Auto oli huollossa
Auto oli huollossa
"Huollon" jälkeen auto ei kulje mihinkään, polttoaineen kulutus on lisääntynyt liki 2 litraa. Mitähän siellä on tehty?
Auto on B200 cdi -12. Autolla on ajettu liki 50000 km.
Kun kysyin moottorin säätöjen muuttamisesta, minulle väitettiin, että kaikki on ennallaan. Eivät osanneet muka sanoa, miksi potku on kadonnut ja polttoaineen kulutus on noussut.
Mistä sais tietää, mitä muutoksia moottoriin on tehty? Ilmeisesti ainakin turbon asetuksia on rutkasti muutettu, kun ei tuttu vihellys enää kuulu.
Et terveisiä vaan Veholle. Tais huoltosopimus katketa...
Auto on B200 cdi -12. Autolla on ajettu liki 50000 km.
Kun kysyin moottorin säätöjen muuttamisesta, minulle väitettiin, että kaikki on ennallaan. Eivät osanneet muka sanoa, miksi potku on kadonnut ja polttoaineen kulutus on noussut.
Mistä sais tietää, mitä muutoksia moottoriin on tehty? Ilmeisesti ainakin turbon asetuksia on rutkasti muutettu, kun ei tuttu vihellys enää kuulu.
Et terveisiä vaan Veholle. Tais huoltosopimus katketa...
Re: Auto oli huollossa
Viet auton takas ja sanot että huollon jälkeen ei toimi kunnollla , ei se muuta vaadi.
Re: Auto oli huollossa
Ei pidä hyväksyä tuollaisia selityksiä. Niiden kuuluu korjata se niin ettei siinä ole enemmän vikoja lähtiessä kuin tullessa
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Auto oli huollossa
Oletko ensimmäinen omistaja ?. Voihan olla että edellisellä omistajalla ollut lastutettu ja nyt huollossa päivittivät yli tuon lastun...Ja nyt on vakio = tuntuu laiskalta ja kulutuskin nousee kun polkee enempi että kulkee yhtä ketterästi kuin lastutettuna.?
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Auto oli huollossa
LopenUupunut kirjoitti:Oletko ensimmäinen omistaja ?. Voihan olla että edellisellä omistajalla ollut lastutettu ja nyt huollossa päivittivät yli tuon lastun...Ja nyt on vakio = tuntuu laiskalta ja kulutuskin nousee kun polkee enempi että kulkee yhtä ketterästi kuin lastutettuna.?
.
Mikä se sellainen lastu on joka nuin tekee ?
Mitä itse tiedän, jos moottorin virtysastetta korotetaan polttoaineen kulutuskin kasvaa. Jos polttoainen kulutusta halutaa pitää ennallaan, täytyy välityksiä muuttaa tai alentaa kitkaa.
+358 18B8FE99
Re: Auto oli huollossa
Mitään mistään tiedä mutta kyllä itsellä ainakin kulutus pieneni ja vääntö kasvoi kun auto optimoitiin uudella ohjelmalla ja potkuakin on ihan eritavalla ohituksissa kun on vääntöä heti käytettävissä jolloin ei tarvitse kierroksia "huudattaa" ohitustilanteissa ja yleensäkin kiihdytyksissä.
LopenUupuneen kanssa samoilla linjoilla että nyt on huollossa ajettu ns. vakio ohjelma ecuun.
LopenUupuneen kanssa samoilla linjoilla että nyt on huollossa ajettu ns. vakio ohjelma ecuun.
Star-apuja Rauman/Porin seudulla
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
Löytyy myös Mercedeksen
-Jousipuristin W(123,124,201,202,210,140)
-Alapallo- ja vakaajannivelen irroitus/kiinnitystyökalu W(211,220,230),
-Ruiskusuuttimen irroitustyökalu ja kalvain.
Jos asiaa niin soittele (ei tekstareita)
p.o4oo938372
Sadekeleillä en ala laitteita pihalle levittämään eli "potilas" oltava vähintään katon alla.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Auto oli huollossa
J.Kulmala kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Oletko ensimmäinen omistaja ?. Voihan olla että edellisellä omistajalla ollut lastutettu ja nyt huollossa päivittivät yli tuon lastun...Ja nyt on vakio = tuntuu laiskalta ja kulutuskin nousee kun polkee enempi että kulkee yhtä ketterästi kuin lastutettuna.?
