W201 190E 2.0 ongelmia
W201 190E 2.0 ongelmia
mb 190e 2,0 ruisku -89
Autossa ongelmana, että tehot hukassa. käy nätisti ja vetää ihan tasasen laiskasti, mutta nykii hieman alakierroksilla alle 2krpm.
Todellinen ongelma on siis se että auto kiihtyy paljon paremmin vajaalla kaasulla ja esimerkiksi kun vaihtaa vaihdetta isommalle kaasu pohjassa tilanteessa niin samalla kun kaasua höllää ja on vaihtamassa niin tuntee että tehoa tulee enemmän siinä vaiheessa kun päästää kaasua. Auto kuitenkin vetää ihan nätisti ilman minkäänlaista käyntihäiriötä ihan loppuun asti myös kaasu pohjassa, mutta paljon tehokkaampi kun kikkailee kaasupolkimen kanssa.
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Autossa ongelmana, että tehot hukassa. käy nätisti ja vetää ihan tasasen laiskasti, mutta nykii hieman alakierroksilla alle 2krpm.
Todellinen ongelma on siis se että auto kiihtyy paljon paremmin vajaalla kaasulla ja esimerkiksi kun vaihtaa vaihdetta isommalle kaasu pohjassa tilanteessa niin samalla kun kaasua höllää ja on vaihtamassa niin tuntee että tehoa tulee enemmän siinä vaiheessa kun päästää kaasua. Auto kuitenkin vetää ihan nätisti ilman minkäänlaista käyntihäiriötä ihan loppuun asti myös kaasu pohjassa, mutta paljon tehokkaampi kun kikkailee kaasupolkimen kanssa.
Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa?
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Joko ei saa bensaa kunnolla tai jossakin on ilmavuoto.
Bensa suodin,sihti määränjakajaan tulevassa paineputken nipan sisässä...huohtinletkuissa ratkeamia tai kumikaukalossa.
Mites se käy tyhjäkäyntiä ja miten on neula economi mittarissa tyhjäkäynnillä ja käyntiin lähtö?
Bensa suodin,sihti määränjakajaan tulevassa paineputken nipan sisässä...huohtinletkuissa ratkeamia tai kumikaukalossa.
Mites se käy tyhjäkäyntiä ja miten on neula economi mittarissa tyhjäkäynnillä ja käyntiin lähtö?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Tyhjäkäynti on siinä 1000rpm kohdilla. Käynnistyy erittäin hyvin. 1 kerran joutui muutaman sekunnin sahata. Normaalisti lähtee ihan alta aikayksikön kylmänä ja kuumana.
Käy kylmänä hetken tosi matalaa tyhjäkäyntiä täristen. Vaikuttaa siltä että kylmäkäynnistyssuutin ei pelaisi. Hetken kun antaa kaasua niin sitten alkaa käymään tasasesti. Muutaman kerran myös käynyt niin ,että alkaa leijuttamaan kierroksia tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella. Nostelee n.1500 ja sit tipahtaa n.1000. joskus saattanut myös nostaa 2000 asti ja pitänyt siinä kunnes painaa kaasua ja antaa sen tiputtaa takaisin tyhjäkäynnille.
Economy lepää siellä laidassa tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa nousee sieltä. vaikuttaa toimivan ihan ok.
Kaasupolkimessa melkein puolet tyhjää ennenkun alkaa ilmeisesti kääntämään kaasuläppää. Sitä ei voi kiristää, koska muuten se ei kosketa sitä mikrokytintä. Voiko tämä liittyä tähän?
Mistä kannattaisi tilata noita varaosia? katselin, että aika hirveässä kunnossa oli esim tämä kumiletku joka lähtee putsarikotelosta ja menee venttiilikopalle ja jatkaa ilmeisesti lisäilmaluistiin. nuo suodattimet varmaan saa motonetistä.
Onko tuo minkälainen homma päästä tuohon kumikaukaloon käsiksi? Yritin etsiä suomeksi ja englanniksi jotain diy ohjetta , mutta ei oikein tuottanut tulosta.
Laitain nyt ainakin nuo mainitsemasi osat tilaukseen, kunhan löydän paikan mistä noita osia saa. Samalla voisin ostaa sen kumikaukalon, jos se on isotöinen homma päästä siihen käsiksi . Onko muita osia mitä nyt kannattaisi uusia?
Käy kylmänä hetken tosi matalaa tyhjäkäyntiä täristen. Vaikuttaa siltä että kylmäkäynnistyssuutin ei pelaisi. Hetken kun antaa kaasua niin sitten alkaa käymään tasasesti. Muutaman kerran myös käynyt niin ,että alkaa leijuttamaan kierroksia tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella. Nostelee n.1500 ja sit tipahtaa n.1000. joskus saattanut myös nostaa 2000 asti ja pitänyt siinä kunnes painaa kaasua ja antaa sen tiputtaa takaisin tyhjäkäynnille.
Economy lepää siellä laidassa tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa nousee sieltä. vaikuttaa toimivan ihan ok.
Kaasupolkimessa melkein puolet tyhjää ennenkun alkaa ilmeisesti kääntämään kaasuläppää. Sitä ei voi kiristää, koska muuten se ei kosketa sitä mikrokytintä. Voiko tämä liittyä tähän?
Mistä kannattaisi tilata noita varaosia? katselin, että aika hirveässä kunnossa oli esim tämä kumiletku joka lähtee putsarikotelosta ja menee venttiilikopalle ja jatkaa ilmeisesti lisäilmaluistiin. nuo suodattimet varmaan saa motonetistä.
Onko tuo minkälainen homma päästä tuohon kumikaukaloon käsiksi? Yritin etsiä suomeksi ja englanniksi jotain diy ohjetta , mutta ei oikein tuottanut tulosta.
Laitain nyt ainakin nuo mainitsemasi osat tilaukseen, kunhan löydän paikan mistä noita osia saa. Samalla voisin ostaa sen kumikaukalon, jos se on isotöinen homma päästä siihen käsiksi . Onko muita osia mitä nyt kannattaisi uusia?
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
ebay.de on aika hyvä paikka löytää osia..
googlen kääntäjällä saa senverran selkoa että ymmärtää
jos siis ei saksa taivu
googlen kääntäjällä saa senverran selkoa että ymmärtää

