w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ma 25.03.2013 15:01
- Paikkakunta: Kuopio
w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Elikkä auto olis w124 m103, 5vaihteinen manuaali.
Nyt se seisoi pihamaalla viikon ajamattomana ja kun hyppäsin puikkoihin niin kytkinpoljin ihan löysä.
eli ei tunnu muuta vastusta kun se jousi siellä.
onko jompikumpi työsylinteri mennyt?
Jarrupoljin on normaali ja jarru ja kytkinneste pysyny säiliössään.
Siispä ajoin halliin ja koitin vähän tirkistellä niitä sylintereitä, ei vuotoja ja ulkoopäin ihan normaalin näkösiä.
voisko olla se ensimmäinen sylinteri tohjona jotenkin ettei paina nestettä eteenpäin? Liikkuu ainakin hyvin kun poljinta painaa.
vinkkejä?
Nyt se seisoi pihamaalla viikon ajamattomana ja kun hyppäsin puikkoihin niin kytkinpoljin ihan löysä.
eli ei tunnu muuta vastusta kun se jousi siellä.
onko jompikumpi työsylinteri mennyt?
Jarrupoljin on normaali ja jarru ja kytkinneste pysyny säiliössään.
Siispä ajoin halliin ja koitin vähän tirkistellä niitä sylintereitä, ei vuotoja ja ulkoopäin ihan normaalin näkösiä.
voisko olla se ensimmäinen sylinteri tohjona jotenkin ettei paina nestettä eteenpäin? Liikkuu ainakin hyvin kun poljinta painaa.
vinkkejä?

Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Polkimen päässähän on kytkimen pääsylinteri ja laatikon kyljessä työsylinteri. Kyllä se voi hajota niin, että neste ei enää liiku poljinta painettaessa, vaikka nesteet eivät ulos karkaisikaan. Mulla oli sellainen, että pääsylinteristä oli sen sisällä oleva jousi hajonnut ja se meni männäntiivisteen väliin. Sen jälkeen ei kytkin enää toiminut, joskaan ei se kyllä myöskään palauttanut, vaan poljin jäi painamisen jälkeen pohjaan. Koska nuo osat eivät ole kovin kalliita ja ilmaamisen joutuu joka tapauksessa tekemään, kun kytkimen nestepiirin avaa, niin itse vaihdoin samalla molemmat sylinterit. Merkittävä syy oli kyllä sekin, että en etukäteen tiennyt, kumpi niistä sylintereistä on rikki, niin auton sai varmemmin ja nopeammin liikenteeseen laittamalla molemmat uusiksi.atteraipper kirjoitti:Elikkä auto olis w124 m103, 5vaihteinen manuaali.
Nyt se seisoi pihamaalla viikon ajamattomana ja kun hyppäsin puikkoihin niin kytkinpoljin ihan löysä.
eli ei tunnu muuta vastusta kun se jousi siellä.
onko jompikumpi työsylinteri mennyt?
Jarrupoljin on normaali ja jarru ja kytkinneste pysyny säiliössään.
Siispä ajoin halliin ja koitin vähän tirkistellä niitä sylintereitä, ei vuotoja ja ulkoopäin ihan normaalin näkösiä.
voisko olla se ensimmäinen sylinteri tohjona jotenkin ettei paina nestettä eteenpäin? Liikkuu ainakin hyvin kun poljinta painaa.
vinkkejä?
En tiedä, olisiko tässä tapauksessa mahdollista, että se pääsylinterin varsi olisi irronnut polkimesta. Voihan sen ainakin vilkaista ensiksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ma 25.03.2013 15:01
- Paikkakunta: Kuopio
Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Vilkaisin jo pääsylinterin varren, paikallaan näytti olevan.
Täytyy vaihtaa vaikka molemmat kerralla kun varaosa-autokin löytyy pihamaalta.
kiitos
Täytyy vaihtaa vaikka molemmat kerralla kun varaosa-autokin löytyy pihamaalta.
kiitos

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ma 25.03.2013 15:01
- Paikkakunta: Kuopio
Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Nyt auto liikenteessä, työsylinteriltä tihkutti nestettä tiivisteen läpi.

Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Hei mites kun tässä huomasin et pitemmän ajolenkin jälkeen kytkin tuntuu ihan löysältä alkuun ja sit lopussa ottaa vasta vähän...?
Sitä ennen toimi ihan normaalisti. Sain auton illalla kotiin ja aamulla menin katto niin alku edelleen ihan löysä. Sit käyttelin vähän konetta ja jumppasin kytkintä. Sitten muuttui ihan normaaliksi... Mitenkä tämä tämmönen on mahdollista? Sitä en tiiä kuin pitkään se "kunnossa" pysyy..
Hirvittäähän tuolla jo ajella kun ei tiedä saako seuraavassa risteyksessä vaihdetta päälle...
Niin auto on -94 w124 5-vaiht. manuaali...