.
Mikä se sellainen lastu on joka nuin tekee ?
Mitä itse tiedän, jos moottorin virtysastetta korotetaan polttoaineen kulutuskin kasvaa. Jos polttoainen kulutusta halutaa pitää ennallaan, täytyy välityksiä muuttaa tai alentaa kitkaa.
Ainakin omassa Audissa kulutus laski hivenen, ei tosin litroja mutta keskikulutus putosi vajaan litran sadalle.
Ja kolme kertaa Audicenter Espoossa on kirjoitettu eculle vakio-ohjelma viriohjelman päälle huolloissa kun päivittävät ohjelmistoa uudempaan versioon josta eivät asiakkaalle enempiä kertoile.
Latailen sitten DockPowerin purkista viriohjelman aina kotitallissa uudestaan sisään.....
En tiedä päivitteleekö Veho ohjelmistoja, itsellä ei ole ollut viritettyjä mersuja joten kokemusta vajaa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Auto oli huollossa
Vaikka siellä ei ennen mitään viriohjelmaa olisikaan ollut, niin voin kyllä uskoa, että Veho on sössinyt päivityksessä jotain muuta. Mulla tuon uuden A:n softauksessa hävisi start/stop kokonaan ja auto teki ihmeellisiä välikaasutuksia vaihde vapaalla kytkintä nostaessa. Selityksenä oli, että "on varmaan jotain bugeja uudessa ohjelmassa". Eihän tuota pitkään viittynyt katsella. Totesivat uudessa tarkastuksessa, että liuta asetuksia oli mennyt "jostain syystä" päin mäntyä. Uusi softausyritys palautti auton entiselleen.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
-
- Mersumies
- Viestit: 2787
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Auto oli huollossa
Kaverilla oli joskus 280cdi:ssä sellainen lisäboksiviritys. Aina kun kävi vehossa huollossa, niin boksi löytyi apparin penkiltä!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Auto oli huollossa
Vein auton uudestaan huoltoon. Ei kuulema löytynyt mitään vikaa. Sitten kuitenkin päivitettiin moottorinohjauslaatikko jollain uudemmalla ohjelmalla.
Ei edelleenkään löydy sitä potkua, mikä siinä oli kaikki kilometrit ennen huoltoa.
Ostin auton edustusautona ja ostin sen siksi, koska siinä oli kunnon vääntö. Oliko siinä sitten joku parempi ohjelma, koska turbo reagoi pienimpäänkin kaasuun? Nyt sitä ei enää ole. Ja kuulihan sen turbon äänen.
Ja ihan oikein: jos ajotapaa ei muuta, niin lisääntynyt voima tuottaa pienemmän kulutuksen. Pääsin parhaimmillaan alle neljän litran kulutukseen. Toki silloin ei tehdä mitään nopeusennätyksiä, vaan ajellaan pikkuvarvas kaasulla. Moottorissa on suurin vääntö jossain 1600 kierroksen kohdalla, mikä tarkoittaa n. 100 km/h kuutosvaihteella.
On myös mielenkiintoista, että Veho tavallisesti kyselee tekstiviestillä jo miltei ulko-ovella asiakastyytyväisyyttä. Nyt ei mitään viestiä ole tullut. Jos tulisi, niin antaisin hyvin negatiivisen palautteen.
Oliko siis asennettu joku moottoria tehostava ohjelma autoon, millä minut houkuteltiin ostamaan se, ja nyt se sitten poistettiin? Jos niin oli, niin eihän Veho sellaista voi myöntää ja nyt sitten väittävät, ettei mitään ole muutettu. Kai minä ajokkini tunnen varsinkin 31000 kilometriä sillä ajettuani!
Pitää katsella toista huoltopaikkaa ja lopettaa huolenpitosopimus - sen verran tuo Firma ottaa päähän.
Ei edelleenkään löydy sitä potkua, mikä siinä oli kaikki kilometrit ennen huoltoa.
