Hälytin-/keskuslukko-/ovi-/virtaongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Hälytin-/keskuslukko-/ovi-/virtaongelma

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Eli homma menee seuraavasti:
Keskuslukitus ja varashälytin eivät saa virtaa ennenkuin kääntää virtalukon 1-asentoon (ACC).
Virta myöskin katkeaa jos kuskin oven laittaa kiinni.
Toisinsanoen: jos kuskin oven laitat kiinni, varashälytin menee pois päältä ja ajonestolaite ei toimi -> auto sammuu/ei käynnisty. Lisäksi ovia et saa lukkoon, ellei avaimet ole virtalukossa ja käännetty tuohon 1-asentoon!

Miten tällanen on mahollista? :shock:

Autolla kyllä pääsee liikkumaan kun ottaa tuosta ovesta painokatkaisijan irti ja kytkee liittimet hyppylangalla, jolloin auto luulee että ovi on auki... Mutta ei sillä juuri mihinkään lähdetä kun ovia ei saa lukkoon!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Tähän ei taida keneltäkään ideoita löytyä... :roll:
...eipä osannut hälytinasentajakaan sanoa mistä kannattaisi vikaa alkaa etsiä... Vien auton maanantaina ammattilaiselle joka käy ton hälärin kytkennät läpi. Edellinen omistaja ilmeisesti itse asentanut tuon hälyttimen, kun on sen verran villinnäköisiä liitoksia tuolla kuskin jalkotilassa :shock:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Mika.U
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: To 15.07.2004 08:07
Paikkakunta: Riihimäki / Pitsku

Viesti Kirjoittaja Mika.U »

No ompas sulla hilpeitä vikoja. Mites noi kaikki on saanu alkunsa tai siis että miten ne alko? Autolle tehty jotain?

Kuulostaa sikälimikäli tutulta että aikonaan omassa kakkoskoppagolfissa kun oli mittarin maadotuksessa häikkää ni aiheutti jos ja vaikka mitä ongelmaa ja poistui kun sai maadotuksen kondikseen.
C 202 250TDT Elegance
-Diesel inside-
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mika.U kirjoitti:No ompas sulla hilpeitä vikoja. Mites noi kaikki on saanu alkunsa tai siis että miten ne alko? Autolle tehty jotain?
Kaikki alkoi siitä kun mittaristosta poistettiin rumat, edellisen omistajan laittamat, valkoiset pohjat... Tuon remontin jälkeen auto toimi hyvin yhden illan, kunnes yks aamu teki tuommoisen tempun! :x
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Olisiko järkevämpi ennen hälyttimen tarkistuttamista tarkistuttaa se mittaristo Veholla/jossakin muualla, jossa ne kaikki värikoodit on selvillä? Jos siellä mittaristossa kuitenkin on vielä jotain häikkää?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

veppe kirjoitti:Olisiko järkevämpi ennen hälyttimen tarkistuttamista tarkistuttaa se mittaristo Veholla/jossakin muualla, jossa ne kaikki värikoodit on selvillä? Jos siellä mittaristossa kuitenkin on vielä jotain häikkää?
Nuo pitäisi olla kyllä jo kunnossa, kun oikea kaavio löytyi oikeilla väreillä... Voishan tuonkin vielä double-checkata, mutta epäilen jotain muuta hämminkiä, koska auto toimi normaalisti hetken aikaa, ennenkuin tuo ongelma ilmaantui...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Olet varmaankin tehnyt vikamuistien "nollauksen" eli akulta miinuskaapeli 10 minuutiksi irti.. josko ajonestossa olisi bitit solmussa :roll:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

