OM603, 7mm elementit ja jne.
OM603, 7mm elementit ja jne.
Terve.
Nyt tarviis hieman neuvoa, en ole mitenkään saanut tuosta omasta S124 nousemaan paineita yli 1.5Bar. Autossahan on siis yleisesti perusjutut,
OM603 moottori, 7mm elementit vaparin pumppuun rakennettuna, välijäähdytin (2,5" putkista) ja pakoputki rakennettu 3" putkista koko matkalla yhdellä vaimentajalla, Turbonkin pitäisi tuottaa kyllä yli 1,5bar koska on HX40 vastaava Masterpowerin versio. Kompura 60mm ja turbiini 65mm #16 pesällä (ahtimen pitäis perus asetuksilla tuottaa jo se 1.8bar.
Vai onko siis tuo turbo vaan liian iso noille elementeille ettei jaksa tuottaa enään painetta. Syötöt on kumminkin jo ruuvattu oikeastaan tappiin.
Onko siis jossain mersun malleissa myös jotain rajottimia muualla kuin pumpuissa? Kaverilla samanlainen setti oikeastaan, mutta uudemmassa mersussa ja tuottaa kyllä kevyesti sen 2bar.
erona kylläkin että hänellä ei ole magneettiventtiiliä ollenkaan alipainejärjestelmässä joka minulla löytyy,
Turbo kyllä heräilee jo siinä 2500rpm kohdalla että lähtee tuottamaan paineita, (puhutaan nyt siis siitä että 0,1bar lukemista) muutaman kerran on käynyt 1,6bar mutta laskee oikeastaan takaisin 1,5bar
Nyt tarviis hieman neuvoa, en ole mitenkään saanut tuosta omasta S124 nousemaan paineita yli 1.5Bar. Autossahan on siis yleisesti perusjutut,
OM603 moottori, 7mm elementit vaparin pumppuun rakennettuna, välijäähdytin (2,5" putkista) ja pakoputki rakennettu 3" putkista koko matkalla yhdellä vaimentajalla, Turbonkin pitäisi tuottaa kyllä yli 1,5bar koska on HX40 vastaava Masterpowerin versio. Kompura 60mm ja turbiini 65mm #16 pesällä (ahtimen pitäis perus asetuksilla tuottaa jo se 1.8bar.
Vai onko siis tuo turbo vaan liian iso noille elementeille ettei jaksa tuottaa enään painetta. Syötöt on kumminkin jo ruuvattu oikeastaan tappiin.
Onko siis jossain mersun malleissa myös jotain rajottimia muualla kuin pumpuissa? Kaverilla samanlainen setti oikeastaan, mutta uudemmassa mersussa ja tuottaa kyllä kevyesti sen 2bar.
erona kylläkin että hänellä ei ole magneettiventtiiliä ollenkaan alipainejärjestelmässä joka minulla löytyy,
Turbo kyllä heräilee jo siinä 2500rpm kohdalla että lähtee tuottamaan paineita, (puhutaan nyt siis siitä että 0,1bar lukemista) muutaman kerran on käynyt 1,6bar mutta laskee oikeastaan takaisin 1,5bar
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Minkälainen hukkaportti? Mistä magneettiventiilistä sinä puhut? Onko tuleeko ahtopaineletku imusarjasta suoraa syöttöpumpun ahtopainekelloon?