jos siis ei saksa taivu
Mikäs tähän nyt tuli? PRKL!
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Talvella käytössä ja kesällä projektina:
W201 -90
Kesällä käytössä ja talvella projektina:
????
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Älä ostele mitään turhaan..tutki ensin osia.
Tapissaan jököttävä economi mittari neula kertoo että imuvuotoja ei olisi.
Toki suuttimien tyvikumit kovettuu ja sieltäkin voi ilmaa vetää..toki kaikki vuodot näkee mittarista mutta jotain kaiketi ei.
Startti pilotin suihkiminen tiettyihin osiin käynnissä ollessa paljastaa imuvuotoja eli nostaa kierroksia tällöin.
Tapissaan jököttävä economi mittari neula kertoo että imuvuotoja ei olisi.
Toki suuttimien tyvikumit kovettuu ja sieltäkin voi ilmaa vetää..toki kaikki vuodot näkee mittarista mutta jotain kaiketi ei.
Startti pilotin suihkiminen tiettyihin osiin käynnissä ollessa paljastaa imuvuotoja eli nostaa kierroksia tällöin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Osaisitko kuvailla tarkemmin missä tuo sihti sijaitsee?
Tarkoitatko siis tässä tuota lisäilmaluistin raameissa alhaalla olevaa letkua ja sen nippaa?

Tarkoitatko siis tässä tuota lisäilmaluistin raameissa alhaalla olevaa letkua ja sen nippaa?

Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Kyllä sanoit oikein...eli letku irti ja nippa irti määriksestä ja siellä sisällä sihti
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Te viisaat. MB 190 2.0 -90 bensa tomaatti
. kylmänä kun laittaa käyntiin niin ei pysy käynnissä ilman kaasua. Kun auto hiljalleen lämpeenee niin tyhjäkäynti nousee hiljalleen ja loppuenlopuksi pysähtyy 2000kierrokseen !??

Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Noniin nyt on vaihdettu bensansuodatin ja sihti putsattu. Edistystä tapahtui huomattavasti tehollisesti,mutta vika ei korjaantunut. Auto kiihtyy edelleen paljon nopeammin osakaasulla kikkailemalla kuin kaasu pohjassa. Imuvuotoja yritetty myös etsiä ja lisäilmaluisti putsattu tuloksetta.
Mitä seuraavaksi kannattaisi kokeilla
Autossa on myös aijemmin mainittu häiriö, että tyhjäkäynti on kylmäkäynnistyksessä hetken (n.1min) erittäin matala n.450 ja käynti rumaa. Pysyy juuri ja juuri käynnissä. Pitää aina kaasulla vähän auttaa että käy nätimmin. Auto silti käynnistyy todella kiltisti. Myös tähän kaipailisin vinkkejä.
Mitä seuraavaksi kannattaisi kokeilla

Autossa on myös aijemmin mainittu häiriö, että tyhjäkäynti on kylmäkäynnistyksessä hetken (n.1min) erittäin matala n.450 ja käynti rumaa. Pysyy juuri ja juuri käynnissä. Pitää aina kaasulla vähän auttaa että käy nätimmin. Auto silti käynnistyy todella kiltisti. Myös tähän kaipailisin vinkkejä.
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Otapa yj releen päältä sulakkeet pois...muuttuuko käynti...siis kun auto käy tyhjistä niin sulake tai 2 pois.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Käynti ei muuttunut ollenkaan kun nyppäsi sulakkeen pois. Eli siis yj-rele tinaukseen? Miten tuo rele aukeaa? Yritin availla sitä,mutta ei oikein auennut. Liitinpohja siis nousee piirilevyinen pois alumiinikuoresta ja kannesta vai pitääkö tuo kansi missä on sulake irroittaa ekana? Huomasin että sitä oli aijemmin jo sörkitty.
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Sulake irti ja kampeamalla aukee, jos aukee. Omassa ei lähtenyt ehjänä auki, joten oli pakko hommata uusi.
Sergeyltä lainattu kuva.

Sergeyltä lainattu kuva.

W201 190E (1984)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
EX W124 260E (1991)
EX W203 200cdi (2001)
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Eli se ei vielä kerro jos käynti ei muutu että vika olisi releessä vaan se voi vielä olla sähköisellä ruikun puolella jossakin komponentissa mutta ensin pitää olla tosiaan täysin varma sen releen toimivuudesta
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Tuli otettua rele auki ja tinailtua kaikki liitokset. Tyhjäkäynti tipahti vähäsen ja on nyt n.750. Nousee sinne 1000 hujakoille, jos ottaa sulakkeen pois.
Relepohja vähän ihmetytti kun ei ole kaikille nastoile liitäntää
.
Toimii ilmeisesti kuitenkin nyt tuo sähköpuoli.
Edelleen ongelmana tuo että kiihtyy paremmin kun nostaa vähän kaasua. Mitä kannattaa seuraavaksi tutkia?
Relepohja vähän ihmetytti kun ei ole kaikille nastoile liitäntää

Toimii ilmeisesti kuitenkin nyt tuo sähköpuoli.
Edelleen ongelmana tuo että kiihtyy paremmin kun nostaa vähän kaasua. Mitä kannattaa seuraavaksi tutkia?
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Jospa se ei saa ilmaa eli seos menee paksulle ja löysätessä taas parempi seos antaa tehoa...vaikka luulisi asian olevan toisinpäin
Eli ilman putsari pois ja kokeilet auttaako..sitten uutta.