veppe kirjoitti:Olet varmaankin tehnyt vikamuistien "nollauksen" eli akulta miinuskaapeli 10 minuutiksi irti.. josko ajonestossa olisi bitit solmussa :roll:
Tuli tehtyä kun oli koko akku irti n. puoli tuntia kun tsekkasin ylijännitesuojan ja purin lisävalojen kaapelit pois. Täytyy kokeilla tehdä vielä uudestaan tuokin, silleen että ovet on kiinni, jos tuo on vaikka niinkin vekkuli vehje että rekisteröi jotenkin ns. normaali asennot silloin kun saa virrat uudestaan. :roll:
Kaukaa haettua, mutta kaikki pitää kokeilla... :(
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tästä nyt ei mahda olla minkään valtakunnan apua ,mutta kun toimen puolesta asentelen noita kiinteistöpuolen hälyjä niin vinkkinä vaan että jos sinne toosaan rekisteröityy jotakin asetuksia esim. normaalitila kuskin ovi auki tai kiinni, ne eivät häviä sieltä minnekään virrat katkaisemalla. Tämän kaltaiset perusasetukset tallentuvat jännitteettömään muistiin. Eihän siinä olisi mitään järkeä jos toosa on sekaisin heti virtojen katkettua. Vaatii resetoinnin jos vika on edellä mainitun kaltainen, esim. virrat pois , hyppylanka navasta 1 napaan 5, odotetaan että piippaa, ja laite on tehdasasetuksissa. Siis noin esimerkkinä. Manuaalin jos löytäisit olisi iso apu. Mutta sehän on varmaan asentajalla :roll: :?: Voimia taisteluun.
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Kun olisikin manuaali tohon häläriin. Kauppoja tehdessä myyjä kertoi että häneltä löytyy tuo hälyyttimen manuaali missä kaikki asennusohjeet ja kaaviot. Lupasi lähettää myöhemmin postissa. 2 kertaa muistutin häntä asiasta, eikä oo kuulunu, joten annoin olla.
Ja nyt sitä ois tietty tarvinnu!! :x
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mitäs merkkiä mahtaa olla?
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

vesa kirjoitti:Mitäs merkkiä mahtaa olla?
Alfatech 200 BB
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sattuu olemaan oman maahantuojan merkki :D Soitan sinne huomenna ja pyydän manuaalin. Ilmoita jos ongelma ratkeaa aiemmin. Otan huomenissa yhteyttä illalla. Pistä numeros yv:llä.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Dokumentit löytyy jos vielä tarvitset.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Tuli mieleen, jotta jos vaikka hälytin olisi virheellisesti kytketty ns. mukavuustoimintojen virtapiuhaan eli siihen piuhaan josta kuskin oven ollessa avattuna mm sähköikkunat saavat virtansa, vaikka avainta ei ole lukossa. Voisi olla mahdollista jos teeseitsemies on sen hälärin asentanut.

Tietysti tuo vian ilmeneminen vasta mittarin irroittamisen jälkeen ei sovi kuvaan...
(tai sitten joku mittariston piuha on eripaikassa kuin ennen mittariston irroitusta, vaikka nyt olisikin oikealla paikalla :roll: )

Tarkistamalla saako hälytin jatkuvaa virtaa ovien ollessa kiinni ja avaimen ollessa irti lukosta voisi selvitä lisää.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Siitä on todennäköisesti maapiuha irti. Maadottaa ovikytkimen kautta kun se on auki. (NC-kytkentä)
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Löysin tuon paikan mistä tuo häläri ottaa virran... Se on kuskin kickpanelin muovien alla oleva rima, missä useita pisteitä. Siihen tulee virta vasta kun kääntää avaimesta. Maadotus myös löydetty, se on kunnossa!

Ja lisäyksenä vielä, että homma toimii samallalailla, oli mikä tahansa ovista auki. Silloin vain tulee virtaa! Jonkun oven täytyy olla siis auki...

Mikäs helvetti sitten? On semmonen piuhaviidakko kyllä tuolla kuskin jalkotilassa että huhhuh!
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

En lähtis koskemaan mihinkään muuhun kytkentään kuin mittariston liitin, kun kerran viat tuli sen liittimen hajoamisen seurauksena. Kohta on muuten koko auton sähköt sekaisin.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

vesa kirjoitti:Siitä on todennäköisesti maapiuha irti. Maadottaa ovikytkimen kautta kun se on auki. (NC-kytkentä)
Onkos W124/W201:ssa sisävalokytkin maadoittava?

