Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Täällä ei vielä olekaan uusia vuosia ja jouluja toivoteltu.

Hyvää uutta vuotta myös W123:n omistajille!
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Sivonen kirjoitti:Täällä ei vielä olekaan uusia vuosia ja jouluja toivoteltu.

Hyvää uutta vuotta myös W123:n omistajille!
Kiitokset! Ja hyvää vuotta autoille myös! :wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Uutta vuotta kaikille! :D
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Danke !
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Hyvää uuttavuotta kaikille pystylampuille!
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Hyvää uuttavuotta kaikille vaakalampuille!
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:Hyvää uuttavuotta kaikille vaakalampuille!
Sitäpä sitä... 8)
Ja Jarkkokin vaihtaa kiltisti pois nuo värivammavilkut... :lol:
Avatar
Jyry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 419
Liittynyt: Su 11.04.2004 12:49
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Aiempaa parempaa uutta vuotta forumilaisille

Viesti Kirjoittaja Jyry »

Uuden vuoden kunniaksi ja joululahjaksi sai ainakin yksi 123:n uuden dunkelblau maalipinnan :lol:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: Aiempaa parempaa uutta vuotta forumilaisille

Viesti Kirjoittaja raul »

Jyry kirjoitti:Uuden vuoden kunniaksi ja joululahjaksi sai ainakin yksi 123:n uuden dunkelblau maalipinnan :lol:
Onnittelut!! Ja kuvia sitten jossain vaiheessa? :D
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Ja Jarkkokin vaihtaa kiltisti pois nuo värivammavilkut... :lol:
Ai ettei alkuperäisyys kärsi vai miten se menikään :lol:
Noh, raiskaus on tarvittaessa käden käänteessä eliminoitavissa :wink:
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

80?

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Hmm..
Konehuoneen kuvan perusteella tuo Sivosen 123 kori näyttäisi olevan ihan ensimmäisiä valmistuneita yksilöitä ja sellaisena aika harvinainen, ei suinkaan 1980...
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Leka kirjoitti:
raul kirjoitti:Ja Jarkkokin vaihtaa kiltisti pois nuo värivammavilkut... :lol:
Ai ettei alkuperäisyys kärsi vai miten se menikään :lol:
Noh, raiskaus on tarvittaessa käden käänteessä eliminoitavissa :wink:
Vaihtaisit nyt ne vilkut :) Oranssit on nätimmät. Bongasin sut tossa vihdintien risteyksessä. :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: 80?

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Andreas kirjoitti:Konehuoneen kuvan perusteella tuo Sivosen 123 kori näyttäisi olevan ihan ensimmäisiä valmistuneita yksilöitä ja sellaisena aika harvinainen, ei suinkaan 1980...
Mistäs sen päättelit (jos tekniikkaa ei oteta huomioon)? Pesurin säiliöstäkö? :)

-Daaz (joka ei tiedä W123:sta muuta kuin vaihdekepin paikan)
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ehkä viitattiin konepeiton saranakoteloiden puuttumiseen.
Voihan olla että ne on vain "jätetty" pois, autohan oli aika täydellisessä läpikäynnissä ennen myyntiä?

Muuten auto vaikuttaisi olevan 2.sarjaa kyllä, tosin valmistenumeroa en ole vielä Sivoselta saanut? Vai olenko? :wink: :roll:

Edit: takaluukun reunan muovilista ja peltisessä levyssä oleva kangasverhoilu näyttää löytyvän.
Avatar
JussiK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 06.04.2003 22:38
Paikkakunta: Vantaa

Re: Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!

Viesti Kirjoittaja JussiK »

Sivonen kirjoitti:Täällä ei vielä olekaan uusia vuosia ja jouluja toivoteltu.

Hyvää uutta vuotta myös W123:n omistajille!
Kiitos samoin! Vanhassa vara parempi!
- Köyhyys periytyy -


Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita



Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

raul kirjoitti:Muuten auto vaikuttaisi olevan 2.sarjaa kyllä, tosin valmistenumeroa en ole vielä Sivoselta saanut? Vai olenko? :wink: :roll:
WDB 123 130 12 196873
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Sivonen kirjoitti:
raul kirjoitti:Muuten auto vaikuttaisi olevan 2.sarjaa kyllä, tosin valmistenumeroa en ole vielä Sivoselta saanut? Vai olenko? :wink: :roll:
WDB 123 130 12 196873
Ootko ite tsekannu tiedot tolla numerolla?

Pieniä omituisuuksia tässä nyt on.

Tilaus on näemmä tehty vuonna 1977. Sehän ei sinänsä kerro mitään auton valmistusvuodesta.

Kantakortin mukaan juurikin autossasi oleva sisusta on oikea, eli 2.sarjan Velours Olive...