Ostin auton edustusautona ja ostin sen siksi, koska siinä oli kunnon vääntö. Oliko siinä sitten joku parempi ohjelma, koska turbo reagoi pienimpäänkin kaasuun? Nyt sitä ei enää ole. Ja kuulihan sen turbon äänen.
Ja ihan oikein: jos ajotapaa ei muuta, niin lisääntynyt voima tuottaa pienemmän kulutuksen. Pääsin parhaimmillaan alle neljän litran kulutukseen. Toki silloin ei tehdä mitään nopeusennätyksiä, vaan ajellaan pikkuvarvas kaasulla. Moottorissa on suurin vääntö jossain 1600 kierroksen kohdalla, mikä tarkoittaa n. 100 km/h kuutosvaihteella.
On myös mielenkiintoista, että Veho tavallisesti kyselee tekstiviestillä jo miltei ulko-ovella asiakastyytyväisyyttä. Nyt ei mitään viestiä ole tullut. Jos tulisi, niin antaisin hyvin negatiivisen palautteen.
Oliko siis asennettu joku moottoria tehostava ohjelma autoon, millä minut houkuteltiin ostamaan se, ja nyt se sitten poistettiin? Jos niin oli, niin eihän Veho sellaista voi myöntää ja nyt sitten väittävät, ettei mitään ole muutettu. Kai minä ajokkini tunnen varsinkin 31000 kilometriä sillä ajettuani!
Pitää katsella toista huoltopaikkaa ja lopettaa huolenpitosopimus - sen verran tuo Firma ottaa päähän.
Re: Auto oli huollossa
Tuollaiset ohjelmat kannattaisi / tarvitsisi ottaa talteen ennen huoltoon vientiä.pirkkob kirjoitti:Vein auton uudestaan huoltoon. Ei kuulema löytynyt mitään vikaa. Sitten kuitenkin päivitettiin moottorinohjauslaatikko jollain uudemmalla ohjelmalla.
Ei edelleenkään löydy sitä potkua, mikä siinä oli kaikki kilometrit ennen huoltoa.
Ostin auton edustusautona ja ostin sen siksi, koska siinä oli kunnon vääntö. Oliko siinä sitten joku parempi ohjelma, koska turbo reagoi pienimpäänkin kaasuun? Nyt sitä ei enää ole. Ja kuulihan sen turbon äänen.
Ja ihan oikein: jos ajotapaa ei muuta, niin lisääntynyt voima tuottaa pienemmän kulutuksen. Pääsin parhaimmillaan alle neljän litran kulutukseen. Toki silloin ei tehdä mitään nopeusennätyksiä, vaan ajellaan pikkuvarvas kaasulla. Moottorissa on suurin vääntö jossain 1600 kierroksen kohdalla, mikä tarkoittaa n. 100 km/h kuutosvaihteella.
On myös mielenkiintoista, että Veho tavallisesti kyselee tekstiviestillä jo miltei ulko-ovella asiakastyytyväisyyttä. Nyt ei mitään viestiä ole tullut. Jos tulisi, niin antaisin hyvin negatiivisen palautteen.
Oliko siis asennettu joku moottoria tehostava ohjelma autoon, millä minut houkuteltiin ostamaan se, ja nyt se sitten poistettiin? Jos niin oli, niin eihän Veho sellaista voi myöntää ja nyt sitten väittävät, ettei mitään ole muutettu. Kai minä ajokkini tunnen varsinkin 31000 kilometriä sillä ajettuani!
Pitää katsella toista huoltopaikkaa ja lopettaa huolenpitosopimus - sen verran tuo Firma ottaa päähän.
Ajotapa vaikuttaa polttoainekulutuseen, vakio-ohjelmalla päästään taatusti pienemmällä kulutuksella koko teho/vääntöalueen käytöllä.
+358 18B8FE99
Re: Auto oli huollossa
Mitä tarkoittaa auton ostaminen "edustusautona"?pirkkob kirjoitti: Ostin auton edustusautona ja ostin sen siksi, koska siinä oli kunnon vääntö. Oliko siinä sitten joku parempi ohjelma, koska turbo reagoi pienimpäänkin kaasuun?
