
manuaali vaihteistot st käytössä.
manuaali vaihteistot st käytössä.
Eli tänne kokemuksia eri manuaali askien käytöstä st vehkeissä. Ja miksei myös tärpätti puolelta. Täytyyhän niitä muitakin olla kun bmw 328 loota joka kestää ämmäläisistä puhumattakaan. Omia kokemuksia on ainakin 200sx s13 laatikon kestävyydestä tärpättipuolella. Eli kesti raakoja kytkinpommeja ja joku 300hv 400++nm vaivatta vahvikehitsauksen jälkeen ja luultavasti kestäis enempikin. Ja plussaa on tossakin lootassa bemariin verrattuna että on suoraveto nelosvaihde.
S14 laatikko jo isommilla rattailla ja muutenkin kestävempi kun s13. Kesällä saadaan supran 5v lootastakin kestävyys kommenttia tosin sekin tärpättipuolelta. 18rg toyotan 5v laatikko ainakin kestäny yli 350-400hv tehot ja ajettu vuosia kolmonen tosin rallatti muistaakseni laatikon numeroista ei tietoa jos nyt en muista ottaa ylös kun käyn kaverin tallilla pyörähtään.

värit väreihin ja loput maihin.
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Toistaiseksi on 2,3-litraisessa bensakoneessa kestänyt Mersun oma 717.435-laatikko (todennäköisesti 190E 2,6-mallista) noin 270 whp:llä. Kytkimenä 550Nm Sachs race Volvo T5-asetelmalla. Tosin st-tehoja ei ole vielä mitattu dynamometrissä, ne on arvioitu vartin loppunopeuden ja painon perusteella (13,077s / 171,5 km/h / 1320kg), joten niitä ei voi ilmoittaa 0,1 hv tarkkuudella, kuten Veijo Esson baarissa on tapana ,-)masa201 kirjoitti:Eli tänne kokemuksia eri manuaali askien käytöstä st vehkeissä. Täytyyhän niitä muitakin olla kun bmw 328 loota joka kestää ämmäläisistä puhumattakaan. Omia kokemuksia on ainakin 200sx s13 laatikon kestävyydestä tärpättipuolella. Eli kesti raakoja kytkinpommeja ja joku 300hv 400++nmvaivatta vahvikehitsauksen jälkeen ja luultavasti kestäis enempikin. Ja plussaa on tossakin lootassa bemariin verrattuna että on suoraveto nelosvaihde.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Juu nämä omatkin tehot on hiukan sinnepäin tuo 200sx +-300hv mitä muut on saanu samoilla hiluilla ei vaan reppana kerenny ikään penkkiin kun aina laukes 3 syl kiertokangen laakeri siis 18det koneella ja vuosi oli 2002-2003. Mutta tää 18rg perästä oleva loota penkattu 2tg koneesta 298 hv 1.4 bar ahoilla ja ajettu useempikesä 2.3bar ettei tuo teho kaukaa heitä 

värit väreihin ja loput maihin.
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Niin ja on omakohtasia kokemuksia myös e34 m5 laatikosta. Massalevy ja sachs race asetelma 315 hv vakio tehot.nokat vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Schnizser lastu ja reuter rosteri putkisto alusta loppuun en tiedä mitä oli tehoja mutta hyvin kesti kovaa rääkkiä vaihteisto ainoo oli että uusin kytkinakselin laakerin laatikkoon ja vauhtipyörään kun vaihoin asetelman ja levyn. Eli rallatti laatikko silleev v-mäisesti tyhjäkäynnillä 

värit väreihin ja loput maihin.
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Hinta / kestävyys / paino vertailuhan olis fiksuin,
Toki hinta / kestävyys tuntuu olevan tärkein kaikille.
Tuota jos mietitään niin eipä oikeen muita kun BMW:n koneiden perästä olevia ZF laatikoita kannata käyttää.. hinnat ihan naurettavia verrattuna esim suprasta löytyvään V160? laatikkoon. saatika sitte V156.
Jo toisissa viestiketjuissa mainittua.
Halpoja vaihtoehtoja ~500hv tehoille, tiettävästi yli senkin käyttöä kestänyt..
