Mulla on MB c200 Kompressor 2006 farmari ja kysymys:
Ovatko "nahkaistuimet" oikeaa nahkaa vaiko keino sellaista...menin ostamaan Motonetistä nahanhoitotuotteen ja siellä lukee ettei voi käyttää keinonahalle...(käyttöohje on etiketin takana joten ostotilanteessa en tiennyt asiasta)
MM81 kirjoitti:Kaikkien autojen nahkapinta on maalattu polyuretaanimaalilla jonka läpi ei hoitoaineet mene.
Aitoa nahkapintaa on ollut viimeksi normaaleissa autoissa joskus 60-70 lukujen tienoilla.
Olen törmänyt tähän väitteeseen vastikään, ja jäin miettimään. Tarkoittaako tämä sitä, että nahkaistuimia ei kannata hoitaa millään hoitoaineella? Keskiosahan on rei'itettyä nahkaa, siitä - ja ajan saatossa tulleista pinnan halkeamistahan aine pääsee nahkaan sisään? Muistelen myös, että 80-luvun Mersun nahoissa nahka olisi myös kääntöpuolelta pinnan väristä, eli olisivatko ne läpivärjättyjä? Muuttaako tämä tilanteen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Periaatteesä juuri näin, eli ei "hoideta" milään rasvoilla ja öljyillä. Mutta hoidetaan pitämällä ne puhtaana kaikesta rasvasta ja liasta. Ja niihin voi tai kannattaakin laittaa jokin suoja-aine.
Mikko> kirjoitti:Periaatteesä juuri näin, eli ei "hoideta" milään rasvoilla ja öljyillä. Mutta hoidetaan pitämällä ne puhtaana kaikesta rasvasta ja liasta. Ja niihin voi tai kannattaakin laittaa jokin suoja-aine.
Se suoja-aineko laitetaan siihen maalipinnalle ja pysyy ja toimii siinä
Onko ne autotarvikeliikkeiden notkuvat hyllyt täynnä 60 - 70 luvun autoille tarkoitettua nahkapenkkien hoitoainetta jos noilla ei mitään nykyautoilla tee, vai ovatko sitä leijuvaa suoja-ainetta?
Vanhempaan (kuitenkin tältä vuosituhannelta) nahkapenkkiseen jotain tarvikeliikkeen ainetta olen muutaman kerran laittanut ja hyvin se on johonkin hävinnyt vaikka tuossa ei ole edes rei'itettyä nahkaa. Aiheen ekspertit voisivat yrittää tuoda tähän vähän lisävaloa (yhteisymmärryksessä mielellään).