Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!
Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!
Täällä ei vielä olekaan uusia vuosia ja jouluja toivoteltu.
Hyvää uutta vuotta myös W123:n omistajille!
Hyvää uutta vuotta myös W123:n omistajille!
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Re: Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!
Kiitokset! Ja hyvää vuotta autoille myös!Sivonen kirjoitti:Täällä ei vielä olekaan uusia vuosia ja jouluja toivoteltu.
Hyvää uutta vuotta myös W123:n omistajille!

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Aiempaa parempaa uutta vuotta forumilaisille
Uuden vuoden kunniaksi ja joululahjaksi sai ainakin yksi 123:n uuden dunkelblau maalipinnan 

Re: Aiempaa parempaa uutta vuotta forumilaisille
Onnittelut!! Ja kuvia sitten jossain vaiheessa?Jyry kirjoitti:Uuden vuoden kunniaksi ja joululahjaksi sai ainakin yksi 123:n uuden dunkelblau maalipinnan

Vaihtaisit nyt ne vilkutLeka kirjoitti:Ai ettei alkuperäisyys kärsi vai miten se menikäänraul kirjoitti:Ja Jarkkokin vaihtaa kiltisti pois nuo värivammavilkut...![]()
Noh, raiskaus on tarvittaessa käden käänteessä eliminoitavissa


W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: 80?
Mistäs sen päättelit (jos tekniikkaa ei oteta huomioon)? Pesurin säiliöstäkö?Andreas kirjoitti:Konehuoneen kuvan perusteella tuo Sivosen 123 kori näyttäisi olevan ihan ensimmäisiä valmistuneita yksilöitä ja sellaisena aika harvinainen, ei suinkaan 1980...

-Daaz (joka ei tiedä W123:sta muuta kuin vaihdekepin paikan)
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Ehkä viitattiin konepeiton saranakoteloiden puuttumiseen.
Voihan olla että ne on vain "jätetty" pois, autohan oli aika täydellisessä läpikäynnissä ennen myyntiä?
Muuten auto vaikuttaisi olevan 2.sarjaa kyllä, tosin valmistenumeroa en ole vielä Sivoselta saanut? Vai olenko?

Edit: takaluukun reunan muovilista ja peltisessä levyssä oleva kangasverhoilu näyttää löytyvän.
Voihan olla että ne on vain "jätetty" pois, autohan oli aika täydellisessä läpikäynnissä ennen myyntiä?
Muuten auto vaikuttaisi olevan 2.sarjaa kyllä, tosin valmistenumeroa en ole vielä Sivoselta saanut? Vai olenko?


Edit: takaluukun reunan muovilista ja peltisessä levyssä oleva kangasverhoilu näyttää löytyvän.
Re: Hyvää uutta vuotta ja pitkää ikää W123:ille!
Kiitos samoin! Vanhassa vara parempi!Sivonen kirjoitti:Täällä ei vielä olekaan uusia vuosia ja jouluja toivoteltu.
Hyvää uutta vuotta myös W123:n omistajille!
- Köyhyys periytyy -
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Autot nyt:
* W123 200D -81 "Eeva" 174 tkm
* Ford 17M 2.0 V6 Turnier -70
* Toyota Landcruiser HJ61 -87
* pökötti ja sitikoita
Ex MB:t
- 123 kymmenen ainakin
- 124 kymmenen ainakin
- 560 SEL 300hv -87
- 300SD -85
Ootko ite tsekannu tiedot tolla numerolla?Sivonen kirjoitti:WDB 123 130 12 196873raul kirjoitti:Muuten auto vaikuttaisi olevan 2.sarjaa kyllä, tosin valmistenumeroa en ole vielä Sivoselta saanut? Vai olenko?![]()
Pieniä omituisuuksia tässä nyt on.
Tilaus on näemmä tehty vuonna 1977. Sehän ei sinänsä kerro mitään auton valmistusvuodesta.
Kantakortin mukaan juurikin autossasi oleva sisusta on oikea, eli 2.sarjan Velours Olive...
Tästä voi sitten lähteä vain arvailemaan.
Saksaan tilattujen autojen tilausnumeroidenhan on ennenkin havaittu joissain tapauksissa poikkeavan yleisestä logiikasta. Kyllä tuo runkonumero viittaisi 1980 vuoteen.raul kirjoitti:Pieniä omituisuuksia tässä nyt on.
Tilaus on näemmä tehty vuonna 1977. Sehän ei sinänsä kerro mitään auton valmistusvuodesta.
Aha, just jooMuffler kirjoitti:Vaihtaisit nyt ne vilkutOranssit on nätimmät. Bongasin sut tossa vihdintien risteyksessä.