S5D-320Z, löytyy E36 328i, E36 M3
Todella yleisesti käytetty, lähes kaikissa E30, E34, E36 turbo projekteissa viimesen 10-15 vuoden ajan, Suomi, Ruotsi, Norja, Viro akselilla. + tuhottomasti muita sovituksia, volvon, mersun yms. koneisiin.
Hinnat: 100-500€
Uudempia hieman kalliimpia 6-lovisia (5. vaihde suora 6. ylivaihde.)
GS6-37BZ, E46 330i
Tiedossa JZ kone sovitettu ~600hv tehoilla ja kyytiäsaaneena. Tästä hieman vähemmän kokemuksia mutta kokemusten perusteella kestävempi kuin aiempi 320Z laatikko.
Hinnat: 300-600€
Uudempia 'kalliita' 6-lovisia todella kestäviä
GS6-53DZ/BZ, E46 330d(204HV 6-lovinen), E90 330d, E60 530d, E90 M3(BZ).
Tästä askista on sen verran kokemusta, että kestänyt ~800hv v8 konetta varttimaililla sliksien kanssa. Kestää myös ihan kivasti tuommosen E60 530d:ssä ~900nm vääntöjä OK. Tämä laatikko "todella mörkö" niin painon, koon ja rattaiden puolesta.
Hinnat: 600-1000€
Tuossa vähän omia kokemuksia noista bemarin laatikoista, ittellä on nyt W201 korissa S5D-310Z, saanu kenkää niin pirusti ettei kukaan uskoiskaan, toki siellä on vaan ~190hp tehojakin joten eipä kestävyyden kannalta pitäs ollakkaan mitään ongelmaa, toisessa W201 korissa löytyy tuommonen GS6-53DZ aski, siitä käyttökokemuksia ei viellä ole, saas nähdä jos enskesänä pääsis kokeilemaan.
Toki hinta / kestävyys tuntuu olevan tärkein kaikille.
Tuota jos mietitään niin eipä oikeen muita kun BMW:n koneiden perästä olevia ZF laatikoita kannata käyttää.. hinnat ihan naurettavia verrattuna esim suprasta löytyvään V160? laatikkoon. saatika sitte V156.
Jo toisissa viestiketjuissa mainittua.
Halpoja vaihtoehtoja ~500hv tehoille, tiettävästi yli senkin käyttöä kestänyt..
S5D-320Z, löytyy E36 328i, E36 M3
Todella yleisesti käytetty, lähes kaikissa E30, E34, E36 turbo projekteissa viimesen 10-15 vuoden ajan, Suomi, Ruotsi, Norja, Viro akselilla. + tuhottomasti muita sovituksia, volvon, mersun yms. koneisiin.
Hinnat: 100-500€
Uudempia hieman kalliimpia 6-lovisia (5. vaihde suora 6. ylivaihde.)
GS6-37BZ, E46 330i
Tiedossa JZ kone sovitettu ~600hv tehoilla ja kyytiäsaaneena. Tästä hieman vähemmän kokemuksia mutta kokemusten perusteella kestävempi kuin aiempi 320Z laatikko.
Hinnat: 300-600€
Uudempia 'kalliita' 6-lovisia todella kestäviä
GS6-53DZ/BZ, E46 330d(204HV 6-lovinen), E90 330d, E60 530d, E90 M3(BZ).
Tästä askista on sen verran kokemusta, että kestänyt ~800hv v8 konetta varttimaililla sliksien kanssa. Kestää myös ihan kivasti tuommosen E60 530d:ssä ~900nm vääntöjä OK. Tämä laatikko "todella mörkö" niin painon, koon ja rattaiden puolesta.
Hinnat: 600-1000€
Tuossa vähän omia kokemuksia noista bemarin laatikoista, ittellä on nyt W201 korissa S5D-310Z, saanu kenkää niin pirusti ettei kukaan uskoiskaan, toki siellä on vaan ~190hp tehojakin joten eipä kestävyyden kannalta pitäs ollakkaan mitään ongelmaa, toisessa W201 korissa löytyy tuommonen GS6-53DZ aski, siitä käyttökokemuksia ei viellä ole, saas nähdä jos enskesänä pääsis kokeilemaan.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Omaan w108 projektiin hommasin myös tuollaisen Gs6-53dz kun toiveissa olis että kestäis tehoa ja käyttöä niin ettei tarvi sen puolesta murehtia. Aika näyttää kuinka kestävä vakiolaatikko se on mutta tosiaan on ainakin todella jytkyn oloinen....
