572 Rydy Red eli viininpunainen W210 laitanko mustaa?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies

572 Rydy Red eli viininpunainen W210 laitanko mustaa?

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Eli kun tuo ruosteenestotaistelu näyttää hyvinkin hyödylliseltä, koska malmiksi muuttuminen ei ole oikeastaan alkanutkaan niin tuli mieleen lievä tunning halu.

Mustat ajovalot ja sivuvilkut sekä takavalot

http://www.mtt-trading.fi/cat/images/pics/960466.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtt-trading.fi/cat/images/94 ... 07_3a1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtt-trading.fi/cat/images/96 ... 04_818.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Vai jätänkö takavalot alkuperäisiksi?

Nyt alla alkuperäiset 8-reikä alut mutta löytyisi yhdet MB:n tyylikkäämmätkin 16". Olisihan se näyttävämpää isommilla mutta kun olen allerginen kovalle alustalle, eli matalasta rengasprofiilista tulee turhaa epämukavuutta ja lisäksi alusta saa pysyä alkuperäisenä. Ja näin on myös toimittu, sillä etupää on jo saanut kaikki nivelet uutta.

Olipa sitten miten hyvänsä tai minkä kokoiset hyvänsä, niin ajatus on tehdä vanteista mustat / tummanharmaat => sopiiko tähän viininpunaiseen?

Kiitollisena mielipiteitä odottelen :wink:
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

W211 320 4MATIC be -04
sonikki
Mersumies
Mersumies

Re: 572 Rydy Red eli viininpunainen W210 laitanko mustaa?

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Tämä nyt on vaan mun mielipide, mutta mun mielestä mustat vanteet sopii 1 autoon sadasta, mitä näitä tuolla tien päällä liikkuu. Vielä vähemmän jos alut on 16" ja alusta vakio :D
Itse oon tuossa mustassa kotterossa varsin tyytyväinen titaanin värisiin vanteisiin ja tämmöiset istuisi mun mielestä hyvin viininpunaisenkin kanssa.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

sonikki kirjoitti:Tämä nyt on vaan mun mielipide, mutta mun mielestä mustat vanteet sopii 1 autoon sadasta, mitä näitä tuolla tien päällä liikkuu.
Samaa mieltä, todella harvoin näyttää hyvältä.
wiimax.fi
tn62634
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Väyrysen tuunaaminen on vähän kuin sian meikkaaminen. Jos tekee niin pitää tehdä kunnolla. Itse laittaisiin Väyryseen 17"-19" vanteet ja alustan alas. En muuta. Mustat vanteet eivät ole myöskään omaan makuuni. Mustina vanteet näyttävät mielestäni pienemmiltä kuin hopeisina ja 16" mustana on kyllä kuin peltivanteet olisi alla ilman pölykapseleita. Muutenkin säästäisin rahat johonkin muuhun kuin kiinalaisiin tuning-umpioihin ym. Kiillottelee vaikka alkuperäiset valot hienoon kuntoon ennemmin.
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies

Hyviä kommentteja, kiitoksia. Perinteisen kannalla näyttäisi mielipiteet ollevan.
Niitä vanhoja lamppuja en kyllä taida viitsiä kiillottaa ja toiseen menee vesikin sisälle. Ei ole kyllä mitään käryä miten ja millä tuo homma tehdään. Täältä forumilta varmaan löytyisi jotain, jos alkaisi kiinnostamaan? Eihän siinä kyllä mitään menetä, vaikka homma menis vihkoon. Lamput on jo irroitettuina "toimiston" lattialla. Tuntuu hiukan oudolta ruveta niitä sikamassalla tilkitsemään ja tuntikausia kihnuttelemaan.

Vai on mun Paavo possu :lol: Minä kun oikein halusin sellaisen. :lol:

EDIT:

Katselin mainoksia valojen kiilloituksesta
- 3M => porakoneella ja eri hiomatyynyillä. Vehkeet oli kinder-munasta.
- Sitten oli joku sanko missä saa mukana kaksi arkkia vesihiomapaperia ja jotain ruikkua=> :shock: (silkkaa kakkaa)
- ColorMatic Scheinwerfer Klarsicht-Set => tässä ruiskittiin kaikenlaista ruikkua ja hinkattiin niin pirusti ja tulee ihan uskomattoman hyvä :? .

