Kyselisin tälläistä että mistähän voisi olla kiinni kun lämmityslaite puhaltaa pelkästään kylmää. Moottori lämpiää ihan ok. Auto on 230Te -89. Ei vaikuta oletko ajossa tai paikallaan
Juha
Senverta lisään tuohon että noista närhenmunista ottaa johdon irti niin ei mitään vaikutusta
W 124 Lämmityslaite
Re: W 124 Lämmityslaite
Tuo on ihan hyvä kokeilu minkä olet tehny ja sillä tempulla kyllä pitäisi alkaa lämmintä pukkaamaan. Kiertovesipumppu Toimiiko?
Tarkennetulla haulla justiin tuolla sanalla löytyy paljon juttua lisää mutta jos et ole avannu ja kiilloittanu niitä karoja niin ne takeltelee ja voivat tosiaan jäädä ihan kiinnikkin. Semmoiset jouset siellä kyllä on että periaatteessa ei pitäisi? Mutta avaa ja puhdista vesihiomapaperilla ne "sylinterit" ja "männät"
Ilmaa jos olisi niin sillä olis kylä muitakin oireita eli ei kansipahvi?
Tarkennetulla haulla justiin tuolla sanalla löytyy paljon juttua lisää mutta jos et ole avannu ja kiilloittanu niitä karoja niin ne takeltelee ja voivat tosiaan jäädä ihan kiinnikkin. Semmoiset jouset siellä kyllä on että periaatteessa ei pitäisi? Mutta avaa ja puhdista vesihiomapaperilla ne "sylinterit" ja "männät"
Ilmaa jos olisi niin sillä olis kylä muitakin oireita eli ei kansipahvi?
Re: W 124 Lämmityslaite
Tämä nyt on vain mun mielipide, mutta itse en hioisi niitä vesiventtiilejä (närhenmunia) minkään sortin hiomapaperilla, koska ne kaikki jättävät naarmua, johon sitten uusi lika pääsee tarttumaan paljon paremmin.
Jollain kromikiillotustahnalla (kuten Autosol) ennemmin putsaisin nuo.
Tää on aika alkeellinen kysymys, mutta vissiin se siis puhaltaa kylmää joka paikasta eikä vain kojelaudan keskisuuttimista (joista ei lämmitettyä ilmaa kuulukaan tulla)?
Ja jos nuo em. hommat eivät auta ja systeemissä varmasti niin paljon on nestettä, ettei kenno ole täynnä ilmaa, niin seuraavaksi alkaisin irrottaa lämmityslaitteen kennolle meneviä letkuja ja kokeilisin, että saako niissä veden ylipäätään kiertämään, vai ovatko tukossa. Toinen vaikka kannen takapäästä irti ja toinen sieltä lohkon etupäästä (eikö se sinne johonkin mene) ja vaikka puhaltamalla kokeilemaan, onko se tukossa vai ei. Ja jos ei ole tukossa, niin tuleeko sieltä puhaltamalla ulos nestettä vai pelkkää ilmaa.
Jollain kromikiillotustahnalla (kuten Autosol) ennemmin putsaisin nuo.
Tää on aika alkeellinen kysymys, mutta vissiin se siis puhaltaa kylmää joka paikasta eikä vain kojelaudan keskisuuttimista (joista ei lämmitettyä ilmaa kuulukaan tulla)?
Ja jos nuo em. hommat eivät auta ja systeemissä varmasti niin paljon on nestettä, ettei kenno ole täynnä ilmaa, niin seuraavaksi alkaisin irrottaa lämmityslaitteen kennolle meneviä letkuja ja kokeilisin, että saako niissä veden ylipäätään kiertämään, vai ovatko tukossa. Toinen vaikka kannen takapäästä irti ja toinen sieltä lohkon etupäästä (eikö se sinne johonkin mene) ja vaikka puhaltamalla kokeilemaan, onko se tukossa vai ei. Ja jos ei ole tukossa, niin tuleeko sieltä puhaltamalla ulos nestettä vai pelkkää ilmaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W 124 Lämmityslaite
Ei tosiaan millään satasen paperilla mutta tonnista jos on ni sillä voi tai ainakin sellaisella minä olen kiilloittanu. Porakoneeseen kiinni se kara ja sit paperia kylkeen. Toki muitakin hyviä vaihtoehtoja puhdistukselle varmaan on.
Re: W 124 Lämmityslaite
Kiitokset kaikille neuvoista. Nesteet oli aluksi vähissä ja kun tutkin lisää niin kiertovesi pumppu ei toimi kunnolla ja sitten painoi kunnolla kaasua niin rupesi puhaltamaan lämmintä. Syynä oli ilmeisesti jonkinlainen ilmalukko että neste ei lämmityslaitteen kennolle ollenkaan. Nyt alkoi tuolla kierroksien noston jälkeen lämmintä. Tarvii hakea tuo uusi kiertovesipumppu vielä.
Kansipahvissa on luultavasti vikaa myös, sen varran syö nestettä.
Juha
Kansipahvissa on luultavasti vikaa myös, sen varran syö nestettä.
Juha