisenä. Näin poistuu se riski, että plussaa kirratessa työkalu hitsaa runkoon kiinni. Näin on käynyt myös itselle ja silloin ainakin kipinöi.
Mutta joka tapauksessa tekisin autosta jänniitteettömän ennen turvalaitteisiin koskemista, se tuo ainakin itselle turvan tunnetta bageja roplatessa.
pikachu kirjoitti: ↑Ti 23.12.2014 17:22
Onko minkälainen homma irroittaa? Mitä muuta otettava huomioon irroittaessa airbagillistä rattia, kuin miinusnapa irti, 15min oottelu ja varoa sitä airbagin kierukkaliitintä ja merkata missä asennossa ratti oli, että tulee suoraan kasatessa?
Tarkoituksena olisi asentaa vakkari -05 115CDI Vitoon. Tarvikkeet on jo valmiina ja *:kin löytyy, joten marmoritiski ei nyt ole vaihtoehto.. Onko joku tehnyt moisen asennuksen homman itse? Löytyiskö valmiita ohjeita jostain tai mistä voisi soveltaa omaan projektiin?
-jnes
Menikö tämä sulla maaliin, kattelin ettei yhtään torxia näy päälle päin. Ratti vissiin otettava irti?
Meni maaliin, hommasta on jo tosin niin kauan aikaa, että ei muista mitä kaikkea siinä oli. Autokin myyty eteenpäin aikoja sitten.
Ratti muistaakseni piti irroittaa, että viiksen sai asennettua. Hankin uuden rattikonsolin suojamuovin, jossa oli reikä vakkarin viikselle.
Airbagin torxit löytyy sieltä ratin takapuolelta jos niitä meinasit.
Eniten päänvaivaa tuotti koodaus, mutta siihenkin onneksi löytyi vinkkejä täältä/maailmalta. Sitä nopeudenrajoitinta en saanut koskaan pelaan, mutta eipä sille juuri käyttöä ollut.
pikachu kirjoitti: ↑Ti 23.12.2014 17:22
Onko minkälainen homma irroittaa? Mitä muuta otettava huomioon irroittaessa airbagillistä rattia, kuin miinusnapa irti, 15min oottelu ja varoa sitä airbagin kierukkaliitintä ja merkata missä asennossa ratti oli, että tulee suoraan kasatessa?
Tarkoituksena olisi asentaa vakkari -05 115CDI Vitoon. Tarvikkeet on jo valmiina ja *:kin löytyy, joten marmoritiski ei nyt ole vaihtoehto.. Onko joku tehnyt moisen asennuksen homman itse? Löytyiskö valmiita ohjeita jostain tai mistä voisi soveltaa omaan projektiin?
-jnes
Menikö tämä sulla maaliin, kattelin ettei yhtään torxia näy päälle päin. Ratti vissiin otettava irti?
Sami
Ratti irti, suoja muovit irti, virtalukko irti
(tai jos on pienet kädet että saa johdon sinne niin ei tarvise irrottaa)
kasaus ja koodaus,
limiterin toimintaan vaikuttaa kaasupoljin
eli jos ei ole väli limiterillä niin manaalin perus poljnta ei tarvitse vaihtaa
(limiteri toimii muuteen mutta ei lähde päältä vaikka painaa kaasun pohjaan kuten tekisi automattin polkimella)