Olen googletellut kyllästymiseen asti infoa SLC:n yleisimmin asennetuista hälyttimistä ja ennen kaikkea mahdollisista "orkkiksista". Kaiken pahan alku ja juuri on ne pari liiketunnistinta kojelaudassa, Boschin äänitorvi konetilassa sekä keinuvivut sekä keulassa että takana = auto ei käynnisty No, toki pitää peilistä katsoa, kun rupeaa sivareilla katkomaan kaikki perskarvaliitoksilla varustetut johdot
Onko w107:aan ylipäätään asennettu ns.tehdasasenteisena hälyjä?
Audi A41.9 Quattro (-00), 107.024 (-75), VW 1302 (-71)
Minkäikäinen auto on kyseessä? Varashälytin taisi tulla saataville vasta 1983.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
löysin eilen varastosta irroittamani boxin ja kun boxin ainoata tyyppitarran tapaista lukee niin siellähän seisoo "alarmanlage" eli hiki tulee Sen perässä kuvan mukainen rele joka ilmeisesti katkoo virrat (eculle?). Tuosta boxista lähti kaksi kappaletta koaxiaali kaapeleita liiketunnistimille ja eteen sekä taakse painokytkimille..konepelti/takaluukku.
Hieman arveluttaa alkaa koskemaan ecuun...kuuleman mukaan kalliiksi tulee jos ns. ryssii.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Audi A41.9 Quattro (-00), 107.024 (-75), VW 1302 (-71)
Tuli viikonloppuna ihmeteltyä käynnistysongelmaa ja tuon hälytin boxin yhteyttä toisiinsa. Ensin oli epäilys, että boxi katkoo sytytystä mutta luulo osoittautui vääräksi. Tutkimukset ovat siirtyneet polttoaine puolelle. Pumppu toimii...kun antaa akusta suoraan virtaa -> ei siltikään käynnisty. Autotekniikan noviisina on tietenkin hankalaa pois sulkea vaihtoehtoja, joten vian etsintä alkaa sulakkeesta ja releestä. Paremmin asiaan vihkiytyneet epäilivät ruiskun sähkösyöttöä..eli taitanee tarkoittaa jetronic ongelmaa?
Muokkaus: Ettei vaan toi aikaisemmassa kuvassa oleva rele, joka siis oli hälyyn kytkettynä, katko jossain piirikaavio kuvassa olevaa väliä? Onko kenelläkään inputtia, millä toimintamallilla hälyttimiä on ylipäätään kytketty tämän ikäisiin autoihin?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Audi A41.9 Quattro (-00), 107.024 (-75), VW 1302 (-71)
ei ole tietoa noin vanhoista hälyttimistä, mutta uudemmissa on löytynyt käynnistyksenesto johdot kun olen lähtenyt seuraamaan hälyttimestä päin johtoja ja liittänyt alkuperäiset johdot ehjiksi, jos ne on katkaistu hälyttimen liittämistä varten ajoneuvoon.
D-Jetin ECU ohjaa suoraan pumpun relettä. Pumppu pyörähtä, jos kaikki on kunnossa virrat päälle kytkiessä sekunniksi.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Ei Ecu välttämättä ole pimeänä, vain pumpun relettä ohjaavaan johtoon on saatettu tehdä kytkentä tai sitten ECU:N pääreleeseen. Yleensä alkuperäinen johto pistetään poikki ja väliin pistetään hälyyttimestä tulevat johdot.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
aivan, haeskelin jetistä oheisen kuvatuksen ja tuo ympyröity liitin on se, jonka yritän jostain kaivaa...josko siihen olisi jotain ylimääräistä laitettu...ehkä se hälyttimen rele ollut välissä. Joko pumpun releen (85) ja tuon plugin tai pääreleen (87) ja pumpun releen (86).
Tänään tuo saattaa selvitä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Audi A41.9 Quattro (-00), 107.024 (-75), VW 1302 (-71)
No niin, yleismittarilla löytyi pääsyyllinen, joka oli niinkin simppeli kuin virran uupuminen releeltä(10). Akusta lähtevä liitin oli huonosti kiinni ja kontakti pätki riippuen mihin asentoon akkukenkä sattui jäämään.
Tästä sitten sujuvasti kohti takalasien sähkönostimien asennusta
Kiitokset herroille vinkeistä!
Audi A41.9 Quattro (-00), 107.024 (-75), VW 1302 (-71)