Koska ostit (uutena/käytettynä) ja keneltä? Jos ostit auton uutena, ei siinä varmastikaan ollut "parempaa ohjelmaa". Jos ostit käytettynä, niin sitten asiaan osaa ehkä vastata se, jolla auto on ollut käytössä ennen sinua (jos auto on tullut vaihdossa autoliikkeeseen, jolta sinä olet sen sitten ostanut, ei autoliike välttämättä tiedä asiasta mitään, vaan pitää päästä puheisiin sen kanssa joka on autoa käyttänyt ja mahdollisen ohjelmoinnin teettänyt. Tietysti jos auto on ehtinyt olla jo useammalla omistajalla, ei viimeisinkään omistaja välttämättä tiedä aiempien teettämistä ohjelmista.)
Jos ostit auton suoraan edelliseltä omistajalta, eikä välissä ollut autoliikettä, niin luulisi, että myyjä olisi maininnut jotain ohjelmanmuutoksesta, jos olisi sellaisesta tiennyt. Useinhan näitä käytetään suorastaan "myyntivaltteina".
Yksi tapa on käydä kokeilemassa jotain vastaavaa autoa, jonka tietää vakioksi ja verrata tuntumaa. Jos oma auto on laiskempi kuin vakio (ja se oli aiemmin samanlainen), niin sitten siinä on joku vika; jos taas auto on samanlainen kuin vakio ja aiemmin oli "parempi", on kyseessä ohjelman palautuminen vakioksi.
Re: Auto oli huollossa
Voisko nyt vaikka koittaa ihan kaveri viereen tuijottamaan mittaria ja käyttämään sekuntikelloa; 0-100 veto ja verrokki tehtaan ilmoitamaan. Luulisi tehohävökin näkyvän ajassa, jos tuntuu noin pahalta mitä kuvaillaan. Nyt on tietty vähän huonot kelit performancetesteihin mutta kunhan se tuosta kuivaa niin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 2787
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Auto oli huollossa
B sarja ei varsinaisesti edusta edustusautoa, mutta edustava pikkuauto se on ja kyllä senkin toimia pitää. Ostitko siis uutena vai käytettynä? Voit myös pyytää jonkun sellaisen kokeilemaan autoa, joka autojen kanssa on ollut enemmän tekemisissä, niin osaa kyllä aika nopeasti sanoa onko "normaali" vai ei.pirkkob kirjoitti:Ostin auton edustusautona
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Auto oli huollossa
Auto oli Vehon jonkun pomon auto. Sillä oli ajettu 17000 km.
Koeajoin myös B180:sen. Se oli mielestäni kesy. Tämä nykyinen oli huollon jälkeen samanlainen. Tuntui, ettei saa poljettua vauhtia millään. Tämä "uusi" ohjelma on ihan vähän parempi, mutta kaukana siitä mitä auto oli ennen huoltoa.
Edellinen autoni oli Smart Forfour cdi 70 kW. Se oli aika hyvä menemään. Siihenkin Veho meni - kertomatta minulle mitään - muuttamaan mootorin säätöjä. Kertoivat sitten, kun ihmettelin mihin potku meni?
Missä ja millaiset ovat ne liittimet, josta pääsee tutkimaan moottorin asetukset? Millaista ohjelmistoa siihen tarvitaan?
Minulla on läppäri. Mistä saa hankittua parempia ohjelmia, joilla autoon sais potkua? Toki vois joku asiaa paremmin tunteva katsoa ja kertoa.
Koeajoin myös B180:sen. Se oli mielestäni kesy. Tämä nykyinen oli huollon jälkeen samanlainen. Tuntui, ettei saa poljettua vauhtia millään. Tämä "uusi" ohjelma on ihan vähän parempi, mutta kaukana siitä mitä auto oli ennen huoltoa.
Edellinen autoni oli Smart Forfour cdi 70 kW. Se oli aika hyvä menemään. Siihenkin Veho meni - kertomatta minulle mitään - muuttamaan mootorin säätöjä. Kertoivat sitten, kun ihmettelin mihin potku meni?
Missä ja millaiset ovat ne liittimet, josta pääsee tutkimaan moottorin asetukset? Millaista ohjelmistoa siihen tarvitaan?