Näin on, juokseva numero on suht iso. Tuo ei välttämättä ole virhe, tai looginen erehdys, sillä niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, saksalainen voi tilata auton vuonna herne ja sopia toimituksen vaikka kolmen vuoden päähän, jos huvittaa. Näitä tarinoita tunnen useammankin.Leka kirjoitti:Saksaan tilattujen autojen tilausnumeroidenhan on ennenkin havaittu joissain tapauksissa poikkeavan yleisestä logiikasta. Kyllä tuo runkonumero viittaisi 1980 vuoteen.raul kirjoitti:Pieniä omituisuuksia tässä nyt on.
Tilaus on näemmä tehty vuonna 1977. Sehän ei sinänsä kerro mitään auton valmistusvuodesta.
Tuolla kunnostuskuvissa näyttäisi, ettei alunperin helmoissa ole klipsin reikiä pitkälle kumitiivisteelle: http://www.kanetti.fi/~teroat/
Myöhemminhän ovissa on uudemmat helmalistat tosin. Olisiko jossain vaiheessa saanut niin paljon kipeää, että koko korikehikko on vaihdettu. Tämä lienee todennäköisin selitys...
Koskas tuo muuten etupalkki muuttui kevyemmäksi?
Myöhemminhän ovissa on uudemmat helmalistat tosin. Olisiko jossain vaiheessa saanut niin paljon kipeää, että koko korikehikko on vaihdettu. Tämä lienee todennäköisin selitys...
Koskas tuo muuten etupalkki muuttui kevyemmäksi?
Mielenkiintoinen tapaus tuo Sivosen 123. Itse juuri selvittelen että onkohan tämä minun W123 sittenkin '76 mallia. Ainakin nuo saranoidenkotelot, muovilista takakontin reunasta ja bensatankin edessä olevan pellin verhoilu puuttuvat. Toki ne on voitu myöhemminkin poistaa mutta kotelot ovat näköjään puuttuneet alusta lähtien.
Täytyy käydä paikallisesta mersuliikkeestä utelemassa kantakortti jotta näkee minkälainen se on tehtaalta lähtiessään tarkalleen ollut
Täytyy käydä paikallisesta mersuliikkeestä utelemassa kantakortti jotta näkee minkälainen se on tehtaalta lähtiessään tarkalleen ollut

Viimeksi muokannut kerosiini, To 06.01.2005 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Mitäs kumitiivistettä nyt tarkoitat?Andreas kirjoitti:Tuolla kunnostuskuvissa näyttäisi, ettei alunperin helmoissa ole klipsin reikiä pitkälle kumitiivisteelle: http://www.kanetti.fi/~teroat/
Myöhemminhän ovissa on uudemmat helmalistat tosin. Olisiko jossain vaiheessa saanut niin paljon kipeää, että koko korikehikko on vaihdettu. Tämä lienee todennäköisin selitys...
Koskas tuo muuten etupalkki muuttui kevyemmäksi?
Tuossahan on nyt uudemmat ovet, tai siis ainakin 3.sarjan isommat ovien alalistat. Ovet tuskin ovat 1.sarjalaisesta koska väri on 877.
Muutenkin ihmetytti jo aiemmin noissa projektikuvissa se, että toisessa kuvassa valkoisessa autossa esiintyy palkeissa myös tuota Petrolgrüniä. Jonka väriset ilmeisesti projektissa käytetyt ovet ovat.
Nojoo, asia ei minulle kuulu.
Ilmeisesti kysymys on korin ja ovien alareunojen välissä olevasta pitkästä kumitiivisteestä. Ei näy ei reikiä, mutta toisaalta siinä on tehty ruosteremppaa ja tunkinreiätkin on ummessa.raul kirjoitti:Mitäs kumitiivistettä nyt tarkoitat?
Tuossahan on nyt uudemmat ovet, tai siis ainakin 3.sarjan isommat ovien alalistat. Ovet tuskin ovat 1.sarjalaisesta koska väri on 877.
Muutenkin ihmetytti jo aiemmin noissa projektikuvissa se, että toisessa kuvassa valkoisessa autossa esiintyy palkeissa myös tuota Petrolgrüniä. Jonka väriset ilmeisesti projektissa käytetyt ovet ovat.
Nojoo, asia ei minulle kuulu.
No ei kuulu asia minullekaan, mutta väittäisin karmeissa ja ovissa näkyvää väriä siksi daewoon turkoosiksi, ei suinkaan petrolgrüeniksi. Isommat alalistat eivät suinkaan tulleet 3.sarjaan, tarkkuutta Rale

