Huomasin tuossa yksipv että pykälät eivät menneet päälle ja kytkimessä oli ns tyhjää osan matkaa, surffasin tässä noita viestiketjuja ja vähä tutkailin että sylinterissä voisi olla kränää. Noh purettiin eilen työsylinteri sieltä lootan kyljestä ja todettiin että vaihtokunnossa oli. Uutta vaihtaessa tuli mieleen kun motonetissä oli myynnissä kahta erimallista kytkimen työsylinteriä. Uuden haettua huomasin että ko sylinterin 'tappi' olin noin ~10-15mm pidempi kun alkuperäinen ja vaati vähä kovempaa pänninkiä kun asensin paikalleen..
Tänään sitten kävin utelemassa tuota kalliimpaa työsylinteriä ja siinä oli silmämääräisesti alkuperäistä vastaava tapin pituus.
Onkohan kellään mahd tietoa asiasta että onko sillä pituuserolla merkitystä muutakuin kytkin irroittaa ylempänä(?) vai mahdollisuus että se jää ns kantamaan/hajottamaan painelaakerin, kiitosta etukäteen =)
W124 häviävät jarrunesteet
Re: W124 häviävät jarrunesteet
Mielellään saman pituinen saisi tappi olla tai kantaa.
Ota vanhasta tai lyhennä....ei se ole siellä kuin kumin varassa.
Ota vanhasta tai lyhennä....ei se ole siellä kuin kumin varassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 häviävät jarrunesteet
okei okei, Sen verran verrattiin tottakai niitä keskenään että molemmat puristuu samanverran sisään eli teoriassa se pelittäisi se pidempikin jos kytkimen toinenpää pitää vain. Noh pitää tässä purkaa kun tallille pääsee ja katsoa millainen paketti se on purkaa.
Re: W124 häviävät jarrunesteet
Oikea osa on syytä laittaa, kuten yleensäkin. Varaosaliike osaa myydä auton tiedoilla oikean osan, ellei ole tehty muutoksia jälkikäteen.
wiimax.fi