IG: @pyrytakkunen
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Kestävyys riippuu aikalailla täysin moottorin vääntömomentista. Bensakoneissa aika paljonkin vähemmän vääntöä verrattuna dieseliin.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Examilla on varmaan tietoa kardaani ratkaisuista tuon 6 vaihteisen zf laatikon kans mitä tehopeleissä on käytetty? Kuinka hyvin esimerkiksi e60 vakio kardaani kestää tai lähinnä se kumilimppu..
IG: @pyrytakkunen
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Riippuen ihan miten tarkoitus käyttää? jos drifting tai vastaavaa rääkkiä, niin suosittelen täysalumiinista limppua tai alumiini+PUR ratkaisua, jos ajetaan suht maltillisesti, tuntuu nuo vakiotkin kestävän kohtuu hyvin.PTracing kirjoitti:Examilla on varmaan tietoa kardaani ratkaisuista tuon 6 vaihteisen zf laatikon kans mitä tehopeleissä on käytetty? Kuinka hyvin esimerkiksi e60 vakio kardaani kestää tai lähinnä se kumilimppu..
Toki kaikella rajansa, vakio kumilimppukaan ei ihan ilmanen ole hinnat pyörii 70-150€ tietämillä vähän riippuen mistä ostaa. Halvemmissa varmasti vähän huonompi kesto koska jotain halpaa ebay/kiina kamaa. Dieseleissä käytetään melkopitkälti vakio kumia, ja mitä nyt noita uudempia X30D / X35D bemareita seurannu niin nykypäivänä niitä piiskataan tonne ~400hv / 900nm lukemille ja vakio kamoilla mennään voimansiirron osalta. vääntöhuippukin on siinä jossain 2000-2200rpm kohdilla, joten luulis näissä viri vehkeissä kestävän laatikot ainakin huomattavasti paljon paremmin kun huippu väännöt nousee jonnekkin +4000rpm.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Tuota getraggia siis g420 itte haaveilin ois ollu 500-800e hintaluokassa.mutta turhaa se on satsata 800e laatikkoon joka ei sitten kestäkkään.Mutta voishan sitä koittaa tuota 200sx laatikkoa tekis vain enste sen hitsuun siihen.noita 200sx raatoja on ympäri pitäjiä eikä laatikot ole kovin kalliita.ja plussaa tuo ylivaihde viitonen mutta kestävyys on kysymysmerkki.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Omalla kohdalla käyttö tulee ainakin olemaan enemmän sellaista cruisailu painotteista, mutta täytyis sietää rääkkiäkin. Lähinnä oon miettinyt sitä että jos tekee jäykän kardaanin ilman minkäänlaisia vaimennuksia välissä niin mahtaa laatikko pitää melko jurnutusta matka-ajossa? Jos tekis uudella kumilimpulla ja kardaanin lenkillä alkuun ja jos ei kestä niin vaihtaa sitten tymäkämpää limppua tilalle. Karvalakki W108 250s ei onneksi painakkaan juuri mitään jos noihin nykyautoihin vertaa ja sekin tietysti jelppaa kestävyydessäExami kirjoitti:Riippuen ihan miten tarkoitus käyttää? jos drifting tai vastaavaa rääkkiä, niin suosittelen täysalumiinista limppua tai alumiini+PUR ratkaisua, jos ajetaan suht maltillisesti, tuntuu nuo vakiotkin kestävän kohtuu hyvin.PTracing kirjoitti:Examilla on varmaan tietoa kardaani ratkaisuista tuon 6 vaihteisen zf laatikon kans mitä tehopeleissä on käytetty? Kuinka hyvin esimerkiksi e60 vakio kardaani kestää tai lähinnä se kumilimppu..
