Eli huhtikuussa ostettu SLK alkoi nykimään ja hyytymään piakkoin oston jälkeen.
Autosta on tulpat vaihdettu ja jonkinmoinen releboxi tinattu, johon oli kerääntynyt kosteutta. Vikakoodit on myös luettu, mutta niissä ei näkynyt mitään.
Nykiminen loppui, mutta hyytymiset ei. Muutaman kerran auto on jättänyt tielle, koska kaasupoljin ei vaan toimi.
Ja jos auto ei täysin hyydy ja sammu, niin kiihtyvyys on hyvin hidasta, esim 40km/h - 80km/h vie pahimmillaan ~20s.
Vilkunviiksi jää myös välillä jumiin ylä- tai ala-asentoon, jolloin vilkku palaa jatkuvasti ja välillä viiksi ja vilkut eivät toimi lainkaan.
Joten, mistä tälläisiä vikoja kannattaa alkaa etsimään??
Kiitos vastauksista etukäteen!
SLK 230K -99 ongelmat
Re: SLK 230K -99 ongelmat
Vikakoodien luvussa suosi vain STAR-koodinlukijaa. (Mercedes korjaamo tai harrastaja joilla tämä käytössä).
Muiden koodilukijoiden osalta jää joissain tapauksissa arvailujen varaan varsinkin jos auto joskus toimii, joskus ei.
Vika vaikuttaa siltä että on ollut autossa jo ostaessa , ainahan se vika on "uusi" kun auto on uusi tuttavuus.
Vaikuttaa perinteiseltä kaasuläppäkotelo-ongelmalta josta löytyy ETSI toiminnolla lisää tältäkin foorumilta.
En tiedä mitä osa nykyään maksaa mutta muutama vuosi sitten 650 €.
Joillakin putsaaminen auttaa, yleensä ei.
Vilkkuviiksi on sitten oma juttunsa.
Voisi yrittää metsästää käytettyä esim. EBAY tai (mersu)purkaamoilta.
1. Ensin oikeaan vikakoodin lukuun. Paras olisi nollata ensin ja sitten ajaa. Kun vika tulee uudestaan päälle niin sitten vikakoodit uudestaan
jolloin kaikki vanhat (akunvaihto/alhainen jännite) ym. syistä johtuvat on siivottu pois vikahistoriasta.
2. Tarkka printti ulos mitä siellä oli
3. Tarvittavien osien tsekkaus ja tarvittaessa uusinta.
Muiden koodilukijoiden osalta jää joissain tapauksissa arvailujen varaan varsinkin jos auto joskus toimii, joskus ei.
Vika vaikuttaa siltä että on ollut autossa jo ostaessa , ainahan se vika on "uusi" kun auto on uusi tuttavuus.
Vaikuttaa perinteiseltä kaasuläppäkotelo-ongelmalta josta löytyy ETSI toiminnolla lisää tältäkin foorumilta.
En tiedä mitä osa nykyään maksaa mutta muutama vuosi sitten 650 €.
Joillakin putsaaminen auttaa, yleensä ei.
Vilkkuviiksi on sitten oma juttunsa.
Voisi yrittää metsästää käytettyä esim. EBAY tai (mersu)purkaamoilta.
1. Ensin oikeaan vikakoodin lukuun. Paras olisi nollata ensin ja sitten ajaa. Kun vika tulee uudestaan päälle niin sitten vikakoodit uudestaan
jolloin kaikki vanhat (akunvaihto/alhainen jännite) ym. syistä johtuvat on siivottu pois vikahistoriasta.
2. Tarkka printti ulos mitä siellä oli
3. Tarvittavien osien tsekkaus ja tarvittaessa uusinta.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: SLK 230K -99 ongelmat
Kaikestahan ei jää merkintään vikamuistiin, vaikka katselisi kuinka sillä starilla. Jos esim. joku anturi ei vaikka ole ihan ohjearvojen sisällä.
Hyytyminen ja kaasuun vastaamattomuus kuulostaisi näillä tiedoilla kaasupoljin tai ilmanmäärämittari vialta. Näiden mittausarvot / todennäköinen vianaiheuttaja selviää starin ja osaavan käyttäjän kanssa
Hyytyminen ja kaasuun vastaamattomuus kuulostaisi näillä tiedoilla kaasupoljin tai ilmanmäärämittari vialta. Näiden mittausarvot / todennäköinen vianaiheuttaja selviää starin ja osaavan käyttäjän kanssa

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ke 13.07.2022 11:24
Re: SLK 230K -99 ongelmat
SKL R170 230 Kompressor 1998 ei vastaa kaasupolkimeen.
