w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
w201 1,8
Onko kenelläkään kokemuksia takatukivarsien vaihdosta? Lähinnä kiinnostaisi tietää noi ebayssä myytävät sarjat.
Käykö ne tähän 1,8 kun ilmoittavat lähinnä 2.0 ylöspäin. Ja tekeekö niillä mitään. Eivät maksa ainakaan paljoa.
Tulisi huomattavasti edullisemmaksi ruuvata kerralla koko setti paikalleen, kuin vaihdella pusla kerrallaan aina katsastuksen yhteydessä.
Näitä tarkoitan: http://www.utsautoparts.com/pid13987971 ... 4+C124.htm
Toinen kysymys on noi pienet käyntihäiriöt. Moottori on jonkinlainen mekaaninen ruisku. Se tuppaa silloin tällöin sammumaan tyhjäkäynnillä. Kuitenkin käynnistyy aina normaalisti ja kun vähän kaasuttelee niin käy taas joutavaa.
Kiitos etukäteen.
Onko kenelläkään kokemuksia takatukivarsien vaihdosta? Lähinnä kiinnostaisi tietää noi ebayssä myytävät sarjat.
Käykö ne tähän 1,8 kun ilmoittavat lähinnä 2.0 ylöspäin. Ja tekeekö niillä mitään. Eivät maksa ainakaan paljoa.
Tulisi huomattavasti edullisemmaksi ruuvata kerralla koko setti paikalleen, kuin vaihdella pusla kerrallaan aina katsastuksen yhteydessä.
Näitä tarkoitan: http://www.utsautoparts.com/pid13987971 ... 4+C124.htm
Toinen kysymys on noi pienet käyntihäiriöt. Moottori on jonkinlainen mekaaninen ruisku. Se tuppaa silloin tällöin sammumaan tyhjäkäynnillä. Kuitenkin käynnistyy aina normaalisti ja kun vähän kaasuttelee niin käy taas joutavaa.
Kiitos etukäteen.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Putsaa lisäilma luisti ja etsi ilmavuotoja huohotin letkuista ja ruiskun alta kumikaukaloista.
Luulen että toi sarja käy ..kaikissahan on sama alusta..toi pikka kone on kuitenkin harvinainen..eikö siellä alhaalla ole taulukkoa kuten yleensä ebay sivuilla?
Luulen että toi sarja käy ..kaikissahan on sama alusta..toi pikka kone on kuitenkin harvinainen..eikö siellä alhaalla ole taulukkoa kuten yleensä ebay sivuilla?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Kiitos.atlas kirjoitti:Putsaa lisäilma luisti ja etsi ilmavuotoja huohotin letkuista ja ruiskun alta kumikaukaloista.
Luulen että toi sarja käy ..kaikissahan on sama alusta..toi pikka kone on kuitenkin harvinainen..eikö siellä alhaalla ole taulukkoa kuten yleensä ebay sivuilla?
Taulukossa on alkaen 2.0 mallista sopivuus tossa tukivarsisetissä.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Tässä ebay saksa, mutta ei lue tota 1,8 moottoria
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-REPAR ... 5b055e2594" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-REPAR ... 5b055e2594" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Miten sammuu tyhjäkäynnillä? Sammuuko kierroksilta tyhjäkäynnille palautuessa vai jopa paikallaan ollessa?
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Oikeastaan sekä että. Kyllä sammuu silloinkin kun jättää tyhjäkäynnille ruksuttamaan. Se kyllä joskus silleen ryntäyttää kun koittaa korjata itse sitä jos ei ehdi sammua.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Kovastihan tuo vaikuttaisi tyhjäkäyntisäätimen takertelulta. Säätimestä on täällä kirjoiteltu melkein keskikokoisen romaanin verran mutta mitä teetkin sille ÄLÄ rassaa luistia ruuvimeisselillä tms. Se ei siedä vähäisiäkään naarmuja eikä skraadeja. Minä suosittelen alkuunsa käyntiä jossain (diesel)korjaamossa missä on ultraäänipesuvehkeet ja luistipään pesua sillä.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
IZ_Fin kirjoitti:Tässä ebay saksa, mutta ei lue tota 1,8 moottoria
http://www.ebay.de/itm/QUERLENKER-REPAR ... 5b055e2594" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukee kun tarkkaa katsot

W213 220d +W242 electric drive
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Hei kiitos vastauksista.
Joo näköjään just tossa tukivarsilionkissä onkuin onkin 1.8
(muissa ei ollut vaikka varmaan käykin)
Joo käyn pesemässä lisäilmaluistimen. Kiitos näistä vinkeistä.
Flektin anturin tilasin uuden kun ei pelittänyt. Johdolla yhdistin nastat ja magneettikytin toimi ja sähköt eli anturi rikki. Heräsi sellainen ajatus että eikö kukaan valmistaja tee noita antureita matalammalla lämpöarvolla? 100/95 on melko korkea varsinkin vanhaan autoon.
Joo näköjään just tossa tukivarsilionkissä onkuin onkin 1.8