kerosiini:
Jos vielä ajovalokatkaisin on W116-tyyliin alaspäin osoittava ja mittaristossa puuttuu kellon minuuttijaotus, niin auto on varmuudella valmistettu <- 9/76.
Leka, joo tiedän että niihin kuuluu tuo piirre, mutta kun tuohon minun autoon on aikoinaan vaihdettu matkamallin kojetaulu taksimallisen tilalle, uudempi ratti, ja ehkä mittaristo (?). Rek. otteessa on käyttöönottovuodeksi laitettu 00.00.1977.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Sitä nipponin väriä se sitten on.Leka kirjoitti: No ei kuulu asia minullekaan, mutta väittäisin karmeissa ja ovissa näkyvää väriä siksi daewoon turkoosiksi, ei suinkaan petrolgrüeniksi. Isommat alalistat eivät suinkaan tulleet 3.sarjaan, tarkkuutta Rale![]()
kerosiini:
Jos vielä ajovalokatkaisin on W116-tyyliin alaspäin osoittava ja mittaristossa puuttuu kellon minuuttijaotus, niin auto on varmuudella valmistettu <- 9/76.
Tarkkuutta Jarkko; ennen helmikuuta 1976....

Ja krhm, toi 3.sarja oli ööö kirjotusvirhe

Noista ARK:n tiedoista ei paljon iloa ole. Kumma juttu, niin paljon rahaa kuin sinnekkin pumpataan autoilijoilta, ei mitään hyödyllistä saati oikeellista informaatiota ole tarjolla.kerosiini kirjoitti:Rek. otteessa on käyttöönottovuodeksi laitettu 00.00.1977.
Eikös Raminkin autossa ollut käyttöönottopäivä merkitty 1975 puolelle?
Omassa mm. valm.pvm. on 6.12.1982, käyt.ot. 00.00.1983 (oikea luovutuspvm Veholla 1.3.1983).
PS. Ihan kohta Sivonen saa tarpeekseen meistä ja tästä "keskustelusta"...

Joo Ramin autohan oli otettu jo vuonna '75 käyttöön ja tehty 24.2.1976
No aika turhaa arvailua tämä minun homma on kun en ole vielä saanut aikaiseksi hakea sitä kantakorttia. Tuolla on kuvia näistä kolmesta kohdasta joista mainitsin tuossa aikaisemmin. Tuota urlia lyhentämällä näkee sitten muitakin kuvia kyseisestä lekasta.
Edit: Niin ja kun käytin tuon takapenkin irti, niin sen pohjasta löytyi kantakortti liuska, josta selvisikin että takapenkki on lähtöisin vuoden '76 300D:stä

No aika turhaa arvailua tämä minun homma on kun en ole vielä saanut aikaiseksi hakea sitä kantakorttia. Tuolla on kuvia näistä kolmesta kohdasta joista mainitsin tuossa aikaisemmin. Tuota urlia lyhentämällä näkee sitten muitakin kuvia kyseisestä lekasta.
Edit: Niin ja kun käytin tuon takapenkin irti, niin sen pohjasta löytyi kantakortti liuska, josta selvisikin että takapenkki on lähtöisin vuoden '76 300D:stä

190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Miten niin helmikuu?? Eihän tuolloin ollut alkanut edes kaikkien mallien sarjatuotanto. 0,5-sarjan autojahan tehtiin 9/76 asti.raul kirjoitti:Sitä nipponin väriä se sitten on.
Tarkkuutta Jarkko; ennen helmikuuta 1976....![]()
Ja krhm, toi 3.sarja oli ööö kirjotusvirhe2 ja 3 vieräkkäin ju nou?
Leveämmät alalistat eivät tulleet edes 2.sarjaan, vaan jo joskus vuodesta -78 ja 123.130 kyseen ollen runkonumerosta 067050 eteenpäin poikkeukset lukuunottamatta. Aiheesta on käyty joskus ennenkin vääntöä ja tarvittaessa löytyy lukuisalti puoltavia todisteita

Ei tietenkään alkanut kaikkien mallien.Leka kirjoitti:Miten niin helmikuu?? Eihän tuolloin ollut alkanut edes kaikkien mallien sarjatuotanto. 0,5-sarjan autojahan tehtiin 9/76 asti.raul kirjoitti:Sitä nipponin väriä se sitten on.
Tarkkuutta Jarkko; ennen helmikuuta 1976....![]()
Ja krhm, toi 3.sarja oli ööö kirjotusvirhe2 ja 3 vieräkkäin ju nou?
Kaikkien "silloisten" mallien alkusarjan tuotanto alkoi heinäkuussa 1975, varsinainen tuotanto helmikuussa 1976, lukuunottamatta tyyppiä 250, jonka valmistus alkoi huhtikuussa 1976, sekä tyyppejä 280 ja 280E, tuotanto alkoi jo joulukuussa 1975.
Tarkasta lähteesi.
PS. mistä tämän syyskuun olet keksinyt?