w201 190e kylmäkäynnistys ongelmat voitettu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jpesala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Pe 18.12.2009 21:51
Paikkakunta: lahti

w201 190e kylmäkäynnistys ongelmat voitettu

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Moi, syksyllä ostamaani -90 2.0e bensa, ruisku ja automaatin koko "talven" vaivanneet kylmäkäynnistys ongelmat taitaa olla selätetty. Ostaessa ei tahtonut lähtä käymään kylmänä kuin monen starttauksen jälkeen. Aluksi vaihdoin YJ-releen ja tuntui kuin vika olisi ollut siinä.Käynnistyvyys parani jonkin verran. Syl.kannen päässä oleva 4napainen lämpötila-anturi antoi oikeita lukemia, mutta kylmäkäynnistys ryyppysuutin ei antanut kunnon suihkauksia lisäbensaa käynnistykseen. Suutimen irroitus ja putsaus ei auttanut.Eli auto ei halunnut kunnolla käynnistyä. Seuraavaksi irroitin tyhjäkäynti lisäilmaluistin ja sen puhdistus ei tuottanut toivottua tulosta. Seuraavaksi noudatin Foorumin neuvoa uusia bensapumpun rele. Tilasin saksalaisen kaverini avustuksella orkkis be.pumpun releen Saksasta 1/2hintaan kuin Suomessa. Nyt alkoi käynnistyvyys olla jo aika hyvä, lukuun ottamatta välillä pientä ontumista kuin se ei olisi aina lähtenyt kaikilla syl.käyntiin. Tulpat vaihdoin ja hämmästelin kuinka hyvän väriset olivat vanhat tulpat, vaikka tuntuu että bensa maistuu koneelle. Puristuspaineeet mittasin samalla kun tulpat oli irti, kaikissa aivan tasaset puristukset. Viikolla kurkistin virranjakajan kannen alle ja hämmästyin, että kuinkahan toi moottori yleensä on edes lähtenyt käymään, niin rotan syömäät oli kannen navat. Motonetistä tulpanjohdot ja jakajan kansi kuin pyörijä uusiksi ja nyt se lähti äsken niin kuin pitääkin käyntiin. Hyvä. Paljon sai pieniä osia vaihdella ja koko ajan käynnistyvyys parani edelliseen verrattuna.. että tällainen tarina lahdesta
t.jp
w202 c200 at -95
ex w201 190e at -90
ex c200 at -97
ex e200 at -99
ex c180 mt -96
ex unimog 421 -66
ex unimog 404s -72
ex unimog 401 -57
ex 2x unimog raatoa
Vastaa Viestiin