M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kaverilla on tuollainen 2.3 16v kone jonka sylintereissä on aivan jäätävät kulumat ja naarmut, lohkolla ei siis tee tuollaisenaan yhtään mitään :|
Minulla taas olisi todella hyvä 2.3 8v alakerta, osaako kukaan heittää lonkalta voiko 8v lohkoa käyttää 16v kannen ja mäntien kanssa?
Eri numerollahan nuo lohkot ovat (102.983 ja 102.985) mutta sylinterin halkaisija ja iskunpituus vaikuttaa samalta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eiköhän toi ole sama..jakopään kopan siirrät toisesta niin jakopää on sitten siinä.
Jokatapauksessa kannattaa kokeilla koska toi on erikoinen moottori muutenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

Äkkiseltään ne näyttää samalta mutta kun eivät ole vierekkäin niin vähän hankala suorittaa tarkempaa vertailua, siksi tässä kyselen :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja tomant »

EPC:n mukaan ainakin lohkoissa on eri osanumerot.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

tomant kirjoitti:EPC:n mukaan ainakin lohkoissa on eri osanumerot.

tomant
Juu se on tiedossa, mutta mikä mahtaa olla eroavaisuus?
Itse asiaan niin onko tuo EPC vielä jossain käytettävissä maksutta?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jube kirjoitti:...Itse asiaan niin onko tuo EPC vielä jossain käytettävissä maksutta?
Tuskin laillisesti, mutta MB-klubin jäsenmaksun myötä saa käyttöön EPC:n ja WIS:n.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eipä siellä tartte olla kuin jossakin apulaitteiden kiinnitys raudan pultti kierre toisessa paikassa tai valmiissa valu paikassa.
Toisekseen männät kai on erilaiset...veivit....onkos tästä faktaa jollakin?
ainakin volvon 16 venttiilisissä oli eroja samanlitraisissa mutta ahdettujen koneiden akselit oli erinumerolla..lohkotkin.
Nimittäin muistan kun yksi mies rakensi sierraan volvon 16venttiilisen ja otti ahdettuna kauheita hevos määriä niin kertoi että piti metsästää tietyn numeroinen lohko kaikkien seasta ja kampi akseli eli on siellä samojen moottoreiden keskenkin eroja.
Toisekseen onko se pelkkä lohko erinumero vai numeroiko tehdas sen puoli moottorina jolloin tietyt osat on jo kasattuna sinne?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

Männät on kyllä erilaiset moniventtiili koneessa ja ehkä kangetkin mutta ne kyllä käy vaihtaa, raaka lohkojen erot nyt pääasiassa kiinnostaisi!
Kai se on jumpattava molemmat alakerrat irti koreista ja alettava tekemään tutkimustyötä...
Viimeksi muokannut Jube, Ti 03.03.2015 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja atlas »

Toi kampurakin voi olla vaikka takorautaa...vaikka eihän siinä nyt ihan mahdottomia tehoja olekaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

http://www.w201club.com/forum/index.php ... ntry459105" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla on kaiketi kuvia 8v ja 16v lohkoista rinnakkain, ei ne kovin erilaiselta näytä :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tossa muuten näkyy hyvin miksi 2.0 on parempi turbottaa kuin 2.3...on muuten sylinterin välikannas pikkasen eri paksuinen 2l koneessa joten pahvi kestää paremmin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

atlas kirjoitti:Tossa muuten näkyy hyvin miksi 2.0 on parempi turbottaa kuin 2.3...on muuten sylinterin välikannas pikkasen eri paksuinen 2l koneessa joten pahvi kestää paremmin.
Itseasiassa nuo lohkotkin taitaa olla molemmat 8v lohkoja, toinen vaan 2.0 ja toinen 2.3 :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
laiska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 08.04.2008 23:32
Paikkakunta: pyhäjoki
Viesti:

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja laiska »

Jos 8v on vanhempi kuin 88 niin pitäis passata suoraan. Tai sopii se uudempiinkin lohkoihin.
Runkolaakerit kapeemmat uudemmissa moottoreissa.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

laiska kirjoitti:Jos 8v on vanhempi kuin 88 niin pitäis passata suoraan. Tai sopii se uudempiinkin lohkoihin.
Runkolaakerit kapeemmat uudemmissa moottoreissa.
-85 on tuo mun lohko, onko ihan faktatietoa että sopii?
Meinaan kun tässä arvon että tarjoanko kaverille jotain noista 16v osista, tulishan siitä ihan hyvä kone jäärata-autoon jos lohko passaa :thumbup:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kyllä tuo laiska tietää mistä puhuu.

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... p?f=9&t=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja Jube »

jukkis. kirjoitti:Kyllä tuo laiska tietää mistä puhuu.

http://www.hevosvoima.com/foorumi/viewt ... p?f=9&t=30" onclick="window.open(this.href);return false;
No niin näyttää, mielenkiintoinen projekti :thumbup:
Ei sulla laiska sattuisi olemaan tuo Megasquirt joutilaana mitä käytit aikanaan kun kone oli vielä vapari?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
laiska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ti 08.04.2008 23:32
Paikkakunta: pyhäjoki
Viesti:

Re: M102 lohkojen eroavaisuus 2.3 16v ja 2.3 8v

Viesti Kirjoittaja laiska »

Oon tainnut myydä sen. Tuosta 88 vuodesta en mee varmuuteen saatto olla 87:kin. Mutta vuoden 85 moottorilohkoon sopii varmasti.
Vastaa Viestiin