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Tuo magneetti venttiili on alipaine letkuissa kiinni, tai siis tässä menee tuo ahtopaine, aikasempi omistaja tuohon letkuun liittänyt ahtopainemittarin ainakin, sitten t-haaran jälkeen se menee tähän ventiilille joka on sulakerasian edessä kuskinpuolen iskaritolpan edessä, tuon venttiilin päällä musta namiska josta voi kääntää. tästä menee sitten letku siniselle motiskolle joka taitaa sitten ohjata laatikkoa.jukkis. kirjoitti:Minkälainen hukkaportti? Mistä magneettiventiilistä sinä puhut? Onko tuleeko ahtopaineletku imusarjasta suoraa syöttöpumpun ahtopainekelloon?
Turbon oma hukkaportti kyseessä, tänään ajattelin kokeilla että otan letkun ihan irti portilta ettei pitäisi avautua ollenkaan.
Niin kyseessä on vaparin pumppu joten ei ole sitä kelloa siinä ylhäällä joka omasta alkuperäsessä turbo mallin pumpusta löytyy.
Mutta turbo ainakaan siis ei pitäisi olla liian iso?
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
No jos sulla on otettu se ahtopainemittari T-haaralla siitä letkusta niin onhan se toinen pää siitä tulpattu kun se ei ole siellä pumpussa kiinni.
Minkälainen pakosarja
Minkälainen pakosarja
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
alkuperäinen pakosarja ainakin viellä, halkoa suunnitellut tuossa seuraavaksi.
Joo kyllähän se on tulpattu, täytyy ottaa vaikka tuosta "magneettiventtiilistä" kuva niin selventää hieman enemmän. laatikon ohjaukseen se jotenkin varmaan liittyy kun kumminkin siitä menee letku sen jälkeen siihen pyöreään siniseen johon muitakin alipaine letkuja menee..
Joo kyllähän se on tulpattu, täytyy ottaa vaikka tuosta "magneettiventtiilistä" kuva niin selventää hieman enemmän. laatikon ohjaukseen se jotenkin varmaan liittyy kun kumminkin siitä menee letku sen jälkeen siihen pyöreään siniseen johon muitakin alipaine letkuja menee..
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
onko pakosarja tiivis? se ei tartte isoakaan vuotoa, ettei jaksa nostaa paineita. ei välttämättä edes kuule korvaan vuotoa, jos tarpeeksi pieni, mutta silti riittää vaikuttamaan ahtopaineisiin. noilla pakosarjan pulteilla on toisinaan tapana löystyä. kokeiles huvikseen onko löysällä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Juu täytyy tutkia tuo, koko sarja kumminkin tuli otettua irti ja jne korjailtua se "haitari" osa koska oli vuotanut hieman siitä.
Ei ainakaan viellä lähtenyt nostamaan ollenkaan ahtoja vaikka syötöt on nyt täysillä mitä saa, 1.5bar kohdalla ei ainakaan savua tule niin paljoa että sitä näkis peilistä.
Ei ainakaan viellä lähtenyt nostamaan ollenkaan ahtoja vaikka syötöt on nyt täysillä mitä saa, 1.5bar kohdalla ei ainakaan savua tule niin paljoa että sitä näkis peilistä.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Ja onhan tässä varmasti 7mm tapit pumpussa?
Vakiopumpulla jaksaa esimerkiksi holsetin 35:lla ahtaa kaks kiloa.
Tietenkää eihä sitä voi verrata tuohon masteriin..
Kuulostaa vain ettei sais soppaa, jos ei savuakaan näy 1.5bar paineella?