Tästä voi sitten lähteä vain arvailemaan.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Nyt vasta kokeilin mitä dekooderi sanoo, ja tiedot näyttäisi pitävän paikkansa.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Pieniä omituisuuksia tässä nyt on.

Tilaus on näemmä tehty vuonna 1977. Sehän ei sinänsä kerro mitään auton valmistusvuodesta.
Saksaan tilattujen autojen tilausnumeroidenhan on ennenkin havaittu joissain tapauksissa poikkeavan yleisestä logiikasta. Kyllä tuo runkonumero viittaisi 1980 vuoteen.
Muffler kirjoitti:Vaihtaisit nyt ne vilkut :) Oranssit on nätimmät. Bongasin sut tossa vihdintien risteyksessä. :wink:
Aha, just joo :) Kattoo nyt vilkuttimien kanssa :wink:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:
raul kirjoitti:Pieniä omituisuuksia tässä nyt on.

Tilaus on näemmä tehty vuonna 1977. Sehän ei sinänsä kerro mitään auton valmistusvuodesta.
Saksaan tilattujen autojen tilausnumeroidenhan on ennenkin havaittu joissain tapauksissa poikkeavan yleisestä logiikasta. Kyllä tuo runkonumero viittaisi 1980 vuoteen.
Näin on, juokseva numero on suht iso. Tuo ei välttämättä ole virhe, tai looginen erehdys, sillä niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, saksalainen voi tilata auton vuonna herne ja sopia toimituksen vaikka kolmen vuoden päähän, jos huvittaa. Näitä tarinoita tunnen useammankin.
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Tuolla kunnostuskuvissa näyttäisi, ettei alunperin helmoissa ole klipsin reikiä pitkälle kumitiivisteelle: http://www.kanetti.fi/~teroat/
Myöhemminhän ovissa on uudemmat helmalistat tosin. Olisiko jossain vaiheessa saanut niin paljon kipeää, että koko korikehikko on vaihdettu. Tämä lienee todennäköisin selitys...

Koskas tuo muuten etupalkki muuttui kevyemmäksi?
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Mielenkiintoinen tapaus tuo Sivosen 123. Itse juuri selvittelen että onkohan tämä minun W123 sittenkin '76 mallia. Ainakin nuo saranoidenkotelot, muovilista takakontin reunasta ja bensatankin edessä olevan pellin verhoilu puuttuvat. Toki ne on voitu myöhemminkin poistaa mutta kotelot ovat näköjään puuttuneet alusta lähtien.

Täytyy käydä paikallisesta mersuliikkeestä utelemassa kantakortti jotta näkee minkälainen se on tehtaalta lähtiessään tarkalleen ollut :)
Viimeksi muokannut kerosiini, To 06.01.2005 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Andreas kirjoitti:Tuolla kunnostuskuvissa näyttäisi, ettei alunperin helmoissa ole klipsin reikiä pitkälle kumitiivisteelle: http://www.kanetti.fi/~teroat/
Myöhemminhän ovissa on uudemmat helmalistat tosin. Olisiko jossain vaiheessa saanut niin paljon kipeää, että koko korikehikko on vaihdettu. Tämä lienee todennäköisin selitys...

Koskas tuo muuten etupalkki muuttui kevyemmäksi?
Mitäs kumitiivistettä nyt tarkoitat?

Tuossahan on nyt uudemmat ovet, tai siis ainakin 3.sarjan isommat ovien alalistat. Ovet tuskin ovat 1.sarjalaisesta koska väri on 877.
Muutenkin ihmetytti jo aiemmin noissa projektikuvissa se, että toisessa kuvassa valkoisessa autossa esiintyy palkeissa myös tuota Petrolgrüniä. Jonka väriset ilmeisesti projektissa käytetyt ovet ovat.
Nojoo, asia ei minulle kuulu.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Mitäs kumitiivistettä nyt tarkoitat?

Tuossahan on nyt uudemmat ovet, tai siis ainakin 3.sarjan isommat ovien alalistat. Ovet tuskin ovat 1.sarjalaisesta koska väri on 877.
Muutenkin ihmetytti jo aiemmin noissa projektikuvissa se, että toisessa kuvassa valkoisessa autossa esiintyy palkeissa myös tuota Petrolgrüniä. Jonka väriset ilmeisesti projektissa käytetyt ovet ovat.
Nojoo, asia ei minulle kuulu.
Ilmeisesti kysymys on korin ja ovien alareunojen välissä olevasta pitkästä kumitiivisteestä. Ei näy ei reikiä, mutta toisaalta siinä on tehty ruosteremppaa ja tunkinreiätkin on ummessa.