Toki kaikella rajansa, vakio kumilimppukaan ei ihan ilmanen ole hinnat pyörii 70-150€ tietämillä vähän riippuen mistä ostaa. Halvemmissa varmasti vähän huonompi kesto koska jotain halpaa ebay/kiina kamaa. Dieseleissä käytetään melkopitkälti vakio kumia, ja mitä nyt noita uudempia X30D / X35D bemareita seurannu niin nykypäivänä niitä piiskataan tonne ~400hv / 900nm lukemille ja vakio kamoilla mennään voimansiirron osalta. vääntöhuippukin on siinä jossain 2000-2200rpm kohdilla, joten luulis näissä viri vehkeissä kestävän laatikot ainakin huomattavasti paljon paremmin kun huippu väännöt nousee jonnekkin +4000rpm.
IG: @pyrytakkunen
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
717... manuaalit ei kestäneet 250 diiselin perässä. 4, vaiko 5 laatikkoa meni rikki. samanlailla hajoo kaikki. aina rattaat sileeks joko joltain yksittäiseltä vaihteelta, tai pää-akselilta, jolloinka meno lakkas siihen. ja näitä oli 4 vaihteisia ja 5 vaihteisia. ei mitään eroa kestävyydessä. samoilla tehoilla kesti vakio 722.3 tomaatti mukisematta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Kuinka suurella vääntomomentilla 717 antautuu?pera8x kirjoitti:717... manuaalit ei kestäneet 250 diiselin perässä. 4, vaiko 5 laatikkoa meni rikki. samanlailla hajoo kaikki. aina rattaat sileeks joko joltain yksittäiseltä vaihteelta, tai pää-akselilta, jolloinka meno lakkas siihen. ja näitä oli 4 vaihteisia ja 5 vaihteisia. ei mitään eroa kestävyydessä. samoilla tehoilla kesti vakio 722.3 tomaatti mukisematta.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Itsellekin tulossa tuo 53dz twinturbo v6 perään kesäksi, katsotaan kokemuksia sitten tarkemmin (kevyehkö auto tosin, ~1100kg). Itselle piirrän välilimpun lootan perään johon saa kiinni laipalla ristikon (1350) jonka jälkeen liukuosa (jäykkä akseli). Näähän käsittääkseni pitäisi olla hienoja vaihteistoja vaihtaa nopeamminkin?PTracing kirjoitti:Omalla kohdalla käyttö tulee ainakin olemaan enemmän sellaista cruisailu painotteista, mutta täytyis sietää rääkkiäkin. Lähinnä oon miettinyt sitä että jos tekee jäykän kardaanin ilman minkäänlaisia vaimennuksia välissä niin mahtaa laatikko pitää melko jurnutusta matka-ajossa? Jos tekis uudella kumilimpulla ja kardaanin lenkillä alkuun ja jos ei kestä niin vaihtaa sitten tymäkämpää limppua tilalle. Karvalakki W108 250s ei onneksi painakkaan juuri mitään jos noihin nykyautoihin vertaa ja sekin tietysti jelppaa kestävyydessäExami kirjoitti:Riippuen ihan miten tarkoitus käyttää? jos drifting tai vastaavaa rääkkiä, niin suosittelen täysalumiinista limppua tai alumiini+PUR ratkaisua, jos ajetaan suht maltillisesti, tuntuu nuo vakiotkin kestävän kohtuu hyvin.PTracing kirjoitti:Examilla on varmaan tietoa kardaani ratkaisuista tuon 6 vaihteisen zf laatikon kans mitä tehopeleissä on käytetty? Kuinka hyvin esimerkiksi e60 vakio kardaani kestää tai lähinnä se kumilimppu..
Toki kaikella rajansa, vakio kumilimppukaan ei ihan ilmanen ole hinnat pyörii 70-150€ tietämillä vähän riippuen mistä ostaa. Halvemmissa varmasti vähän huonompi kesto koska jotain halpaa ebay/kiina kamaa. Dieseleissä käytetään melkopitkälti vakio kumia, ja mitä nyt noita uudempia X30D / X35D bemareita seurannu niin nykypäivänä niitä piiskataan tonne ~400hv / 900nm lukemille ja vakio kamoilla mennään voimansiirron osalta. vääntöhuippukin on siinä jossain 2000-2200rpm kohdilla, joten luulis näissä viri vehkeissä kestävän laatikot ainakin huomattavasti paljon paremmin kun huippu väännöt nousee jonnekkin +4000rpm.