Minulla on läppäri. Mistä saa hankittua parempia ohjelmia, joilla autoon sais potkua? Toki vois joku asiaa paremmin tunteva katsoa ja kertoa.
Re: Auto oli huollossa
Noita ainakin tekee nimimerkki Tuikku ja muutamat muutkin tällä foorumilla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Auto oli huollossa
No empä ole kuullut mitään huonoa noista Tuikun ohjelmista ja tiedän aika monta jolla on tuo ohjelma. Nyt ei sitten mennä siihen sun rakastamaan mootori tekniikkaan, ja sen fysiikan alaisuteen. Jota ollaan jo kerran selviteltelty yv:llä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Auto oli huollossa
arska10 kirjoitti:No empä ole kuullut mitään huonoa noista Tuikun ohjelmista ja tiedän aika monta jolla on tuo ohjelma. Nyt ei sitten mennä siihen sun rakastamaan mootori tekniikkaan, ja sen fysiikan alaisuteen. Jota ollaan jo kerran selviteltelty yv:llä
Minulla ei ole yhdestäkään ohjemamuutoksesta positiivista sanottavaa, aina mennään huonompaan suuntaan. Moottoritekniikkaa kun opiskelee riittävästi, tietää syynkin siihen.
+358 18B8FE99
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Auto oli huollossa
Kyllä tuommoisen 200cdin mittaa ihan Ajastolla.....kääntää vaan sivua oikean päivän kohdallaMiHe kirjoitti:Voisko nyt vaikka koittaa ihan kaveri viereen tuijottamaan mittaria ja käyttämään sekuntikelloa; 0-100 veto ja verrokki tehtaan ilmoitamaan. Luulisi tehohävökin näkyvän ajassa, jos tuntuu noin pahalta mitä kuvaillaan. Nyt on tietty vähän huonot kelit performancetesteihin mutta kunhan se tuosta kuivaa niin...
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ti 03.02.2015 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Auto oli huollossa
Tuossa ohjelman muutoksessa oletetaan kaikkien liikkuvien osien olevan kunnossa. Esim jos ruiskutuspainetta nostetaan ohjelmasta oletetaan, että suuttimet on kunnossa jos ei, niin ohivuoto lisääntyy. Joka taas ei ole hyvä moottorille. pillerin osia vaihtamalla taas saadan polttoaine kulutus jopa tippumaan. Sitten vielä tuo iman saanti ja pakokaasujen vastapaine on varteen otettava tekijä. Niin jäi vielä mainitsematta optimaalinen ennakko
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Auto oli huollossa
Tähän olisi kiva jos avaisit vaikka oman topicin niin voivat kaikki sanoa mielipiteensä ?J.Kulmala kirjoitti:arska10 kirjoitti:No empä ole kuullut mitään huonoa noista Tuikun ohjelmista ja tiedän aika monta jolla on tuo ohjelma. Nyt ei sitten mennä siihen sun rakastamaan mootori tekniikkaan, ja sen fysiikan alaisuteen. Jota ollaan jo kerran selviteltelty yv:llä
Minulla ei ole yhdestäkään ohjemamuutoksesta positiivista sanottavaa, aina mennään huonompaan suuntaan. Moottoritekniikkaa kun opiskelee riittävästi, tietää syynkin siihen.
Ainoa asia joka itselle on jäänyt hieman avoimeksi lastutusjutuissa on se että keskimääräinen polttoainetalous paranee ja moottorin käyttöaluekin samalla...miksei jo tehtaalla näitä asioita hoideta kuntoon, ei sitä tehoa tarvitsisi repiä samalla tavalla kuin lastufirmat mutta käyttöalueen voisi kyllä monessa koneessa ohjelmoida jo tehtaalla laakeaksi ja tasaiseksi ?