Sitä ennen toimi ihan normaalisti. Sain auton illalla kotiin ja aamulla menin katto niin alku edelleen ihan löysä. Sit käyttelin vähän konetta ja jumppasin kytkintä. Sitten muuttui ihan normaaliksi... Mitenkä tämä tämmönen on mahdollista? Sitä en tiiä kuin pitkään se "kunnossa" pysyy..
Hirvittäähän tuolla jo ajella kun ei tiedä saako seuraavassa risteyksessä vaihdetta päälle...

Niin auto on -94 w124 5-vaiht. manuaali...
Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Tarkista että siellä jarrunestesäiliössä on tarpeeksi nestettä.
Säiliön pitää olla melkein piripintaan täynnä että neste menee sitten takajarrujen ja kytkimen puolelle.
Säiliön pitää olla melkein piripintaan täynnä että neste menee sitten takajarrujen ja kytkimen puolelle.
Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Työsylinterin kumet falskaa sylinterissä sisällä,ei ulospäin näkyviä vuotoja,neste vain pääsee kuluneen tiivisteen ohitse männän toiselle puolen,saman voi tehdä myös pääsylkkä.Siis jos ei vuotoja ole ja nestepinnat pysyy ennallaan..
Mun veikkaus..
editt..
eipä tullu taas luettuu koko topiccii,olis hokannu,et viestin alkuperäinen laittaja on saanutkin jo ajokkinsa kuntoon..maalarilla mitä ilmeisimmin sama vika,eli ylle kirjoittamani..
Mun veikkaus..
editt..
eipä tullu taas luettuu koko topiccii,olis hokannu,et viestin alkuperäinen laittaja on saanutkin jo ajokkinsa kuntoon..maalarilla mitä ilmeisimmin sama vika,eli ylle kirjoittamani..
W163 400 cdi
Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Joo, ja ainakin omassani oli pääsylinteristä se palautusjousi poikki niin, että jousesta joku pätkä aina välillä meni kumin ja sylinterin seinämän väliin. Silloin se tietty vuotaa läpi, eikä toimi, mutta välillä taas se jousi riittävän polkimenpumppaamisen päätteeksi tuli pois tiivisteen välistä ja taas toimi normaalisti. Tämä sopisi oireisiin.G280E kirjoitti:Työsylinterin kumet falskaa sylinterissä sisällä,ei ulospäin näkyviä vuotoja,neste vain pääsee kuluneen tiivisteen ohitse männän toiselle puolen,saman voi tehdä myös pääsylkkä.Siis jos ei vuotoja ole ja nestepinnat pysyy ennallaan..
Mun veikkaus..
editt..
eipä tullu taas luettuu koko topiccii,olis hokannu,et viestin alkuperäinen laittaja on saanutkin jo ajokkinsa kuntoon..maalarilla mitä ilmeisimmin sama vika,eli ylle kirjoittamani..
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Kiitoksia
Eli varmaan kannattaa alkaa ettimään sylinterit tuohon? Onkos se sama mistä autosta ne ottaa? Siis w124 mallista? Taitaa nuo olla uutena aika kalliita...

Eli varmaan kannattaa alkaa ettimään sylinterit tuohon? Onkos se sama mistä autosta ne ottaa? Siis w124 mallista? Taitaa nuo olla uutena aika kalliita...

Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Äkkiseltään muistelisin, että KL-varaosista sai molemmat uudet muutamalla kympillä, että ei ne nyt mitenkään mahdottoman kalliit mielestäni olleet. No, tarkastin sen vielä, niin luokkaa 55€/kpl on hintaa ja korjaussarjojakin näytti olevan tarjolla sitten halvemmalla. En osaa suoraan sanoa vaihtokelpoisuudesta, mutta ainakin työsylinterejä näytti olevan kahta mallia tuommoiseen 250D:hen, vuosimallista riippuen.maalari kirjoitti:Kiitoksia![]()
Eli varmaan kannattaa alkaa ettimään sylinterit tuohon? Onkos se sama mistä autosta ne ottaa? Siis w124 mallista? Taitaa nuo olla uutena aika kalliita...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 kytkinpolkimessa ei vastusta?
Normi varaosa liikkeestäkin saat sen ja halvimmalla
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-