asd perästä st:n kanssa
-
sokkalanmäki
- Vakiokalustoa

- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
asd perästä st:n kanssa
Elikkäs tätäkin asiaa varmaan tuhat kertaa täällä kyselly mut laitan tiedustelun liikkeelle:)
Elikkäs 124 asd peristä se isoin ja kestävin löytyy mm. 3.0 24v perästä yms isomilla koneilla varustelluissa kesloissa???
jos joku asiasta perillä oleva quru kehtais pistää sen tunnistuskoodin sille murikalle ni tääl oltais todella kiitollisia.
Sit olis vielä tuon lukon toiminnasta kysymys. Paljon on puhuttu että rasvaa perään prässäämällä saadaan pitoa lähes 100% mut mite on paineilman laita? Ajatuksena omaan 124 laittaa ilma alusta ni sais siitä samalla paineilma ohjauksen perään magneettikytkimen kautta.
onko kukaan näin tehnyt ? Vois ny uskoo ett jos präsätty rasva kestää sisällä ni miks ei ilma.
Elikkäs 124 asd peristä se isoin ja kestävin löytyy mm. 3.0 24v perästä yms isomilla koneilla varustelluissa kesloissa???
jos joku asiasta perillä oleva quru kehtais pistää sen tunnistuskoodin sille murikalle ni tääl oltais todella kiitollisia.
Sit olis vielä tuon lukon toiminnasta kysymys. Paljon on puhuttu että rasvaa perään prässäämällä saadaan pitoa lähes 100% mut mite on paineilman laita? Ajatuksena omaan 124 laittaa ilma alusta ni sais siitä samalla paineilma ohjauksen perään magneettikytkimen kautta.
onko kukaan näin tehnyt ? Vois ny uskoo ett jos präsätty rasva kestää sisällä ni miks ei ilma.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: asd perästä st:n kanssa
empä muista mikä oli paine jonka lukko tarvii toimiakseen mutta veikkaan että paineilma ei riitä 
w201 om605
Re: asd perästä st:n kanssa
ASD:n paine on noin 30 baria, mikä taitaa olla aika paljon paineilmalaitteille. Hydrauliikalla tai rasvaprässillä pääsee helposti tuollaisiin paineisiin.
Toinen asia on se isoimman kunkkuperän tilanne. Löytyyköhän siitä varmasti ASD-versio, ettei olisi vain ASR tai vastaava? Netissä ei ole näkynyt varmaa tietoa isoimman perän ASD-tiedoista, perävälityksistä tms., ei edes W140-mallissa kasikoneella.
tomant
Toinen asia on se isoimman kunkkuperän tilanne. Löytyyköhän siitä varmasti ASD-versio, ettei olisi vain ASR tai vastaava? Netissä ei ole näkynyt varmaa tietoa isoimman perän ASD-tiedoista, perävälityksistä tms., ei edes W140-mallissa kasikoneella.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: asd perästä st:n kanssa
Juuri noista moniventtiilibensoista löytyy ja kasikoneisten perästä tuo 210 lautaspyöräinen perä asd-lukolla.
Myytävänä olis tuollainen 3.47 välitteinen ei st-käytössä ollut perä.
Myytävänä olis tuollainen 3.47 välitteinen ei st-käytössä ollut perä.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: asd perästä st:n kanssa
Onko sinulla perän osanumeroa tai auton VIN-numeroa?Timo N kirjoitti:Juuri noista moniventtiilibensoista löytyy ja kasikoneisten perästä tuo 210 lautaspyöräinen perä asd-lukolla.
Myytävänä olis tuollainen 3.47 välitteinen ei st-käytössä ollut perä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
-
sokkalanmäki
- Vakiokalustoa

- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: asd perästä st:n kanssa
suunnittelin myös että hydraulisella painee korottimella pystyis ehkä rakentaa sinne kovemman paineen. Varmastikkin pystyis samanlaista paineenkorotinta käyttämään pneumatiikan kanssa.
Olis vaan nii helppo magneettikytkimellä tyrkätä paine perään.
pitää selvittää että mikä on pneumatiikan paineenkorottimien laita jotta päästäis tuonne 30bar tunnelmiin.
Olis vaan nii helppo magneettikytkimellä tyrkätä paine perään.
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: asd perästä st:n kanssa
Lautaspyörästä löytyy muistaakseni osanumero. Onkos tuon perän osanumero takakannen jakopinnassa siinä kello viidessä takaa katsottuna?tomant kirjoitti:Onko sinulla perän osanumeroa tai auton VIN-numeroa?Timo N kirjoitti:Juuri noista moniventtiilibensoista löytyy ja kasikoneisten perästä tuo 210 lautaspyöräinen perä asd-lukolla.