Autoon jäi valot päälle ja akku tyhjeni. Akku on ladattu täyteen, mutta auto ei vastaa kaasupolkimeen, tyhjäkäynti seilaa 1000-1300 välillä ja auto käy rikkaalla. Maailmalta löytyi vastaavia ongelmia ja korjausehdotuksia.
Ehdotus 1:
ECU/kaasun palautus
- Käännä avain ON-asentoon. Asento II siis. Älä käynnistä autoa.
- Paina kaasupoljinta lattiaan asti ja pidä se painettuna vähintään viiden sekunnin ajan. Pidä poljin painettuna.
- Sammuta sytytysvirta, mutta älä poista avainta. Vapauta nyt kaasupoljin.
- Poista avain. Odota hetki ennen kuin käynnistät Mercedesin uudelleen.
Ehdotus 2:
1. Käännä virta-avainta niin pitkälle kuin se menee käynnistämättä sitä (niin, että kaikki kojelaudan valot syttyvät).
2. odota 10 minuuttia avain tässä asennossa ja kojelautavalot päällä.
3. Käännä virta-avainta viimeinen hetki aloittaaksesi.
Ehdotus 3:
R171:
Jos haluat välittömän kaasuvasteen, saat sen ilmaiseksi.
Kun moottori on sammutettu, käännä avain asentoon 2 (älä käynnistä sitä.)
Paina kaasupoljin kokonaan lattiaan kick down -napsahduksen jälkeen.
Pidä sitä painettuna noin 30 sekuntia.
Ota jalka polkimelta ja ota avain pois.
Odota 5 sekuntia ja käynnistä auto.
Lyön vetoa, että huomaat muutoksen vastauksessa välittömästi.
R170:lle:
Livefreeordie: Toimii myös R170:lle. Ainoa ero on, että pidä poljin lattialla ja poista avain.
Ko. toimenpiteet eivät korjanneet ongelmaa… onko teillä korjausehdotuksia, kiitos?
Autoon jäi valot päälle ja akku tyhjeni. Akku on ladattu täyteen, mutta auto ei vastaa kaasupolkimeen, tyhjäkäynti seilaa 1000-1300 välillä ja auto käy rikkaalla. Maailmalta löytyi vastaavia ongelmia ja korjausehdotuksia.
Ehdotus 1:
ECU/kaasun palautus
- Käännä avain ON-asentoon. Asento II siis. Älä käynnistä autoa.
- Paina kaasupoljinta lattiaan asti ja pidä se painettuna vähintään viiden sekunnin ajan. Pidä poljin painettuna.
- Sammuta sytytysvirta, mutta älä poista avainta. Vapauta nyt kaasupoljin.
- Poista avain. Odota hetki ennen kuin käynnistät Mercedesin uudelleen.
Ehdotus 2:
1. Käännä virta-avainta niin pitkälle kuin se menee käynnistämättä sitä (niin, että kaikki kojelaudan valot syttyvät).
2. odota 10 minuuttia avain tässä asennossa ja kojelautavalot päällä.
3. Käännä virta-avainta viimeinen hetki aloittaaksesi.
Ehdotus 3:
R171:
Jos haluat välittömän kaasuvasteen, saat sen ilmaiseksi.
Kun moottori on sammutettu, käännä avain asentoon 2 (älä käynnistä sitä.)
Paina kaasupoljin kokonaan lattiaan kick down -napsahduksen jälkeen.
Pidä sitä painettuna noin 30 sekuntia.
Ota jalka polkimelta ja ota avain pois.
Odota 5 sekuntia ja käynnistä auto.
Lyön vetoa, että huomaat muutoksen vastauksessa välittömästi.
R170:lle:
Livefreeordie: Toimii myös R170:lle. Ainoa ero on, että pidä poljin lattialla ja poista avain.
Ko. toimenpiteet eivät korjanneet ongelmaa… onko teillä korjausehdotuksia, kiitos?