Eli ilman putsari pois ja kokeilet auttaako..sitten uutta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Kokeilin ilman ilmanputsaria ja itse en huomannut oikeen eroa suuntaan tai toiseen. Samalla tavalla puutuu täyskaasukiihdytyksessä ja virkeni kun päästi kaasua oikean määrän.
Voiko tuo kaasuvivusto olla jotenkin väärin/rikki. Kaasupolkimessa on tosi iso osa tyhjää ennenkö rupeaa olemaan vastusta. Katselin että molemmat jouset on paikallaan vivustossa ja heti poljinta liikuttaessa ensimmäinen vipu alkaa liikkumaan ja sitten aika suuren liikkeen jälkeen liikuttaa toista vipua. Kaverin samanlaisessa on tasaisesti jäykkä koko kaasupoljin.
Mitä tutkailemaan seuraavaksi?
Voiko tuo kaasuvivusto olla jotenkin väärin/rikki. Kaasupolkimessa on tosi iso osa tyhjää ennenkö rupeaa olemaan vastusta. Katselin että molemmat jouset on paikallaan vivustossa ja heti poljinta liikuttaessa ensimmäinen vipu alkaa liikkumaan ja sitten aika suuren liikkeen jälkeen liikuttaa toista vipua. Kaverin samanlaisessa on tasaisesti jäykkä koko kaasupoljin.
Mitä tutkailemaan seuraavaksi?
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Tutkipa ensin se vivusto ja sitten taitaa olla bensapaineiden tarkistus..oltava noin 5.5barin luokkaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Bensanpaineet kunnossa. Nyt alkaa jo olemaan hämäävää. Auto vetää kuitenkin ihan tasasesti myös kaasu pohjassa ilman mitään pätkimistä tai nykimistä. Vetoa vaan uupuu. Pitää vielä tuo vivusto tarkistaa.
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Käy läpi ilmaletkut. Eräs tärkeä on Jetin kaukalon pohjasta lähtevä letku tyhjäkäyntisäätimelle /-moottorille. Ei saa vuotaa letkun liitokset.
Vaihda varalta uusi virranjakajan kansi ja pyörijä. Sytytyksen voisi myös tarkistaa jollakin "roposkoopilla". Sitten on vielä se pieni pyöreä sytytysennakko/nakutussäädin kuskin puolen lokasuojassa konehuoneessa, asento on muistaakseni N (normal).
Ei kannata hakea liian vaikeasti, vika voi olla esim. vuotava ilmanputsari, vaihda se. Sitten tuli mieleen, suihkut voisi varovasti kiristää, 12 mm ja 14 mm kiintoavaimet.
Ja jos epäilet, että bensatankin pohjalla on roskaa, tuo auto Ouluun yöksi ja aamulla tankki on impattu tyhjäksi! (vitsi, vitsi)
Vaihda varalta uusi virranjakajan kansi ja pyörijä. Sytytyksen voisi myös tarkistaa jollakin "roposkoopilla". Sitten on vielä se pieni pyöreä sytytysennakko/nakutussäädin kuskin puolen lokasuojassa konehuoneessa, asento on muistaakseni N (normal).
Ei kannata hakea liian vaikeasti, vika voi olla esim. vuotava ilmanputsari, vaihda se. Sitten tuli mieleen, suihkut voisi varovasti kiristää, 12 mm ja 14 mm kiintoavaimet.
Ja jos epäilet, että bensatankin pohjalla on roskaa, tuo auto Ouluun yöksi ja aamulla tankki on impattu tyhjäksi! (vitsi, vitsi)
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Saattoi olla se pyöreä sytytysennakko/nakutussäädin kuskin puolen lokasuojassa konehuoneessa, asento S (super). Kokeile vaihtaa eri asentoihin! En nyt muista miten se olikaan, mutta ohjekirjassa oli tarinaa saksaksi.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Joo olen sen letkun jo ottanut irti ja pikaisesti tarkastellut, kun lisäilmaluisin putsailin. Pitää kyllä ottaa uudestaan irti. Tuo ilmanputsarikotelosta venakopan kautta lisäilmaluistille menevä letku on aika karussa kunnossa, mutta en löydä mistään uutta. Se on ilmeisesti joskus katkennut ja sitten laitettu jotain letkua päälle + teippiä . Pitää väliaikaisesti tehä joku varmasti ilmatiivis patentti sinne, kunnes saan jostain metsästettyä ehjän.
Ilmanputsari ja vaihdettu ihan juurikin. Mites tuo pyörijä ja virranjakajan kansi. Voisin kyllä mielelläni ostaa uudet, mutta en uskaltanut motonetistä/biltemasta niitä hakea. Minkälaista kokemusta on, että kannattaako tilata jostain jonkun tietyn merkkiset ja mistä vai voinko ostaa vaikka motonetistä
Olen tuota pyöreää katkasijaa kuskinpuolen etunurkasta jo säätänytkin tai oikeastaan laitoin sen S asentoon ja huomasin että autosta tuli kierrosherkempi ja vähän puhdikkaampikin. Yritin googlailla tuosta katkasimesta tietoa, mutta ei oikein löytynyt. Kaveri kertoi, että juurikin noin muuttuu moottorin käytös.
Samanlainen pyöreä säätönappula löytyy myös yj-releen ja ecun vierestä. Siinä oli sinetti niin en ole viitsinyt koskea. Mikäköhän tuon virka sitten on
Ilmanputsari ja vaihdettu ihan juurikin. Mites tuo pyörijä ja virranjakajan kansi. Voisin kyllä mielelläni ostaa uudet, mutta en uskaltanut motonetistä/biltemasta niitä hakea. Minkälaista kokemusta on, että kannattaako tilata jostain jonkun tietyn merkkiset ja mistä vai voinko ostaa vaikka motonetistä