Kuulostaa vain ettei sais soppaa, jos ei savuakaan näy 1.5bar paineella?
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Juu kyllä siellä on 7mm elementit, kun käytin pumpunkin tuolla diesel pajalla huolettavana ihan. Oon alkanut epäilee tuota ahtopainemittaria tai sitä viritystä mistä se on kiinni että nyt on jokin vikana, täytyy ottaa suoraan imusarjasta vaikka tuo paine niin saa tietoon tarkasti ja toisella mittarilla. Niin no ei nyt ihan tohon 35 voi verrata, mutta toihan pitäis olla vastaava ton hx40 kanssa, ainut että titaani imusiipi tehty billettinä.Henkkka_ kirjoitti:Ja onhan tässä varmasti 7mm tapit pumpussa?Vakiopumpulla jaksaa esimerkiksi holsetin 35:lla ahtaa kaks kiloa.
Tietenkää eihä sitä voi verrata tuohon masteriin..
Kuulostaa vain ettei sais soppaa, jos ei savuakaan näy 1.5bar paineella?
Ohi menne pakko kyllä kysyä että onkos näissä vesipumpuissa jotain eroa? Kun hain ekan pumpun tuolta taskulamppukaupasta "motonet" niin tuntuu ottavan vesipumpun hihnapyörä kiinni tuohon alinmaiseen pyörään kun kiristää pultit paikalleen.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Syöttöpumpun banjopultit oikeissa paikoissa? Se pienireikäinen kuuluu olla siellä pumpun paluupuolella pumpun kyljessä kiinni. Jos tuo pultti on pumpun tulopuolella ni eipä se soppaa saa eikä sit ahdotkaan nouse eikä vedot.
Heetkinen vaparin pumppuun tehty. Pakko kysyä että olikos morkkooli vaihdettu?
Heetkinen vaparin pumppuun tehty. Pakko kysyä että olikos morkkooli vaihdettu?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Jari Ke kirjoitti:Syöttöpumpun banjopultit oikeissa paikoissa? Se pienireikäinen kuuluu olla siellä pumpun paluupuolella pumpun kyljessä kiinni. Jos tuo pultti on pumpun tulopuolella ni eipä se soppaa saa eikä sit ahdotkaan nouse eikä vedot.
Heetkinen vaparin pumppuun tehty. Pakko kysyä että olikos morkkooli vaihdettu?
Tuo täytynee tarkistaa että onko panjopultit mennyt sitten ristiin, mitä tässä nyt selvitellyt niin kyllähän se soppaa pitäisi antaa enemmänkin. Pumpussahan ei ole morokoolia tällä hetkellä ollenkaa. (jos tarkoitit sitä pumpun päällä olevaa mokkulaa) kun tuossa pumpussa ei ollut paikkaa edes sille.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Sitä tarkoitin ja lukihan se tosiaan tuolla tekstissäkin kun sitä uudelleen tavasin. Ne pumput joissa tuo on niin on kait säädetty 7mm pumpussa silleen että kun ahtoja alkaa olla noin 1bar niin sen rasian kalvo alkaa liikkua ja antaa lisää syöttöä vaikka pedaali ei paljo liikkuisikaan?
Onkos se edelleen asia niin että pienillä kierroksilla syöttö ilman tuoa morkoolia ei nouse vaikka ahtoja olisikin polttamaan isompikin p-ainemäärä ja johtuu ihan pumpun mekaanisista ominaisuuksista?
Joku takuulla tietää tuon toimintaperiaatteen paremminkin mutta se käsitys mikä minulla on niin jos tuota rasiaa ei ole ja siis ei ahtopaineohjausta syötönlisäykselle niin siinä kohtaa pumpun säätö kait pitää olla tehty erilailla verrattuna turbon pumppuun?
Pumpuissa joissa tuo morkooli on ja jos nyppää paineojauksen pois tuosta morkoolista niin meno muuttu tahmeaksi.
Onkos se edelleen asia niin että pienillä kierroksilla syöttö ilman tuoa morkoolia ei nouse vaikka ahtoja olisikin polttamaan isompikin p-ainemäärä ja johtuu ihan pumpun mekaanisista ominaisuuksista?
Joku takuulla tietää tuon toimintaperiaatteen paremminkin mutta se käsitys mikä minulla on niin jos tuota rasiaa ei ole ja siis ei ahtopaineohjausta syötönlisäykselle niin siinä kohtaa pumpun säätö kait pitää olla tehty erilailla verrattuna turbon pumppuun?
Pumpuissa joissa tuo morkooli on ja jos nyppää paineojauksen pois tuosta morkoolista niin meno muuttu tahmeaksi.
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Itellä hx 40 vastaava master poweri ja vaparin pumppuun tehty 7mm mynä, 2,2bar pyörii ahot ja vielä on hukkaportissa varaa kiriä, max syöttö pumpussa 170cc asti. Pumppuun tehty syötön säätö sammutinvipuun. Ahtopaine mitattu imusarjasta. Että tuskin se turbosta on kiinni