Onhan se jännä kun lastulla kulutus putoaa eli myös päästöt samalla...eikö silloin myös autoveron pitäisi olla alhaisempi, kusettaako autotehtaa siis edelleen meitä ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Auto oli huollossa
Se ilmoitettu kulutus (josta päästöt ja autovero lasketaan) on jo valmiiksi niin paljon todellista alhaisempi, ettei niin alas päästä millään ohjelmallaLopenUupunut kirjoitti: Onhan se jännä kun lastulla kulutus putoaa eli myös päästöt samalla...eikö silloin myös autoveron pitäisi olla alhaisempi, kusettaako autotehtaa siis edelleen meitä ?
.
Re: Auto oli huollossa
Ei tässä varmaan tarvitse mitään uutta topiikkia luoda, kun luullakseni keskutelu on avoin myös sellaisista vaihtoehdoista, joista tavallinen autonomistaja / kuluttaja ei tiedä tarpeeksi.
Nämä moottoreiden ohjelmamuutuksien tekijät ovat niitä karhunpalvelusta tekeviä. Tähtäimenä rahastus ja auton enneaikainen hajoaminen. Nuoret pojankoltiaiset ovat kiihkeästi muutaman hevosvoiman perään, jolla ei käytännössä ole tieliikenteessä mitään hyötyä, päinvastoin vaaraksi muille tien käyttäjälle. Yleinen tieliikenne ei ole kaahailun paikka. Jo liiallinen kiihdytyskin tuo omat vaaransa muille tien käyttäjälle, puhumattakaan auton kuljettajalle erityisen vaarallinen.
Nämä moottoreiden ohjelmamuutuksien tekijät ovat niitä karhunpalvelusta tekeviä. Tähtäimenä rahastus ja auton enneaikainen hajoaminen. Nuoret pojankoltiaiset ovat kiihkeästi muutaman hevosvoiman perään, jolla ei käytännössä ole tieliikenteessä mitään hyötyä, päinvastoin vaaraksi muille tien käyttäjälle. Yleinen tieliikenne ei ole kaahailun paikka. Jo liiallinen kiihdytyskin tuo omat vaaransa muille tien käyttäjälle, puhumattakaan auton kuljettajalle erityisen vaarallinen.
Viimeksi muokannut J.Kulmala, Ti 03.02.2015 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
+358 18B8FE99
Re: Auto oli huollossa
Missään mersun koneessa ei ole niin paljoa vääntöä kuin näissä J.Kulmalan ja forumilaisten välisessä väittelyissä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Auto oli huollossa
Joo vastassa on pojankoltiaiset vastaan " viisas " vanhus.atlas kirjoitti:Missään mersun koneessa ei ole niin paljoa vääntöä kuin näissä J.Kulmalan ja forumilaisten välisessä väittelyissä
+358 18B8FE99
Re: Auto oli huollossa
Justiinsa. Niin ne viisaat vanhuksetin koittelee kulkupuoltaJ.Kulmala kirjoitti:Ei tässä varmaan tarvitse mitään uutta topiikkia luoda, kun luullakseni keskutelu on avoin myös sellaisista vaihtoehdoista, joista tavallinen autonomistaja / kuluttaja ei tiedä tarpeeksi.
Nämä moottoreiden ohjelmamuutuksien tekijät ovat niitä karhunpalvelusta tekeviä. Tähtäimenä rahastus ja auton enneaikainen hajoaminen. Nuoret pojankoltiaiset ovat kiihkeästi muutaman hevosvoiman perään, jolla ei käytännössä ole tieliikenteessä mitään hyötyä, päinvastoin vaaraksi muille tien käyttäjälle. Yleinen tieliikenne ei ole kaahailun paikka. Jo liiallinen kiihdytyskin tuo omat vaaransa muille tien käyttäjälle, puhumattakaan auton kuljettajalle erityisen vaarallinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Auto oli huollossa
BPirkko vaan ei pääse enään niin rivakasti, kuin ennen vierailua huollossa. Ei hyvä.
Googlaa B..... "diesel optimointi" ja mene sellaiseen pajaan mikä lupaa ladata ohjelman uudestaan, jos se huollossa korvataan.
Maksaa sen 800€ ? Mutta onhan se sen arvoista. Monet firmat käyttää samoja ohjelmia => hinta jokseenkin sama.
