om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
Eli om606 turbo koneesta oikaistiin kansi ja tavaraa piti ottaa 0,8mm aiheuttaako ongelmia kuinka lähellä mäntä käy nytten venttiilejä.kannen tiivisteitäkään ei ole kummoisella erolla 1,65 ja 1,85 mm mikälie reinz tiivisteen paksuus joka minulla jo on
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
Varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata ottaako kiinni vai ei mutta utelen et mikä kanteen tuli kun nostit sen pois?
Kait venttiilin vartta voi lyhentää ni ei ota kiinni. Näin käsittääksen on tehtykin kun venttiili painuu kanteen ja nostimen säätövara loppuu? Jos uusit seetitkin tai paikallaan oleva vanha on lähes kulumaton ni sitte kannattaa varmistua että nostimen säätövara riittää ennenkun lyhennät venttiilinvartta.
Paksumpi tiiviste olis se paras ratkaisu. Senverta vielä että varmista lohkon suoruus ennen kun pulttaat kiinni kantta meinaan metalitiiviste ei anna anteeksi vaikka käyttäisit liimaakin. Jos kansi oli nuinpaljon kiero niin voisi/kannattaa epäillä lohkonkin suoruutta? Alkaa helpolla vuotaa melkopian
Lasilevy vai mikä lie paras konsti todeta? Jos lohko on irrallaan ni sitte homma helpottuu huomattavasti.
Kait venttiilin vartta voi lyhentää ni ei ota kiinni. Näin käsittääksen on tehtykin kun venttiili painuu kanteen ja nostimen säätövara loppuu? Jos uusit seetitkin tai paikallaan oleva vanha on lähes kulumaton ni sitte kannattaa varmistua että nostimen säätövara riittää ennenkun lyhennät venttiilinvartta.
Paksumpi tiiviste olis se paras ratkaisu. Senverta vielä että varmista lohkon suoruus ennen kun pulttaat kiinni kantta meinaan metalitiiviste ei anna anteeksi vaikka käyttäisit liimaakin. Jos kansi oli nuinpaljon kiero niin voisi/kannattaa epäillä lohkonkin suoruutta? Alkaa helpolla vuotaa melkopian

Lasilevy vai mikä lie paras konsti todeta? Jos lohko on irrallaan ni sitte homma helpottuu huomattavasti.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
Kansi kävi koneistamolla korjattavana täytyy kysäistä että mitä kaikkea ne teki sille kun vien lohkon hoonattavaksi ja kysästä vielä että olikose nuin kiero vai muistinko väärin että siitä olisi otettu nuin paljon.kannen otin irti ja vein suoraan koneistamolle.
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
Niin oliko se kansi halki ?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
Koneistamo ei ota kannesta niin paljon että venttiilit ottaisivat mäntiin. Venttiilin varren lyhentäminen, hydraulinostimet ja venttiilit ei painuneet syvälle kanteen ... jaa-a, ei jaksa miettiä näin illalla enää...
wiimax.fi
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
M104 koneen kannessa näin tehtaan leiman jossa oli max laskumäärä kannen tasolle..fiksua..kai muissakin kansissa on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
Yleensä jos seetit koneistettiin samalla niin se helpottaa tilannetta eli venttiili nousee ylemmäs, silloin pitää lyhentää ne venttiilin varret samalla. 0.8mm on vielä vähän, tokihan ne sitten ottaa kun tarpeeksi aletaan kierrättämään, ihan vaikka olisi tehtaalta tullut kone, normaalikierroksilla ei.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
joko motori on nipussa, koekäytetty,,,,, 

superturboa alkaen 2003
Re: om 606 kantta oikaistu 0,8mm ottaako venttiilit mäntiin
Enole vielä kerennyt kasailemaan täytyy pitää kiirettä että kerkiää ennen talvea vielä laittaa ajoon.kierto kanget vielä ostamatta laitan sitten raporttia miten remmin kanssa kulkee.