Joo käyn pesemässä lisäilmaluistimen. Kiitos näistä vinkeistä.
Flektin anturin tilasin uuden kun ei pelittänyt. Johdolla yhdistin nastat ja magneettikytin toimi ja sähköt eli anturi rikki. Heräsi sellainen ajatus että eikö kukaan valmistaja tee noita antureita matalammalla lämpöarvolla? 100/95 on melko korkea varsinkin vanhaan autoon.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Voisi sen löytääkin jostain alemman anturin mutta vanhemmuus ei haittaa lukua vaan pitää pitää paine järjestelmässä kun se nostaa kiehumis astetta ja tällöin anturin alue on hyvä miten inssi on sen suuunnitellut...itsekin kyllä haluaisin heiman matalemman anturin..ilmoita jos löydät käyvän.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Joo. Hommasin jo vakiomallisen.atlas kirjoitti:Voisi sen löytääkin jostain alemman anturin mutta vanhemmuus ei haittaa lukua vaan pitää pitää paine järjestelmässä kun se nostaa kiehumis astetta ja tällöin anturin alue on hyvä miten inssi on sen suuunnitellut...itsekin kyllä haluaisin heiman matalemman anturin..ilmoita jos löydät käyvän.
Oma mielipiteeni asiasta on: Anturi on termarikopassa. Termari säätää moottorin normaalia käyntilämpötilaa. Tällä ei ole tekemistä periaatteessa jäähdyttäjän kanssa. Mielestäni on jo hieman liian myöhäistä alkaa jäähdyttämään vettä syylarissa jos se on jo 100´siellä.
Syylarissa pitäisi olla "reservissä" viileää vettä silloin kun moottori sitä tarvitsee, eli kun lämpötila alkaa mennä jo yli termarin säätämän.
Jos autossa on esim 80 tai 90 asteen termari ja syylarissa onkin jo 100´vettä niin lämpömittari kyllä kipuaa normaali käyntilämpötilaa ylemmäksi.
Ja mikä ikään tulee niin tarkoittaa kulahtanutta syylaria jossa rivoitus alkaa rapistua ja vanhoja vesiletkuja ym haperoita kansipahveja. Kyllä ne uudessa moottorissa kestää, mutta miksi turhaan rasittaa noita vanhana.
Voisihan sille tehdä "pakkokäyttö" kytkimen sisälle kesähelteitä varten. Ei vaan ole orkkis sitten enää

Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Se anturi on tod.näk 3 pinninen ja löytyy siitä sylinterikannen etupäästä muiden antureiden vierestä. Näköjään erittäin yleistä noiden hajoaminen ajan myötä, omassakin oli rikki ja huomasin vasta kun lämmöt 110 ja ei laske. Mitään ei mennyt rikki eikä pitäisikään koska nämähän kestävät vaikka 120 astetta eli 100 asteessa ei mielestäni mitään hälyyttävää..
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
2 Pinninen oli ja vaihdoin.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Palataan vielä tähän. Tyhjäkäynti"moottori" on nyt ultraäänipesty ja vika ei korjaantunut kokonaan. Ehkä käynti parani osittain. Nyt käy välillä yli 1000rmp tyhjää ja siitä välillä yrittää madaltua normaaliin.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Tutkihan alipaine ja huohotin letkuja..katso että kaasu palautuu varmasti kotiinsa.
...kokeile säätää tornista seosta mutta muista mistä läksit liikkeelle.
...kokeile säätää tornista seosta mutta muista mistä läksit liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
Kiitos, tutkitaan...
Tyhjäkäyntimottorin letkut kovettuneet mutta kutakuinkin kunnossa.
Se on kuitenkin nyt ollut parempi kuin aiemmin.
Kaasu kyllä palautuu, sitä tosiaan tutkin jo huoltoja tehdessä.
Tyhjäkäyntimottorin letkut kovettuneet mutta kutakuinkin kunnossa.
Se on kuitenkin nyt ollut parempi kuin aiemmin.
Kaasu kyllä palautuu, sitä tosiaan tutkin jo huoltoja tehdessä.
Re: w201 190E 1.8 ruisku alusta ja tyhjäkäynti
No tossa oli juttua että kun näissä on kuluneet kaasuläpät ja se liika ilma tuleekin läpän ohi...tällöin siinä vieressä on sinettiliimalla säätö ruuvi..laske kierrokset ja ruuvaa sitä niin että läppä sulkeutuu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-