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
en tiedä tarkkaan. 400nm vähimmillään. kun siinä vaihtu ahdin jne kesken seikkailuiden. ja mainitaan nyt vielä, että tässä oli kovalla vauhtipyörällä oleva setuppi ja vakio kytkinlevy, missä varmaan jouset pohjasivat, kun oli veto päällä. nämä varmaankin vaikuttaa myöskin lootien kestävyyteen.tomant kirjoitti:Kuinka suurella vääntomomentilla 717 antautuu?pera8x kirjoitti:717... manuaalit ei kestäneet 250 diiselin perässä. 4, vaiko 5 laatikkoa meni rikki. samanlailla hajoo kaikki. aina rattaat sileeks joko joltain yksittäiseltä vaihteelta, tai pää-akselilta, jolloinka meno lakkas siihen. ja näitä oli 4 vaihteisia ja 5 vaihteisia. ei mitään eroa kestävyydessä. samoilla tehoilla kesti vakio 722.3 tomaatti mukisematta.
tomant
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Omassa samoin 7 kg kiinteä vauhtipyörä ja asetelma + kiinteä massalevy yhteensä 6 kg. Kone ja laatikko toistaiseksi pehmeillä kumeilla kiinni rungossa ja nekin saattavat joustaa enemmän kuin pitäisi. Rättinivelet ovat edessä ja takana 90x24 ilman jousto-osia ja ovat toistaiseksi kestäneet. Petehri:n mukaan nuo rättinivelet kestävät tyypillisesti turbodieselissäkin yli 400 hv tehoja, jolloin vääntöäkin on jonkun verran.pera8x kirjoitti:...en tiedä tarkkaan. 400nm vähimmillään. kun siinä vaihtu ahdin jne kesken seikkailuiden. ja mainitaan nyt vielä, että tässä oli kovalla vauhtipyörällä oleva setuppi ja vakio kytkinlevy, missä varmaan jouset pohjasivat, kun oli veto päällä. nämä varmaankin vaikuttaa myöskin lootien kestävyyteen.
tomant
Viimeksi muokannut tomant, To 01.01.2015 00:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
mistä löytyy noin halvalla noita 6v laatikoita? Ei ainakaan suomenmaalta. Menee roottin varaosahakuun tai ebay.Exami kirjoitti:Hinta / kestävyys / paino vertailuhan olis fiksuin,
Toki hinta / kestävyys tuntuu olevan tärkein kaikille.
Tuota jos mietitään niin eipä oikeen muita kun BMW:n koneiden perästä olevia ZF laatikoita kannata käyttää.. hinnat ihan naurettavia verrattuna esim suprasta löytyvään V160? laatikkoon. saatika sitte V156.
Jo toisissa viestiketjuissa mainittua.
Halpoja vaihtoehtoja ~500hv tehoille, tiettävästi yli senkin käyttöä kestänyt..
S5D-320Z, löytyy E36 328i, E36 M3
Todella yleisesti käytetty, lähes kaikissa E30, E34, E36 turbo projekteissa viimesen 10-15 vuoden ajan, Suomi, Ruotsi, Norja, Viro akselilla. + tuhottomasti muita sovituksia, volvon, mersun yms. koneisiin.
Hinnat: 100-500€
Uudempia hieman kalliimpia 6-lovisia (5. vaihde suora 6. ylivaihde.)
GS6-37BZ, E46 330i
Tiedossa JZ kone sovitettu ~600hv tehoilla ja kyytiäsaaneena. Tästä hieman vähemmän kokemuksia mutta kokemusten perusteella kestävempi kuin aiempi 320Z laatikko.
Hinnat: 300-600€
Uudempia 'kalliita' 6-lovisia todella kestäviä
GS6-53DZ/BZ, E46 330d(204HV 6-lovinen), E90 330d, E60 530d, E90 M3(BZ).
