Auto C180K -04
Lähdin parkkipaikalta (lämpötila +9) auto lähti hyvin käyntiin. Ei sivu ääniä.
Lähdin liikkeelle kunnes kolmos vaihteella tarkoitus lähteä kiihdyttämään painoin kaasua ja samantien loppui veto ja moottori tärisi. Alkoi käymään kolmella, kierrokset seilasivat samalla.
Laskettelin 100m alamäkeen pysäkille jossa sammutin auton.
n. 10min kuluttua käynnistin auton ja lähti hieman vaisusti käymään ja kuului mekaaninen ääni ja kävi kolmella.
kierrokset seilasivat n. 1200rpm ja 850rpm välillä. parisen sekunttia ollen aivan hienosti tyhjäkäynnin ok arvoissa.
Auto vietiin hinurilla huoltoon, jossa huoltopäällikkö totesi seuraavaa:
Auto käy kolmella sylinterillä .. mitattiin puristukset ja puristuksia oli kolmella.
Venttiilinkoppa otettiin irti ja tarkistettiin ajoitus ok. ketju ok. sen jälkeen startattiin ja kaikki sylinterit tulivat mukaan.
Autolla koeajettu ja pelaa...
Olisiko venttilinnostajat valunut tyhjäksi ja puristukset sen takia hävinnyt yhdestä sylinteristä.
Ehdotti forte käsittelyä ja uudet öljyt+suodattimet (vanhoilla ajettu 10tkm.)
Mitä mieltä olette tästä tapauksesta?
