Niinhän siinä sitten kävi,
Kun projektia etsii aikansa sellaisen myös löytää...
Katsatusmies oli oikeassa jo ennen nosturille nostoa. Nivelet on kovilla. Kolmen nivelen vaihto: apumiehenpuolen alapallo, kuskin puolen raidetangon sisäpäänpallo ja saman puolen takaripustusten yhden taakse kaartuvan vakaajan vaihto. Alapallon vaihto tuottaa hieman harmia. Vetarin irroitus ja ympäröivät nivelet myös irti. Saa nähdä irtoaako näillä eväillä.
Tuo ohjausakselikokonaisuus hieman mietityttää. Onko muilla kokemuksia sen vaihdosta? Nimittäin jos raidetangon sisänivelen vaihto ei poista klappia....
No talli kutsuu....
w163 ml350 nivelmurheita
Re: w163 ml350 nivelmurheita
vetaria ei alapallon vaihdossa tarvitse irroittaa.
(Toki pallonive on kivempi vaihtaa kun koko olka-akseli on pöydällä.)
Onnistuu niin, että pallonivelen iso mutteri pois (jos on, alkuperäisissä ei ole), ja kun on vain vetarin varassa, käännät olka-akselin 180 astetta ympäri.
Nyt saa vanhan nivelen pois lyömällä, lähtee yllättävän helposti.
Olka-akseli tukeutuu alapallon kiinnityskorvakkoon sopivasti, ja pallonivel mahtuu vetarin ohi helposti vaikka ei alkuun siltä näytäkkään.
(Toki pallonive on kivempi vaihtaa kun koko olka-akseli on pöydällä.)
Onnistuu niin, että pallonivelen iso mutteri pois (jos on, alkuperäisissä ei ole), ja kun on vain vetarin varassa, käännät olka-akselin 180 astetta ympäri.
Nyt saa vanhan nivelen pois lyömällä, lähtee yllättävän helposti.
Olka-akseli tukeutuu alapallon kiinnityskorvakkoon sopivasti, ja pallonivel mahtuu vetarin ohi helposti vaikka ei alkuun siltä näytäkkään.