Tästä askista on sen verran kokemusta, että kestänyt ~800hv v8 konetta varttimaililla sliksien kanssa. Kestää myös ihan kivasti tuommosen E60 530d:ssä ~900nm vääntöjä OK. Tämä laatikko "todella mörkö" niin painon, koon ja rattaiden puolesta.
Hinnat: 600-1000€
Tuossa vähän omia kokemuksia noista bemarin laatikoista, ittellä on nyt W201 korissa S5D-310Z, saanu kenkää niin pirusti ettei kukaan uskoiskaan, toki siellä on vaan ~190hp tehojakin joten eipä kestävyyden kannalta pitäs ollakkaan mitään ongelmaa, toisessa W201 korissa löytyy tuommonen GS6-53DZ aski, siitä käyttökokemuksia ei viellä ole, saas nähdä jos enskesänä pääsis kokeilemaan.

värit väreihin ja loput maihin.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Nostetaanpa hieman...
Mitä mieltä olette/kellään kokemuksia C-sarjan kompressorin tai CDI:n 6v. laatikoista, 716.6xx? Kestäviä?
Olisi kiinnostava vaihtoehto, koska sopisi suoraan M104 perään (W114 kori). W203 vaihdemekanismi menisi myös "pienellä" säädöllä...
http://www.rodionenkin.de/de/pages/mb-s ... -daten.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä mieltä olette/kellään kokemuksia C-sarjan kompressorin tai CDI:n 6v. laatikoista, 716.6xx? Kestäviä?
Olisi kiinnostava vaihtoehto, koska sopisi suoraan M104 perään (W114 kori). W203 vaihdemekanismi menisi myös "pienellä" säädöllä...

http://www.rodionenkin.de/de/pages/mb-s ... -daten.php" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Välityssuhteet ovat mielenkiintoiset. Tuolla voisi vissiin lähteä kakkosella, niin saisi aika tiheät vaihdevälit. Löytyykö noita W203-korissa vai missä?
Onko vahvin nopista laatikoista vain mitoitettu vain 400 Nm:lle?
tomant
Onko vahvin nopista laatikoista vain mitoitettu vain 400 Nm:lle?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Juuri tämän vuoksi tiedustelen. Olisiko niin, että tuo arvo on bombproof mutta laatikko kuitenkin kestäisi huomattavsti enemmän? Kuten esim. tietyissä Bemarin laatikoissa.tomant kirjoitti:Onko vahvin nopista laatikoista vain mitoitettu vain 400 Nm:lle?
tomant
Eikö näitä löydy ainakin W202 ja W203

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Omassa ikuisuusprojektissa on tuollane 270cdi:n manuaali menossa 606:seen.
Muunmuassa Mese.fi:ssä jiitee:llä ollu tuollane ajossa. Ilmeisesti 270:n Laatikosta meni siirtomekanismi jotenkin jumiin (rattaat kesti )ja jonkun pienemmän cdi:n loota nyt. Ja kestää melkosta kyytiä kuulemma. Ja nopeetkin vaihdot onnistuu.
Viisaammat kertoneet että 270:n loota kestoltaan kuitenkin ihan eri. Ei kuitenkaan itellä oo käytännön kokemusta.
Muunmuassa Mese.fi:ssä jiitee:llä ollu tuollane ajossa. Ilmeisesti 270:n Laatikosta meni siirtomekanismi jotenkin jumiin (rattaat kesti )ja jonkun pienemmän cdi:n loota nyt. Ja kestää melkosta kyytiä kuulemma. Ja nopeetkin vaihdot onnistuu.
Viisaammat kertoneet että 270:n loota kestoltaan kuitenkin ihan eri. Ei kuitenkaan itellä oo käytännön kokemusta.
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Mihin koppaan tuota asennat? Moottorin päässä lienee täysin michael bolton. Vai onko OM606 tuplamassa vauhtipyörällä? Entä vaihdekeppimekanismi, miten sen kanssa onnistuu?R|ku kirjoitti:Omassa ikuisuusprojektissa on tuollane 270cdi:n manuaali menossa 606:seen.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Massavauhtiksella olis bolt on mutta en viitti semmosta sinne laittaa.