Olen tuota pyöreää katkasijaa kuskinpuolen etunurkasta jo säätänytkin tai oikeastaan laitoin sen S asentoon ja huomasin että autosta tuli kierrosherkempi ja vähän puhdikkaampikin. Yritin googlailla tuosta katkasimesta tietoa, mutta ei oikein löytynyt. Kaveri kertoi, että juurikin noin muuttuu moottorin käytös.
Samanlainen pyöreä säätönappula löytyy myös yj-releen ja ecun vierestä. Siinä oli sinetti niin en ole viitsinyt koskea. Mikäköhän tuon virka sitten on

Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Joo ..toi jakajan kansikin voi tehdä tuota..ihan normi bremi tai bosch kansi ja pyörijä samalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Sinettimutikkaa elä heti miten ole aukaisemassa. Anna sen olla.
Motonettiin voi luottaa, pidä entiset pyörijä ja kansi varalta tallessa. Itte hain kannen ja pyörijän paikalliselta Tarviketorilta, maksoi yht. 37 euroa ja hyvin pelittää. Voi sen myös tilata, googleta MB-osa Oulusta. Maksaa maltaita.
Ilmanpaineletkut saisi mielellään olla kaikki kunnossa ja ilman vuotoja. Halkeilleet ja murtuneet letkut on syytä vaihtaa uusiin.
Kiristäppä vielä varalta sievästi ne suihkut 12 mm ja 14 mm kiintoavaimilla. Siinä on mahdollisesti sellainen ohjaus, että jos bensanpaine heittelee, säädin tulkkaa sen polttoainevuodoksi ja antaa vähemmän bensaa, ehkä ehh!
Motonettiin voi luottaa, pidä entiset pyörijä ja kansi varalta tallessa. Itte hain kannen ja pyörijän paikalliselta Tarviketorilta, maksoi yht. 37 euroa ja hyvin pelittää. Voi sen myös tilata, googleta MB-osa Oulusta. Maksaa maltaita.
Ilmanpaineletkut saisi mielellään olla kaikki kunnossa ja ilman vuotoja. Halkeilleet ja murtuneet letkut on syytä vaihtaa uusiin.
Kiristäppä vielä varalta sievästi ne suihkut 12 mm ja 14 mm kiintoavaimilla. Siinä on mahdollisesti sellainen ohjaus, että jos bensanpaine heittelee, säädin tulkkaa sen polttoainevuodoksi ja antaa vähemmän bensaa, ehkä ehh!
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Virranjakaja, tulpat ja pyörijä tuli vaihdettua. Ei auttanut ongelmaan mutta huomasi kyllä eron käynnissä varsinkin alemmilla kierroksilla.
Sitten tuli avattua niitä alipaine/huohotusletkuja ja ne olikin sitten niin pahasti ilmastollensa altistuneita, että tuhoutu käsiin kaikki letkut venakopan vierestä. Ihmeellistä etten huomannut kun putsailin lisäilmaluistia
. Aivan kivikovat ja liitoksistaan halennut. No nyt on väliaikaisesti patentti kiinni että sai auton siirrettyä ja uudet letkut tilattuna. Saas nähdä miten tälläkertaa käy.
Kokeilen kiristää niitä suihkuja samalla kun laitan letkut. Onko mitään ohjearvoa paljonko nuo pitää olla kiinni, että saa osviittaa paljonko niitä uskaltaa kiriä ja muutenkin voiko hommassa saada muuta tuhoa aikaan kun kierteiden tuhoutumisen. Onko riskin väärti?
Sitten tuli avattua niitä alipaine/huohotusletkuja ja ne olikin sitten niin pahasti ilmastollensa altistuneita, että tuhoutu käsiin kaikki letkut venakopan vierestä. Ihmeellistä etten huomannut kun putsailin lisäilmaluistia