Pystärissä ovikytkin katkoo jatkuvaa virtaa (!) mikä ei ekaa kertaa kokeillessani ollut loogista, mutta tarkemmin ajateltuani sähköjohdon määrä vähenee oleellisesti kun maadoitus hoituu suoraan kattoon. Luulisi että W124:ssa olisi jo vaihdettu tuokin toiminto "loogisemmaksi" eli ovikytkin maadoittavaksi.

Maadoitusvika lienee se yleisin vika sähkövehkeissä.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05 (huollettu, yhtyy happeen, myytävänä)
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

mjo33400 kirjoitti:En lähtis koskemaan mihinkään muuhun kytkentään kuin mittariston liitin, kun kerran viat tuli sen liittimen hajoamisen seurauksena. Kohta on muuten koko auton sähköt sekaisin.
Totta tuokin, mutta auto toimi jonkun aikaa mittariston kasaamisen jälkeen kun liitin oli saatu värien mukaan oikein kasaan. Siksipä ihmetyttää että miksi sen nyt yhtäkkiä olisikin sekaisin se mittariston kytkis.
Ja sama vika ilmaantuu, oli mittaristo kiinni tai ei. Otin tuon koko mittariston irti vielä varmistuakseni kaikista liitoksista ja liittimistä että ovat oikein. Samallalailla toimi häläri silloinkin...

Maanantaille on aika EP-Viestintään, missä asentavat noita häläreitä.
Täytyis sitä ennen saada selville onko vika auton sähköissä vai ton hälärin...
Huomenna kirjastoon, jos löytyis jonkunnäköinen opus...

Nyt ei oo voittajafiilis, ei! :cry:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Edelleenkin löytyy seikkaperäiset merkkikohtaiset asennusohjeet kyseiseen laitteeseen jos tarvitset.
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Vastaavan hälyn (Alfatech 200 BB) omistajan ja asentajan ohjekirjaa selailin enkä maalaisjärjellä ajateltuna ainakaan keksi syytä siihen että häly voisi kyseistä ongelmaa aiheuttaa vaikka hälyn asetuksissa olisikin joku pielessä.

Hälylle siis täytyy tulla jatkuva katkeamaton +12V käyttöjännite sulakkeen läpi ja virtalukon ohjaamana käynnistyksessä katkeamaton +12V jännite. Luonnollisesti maadoitus myös kunnossa. Onko nämä varmasti kunnossa, ei siis riitä virtalukon ohjaama jännite vaan jatkuva käyttöjännite mielellään suoraan akulta tai sulaketaulun pohjasta.

