Kävin tuossa koeajolla uudella C-180:llä.
Ihmetystä sai aikaan kytkinpoljin tuntuma. Eli tuossa uudessa, poljin tuntui kevyelle alussa sitten tuli jäykkä kohta, suunnilleen poljin liikkeen puolivälissä ja sitten kevyt pohjaan saakka. Tuolleenhan sen kai kuuluisi olla. Omassa C-180 vm.2001 ajettu n.70000km, tuo poljin on kevyt kokomatkan ja aivan pohjassa vasta jäykkenee. Kytkin iiroittaa myös paljon aikaisemmin omassani.
Tuohan on nestekytkin joten onko mitenkään säädettävissä?
Paikallaan ollessa vaihteet menee hyvin päälle kyllä, mutta ajossa ei enää yhtä hyvin mene. Pakkasella kytkin poljin myös jäykistyy, onko normaalia? Pumppailua olen koittanut ei auta kytkin tuntumaan. Mitenkäs tuo kytkin neste, onko samassa säiliössä kuin jarruneste? Jos neste jotenkin vesipitoista?
Autoon vaihdettu kytkinlevy 15000km sitten massavauhtipyörän vaihdon yhteydessä.
W203 minkä tuntuinen kytkinpoljin kuuluisi olla?
Re: W203 minkä tuntuinen kytkinpoljin kuuluisi olla?
[
Onkohan uudessa c:eessä samanlainen kytkimen "kevennys systeemi" kuin A:ssa? tuntui alkuun todella erikoiselta. katsohan sinne jalkatilaan painele samalla kytkintä kädellä pitäsi näkyä linnkujen ja nivelien toiminta. se siis keventää kytkimen toimintaa.
Onkohan uudessa c:eessä samanlainen kytkimen "kevennys systeemi" kuin A:ssa? tuntui alkuun todella erikoiselta. katsohan sinne jalkatilaan painele samalla kytkintä kädellä pitäsi näkyä linnkujen ja nivelien toiminta. se siis keventää kytkimen toimintaa.
Re: W203 minkä tuntuinen kytkinpoljin kuuluisi olla?
Itsekin olen tätä joskus pohtinut, kun ei ole tietoa jarrunesteiden iästä. Ts. pitäisi vaihtaa. Pakkasella tosiaan tuntuu jäykemmältä. Tosin onhan se nestekin toki jäykempää pakkasella- ainakin jonkin verran. Mutta kyllähän sen jäisen veden siellä seassa luulisi entisestään jäykistävän..Joxi kirjoitti:Pakkasella kytkin poljin myös jäykistyy, onko normaalia? Pumppailua olen koittanut ei auta kytkin tuntumaan. Mitenkäs tuo kytkin neste, onko samassa säiliössä kuin jarruneste? Jos neste jotenkin vesipitoista?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
vm-2003 W203 farmari kompurassa pelaa, niin kuin kuvailit. Eli ennen "pohjaamista" menee hitusen jäykemmäksi.
Irroittaa aikasen alhaalta.(Ajettu 58 000 km)
Ko. autossahan on nestetoiminen kytkin. Jarru- ja kytkin nestee samassa kupissa.
Mutta tietääkö kukaan tälläisestä...
Eli Kun käynnistät auton kytkin poljettuna pohjaan, niin vaihteet menee päälle aivan mutkitta, vaan annappas olla jos teet sen kytkin ylhäällä, niin eipä mene vaihteet heti päälle (koskee kaikkia vaihteita) odotuttaa n.2-5 sek. sitten onnistuu.
Käytin Veholla ko. asian takia siellä vaihdettiin kytkimen pääsylinteri+nesteet
takuuseen. Ja lopputulos samanlainen kuin ennen remonttia.
Auton liikkuessa kiihdytys yms. vaihteet menee päälle aivan normaalisti.
Kyselin mahdollisista synkronirenkaiden kulumisista, öljyistä yms.
Tuli lähinnä sellainen "ymmärtävä hymy" ja perään toteamus, että laatikko kyllä kestää.
Irroittaa aikasen alhaalta.(Ajettu 58 000 km)
Ko. autossahan on nestetoiminen kytkin. Jarru- ja kytkin nestee samassa kupissa.
Mutta tietääkö kukaan tälläisestä...
Eli Kun käynnistät auton kytkin poljettuna pohjaan, niin vaihteet menee päälle aivan mutkitta, vaan annappas olla jos teet sen kytkin ylhäällä, niin eipä mene vaihteet heti päälle (koskee kaikkia vaihteita) odotuttaa n.2-5 sek. sitten onnistuu.
Käytin Veholla ko. asian takia siellä vaihdettiin kytkimen pääsylinteri+nesteet
takuuseen. Ja lopputulos samanlainen kuin ennen remonttia.
Auton liikkuessa kiihdytys yms. vaihteet menee päälle aivan normaalisti.
Kyselin mahdollisista synkronirenkaiden kulumisista, öljyistä yms.
Tuli lähinnä sellainen "ymmärtävä hymy" ja perään toteamus, että laatikko kyllä kestää.
Tuo laatikkohan, ainakin näissä ensimmäisissä 6 vaihteisissa on tosi susi. Vehollakin sen jo myönsivät, vaan meinasivat että näiden uusien laatikoiden kanssa ei ole ollut ongelmaa
Tässä linkki omista kokemuksista: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ahtaa+w203
Tässä linkki omista kokemuksista: http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ahtaa+w203
MIstä lähtien korjattu laatikko?
MIstä tunnistaa tuon parannellun laatikon? Onko joku valmistusviikko/VIN koodi josta alkaen uusi laatikko on käytössä?