Kokeilen kiristää niitä suihkuja samalla kun laitan letkut. Onko mitään ohjearvoa paljonko nuo pitää olla kiinni, että saa osviittaa paljonko niitä uskaltaa kiriä ja muutenkin voiko hommassa saada muuta tuhoa aikaan kun kierteiden tuhoutumisen. Onko riskin väärti?
- makemurtaja
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 09.05.2015 12:36
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Messinkinen suihku vain pukataan mustaan holkkiin, jonka toinen pää on imusarjassa. Jokin puristussovite. Suihkun päässä on kiintoavaimelle mutterin kanta 12 mm.
Suihkun meltorautaisen tuloputken päässä on kiristysholkki 14 mm.
Aineet ovat messinkiä ja meltorautaa, kiristä varovasti ja vain hieman, että kiinni tarttuu. Puhdista ensin osat hyvin.
Suihkun meltorautaisen tuloputken päässä on kiristysholkki 14 mm.
Aineet ovat messinkiä ja meltorautaa, kiristä varovasti ja vain hieman, että kiinni tarttuu. Puhdista ensin osat hyvin.
Kaksi pystylamppuista 220D, 190E bensamersu, A-sarjalainen 150 Classic W169.
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Katselet ne alipaine letkut ja ruiskun alta kaukalon kunnon...sen jälkeen sitten tutkit nokka akselin kunnon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 190E 2.0 ongelmia
Noniin nyt tuli vaihdettua letkuja oikein urakalla. Ilmanputsarikoteloon huohotusputken viereen tuleva anturi vuosi ilmaa, joten siihen myös tiiviste.
Nyt se economymittari sitten rupesi elämään. Kylmällä/puolilämpimällä koneella vähän elää kun käynnistää/ pitää tyhjäkäynnillä. Lämpimällä on siellä missä kuuluukin. Kabiinin lämmönsäätönappuloita kun kääntää väliasentoon niin economymittari nousee enemmän. Suhisee myös paneelista pienellä kaasulla hieman jos pitää kylmän ja kuuman välillä.
Kumikaukalo ruiskun alle on ilmesesti vaihdettu äskettäin ja kunnossa!
Suihkuja koitin kiristellä mutta oli kyllä todella kiinni jo nyt.
Venttiilikopan alla näyttää erinomaiselta. Ei pientäkään merkkiä kulumasta.
Mutta Vika tosiaan pieneni paljon. Autosta tuli HUOMATTAVASTI tehokkaampi. Edelleen kaasun kun polkasee ihan mattoon niin puutuu hieman, mutta ei tarvitse läheskään niin paljoa nostaa että auto lähtee vetämään. Osaisin olettaa ,että nyt ollaan oikeilla jäljillä iso kiitos teille!
.
Mistä lähtisi metsästämään lämmönsäätöpaneelin suhinaa väliasennoissa ja economymittarin seilaamiseen johtavaa vikaa? Osittain varmaa mittarin eläminen johtuu tuosta lämmönsäätöpaneelin suhinasta väliasennossa, mutta jostai muualtakin vuotaa.
Nyt se economymittari sitten rupesi elämään. Kylmällä/puolilämpimällä koneella vähän elää kun käynnistää/ pitää tyhjäkäynnillä. Lämpimällä on siellä missä kuuluukin. Kabiinin lämmönsäätönappuloita kun kääntää väliasentoon niin economymittari nousee enemmän. Suhisee myös paneelista pienellä kaasulla hieman jos pitää kylmän ja kuuman välillä.
Kumikaukalo ruiskun alle on ilmesesti vaihdettu äskettäin ja kunnossa!

Suihkuja koitin kiristellä mutta oli kyllä todella kiinni jo nyt.
Venttiilikopan alla näyttää erinomaiselta. Ei pientäkään merkkiä kulumasta.
Mutta Vika tosiaan pieneni paljon. Autosta tuli HUOMATTAVASTI tehokkaampi. Edelleen kaasun kun polkasee ihan mattoon niin puutuu hieman, mutta ei tarvitse läheskään niin paljoa nostaa että auto lähtee vetämään. Osaisin olettaa ,että nyt ollaan oikeilla jäljillä iso kiitos teille!

Mistä lähtisi metsästämään lämmönsäätöpaneelin suhinaa väliasennoissa ja economymittarin seilaamiseen johtavaa vikaa? Osittain varmaa mittarin eläminen johtuu tuosta lämmönsäätöpaneelin suhinasta väliasennossa, mutta jostai muualtakin vuotaa.