Tuli itse asennettua webaston asennuksen yhteydessä.
Nyt kun on koekäyttänyt letkulämppäriä. Jos letkussa
myös webasto niin ainoat lämpenevät paikat ovat elementistä
kiertovesipumpulle sekä moottoriin menevä letku. 2.5 tuntia lämmityksessä
täysin turha kapistus!
Nyt metsästettävä
jostain kiertovesipumpulla varustettu elementti. "lailinen"
jari36 kirjoitti:Tuli itse asennettua webaston asennuksen yhteydessä.
Nyt kun on koekäyttänyt letkulämppäriä. Jos letkussa
myös webasto niin ainoat lämpenevät paikat ovat elementistä
kiertovesipumpulle sekä moottoriin menevä letku. 2.5 tuntia lämmityksessä
täysin turha kapistus!
Nyt metsästettävä
jostain kiertovesipumpulla varustettu elementti. "lailinen"
Itse laitoin vastaavassa tilanteessa webaston kiertovesipumpun kierrättämään vettä letkulämppärin kanssa. Lisäsin järjestelmään Defan akkulaturin syöttämään virtaa vesipumpulle. "Ylijäämävirtaa" riittää vielä akunkin lataamiseen, mikä ei ole ollenkaan huonompi juttu webaston käyttöä ajatellen...
(muistaakseni laitoin yhden releen ja diodin ohjailemaan sähköja oikeisiin suuntiin)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Asensin audin webastoon alkuperäisen kiertovesipumpun (jota siinä ei ollut). Samassa yhteydessä otin saman pumpun käyttöön myös letkulämmittimelle. Kaksikärkinen rele ohjaa vesipumpun sähkösyötön defa-laturilta silloin, kun lohkolämmitin on seinässä. Muulloin sähkö ohjataan alkuperäisen kaavion mukaisesti.
Jouduin lisäämään diodin, jotta rele ei jää vedolle kun lohkolämmittimen johto otetaan irti seinästä.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
paloviita kirjoitti:Asensin audin webastoon alkuperäisen kiertovesipumpun (jota siinä ei ollut). Samassa yhteydessä otin saman pumpun käyttöön myös letkulämmittimelle. Kaksikärkinen rele ohjaa vesipumpun sähkösyötön defa-laturilta silloin, kun lohkolämmitin on seinässä. Muulloin sähkö ohjataan alkuperäisen kaavion mukaisesti.
Jouduin lisäämään diodin, jotta rele ei jää vedolle kun lohkolämmittimen johto otetaan irti seinästä.
No eikös tämä pitäis olla sitten mahdollista rakentaa siten, että kun tuikkaan Defan seinään niin alkaa mersussakin kiertovesipumppu pyörimään?
Autossa on lohkolämmitin, sisätilanlämmitin ja Defan 4A ylläpitolaturi. Riittäisikö Defassa paukut pyörittämään vesipumppua ja vielä vähän lataamaan akkuakin?
Jälkiasennettu Webasto on myös. Olisiko järkevämpää/mahdollista Defan pyörittää Weban vai auton omaa kiertovesipumppua?
Haaveilin ABH:n akkulämmittimestäkin mutta taitaa Defa alkaa haukkomaan henkeään?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
PVBasstard kirjoitti:Miksi ylipäänsä asennella noita, jos on webasto tai joku muu polttoainekäyttöinen lisälämmitin?
Reilummilla pakkasilla on akku aika kovilla jos on aina webaston varassa. Välillä aika lyhyttäkin ajoa. Paljon huolettomampi käyttää, varsinkin jos ei ole lähtöajasta kovin tarkkaa tietoa.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Paljonko mahtaisi ahdistaa jos pumppujen olisi 2 kpl. Eli yksi ylimääräinen
"Defan" pyörittämä !......
No kun siellä on "vakiona" jo yksi pumppu.
Jos asentaa vielä toisen, niin kiertääkö vesi enään lainkaan.
Kuten aikaisemmin mainittiin lohko ja akkulaturi... josta sähkö ylimääräiselle pumpulle !
Sähköä on kyllä yleisesti käytössä ja nyt mielestäni menee mahdottumuuksiin kun pitää olla akkulaturia ja kahta kierto pumppua...susittelen tt-termoa sinne...halvemmaksikin tulee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor