C1200 Jarruvalokosketin Viallinen - (antoi poistaa)
C1140 Kääntökulman tunnistin Viallinen - (antoi poistaa)
C1332 Jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen - (Tämä jää kummittelemaan)
C1504 Ohjauspyörän kääntök. tunnist. alustus Viallinen - (antoi poistaa)
Lueskelin että useasti syynä on tuo jarruvalon kosketin ja sen ehdin jo vaihtaa. Bas Esp valo palaa edelleen.
Pitäisikö käydä tämän toimenpiteen jälkeen lukemassa / nollaamassa vikakoodit uudelleen että valo lähtisi pois vai pitäiskö sen kadota heti koskettimen vaihdon jälkeen?
Huoltomies sanoi että ainoa pysyvä vikakoodi oli tuo "c1332 jarruassistentin venttiili (JA) Viallinen" soittelin läheiseen varaosaliikkeeseen ja höpöttivät että tällaista venttiiliä ei voi erikseen vaihtaa vaan pitää vaihtaa kokonaan joku hydrauliikkayksikkö (tjsp.) jolle hintaa uutena tulisi 1750€.

Itsellä ei ole käryä missä kyseinen mötikkä edes sijaitsee tai miltä se näyttää. Englanninkielellä etsiskeltynä kyseinen vikakoodi viittaa solenoidiventtiiliin (bas solenoid valve open or short circuit).
Löytyyköhän tämä jostain jarrutehostimen tienoilta?
Jarrut kyllä pelittää enkä ole huomannut ajaessa mitään ongelmia.
On hieman sormi suussa mitä pitäisi seuraavaksi tehdä, ajattelin käydä jarruihin liittyviä sähköliittimiä lävitse ja suihkia crc:tä sinnesuntänne josko siellä olisi mahdollisia kosketushäiriöitä.

Apua ja vinkkejä kaivataan kovasti, tuohon peliin en enää noin kallista osaa lähde ostamaan varsinkaan kun en nyt varmaksi tiedä onko vika siellä.
Auto on siis w210 E200 2001vm