Myytävänä olis tuollainen 3.47 välitteinen ei st-käytössä ollut perä.
tomant
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: asd perästä st:n kanssa
En osaa sanoa, kun en ole kunkkuperää nähnyt, mutta isossa perässä näkyy mainitsemassasi kohdassa merkinnät "714830 3.46". Tuo 3.46 on perävälitys, mutta 714830 lienee joku muu numero kuin varsinainen varaosanumero. Pikkuperässä (ei ASD) löytyvät samantapaiset merkinnät klo seitsemän kohdilta, esimerkiksi "0837683 3.23", missä 3.23 on taas perävälitys. Onkohan varaosanumero lyöty sellaiseen pieneen alumiinilirpukkaan, joka on takakannen pultin alla ja joka aina häviää noista peristä?Timo N kirjoitti:...Lautaspyörästä löytyy muistaakseni osanumero. Onkos tuon perän osanumero takakannen jakopinnassa siinä kello viidessä takaa katsottuna?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: asd perästä st:n kanssa
en lähtis mitään paineilma värkkejä sinne rakenteleen. vaivalloista ja kallista, ehkäpä vaarallistakin kun paineet on tuota luokkaa. pumpulta tulee n.100 baaria painetta ohjauksen keventämiseen ja perän lukolle. sitä en tiedä kuinka paljon pienempi tuo paine sitten on perälle, kun ohjaukselle. mutta vaikka se oliskin vaan sen 30 baaria, niin aika kova paine se on ilmalle. peruskompuralla pääsee jonnekkin 12 baarin nurkille maksimissaan. ylipaineventtiilin tukkimalla pääsee paljon korkeemmalle, ei niistä teho heti lopu. mutta säiliö ja muu rakenne on tarkotettu sinne 10 baarin nurkille maksimissaan. ja toisekseen tarttisit kompuran, mikä toimii 12 voltilla ja kykenee tekeen tuon vaaditun paineen. äkkiseltään tulee mieleen "kallis". kun hydrauliikalla saman homman voi toteuttaa huomattavasti helpommin ja halvemmin ja turvallisemmin.
mikä siinä edes on ideana yrittää toteuttaa tuota pneumatiikalla?
mikä siinä edes on ideana yrittää toteuttaa tuota pneumatiikalla?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: asd perästä st:n kanssa
Melko äkkiähän tuon kokeilee. Perä laipasta ruuvvipenkkiin, vaikka 8bar ilmalla sisään ja momenttiavaimella toisesta laipasta kokeilee miten lukko pitää.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: asd perästä st:n kanssa
mik4-- kirjoitti:Melko äkkiähän tuon kokeilee. Perä laipasta ruuvvipenkkiin, vaikka 8bar ilmalla sisään ja momenttiavaimella toisesta laipasta kokeilee miten lukko pitää.
8 barin paine ei riitä alkuunkaan,turha kokeillakaan. Toisin on rasvaprässi josta tulee helposti useamman sadan
barin paine riippuen männän halkaisijasta ja varren pituudesta + voimasta millä painaa.
MB W-210 200cdi vm 99
Re: asd perästä st:n kanssa
Lukittava nestekäsijarru on kanssa toimiva ratkasu,kahva ylös lukkopäälle kahva alas lukko pois eikä tota lukkoa taida muualla tarttee kun radalla tuskin st vehkeellä pahemmin talvella ajellaan.
värit väreihin ja loput maihin.
-
sokkalanmäki
- Vakiokalustoa

- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: asd perästä st:n kanssa
ajatuksena oli vaan et jos perä lukottais pienemmillä paineilla ni olisin tehnyt ilma alustan yhteydessä tuohon perään ilmaohjauksen.
Siis asd pumppu tekee 100baria painetta?? Sehän olisi sit sen kautta aika helppo rakentaa rajoitusventtiilillä perälle 30barin paine eikö niin?
Siis asd pumppu tekee 100baria painetta?? Sehän olisi sit sen kautta aika helppo rakentaa rajoitusventtiilillä perälle 30barin paine eikö niin?
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: asd perästä st:n kanssa
Kyllähän sen noin onnistuu jos haluaa sen olevan koko ajan lukossa. Mutta tuo 8bar on liian pieni paine jos et tee vipuvarrellista preumatiikkasylinteri patenttia joka taas painaa hydrauli sylinteriä esim jarru jne.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: asd perästä st:n kanssa
Jotkut ovat käyttäneet rättikattoautojen katon aukaisuun käytettävää hydraulipumppua tuohon ASD:n lukitsemiseen, joka toimii nappia paiunamalla. Omassa tämä on myös harkinnassa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
-
sokkalanmäki
- Vakiokalustoa

- Viestit: 70
- Liittynyt: La 22.03.2014 11:23
- Paikkakunta: Ristiina
- Viesti:
Re: asd perästä st:n kanssa
Mut siis onko tuo faktaa että asd n pumppu pystyy tekee 100baria painetta??? Jos tämä pitää paikkansa ni tuohan ei tarvitse mitään muuta kun säädinlohkon johon voidaan ajaa pumpun paine jonka kautta saadaan tehtyä vapaapaluun takaisin säiliölle. Voi potikasta pyörittää sinne sen jälkeen minkä paineen vaan. Ei tarvis käydä aina välillä mekaanisesti korjaamassa painetta.
