450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Heippa kaikille!

Olen toteuttanut monivuotisen haaveeni ja hankkinut harrasteautoksi kaksipaikkaisen 1978 vuosimallin 450 SL Mersun.

Auto on noin viikon omistamisen ja tutkailun jälkeen osoittautunut mielestäni hyväksi ostokseksi. Muutaman ehdin katsoa, ennen kuin tähän päädyin ja tämä on hyvä ja ruosteeton. Ainakaan ei ole löytynyt mitään. Vielä.
Vaikka auto onkin museoleimassa, niin pientä näpräämistä kuitenkin löytyy.

Ajatuksenani olisi ensi talven aikana uusia Californian auringon kurittama nahkaverhoilu.
Myyjiä on monia, ja hintahaitari on useita satoja euroja puhumattakaan originaaliverhoilusta, jonka hinta on toisesta maailmasta.
USAsta löytyy, mutta kun lasketaan päälle posti ja ALV, niin ei taida olla paljon eurooppalaisia halvempi?

Millaisia kokemuksia teillä on vastaavista omista projekteista? Hyviä myyjiä/laadukasta tavaraa/huonoa tavaraa? Huonoja myyjiä? Kuinka paljon eri kauppiaiden verhoilut eroavat toisistaan ulkonäön ja sopivuuden suhteen kun vertaa alkuperäiseen?

Kaikki vinkit ja kertomukset ovat tervetulleita.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja RH »

Vaikkapa tuosta aloittaa lueskelun: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=152881" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja tervetuloa joukkoon :thumbup: .
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Kiitos!

Tuon jutun olen lukenut jo useita kertoja ennen auton ostoa. Siitä tuli osittain se ajatus, että voisikohan itsekin harkita nahan vaihtoa.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2852
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Terve!

Tilasin W108siin (jonka jouduin talon ostettuani myymään etiäpäin voi voi) uudet penkkiverhoilut - siis ommellut penkkiverhoilut pehmusteineen - Saksasta eBay.de kautta. Turkanen kun ei ole jäänyt muistiin sähköpostikirjaanvaihtoa huonosti englantia puhuneen eukon kanssa, mutta jos en ihan väärin muista, niin oli tuo eBay.de:ssä myyvä SJS:
http://stores.ebay.de/sjscarstyling/" onclick="window.open(this.href);return false;

Juu kyllä se oli, SJS-CARSTYLING, Kerstin Wolffram (höhö, ehta germaaninimi!)
sjs-carstyling@t-online.de

Penkkisarjan laatu oli ihan v*X#n hyvä ja hinta kohtuullinen - Saksassa kun on paljon tekijöitä ja kysyntää. Tuoss`olis sulle:
http://www.ebay.de/itm/Sitzbezuege-fuer ... 1207160202" onclick="window.open(this.href);return false;
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
priuttan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 15.05.2013 21:52

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja priuttan »

SJS:stä tilasin myös minä ja olen ollut tyytyväinen
MB 450 SL R107
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja unski »

Omasta mielestäni ainakin SJS:n "MB-Tex" päälliset ovat aika tyypillistä halppiskamaa. Tehty jossain indokiinassa, keinonahka ohuempaa ja venyvämpää (onneksi, kun asentaminen olisi ollut muuten tosi vaikeaa) kuin alkuperäinen ja istuvuus minusta aika vaatimaton.

Päälimmäisenä muistan, että "Teret" tulivat n 2 cm. istuinosassa vääriin kohtiin ja alareunan pahvivahike oli ommeltu heikolla saumalla aivan liian pitkäksi. Taitteen penkin istumaosaan joutui sitten säveltämään melkolailla. Myöskin muut saumat mitoitettu hiukan huonosti. Itse olin kohtuu tyytymätön, mutta eihän tuohon hintaan voi täydellistä edes toivoa saavansa. Eli minusta, jos tuollaiset tilaa, pääsee itse vielä tekemään reilusti hommia. Alkuperäisten vaihtoon nähden noin kolmin-nelinkertainen työmäärä.

Itse olen ollut tyytyväinen saksalisiin tuotteisiin...mm. http://cabrio.de/" onclick="window.open(this.href);return false; hinnat tietysti yli tuplat. Olen tosin tilannut vain istuimiin nahkaa (ja muutamat rättikatot) ja teettänyt päälliset paikallisella verhoilijalla. 4-paikkaiseen tuli hintaa tiukan tinkaamisen jälkeen ja todella pitkällä toimitusajalla yli 2000€, mutta laatu on sitten sen mukainen. Mutta ainakin nahka on aitoa, läpivärjättyä Rosenia (myöskin Mersun alkuperäinen nahkavalmistaja) ja "rättikatot", jotka olen tilannut ovat olleet oikein hyvää materiaalia. Istuneet täydellisesti.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Tiffany Twisted
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 28.05.2015 18:08

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja Tiffany Twisted »

Etsin siis ihan oikeita nahkapäällysteitä ja noin iso kokemusero SJS päällisten kohdalla saa minut varovaiseksi. Hyvää etsin, mutta ei saisi maksaa yli tonnia. Ainakaan paljon yli.
Tuo cabrio.de tuntuu kyllä tosi kalliilta. Mikäli ymmärsin oikein, niin yksi penkki on 594 euroa ja niskatuki 89 euroa. Kun se kerrotaan kahdella ollaan hinnassa 1366 euroa, ja siinä ei ole vielä penkkien välissä olevaa kyynärnojaa. Mutta nähtävästi siellä voi tinkiä?

Onko kenelläkään kokemusta Cold Classics kaupasta? Kehuvat, että on saksalaista laatunahkaa ja hinta olisi oli tuohon edellä mainittuun 451 euroa halvempi.
Ja sitten on Topsonline, mutta ei tule kovinkaan paljon halvemmaksi kun laskee mukaan Suomen valtion saamiset.

Kiitoksia tähän asti!

Lisää vinkkejä otetaan.
Avatar
t_alinikula
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 24.05.2015 19:31

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja t_alinikula »

ainakin omiin topsonlinesta hommattuihin penkkeihin olen tyytyväinen
https://www.dropbox.com/s/zsaigjc9an6wn ... 0.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/8kktgqamqgvkl ... 4.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.dropbox.com/s/api9z3wsrqz0x ... 5.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
W107 380SL -81
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Re: 450 SL -78 Mistä uusi nahkaverhoilu?

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Itsellä omassa autossa kanssa Tops Onlinen nahkat, ja tyytyväinen olen. Kaikki osat aitoa nahkaa, ja istuvuus mielestäni hyvä.

Kuva
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Vastaa Viestiin