Jotkut käyttää lisäpurkkia (erillinen yksikkö moottorilta tulevan/menevän tiedon ja moottorin ohjausyksikön välissä) ja ovat kovin tyytyväisiä. Näitä purkkeja on sitten monenlaisia, halpa yksinkertaisesti vain vääristää ja huijaa järjestelmää mutta viksummat käsittelevät tulevaa ja menevää dataa ja toimivat oletettavasti kuten teho-ohjelmat. Moni on sitä mieltä, että purkit on "saatanasta" ja näihin ei saa olla tyytyväinen, koska kone hajoaa heti ja muutenkin alkaa tuhontie ja ikinä ei enään elämässä valoa näy. Jostain syystä niitä myydään ja niitä on useita erilaisia ja eri hintaisia. Purkkia taas ei voi ylikirjoittaa, joten tehot ei katoa seuraavassa huollossa + asennus useasti helppoa ja halpaa.
Ajattelin vain, jos meinaat aloittaa askartelun läppärin kanssa, niin ehkä ennen sitä voisi edes miettiä jotain muuta vaihtoehtoa, vaikka ne olisivatkin sitten toteuttamiskelvottomia
Googlaa B..... "diesel optimointi" ja mene sellaiseen pajaan mikä lupaa ladata ohjelman uudestaan, jos se huollossa korvataan.
Maksaa sen 800€ ? Mutta onhan se sen arvoista. Monet firmat käyttää samoja ohjelmia => hinta jokseenkin sama.
Jotkut käyttää lisäpurkkia (erillinen yksikkö moottorilta tulevan/menevän tiedon ja moottorin ohjausyksikön välissä) ja ovat kovin tyytyväisiä. Näitä purkkeja on sitten monenlaisia, halpa yksinkertaisesti vain vääristää ja huijaa järjestelmää mutta viksummat käsittelevät tulevaa ja menevää dataa ja toimivat oletettavasti kuten teho-ohjelmat. Moni on sitä mieltä, että purkit on "saatanasta" ja näihin ei saa olla tyytyväinen, koska kone hajoaa heti ja muutenkin alkaa tuhontie ja ikinä ei enään elämässä valoa näy. Jostain syystä niitä myydään ja niitä on useita erilaisia ja eri hintaisia. Purkkia taas ei voi ylikirjoittaa, joten tehot ei katoa seuraavassa huollossa + asennus useasti helppoa ja halpaa.
Ajattelin vain, jos meinaat aloittaa askartelun läppärin kanssa, niin ehkä ennen sitä voisi edes miettiä jotain muuta vaihtoehtoa, vaikka ne olisivatkin sitten toteuttamiskelvottomia
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Auto oli huollossa
Aika hyvä!Jari Ke kirjoitti:Justiinsa. Niin ne viisaat vanhuksetin koittelee kulkupuoltaJ.Kulmala kirjoitti:Ei tässä varmaan tarvitse mitään uutta topiikkia luoda, kun luullakseni keskutelu on avoin myös sellaisista vaihtoehdoista, joista tavallinen autonomistaja / kuluttaja ei tiedä tarpeeksi.
Nämä moottoreiden ohjelmamuutuksien tekijät ovat niitä karhunpalvelusta tekeviä. Tähtäimenä rahastus ja auton enneaikainen hajoaminen. Nuoret pojankoltiaiset ovat kiihkeästi muutaman hevosvoiman perään, jolla ei käytännössä ole tieliikenteessä mitään hyötyä, päinvastoin vaaraksi muille tien käyttäjälle. Yleinen tieliikenne ei ole kaahailun paikka. Jo liiallinen kiihdytyskin tuo omat vaaransa muille tien käyttäjälle, puhumattakaan auton kuljettajalle erityisen vaarallinen.
Pojasta vaariin:Ex-romuja:Mosse Scandinavia,Vauxhall Victor,Escort1.1,Toyota Crown,Fiat 124,Fiat 850,BMW 2000,BMW 2002,BMW1600-2,BMW 318i,Fiesta,Megane 1.6, Pösö 406 2.0,Volvo S60,Audi TT Quattro 165kW-99,Honda CR-V-05,MB W203 220CDI-07, MB W211 280CDI-07, BMW 528i 2010,MB CLS 350 CDI 2011,MB S350 BlueTec 4-Matic 2014