Edit. Moottorina tosin 606 mutta oli ennen 603 ja hyvin silläki sai painetta yli 2

Edit. Moottorina tosin 606 mutta oli ennen 603 ja hyvin silläki sai painetta yli 2
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Näin olen tuon toiminnan itsekkin ymmärtänyt, mutta vaparinhan pumpun pitäisi antaa kaikki soppa sinne vaikka ei olekkaan viellä paineita. Tämä on kerta nyt ensimäisiä näitä mersun rakenteluja itsellä, ihmetyttää vaan että paineet ei vaan nouse sitten mitenkään.Jari Ke kirjoitti:Sitä tarkoitin ja lukihan se tosiaan tuolla tekstissäkin kun sitä uudelleen tavasin. Ne pumput joissa tuo on niin on kait säädetty 7mm pumpussa silleen että kun ahtoja alkaa olla noin 1bar niin sen rasian kalvo alkaa liikkua ja antaa lisää syöttöä vaikka pedaali ei paljo liikkuisikaan?
Onkos se edelleen asia niin että pienillä kierroksilla syöttö ilman tuoa morkoolia ei nouse vaikka ahtoja olisikin polttamaan isompikin p-ainemäärä ja johtuu ihan pumpun mekaanisista ominaisuuksista?
Joku takuulla tietää tuon toimintaperiaatteen paremminkin mutta se käsitys mikä minulla on niin jos tuota rasiaa ei ole ja siis ei ahtopaineohjausta syötönlisäykselle niin siinä kohtaa pumpun säätö kait pitää olla tehty erilailla verrattuna turbon pumppuun?
Pumpuissa joissa tuo morkooli on ja jos nyppää paineojauksen pois tuosta morkoolista niin meno muuttu tahmeaksi.
Niin no tämä vaan mietityttänyt että onko sitten muka turbo liian isoGL Jokke kirjoitti:Itellä hx 40 vastaava master poweri ja vaparin pumppuun tehty 7mm mynä, 2,2bar pyörii ahot ja vielä on hukkaportissa varaa kiriä, max syöttö pumpussa 170cc asti. Pumppuun tehty syötön säätö sammutinvipuun. Ahtopaine mitattu imusarjasta. Että tuskin se turbosta on kiinni
Edit. Moottorina tosin 606 mutta oli ennen 603 ja hyvin silläki sai painetta yli 2

s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Ei sillä magneettiventtiilillä ole tässä mitään merkitystä jos pumpussa ei ole sitä ahtopaine kelloa.
Mitä itellä on joskus ollut ettei ole meinannut saada ahtopainetta lisää on syynä ollut että syöttöä on ollut liian vähän tai ilmansuodatin on ahdistanut.
Mitä itellä on joskus ollut ettei ole meinannut saada ahtopainetta lisää on syynä ollut että syöttöä on ollut liian vähän tai ilmansuodatin on ahdistanut.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Juu panjo pultit kuten alkuperäsittäinkin, rupesin muisteleekin irrotuksessa että pumpun kyljestähän ne vaan oli irti ja paluupuolelahan on se jokin helmi panjossa. Täytyy käydä hakee huomenna se uus mittari ja tutkia miten ne paineet nousee suoraan imusarjalta.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
No nyt joutuu hetken sitten odottelee että saa tuota tutkittua enemmän, melkein voisi siirtää jo projekti osiolle tämän aiheen
vesipumpun vaihdon yhteydessä huomasin että kampiakselin isompi pyörä ottaa kiinni välillä vesipumppuun, oli tuo kuningas pultti "löystynyt" sitä sitten ajattelin irroittaa ja vaihtaa samalla etupään stefan niin poikkihan se pultti tietenkin napsahti eli, helpompi vaan lähtee kampiakselia metsästää.