Kytkeytyykö häly päälle normaalisti missään tilanteessa? Kytkeytymisen jälkeen on 40s testijakso jossa luukku/ovikytkimien ja sisätilantunnistimien toiminta voidaan testata. Ilmoitus toimivista kytkimistä tai tunnistimista nähdään hälyn ledin vilkkumisesta mutta sireeni ei aktivoidu.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Sen huomasin, että sulakerasian etupuolella, on konehuoneessa 2 muuta sulaketta. Ei siis mitään jälkeenpäin asennettuja, vaan Mersun omia.
Toiseen sulakkeista tulee jatkuva virta. Toinen on maissa! :shock:
Miksi maadotuksessa olisi sulake?! :?
Eli tuohon ei tule virtaa missään vaiheessa. Pitäisikö kokeilla vetämällä tuohon akulta suoraan virta?
Tuon aion tänään kokeilla, että vedän hälyyttimelle kokonaan uuden virtapiuhan.
Hälyyttimelle menee yhdestä pisteestä virta, mikä jakautuu kahden sulakkeen kautta kahteen piuhaan jotka jatkuvat ...johonkin... :roll: Toinen sulakkeista on 30A ja toinen 10A.
Hälyyttimen "kaiuttimen" päässä on maadoitus konehuoneessa ja toinen maadoitus tuolla kuskin jalkotilassa. (konehuoneessa musta, sisällä harmaa piuha)
Noita hälärin piuhoja on todella mukava setviä, kun tämä "asentaja" on käyttänyt varmaankin 10 rullaa sähkömiehenteippiä liitoksia tehtäessä ja piuhojen toisiinsa solmimiseen. Suurinpiirtein kaikki piuhat on 90% teipattu umpeen, ettei edes väreistä tiedä... Jotkut piuhatkin saattavat tuolla 40 cm matkalla muuttaa kaksi kertaa väriään... :x
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Muistaakseni hälyllä ei ole kuin yksi maadoituspiste, tämä nimenomaan sisälle tulevan johtosarjan päässä. Se lyhyt musta piuha mikä lähtee hälyltä erillisenä (ei siis johtosarjan mukana) on radiolähettimen antenni. Sitä ei kytketä maihin eikä se saisi olla kosketuksissa auton runkoon.

Hälyllä kuuluu olla 30A sulake kuten kerroit löytäneesi. Siihen maissa olevaan sulakkeeseen ei kannata ainakaan suinpäin vedellä virtoja suoraan akulta, yritä mittaamalla tai tutkimalla selvitellä mitä sulakkeen takana on. Varmaa on että hälyllä ei kuulu olla kun tuo 30A sulake käyttöjännitteessä, häly itse sisältää automaattisulakkeet ovi/keskuslukko/vilkku-piirejä varten.

Löytyykö hälyn (johtosarjan) läheisyydestä tulitikkuaskin kokoista mustaa releboksia, tämä on Cobra/Alfatech hälyjen vaatima viiverele (typ.1053) jolla hälyn maksimi 2s keskuslukon ohjaussignaali kasvatetaan pneumaattisen keskuslukon vaatimaan 4-6s ohjauspulssiin. Jos tämä laite löytyy kokeile irrottaa siitä hälyltä tulevat piuhat ja kokeilla lukkojen toimintaa, tällöin hälyllä ei pitäisi olla mitään kytköksiä keskuslukkoon.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Juu se antenni on ihan ok. Ei ota maihin tms.
Mutta sieltä johtopakasta tulee yksi lyhyt musta piuha, mikä on kytketty maihin (runkoon).

Mikäköhän tuon 10A sulakkeen tehtävä sitten lienee... :?

Tuo releboksi on esillä joo... Täytyy kokeilla irrotella nuo...
Siihen maissa olevaan sulakkeeseen ei kannata ainakaan suinpäin vedellä virtoja suoraan akulta, yritä mittaamalla tai tutkimalla selvitellä mitä sulakkeen takana on.
Aiemmin purin tosiaan nuo lisävalojen piuhat ja relen pois. Yksi noista lisävalojen releeltä lähtevistä piuhoista tuli juurikin tuohon sulakkeelle, mikä nyt on siis maissa.

Perkele puran kohta koko auton ja vedän uuden johtosarjan, s**tana! :evil:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 358
Liittynyt: Ti 18.03.2003 21:47
Paikkakunta: Ähtäri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Mielenkiinnosta kysyn, löytykö ongelmaan ratkaisu?
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Juu, löytyhän se... Ei ollu hälärissä vika loppupeleistä.
Tuolla kuskin jalkotilassa olevaan terminaaliin ei tosiaan tullu jatkuvaa virtaa. Ei tietoa vielä todellisesta vian aiheuttajasta. Vedin sinne uuden virtapiuhan suoraan akulta. Nyt kaikki toimii loistavasti.
Täytyy tuon piuhan väliin laittaa vielä sulake. Todella outo juttu... :roll:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Vastaa Viestiin