Noinhan se just on.
Nimenomaan tuo lyhyt akselinen loota keskittyy vauhtipyörään ja siinä on neulalaakeri keskellä.
Kohtuu raskas on tuo kiinteä vauhtis, mutta joka kylästä sorvi löytyy
Tasapainostuslaitteet joka viidennestä kylästä
Jos vertaillaan eroja, kiinteä vs. kaksoismassa olen huomannut seuraavia asioita.
Paskalla kaksoismassalla, kun kytkntä kokeilin luistattaa hakkasi polvi miltei leukaa. Näykki silleen kiinni.
Toisaalta: Kaksoismassa hiljensi ääntä. Nykysin kun pienillä kierroksilla (alle 2 k rpm) vetää niin jyristää.
Jo sitten vertaa pakettihintaa. 240 mm levy (joka esim. x.16 Sprinterissä, kestää vääntöä noin 600 Nm) ja paineasetelma. Mukana kiintee vauhtipyörä, jossa silmälaakeri ja muuta.
Ehkä päätyisin tähän tulokseen: Kannattaako alkaa ostaa uutta kytkintä erikseen paineasetelman kanssa? Maksaa n. 250 egee. Sitten värkkäily vaihelootan kopan kanssa... Hitsaaminen / jyrsintä / muuta... sattuuko edes suoraan?
Paljon työtä, paljon vaivaa jne.
Tuollasen valmiin kytkinsetin, missä kiinteä vauhtis (kaksoismassan tilalle) paineasetelma ja levy... saa alle 500 egen hintaan.
Mukana on myös uuden pultit jne.
Mielestäni se kytkinkopan yms. pilkkominen ei kannata.
Kumminkin tuollainen "Plug and Pray" setti ois niin helppo. Ja jos ei halua keventää, on aika hyvin tasapainossa.
Hinta on siinä mielessä kohtuullinen, että paljon enemmän huutavat jo käytetystä kaksoismassa vauhtiksesta. Taitaa uusi kaksoismassa vauhtis maksaa n. 900 euroa halvin. Joka on vaan... surkea kaksoismassa vauhtis. Rikkoontuu n. 450 Nm väänöillä.
Sen verran tullut asioiden osalta päätä puuhun taottua, että jotain oon oppinut.