s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
mitenkä löystynyt pultti voi mennä katki irrotuksessa? vai oliko se hakannu ittensä jotenkin jumiin? jos se kampuran kierre on oletettavasti ehjä, niin melkein ekana kokeilisin jollain konstilla saada sen pultinjämän sieltä pois. vaikka hitsaa siihen tavaraa ja muutterin perään, niin pääsee vääntään. lämpö muutenkin yleensä auttaa jumittuneissa pulteissa. tai sitten v*ttumaisemmin, niin poraa sen pois sieltä ja kierretapilla sitten viimiset jämät pois, jos ei muuten lähde. helpomi se noin on tehdä, kun purkaa koko kone atomeiksi yhden pultin takia. taikka jos ei onnistu, niin vie vaikka jonnekkin asiantuntevaan korjaamoon. niillä yleensä on hyvät vehkeet tollasiin tapauksiin, eivätkä tappele tuntitolkulla yhden pultin kanssa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Olisko pultti väärillä kierteillä jolloin pyörä on löysällä mutta pultti jumissa?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Pultillehan annettiin lämpöä ja jne kaikki oikeastaan mitä pystyy, pultti vaan niin jumissa että kanta katkesi sitten loppujen lopuksi paikoiltaan kun ei kestänyt enään kunnon paineilma vehkeitä, Niin olis se yks helpoin, mutta kun on se varaosamotti jo odottamassa tallissa ja muutenkin täytyy ne stefat vaihdella, niin tuntuu helpommalta ottaa konepois ja vaihtaa kampura ja stefat siinä samalla. Tutkii sitten jälkeenpäin miten tuo kyseinen pultti oli noin jumiin mennyt. Eiköhän sitä talviliukkaille viellä kerkiä kumminkin.pera8x kirjoitti:mitenkä löystynyt pultti voi mennä katki irrotuksessa? vai oliko se hakannu ittensä jotenkin jumiin? jos se kampuran kierre on oletettavasti ehjä, niin melkein ekana kokeilisin jollain konstilla saada sen pultinjämän sieltä pois. vaikka hitsaa siihen tavaraa ja muutterin perään, niin pääsee vääntään. lämpö muutenkin yleensä auttaa jumittuneissa pulteissa. tai sitten v*ttumaisemmin, niin poraa sen pois sieltä ja kierretapilla sitten viimiset jämät pois, jos ei muuten lähde. helpomi se noin on tehdä, kun purkaa koko kone atomeiksi yhden pultin takia. taikka jos ei onnistu, niin vie vaikka jonnekkin asiantuntevaan korjaamoon. niillä yleensä on hyvät vehkeet tollasiin tapauksiin, eivätkä tappele tuntitolkulla yhden pultin kanssa.
ylempänä tais olla vastausta tähänkin...jari_w123 kirjoitti:Olisko pultti väärillä kierteillä jolloin pyörä on löysällä mutta pultti jumissa?
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Tarkistappas sakkasuodatin tankin pohjasta. Omassa ei ahtanu kun 1bar ja veto loppu oli tuo sakkasuodatin kuin valettu bitumiin
tuon pultin sais irti poraamalla ja sitten lämpöä porausrööriin jos on käytetty vihreää jenkalukitetta tiheessä kierteessä ainoo irrotuskeino on polttaa se kökkö pois sieltä. Joten käyttäkää puolikovaa kierrelukitetta eli sinisen väristä.

värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Toi pitääkin muuten varmistaa. Eilen tuli jo tiputettua vaihdelaatikko pois ja riisuttua kaikki niin että tänään vaan nostaa koneen pois. Pultin varmasti sais pois, mutta pyörä oli syönyt kiilan ja kiilan uran niin ettei silmällä näe missä kyseiset osat olis. Niin jotenkin tuntuu helpommalta tämä kampiakselin vaihto suorilta. Tänään viellä lähtee motti ja loota pesuun, niin saa nuo kaikki vuodesta 89. lisäys öljyt ja jne kyljestä irti.masa201 kirjoitti:Tarkistappas sakkasuodatin tankin pohjasta. Omassa ei ahtanu kun 1bar ja veto loppu oli tuo sakkasuodatin kuin valettu bitumiintuon pultin sais irti poraamalla ja sitten lämpöä porausrööriin jos on käytetty vihreää jenkalukitetta tiheessä kierteessä ainoo irrotuskeino on polttaa se kökkö pois sieltä. Joten käyttäkää puolikovaa kierrelukitetta eli sinisen väristä.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
http://mik4.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/1-photo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuommosia löyty kun käytin parista tankista sihtiä irti.
Tuommosia löyty kun käytin parista tankista sihtiä irti.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Tällänen löyty oman tankin sisältä

Puhaltamalla menee ilma läpi muttei imemällä.
Ja samanlaista lientä tankin pohja täynnä. Onneks löytyy bensan tankki joka luultavasti puhtaampi kun tää oma

Puhaltamalla menee ilma läpi muttei imemällä.

