vaihdekepin nuppi
vaihdekepin nuppi
elikkä miten on mersussa kiinni kyseinen kapistus.?
124 300 d automaatti
124 300 d automaatti
Siis automaattikepissä puunuppi on kiinteästi varressa kiinni, (ainakin se mitä tohon SL:ään laitoin) siis varsi vaihtoon samalla. Tossa manuaalissa kierretään pelkkä nuppi ja vanha varsi jää paikoilleen (siinäkin on tosin se lukitusmutteri nupin alla)
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Vaatiikos nämä manuaalivaihteiset jonkinmoisia erikoisnuppeja jos alkaa vaihtamaan? ...meinaan ku on toi pakkilukko... Mullakin täytyy keppiä nostaa että saa pakin päälle.
Onko tuo mekanismi kytketty jotenkin nupin toimintaan, vai itse siihen keppiin? Silloinhan tuohon kävisi kaikenmaaliman tuuningnupit jos lukko toimii sen kepin kautta...
...olipa vaikeesti selitetty...
Onko tuo mekanismi kytketty jotenkin nupin toimintaan, vai itse siihen keppiin? Silloinhan tuohon kävisi kaikenmaaliman tuuningnupit jos lukko toimii sen kepin kautta...
...olipa vaikeesti selitetty...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Ei tartte erikoisnuppia. Pakki päälle kytkettäessä keppiä nostetaan, ja kepin alapää nousee näin tavallaan "esteen yli", jotta kepakkoa saa sivulle siiirrettyä. Ota se pussi sen verran auki, niin saat näkymän systeemiin; ainakin W201:ssa muistaakseni laitteen logiikka näkyi siitä kolosta hyvin.FosgateT kirjoitti:Vaatiikos nämä manuaalivaihteiset jonkinmoisia erikoisnuppeja jos alkaa vaihtamaan? ...meinaan ku on toi pakkilukko... Mullakin täytyy keppiä nostaa että saa pakin päälle.
Onko tuo mekanismi kytketty jotenkin nupin toimintaan, vai itse siihen keppiin? Silloinhan tuohon kävisi kaikenmaaliman tuuningnupit jos lukko toimii sen kepin kautta...
...olipa vaikeesti selitetty...
Noissa Opeleissa ja jossain ranskiksissahan ainakin on sitten se nupin takana oleva "kaulus", jonka vuoksi erikosnuppia ei voi laittaa.
(Se on sitten toinen ja kolmas asia, sopiiko thüning-nuppi mersuun muuten, vaikka teknisiä esteitä asialle ei olisi...)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jotain tämäntyyppistä olinkin ajatellut... Ei mitään hirviöitä...Aku P kirjoitti:(Se on sitten toinen ja kolmas asia, sopiiko thüning-nuppi mersuun muuten, vaikka teknisiä esteitä asialle ei olisi...)

Muutenkin ajatellut vähän tuollaisella hiilikuitu -look kalvolla maustaa sisustan yksityiskohtia...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
No kyllä se sinne sopii ja aika harva nuppi on ihan hirviö
mä vaihdoin nupin aikoinaan ja vaihdekeppi lyheni mukavasti
kiva on lyhyellä tikulla vaihdella, ku ei oo se saakelin muussinuija siine, mut ku on -40 niin on aika tappista saada pakki päälle
Hiilikuituteipillä peitin sit sisustasta vähän paikkoja ja käkkärin kahvan niin piristy mukavasti 




X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Mulla oli entisessä w123:ssa ostohetkellä joku hemmetin tuning-nuppi (pehmustettu kirkkaan sininen
), joka oli muuten ihan kiva, mutta pakkia päälle laittaessa tai tiukkoja(!! 200D...) kiihdytyksiä tehdessä tuppasi nuppi jäämään usein käteen. Sekun oli semmosilla pienillä kuusiokoloruuveilla tarkotettu kiristettäväksi siihen tankoon, ja tietysti ruuvit löystyivät AINA, vaikka miten olis kiinnittäny. Ei menny kauaa, kun marssin romikselta hakemaan alkuperäsen nupin. Siinä vaan oli sitte ne tuning-nupin kuusiokoloruuvit hiveltäneet niitä tangon kierteitä sen verran ruvelle, että viilaa joutu vinguttamaan jonkin aikaa, ennekun suostu alkuperänen nuppi kääntymään paikalleen. Ja paremmin se alkuperänen nuppi sinne alkuperäseen sisustaan ja käteen sopi kuin se tarvikenuppi. Jokainen tietysti valitsee nuppinsa itse. Tää oli vaan tällanen esimerkki epäkelvosta nupista ja sen aiheuttamasta harmista.

Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Edelliseen autooni kiinnitin nupin jossa oli juuri tuo mainitsemasi menetelmä. Nuppi tulee kiinnittää siten, että keppiin ajaa poralla pienet lovet niitä kuusiokoloruuveja varten ja kiristää ne ruuvit ns. apinanraivolla, niin kyllä pysyy nopeissakin vaihdoissa tai vaikka joutuis nostelemaan keppiä pakkilukon takia.Sami H. kirjoitti:Mulla oli entisessä w123:ssa ostohetkellä joku hemmetin tuning-nuppi (pehmustettu kirkkaan sininen), joka oli muuten ihan kiva, mutta pakkia päälle laittaessa tai tiukkoja(!! 200D...) kiihdytyksiä tehdessä tuppasi nuppi jäämään usein käteen. Sekun oli semmosilla pienillä kuusiokoloruuveilla tarkotettu kiristettäväksi siihen tankoon, ja tietysti ruuvit löystyivät AINA, vaikka miten olis kiinnittäny.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989