
Mersumiehenä kuitenkin kiinnostus autoon heräsi ja päätin alkaa tutkiskelemaan autoa kesällä 2014, käyntiin ei omin avuin lähtenyt mutta maasturilla vetämällä hörähti 10 vuotta seissyt 3 litrainen diisselikone käymään ja komeasti kävikin



Eli työnsin viime viikolla auton pihatalliin sen verran mitä se sinne mahtui

Sen verran on nyt perehdytty autoon että käyntiin ei lähde koska hehkutus ei toimi, siihenkin löytyi syy, viidennestä hehkutulpasta lähtevä johto on poikki eli hehkutukselle ei siis tule virtaa. Kun yhdistää poikki olevat johdot ei virta kulje siltikään hehkutulpille

Auto ei myöskään sammu avaimesta mutta moottoritilassa olevaa stop vipua kääntämällä sammuu. Isä vähän meinas että yksi alipaineletku olisi irti ja ei siitä syystä sammu, eikös tässä toimi alipaineella tuo sammutus??
Jarrunesteet olivat kadonneet säiliöstä kokonaan joten jarrujen ilmaus myös edessä ja samalla vaihtaa levyt ja palat. Sen verran heikossa hapessa nekin olivat.
Tänään purin keulasta lamput ja puskurin, ja aloin sitten kuskin puolen täysin lahoa etulokaria irroittamaan, kaikki kiinnitykset sain auki eikä siltikään lähtenyt lokari irti. Netistä lukasin että kuulemma alkuperäiset lokarit myös liimamassalla kiinni ja alkuperäinen lokarihan tuossa näemmä olikin, semmonen määrä oli sitä liimamassaa siellä kun lokasuojan lopulta irti sai


Tässä olisi sitten vielä kuvaa kyseisestä autosta