Ja samanlaista lientä tankin pohja täynnä. Onneks löytyy bensan tankki joka luultavasti puhtaampi kun tää oma

värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Mistäs toi sihti mahtaa löytyy nopeinten? joutuuko tankin tiputtamaan? aattelin alkuun kokeilla että paineilmaa pistäis tuloputkesta, mutta epäilen että parempi ottaa sihti irti, nyt ku mottikin on pois paikoiltaan niin pistän suoraan imevän pumpunkin konehuoneeseen, jos mekaaninen pumppu on sattunut hieman elämään aikojen saatossa.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Näyttävästi vaparin kampurassa olevan vuosiluvuissa eroa, itellä on auto vm-89 mutta turbo motin laakereista löyty maininta että vm-94 sitten vaparin kampiakselin jonka sain tuossa oli vm-88 laakerit ja autokin oli sitä luokkaa, kummallista kyllä mutta vaparin kampiakseli oli 1mm paksumpi kauloiltaan, eikä tätä turbon kampiakselia ole kyllä sorvattu tai mitään.
Tuossa kävin pajalla näyttää turbon kampiakselia jos saisi sen pultin sieltä pois niin tulis aika iso töiseks kuulemma että saisi käymään, limppu oli syönyt kiilan urat kokonaan pois.
Tuossa kävin pajalla näyttää turbon kampiakselia jos saisi sen pultin sieltä pois niin tulis aika iso töiseks kuulemma että saisi käymään, limppu oli syönyt kiilan urat kokonaan pois.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Se suodatin on lähtevässä letkussa kiinni tankin sisällä. Farkusta en tiedä mutta sedanissa pitää rämpiä autonalle ha poistaa se iso kumilätkä sen alla on tuo suodatin jengalla tankin pojassa kiinni.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Hieman nyt projektina menty että ei olla edetty koska oli hieman selkkausta laakereiden kanssa sitten tallille piti saada muuta rompetta tilalle....eli letkuilla ei ainakaan tuollaista kiristettävää suodatinta löydy, tänään vilkasen sitten sen tyhjennys ropun alle kun saa tankin tyhjäks että onko tuo suodatin siinä sitten jotenkin. Muuta roppua ainakaan tankista ei löydy alapuolelta ja keskeltä.

Eli nyt on sitten tehty samalla laatikolle öljyjen vaihto ja suodattimet ja konekkin on uusilla laakereilla koottu (suht kalliita kyllä mutta eipä yleensä taida laakerit korkata näistä).

Eli nyt on sitten tehty samalla laatikolle öljyjen vaihto ja suodattimet ja konekkin on uusilla laakereilla koottu (suht kalliita kyllä mutta eipä yleensä taida laakerit korkata näistä).
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...
Re: OM603, 7mm elementit ja jne.
Eipä ollut sakka sihdissäkään mitää kummempia oli vähän liiankin puhdas omasta mielestä. Voiko toi turbo muka olla sitten liian "iso"??? vaikka alkaakin paineita nostaa jo siinä 2500rpm kohdilla. Täytyy viellä kokeilla sähkösellä polttoainepumpulla että olisko toi mekaaninen vaan kulunut niin paljon.
Tässä ovatkin sitten kaikki melkeen nyt käyty läpi, olen vaan alkanut enemmän nyt epäilee tuota kyseistä diesel pajaa ettei olekkaan osannut säätää 7mm elementeillä noita pumppuja.
Tässä ovatkin sitten kaikki melkeen nyt käyty läpi, olen vaan alkanut enemmän nyt epäilee tuota kyseistä diesel pajaa ettei olekkaan osannut säätää 7mm elementeillä noita pumppuja.
Viimeksi muokannut Hotoks, To 24.12.2015 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
s211 320CDI vm-04
ex s124 om606 7mm mynä jne...
ex s124 om606 7mm mynä jne...