No ei kuulu asia minullekaan, mutta väittäisin karmeissa ja ovissa näkyvää väriä siksi daewoon turkoosiksi, ei suinkaan petrolgrüeniksi. Isommat alalistat eivät suinkaan tulleet 3.sarjaan, tarkkuutta Rale :wink:

kerosiini:
Jos vielä ajovalokatkaisin on W116-tyyliin alaspäin osoittava ja mittaristossa puuttuu kellon minuuttijaotus, niin auto on varmuudella valmistettu <- 9/76.
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Leka, joo tiedän että niihin kuuluu tuo piirre, mutta kun tuohon minun autoon on aikoinaan vaihdettu matkamallin kojetaulu taksimallisen tilalle, uudempi ratti, ja ehkä mittaristo (?). Rek. otteessa on käyttöönottovuodeksi laitettu 00.00.1977.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti: No ei kuulu asia minullekaan, mutta väittäisin karmeissa ja ovissa näkyvää väriä siksi daewoon turkoosiksi, ei suinkaan petrolgrüeniksi. Isommat alalistat eivät suinkaan tulleet 3.sarjaan, tarkkuutta Rale :wink:

kerosiini:
Jos vielä ajovalokatkaisin on W116-tyyliin alaspäin osoittava ja mittaristossa puuttuu kellon minuuttijaotus, niin auto on varmuudella valmistettu <- 9/76.
Sitä nipponin väriä se sitten on.

Tarkkuutta Jarkko; ennen helmikuuta 1976.... :wink:

Ja krhm, toi 3.sarja oli ööö kirjotusvirhe :lol: 2 ja 3 vieräkkäin ju nou?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

kerosiini kirjoitti:Rek. otteessa on käyttöönottovuodeksi laitettu 00.00.1977.
Noista ARK:n tiedoista ei paljon iloa ole. Kumma juttu, niin paljon rahaa kuin sinnekkin pumpataan autoilijoilta, ei mitään hyödyllistä saati oikeellista informaatiota ole tarjolla.

Eikös Raminkin autossa ollut käyttöönottopäivä merkitty 1975 puolelle?

Omassa mm. valm.pvm. on 6.12.1982, käyt.ot. 00.00.1983 (oikea luovutuspvm Veholla 1.3.1983).


PS. Ihan kohta Sivonen saa tarpeekseen meistä ja tästä "keskustelusta"... :roll:
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 431
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Joo Ramin autohan oli otettu jo vuonna '75 käyttöön ja tehty 24.2.1976 :lol:
No aika turhaa arvailua tämä minun homma on kun en ole vielä saanut aikaiseksi hakea sitä kantakorttia. Tuolla on kuvia näistä kolmesta kohdasta joista mainitsin tuossa aikaisemmin. Tuota urlia lyhentämällä näkee sitten muitakin kuvia kyseisestä lekasta.

Edit: Niin ja kun käytin tuon takapenkin irti, niin sen pohjasta löytyi kantakortti liuska, josta selvisikin että takapenkki on lähtöisin vuoden '76 300D:stä :D
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

raul kirjoitti:Sitä nipponin väriä se sitten on.

Tarkkuutta Jarkko; ennen helmikuuta 1976.... :wink:

Ja krhm, toi 3.sarja oli ööö kirjotusvirhe :lol: 2 ja 3 vieräkkäin ju nou?
Miten niin helmikuu?? Eihän tuolloin ollut alkanut edes kaikkien mallien sarjatuotanto. 0,5-sarjan autojahan tehtiin 9/76 asti.

Leveämmät alalistat eivät tulleet edes 2.sarjaan, vaan jo joskus vuodesta -78 ja 123.130 kyseen ollen runkonumerosta 067050 eteenpäin poikkeukset lukuunottamatta. Aiheesta on käyty joskus ennenkin vääntöä ja tarvittaessa löytyy lukuisalti puoltavia todisteita :wink:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Leka kirjoitti:
raul kirjoitti:Sitä nipponin väriä se sitten on.

Tarkkuutta Jarkko; ennen helmikuuta 1976.... :wink:

Ja krhm, toi 3.sarja oli ööö kirjotusvirhe :lol: 2 ja 3 vieräkkäin ju nou?
Miten niin helmikuu?? Eihän tuolloin ollut alkanut edes kaikkien mallien sarjatuotanto. 0,5-sarjan autojahan tehtiin 9/76 asti.
Ei tietenkään alkanut kaikkien mallien.

Kaikkien "silloisten" mallien alkusarjan tuotanto alkoi heinäkuussa 1975, varsinainen tuotanto helmikuussa 1976, lukuunottamatta tyyppiä 250, jonka valmistus alkoi huhtikuussa 1976, sekä tyyppejä 280 ja 280E, tuotanto alkoi jo joulukuussa 1975.

Tarkasta lähteesi.

PS. mistä tämän syyskuun olet keksinyt?
Vastaa Viestiin