Tossa omassa laatikossa kytkinakseli ei yllä kampuran päässä olevalle silmälaakerille, tarttis teettää vp/kattoa sopisko viton/srinterin kaksoismassan korvaava kiintee vp tohon.
Ja 202:seen tulee, on toi loota ainakin 10cm pidempi et ei se ihan itekseen mene
Ja kaippa sen 6v:n mekanismin sinne saa aina jotenkin soviteltua
Tossa omassa laatikossa kytkinakseli ei yllä kampuran päässä olevalle silmälaakerille, tarttis teettää vp/kattoa sopisko viton/srinterin kaksoismassan korvaava kiintee vp tohon.
Ja 202:seen tulee, on toi loota ainakin 10cm pidempi et ei se ihan itekseen mene

Ja kaippa sen 6v:n mekanismin sinne saa aina jotenkin soviteltua
MB s500 m278
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
MB sprinter om651
MB c203 om611
MB c280 m104/om606
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
noi lootien pituudet vaihtelee aika paljon jo noissa vanhemmissakin askeissa. 717 manuaalejakin on ainakin kahta eri pituutta riippuen onko 4, vai 5 vaihteinen. sitten on vielä 722.4 ja 722.3 automaatit mitkä on eri pitusia, kun nuo manuaalit. mutta ainakin noi menee kaikki bolto on 201 ja 124 koppasiin. kartaanin pituutta vaan joutuu muutteleen laatikon mukaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Jossakin oli juttua että johonkin cdi laatikkoon saisi vanhemman lootan perän ja nopeusmittarin pyörittäjän. Jollakin tästä varmaa tietoa?
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
5-vaihteiseen cdi:n laatikkoon saa vanhemmasta laatikosta hännän vaihettua, missä nyt ei ole järkeä kun ei se ole sen vahvempi mitä nuo vanhat 5v laatikot.mik4-- kirjoitti:Jossakin oli juttua että johonkin cdi laatikkoon saisi vanhemman lootan perän ja nopeusmittarin pyörittäjän. Jollakin tästä varmaa tietoa?
ite laitoin aikanaan 270cdi:n 6v lootan om605:n perään. laatikko oli muistaakseni 68mm pitempi mitä 5v laatikko ja kytkin akseli vähän pitempi mitä lyhyt akselisessa.
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Liittyy aiheeseen, muttei täysin.
Piipahdus Gatebilissa ja tirkistely muutaman siellä olleen st-mersun sisään sai ajatuksen bmw:n oman shifterin korvaamisesta jollain järeämmällä aftermarket tuotteella. Noissa oli isolla "pallonivelellä" ja neljän pultin kiinnityksellä oleva teräskeppi. Näytti tosi tukevalta ja "simppeliltä" asentaa/käyttää. Juu, paskasti selitetty,,
Onko porukalla ollut mitä muita keppejä? Linkkiä, vinkkiä? Kyseessä siis W201 ja bemusta peräisin oleva 5v ZF.
Piipahdus Gatebilissa ja tirkistely muutaman siellä olleen st-mersun sisään sai ajatuksen bmw:n oman shifterin korvaamisesta jollain järeämmällä aftermarket tuotteella. Noissa oli isolla "pallonivelellä" ja neljän pultin kiinnityksellä oleva teräskeppi. Näytti tosi tukevalta ja "simppeliltä" asentaa/käyttää. Juu, paskasti selitetty,,

Onko porukalla ollut mitä muita keppejä? Linkkiä, vinkkiä? Kyseessä siis W201 ja bemusta peräisin oleva 5v ZF.
190D 2.5 -89
C 230K -97
C 220 CDI -12
C 230K -97
C 220 CDI -12
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Miten nopeusmittareita toteutettu näissä missä ei enää saa vaijeria pyörimään?
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Nostetaan... niin oliko jollain tietoa tästä?mik4-- kirjoitti:Miten nopeusmittareita toteutettu näissä missä ei enää saa vaijeria pyörimään?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: manuaali vaihteistot st käytössä.
Gps mittari. Tai aftermarket nopeusmittari esim mitä hd miehet käyttää saa lukupään ottaan vaikka kardaanista ja kalibroitavissa.
värit väreihin ja loput maihin.