W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
2005 mallin A bensakone. Kylmänä joutuu starttaamaan erittäin pitkään ja monesti ennenkuin lähtee käyntiin. Sen jälkeen toimii normaalisti ja lämpimänä (tai edes pikku hetken käyneenä) lähtee aivan normaalisti heti käyntiin. Mistähän alkaisi vikaa etsimään?
Re: W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
Voi olla ihan lämpöanturi vika mutta testerissä sen saisi selville arpomatta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
Mistä tuo lämpöanturi löytyy? Saisikohan sen toimivuuta (edes suuntaa-antavasti) mitattua yleismittarilla?
Re: W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
No löytyi ilmansuodattimenkotelon jälkeisestä imuputkesta. Noin nollan asteen lämpötilassa näytti reilua kolmea Megaohmia, kuumailmapuhaltimella kun sinnepäin puhalteli niin lähti välittömästi resistanssi pienenemään. Eli jollain tavalla tuo ainakin toimii, en tosin tiedä millaisia lukemia sen pitäisi näyttää.
Re: W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
Onkohan tähän ongelmaan löytynyt lopullista syytä/ratkaisua? Oma A150 ('05) rupesi temppuilemaan ihan vastaavalla tavalla, kun aamut kylmenivät lähelle nollaa. Eilen aamulla lähti toisella yrityksellä, mutta tänä aamuna heittäytyi hankalaksi, ensin lähti toisella yrityksellä kuten eilenkin, mutta n. puolen kilometrin ajon jälkeen sammutin auton, ja se oli näköjään virhe. Nyt ei lähde kirveelläkään, ei pitkään starttaamalla eikä monen yrityksen jälkeen. Kuulostaisi että ei saa polttoainetta, kun pari kertaa tuntui "hörähtävän", mutta ei vain käynnisty millään. Auto jäi sitten pihaan ja piti lähteä laina-autolla, onneksi sain sellaisen.
Toisessa ketjussa joku arveli kylmien sulakkeiden/releiden aiheuttavan tällaista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 23&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos se on tuossa ketjussa mainittu lämpöongelma, niin ilmeisesti tuo pieni ajolenkki ei sitten lämmittänyt sisätilaa tarpeeksi. Moottorin kyllä luulisi lämmenneen, kun ajoin ensin muutaman sata metriä päiväkodille, pidin tyhjäkäynnillä n. 5 min lapsen viennin ajan, sitten ajelin takaisin kotipihaan, mistä ei enää lähtenyt käyntiin. Lämmintä ilmaa kyllä tuli suuttimista, että ainakin sen verran moottori ehti lämmetä.
Pitää nyt odotella että ilma lämpenee iltapäiväksi, ja miettiä mille alkaisi tuon kanssa...
Toisessa ketjussa joku arveli kylmien sulakkeiden/releiden aiheuttavan tällaista: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 23&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos se on tuossa ketjussa mainittu lämpöongelma, niin ilmeisesti tuo pieni ajolenkki ei sitten lämmittänyt sisätilaa tarpeeksi. Moottorin kyllä luulisi lämmenneen, kun ajoin ensin muutaman sata metriä päiväkodille, pidin tyhjäkäynnillä n. 5 min lapsen viennin ajan, sitten ajelin takaisin kotipihaan, mistä ei enää lähtenyt käyntiin. Lämmintä ilmaa kyllä tuli suuttimista, että ainakin sen verran moottori ehti lämmetä.
Pitää nyt odotella että ilma lämpenee iltapäiväksi, ja miettiä mille alkaisi tuon kanssa...
(ex) A 150 (2005)
Re: W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
Ei löytynyt. Tai no löytyi, vaihdoin auton 

Re: W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
Päivitetäänpä tätä, eli auto kävi (hinurin avustuksella) mutkan Veholla, jossa polttoainepumpun rele vaihdettiin, nyt taas käy ja kukkuu. Eli se toisen ketjun kaveri oli ns. hajulla asiasta. Kannattaa pitää mielessä, jos vastaavia oireita ilmenee.
(ex) A 150 (2005)
Re: W169 käynnistyy kylmänä erittäin huonosti
Ei nyt koske minua,mut loistavaa ,että viitsit kertoa mikä oli vikana,niin seuraavan ei tarvi vaihtaa autoa tai "liha" laatikollista osia. Monesti viat korjataan ja asia unohtuu.
Star