Kyllä mää ostan ne "kiinalaiset" lamput ja pääsen tästä tuskasta.

W211 320 4MATIC be -04
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Osta nyt. Valokuvio vaan saattaa olla ok, tai ihan kauhea :D
S124 300TE
W124 300D
sonikki
Mersumies
Mersumies

Tarvikkeet 10€ + aikaa noin tunti = uudenveroiset umpiot millä näkeekin jotain. Sitte vaikka Lamin-x pintaan, jos pitää olla "erillaiset" :)
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Omassa väyrysessä oli mielestäni kiinanumpioilla valokuvio ihan ok ja valoteho paljon parempi kuin vakio xenoneilla. Kiinanumpioihin laitoin tietenkin myös kiina xenonit. :)
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies

Ryhdyin sitten kiilloittamaan niitä valoja vettä ja hiomapaperia 160 (naarmut pois) => 360 => 600 => 800 => 1000 => ferecla koneella ja käsin. Tuli omatekemät tumma optiikat :x :think:
Aikaakin meni 3h ja vasta toinen hinkattu. Millä helvetillä sen se saa kirkkaaksi? Pinta on sileä mutta ei se muutu kirkkaaksi.

W211 320 4MATIC be -04
sonikki
Mersumies
Mersumies

Millä koneella kiillottelet? Itse kiillottelin noita aikaisemmin porakoneella ja lumppulaikalla, mutta nyttemmin 80mm laikalla ja myllyllä. Tuo Farecla on oikeasti aika kauheata ainetta, mutta kyllä sen silläkin luulisi lähtevän kiiltämään.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies

sonikki kirjoitti:Millä koneella kiillottelet? Itse kiillottelin noita aikaisemmin porakoneella ja lumppulaikalla, mutta nyttemmin 80mm laikalla ja myllyllä. Tuo Farecla on oikeasti aika kauheata ainetta, mutta kyllä sen silläkin luulisi lähtevän kiiltämään.
Minulla on sellainen hiomatyyny (halkaisija n 100mm), jotain superlonin kaltaista (vaahtomuovia). Sitä ja vettä sekä Fareclaa. Akkuporalla pystyy kontrolloimaan hyvin kierroksia.

W211 320 4MATIC be -04
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies

Nastamuumio kirjoitti:
sonikki kirjoitti:Millä koneella kiillottelet? Itse kiillottelin noita aikaisemmin porakoneella ja lumppulaikalla, mutta nyttemmin 80mm laikalla ja myllyllä. Tuo Farecla on oikeasti aika kauheata ainetta, mutta kyllä sen silläkin luulisi lähtevän kiiltämään.
Minulla on sellainen hiomatyyny (halkaisija n 100mm), jotain superlonin kaltaista (vaahtomuovia). Sitä ja vettä sekä Fareclaa. Akkuporalla pystyy kontrolloimaan hyvin kierroksia.
Nyt kiiloittelin toisen vajaassa kahdessa tunnissa ja siitähän tuli kirkkaampi. Ei paljon mutta kuitenkin => nyt sitten pitää vissiin kiilloittaa sitä toista lisää samalla menetelmällä, eli lopuksi Billtema-hiomapastaa. Ehkä valot pitäisi olla paikallaan autossa mutta kun pitäisi vielä kitata kaikki saumat umpioista, jotta niistä tulisi myös tiiviit. Aika työlästä, mutta säästyyhän 250-300€.

W211 320 4MATIC be -04
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies

Nastamuumio kirjoitti:
Nastamuumio kirjoitti:
Nyt kiiloittelin toisen vajaassa kahdessa tunnissa ja siitähän tuli kirkkaampi. Ei paljon mutta kuitenkin => nyt sitten pitää vissiin kiilloittaa sitä toista lisää samalla menetelmällä, eli lopuksi Billtema-hiomapastaa. Ehkä valot pitäisi olla paikallaan autossa mutta kun pitäisi vielä kitata kaikki saumat umpioista, jotta niistä tulisi myös tiiviit. Aika työlästä, mutta säästyyhän 250-300€.
Kittihomma oli sitten melkosta sotkemista => lopetin sitten ihan alkuunsa. Nyt on Paavon katse hiukan "kierossa" mutta lamput on nokalla ja saimpahan tuon katsastettuakin :D

W211 320 4MATIC be -04
Vastaa Viestiin