Tietysti vähänhän tekemistä tässä on enemmän ku prässäämällä.
kestääkö tuolla menetelmällä rasva ja paine miten hyvin yllä vai pitääkö kerran päivässä ottaa löysät pois ja tiukata uudestaan.??
Tietysti vähänhän tekemistä tässä on enemmän ku prässäämällä.
kestääkö tuolla menetelmällä rasva ja paine miten hyvin yllä vai pitääkö kerran päivässä ottaa löysät pois ja tiukata uudestaan.??
Metallirakentamista Etelä savossa:
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
http://Www.kortmangroup.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Konsta kortman 050 4019768
Re: asd perästä st:n kanssa
Kyllä onnistuu tuolla lohkolla ja takasin kierrolla/vapautuksella. Luultavasti tomantin systeemi on helpoin ja toimivin ratkasu kun saa pumpun iskeä suoraan peräluukkuun eikä tartte linjoja tai venttiililohkoja asennella.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: asd perästä st:n kanssa
tuosta 100baarista vielä, niin joku sanoi, että perälle menis se 30 baaria. siitä ei ole mulla tietoa. mutta ainakin se ohjaustehostinpumppu, mistä lähtee käsittääkseni ohjauksen tehostukseen ja perälle paine, niin tekee n.100 baaria. riippuen pumpusta. jotkut tekee 90 baaria ja jotkut yli sata.
sitten on niitä pumppuja, mitkä on nokka-akselin päässä. onko ne vaan takaiskareita varten, vai voiko sellasestakin mennä paine perälle? vai meneekö sellasesta aina paine perälle? mulla on ollu vaan yks ASD perällinen mese ja siitäkin niin monta vuotta aikaa, etten muista kuinka se siinä oli toteutettu. nokka-akselin jatkona siinä muistaaksen oli pumppu. niin kannattaa nyt ainakin jostain saada varmistus sille paineelle.
kun niitä on sellasia ohjaustehostimen pumppuja, mistä on vaan yksi lähto ja se menee ohjauksen tehostamiseen. sitten on sellasia, missä on kaksi lähtöä. toinen ohjaukselle ja toinen kait perälle? vai takaiskareille? nyt alan oleen jo itsekkin vähän pihalla koko asiasta.
sitten on niitä pumppuja, mitkä on nokka-akselin päässä. onko ne vaan takaiskareita varten, vai voiko sellasestakin mennä paine perälle? vai meneekö sellasesta aina paine perälle? mulla on ollu vaan yks ASD perällinen mese ja siitäkin niin monta vuotta aikaa, etten muista kuinka se siinä oli toteutettu. nokka-akselin jatkona siinä muistaaksen oli pumppu. niin kannattaa nyt ainakin jostain saada varmistus sille paineelle.
kun niitä on sellasia ohjaustehostimen pumppuja, mistä on vaan yksi lähto ja se menee ohjauksen tehostamiseen. sitten on sellasia, missä on kaksi lähtöä. toinen ohjaukselle ja toinen kait perälle? vai takaiskareille? nyt alan oleen jo itsekkin vähän pihalla koko asiasta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: asd perästä st:n kanssa
Nuita on 2 kammioisia pumppuja on olemassa ainakin penareitten puolella missä takaiskareille menee paine tuollanenhan ois omiaan tuohon lukon voimanlähteeksi joskus tullu purettua ja toimii mäntä systeemillä tuo toinen kammio.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: asd perästä st:n kanssa
siis on noita mersuissakin. varmaan helpoin toteuttaakkin mersuun mersun omalla pumpulla. rupesin vaan sekoileen itsekkin, enkä nyt osaa enää sanoa, että tuleeko se ASD:n paine vakiona nokka-akselin pumpulta, vai siltä toiselta pumpulta, mikä varmuudella tuottaa sen n. 100baaria.masa201 kirjoitti:Nuita on 2 kammioisia pumppuja on olemassa ainakin penareitten puolella missä takaiskareille menee paine tuollanenhan ois omiaan tuohon lukon voimanlähteeksi joskus tullu purettua ja toimii mäntä systeemillä tuo toinen kammio.
nokan päässä olevan pumpun paineista ei ole tietoa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: asd perästä st:n kanssa
Eikös se ole ollut vähän niin että nokka-akseli pumppuja on ollut kapeakantisissa vapareissa ja tandempumppuja turboissa ja monivenoissa. Syytä en tiedä miksi näin mutta niin se näyttää kaikissa olevan. Ja sama pumppu tekee paineen perälle ja tasonsäädölle.
Re: asd perästä st:n kanssa
no toi kuulostaa järkevältä, kun sekin auto missä mulla oli ASD oli vapari ja siinä oli se nokkapumppu. ja ex farkussa, missä oli turbo ja tasonsäätö, niin oli tandempumppu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E



