MB ML 270 CDI muutamia kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
terokan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.10.2015 19:32

MB ML 270 CDI muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja terokan »

Hei kaikki, tuli siis tuollainen vm. -00 värkki hankittua, ja olisi muutamia kysymyksiä, joihin ehkä täällä osataan vastata.

1. Takana alkoi nirskumaan tai oikeastaan natisemaan muutamassa päivässä aika pahasti. Kun polkee vetokoukkua tai koittaa ylös-alas heijata autoa, ei kuulu oikeastaan mitään. Toisaalta kun menee renkaita nykimään sisään-ulos natinaa kuuluu. Ajossa kuuluu parhaiten ihan tasanopeudella alustan pienissä epätasaisuuksissa. Missä mahtaa olla vika? Takana vaimennustehtoa juuri katsastuksen mukaan vajaa 90% eli kuin uudella, ja muutenkaan katsastuksessa ei sanottu takaosasta mitään.

2. Edessä vähän ääntää kun jarruttaa aivan nollille. Mitähän menee vaihtoon hetken päästä? Vaimennustehosta noin 50% jäljellä.

3. Otin takapenkit pois, mutta SRS alkoi palamaan tästä hyvästä. Tarvisi kai jollain värkätä vastukset, mutta itsestäni ei ole siihen. Korjaamolla puhuivat kahden tunnin hommasta. Lieneekö realismia, vai niistetäänkö kokematonta?

4. Just öljyt vaihdettiin Shell Helix Ultra 5W-40 täyssynteeettiseen, ja kannu väittää, että kävisi pisimmillekin vaihtoväleille. Boschin alkuperäisvaraosa suodatin. Mahtaako ajella 1v / 20tkm kun on pääasiassa maantieajoa?

Ihan mukava auto tomaatilla ajella, kunhan saa vielä uudet talvinakit. Nexenin winguard SUV:t tulossa. Kiitos vastauksista!
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: MB ML 270 CDI muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

3. Älä H*lvetissä mitään vastuksia virittele, starilla vöiden koodaus pois jos piuhat on jo irti. Vartin homma mistä 10min menee tietokoneen käynnistykseen. Missä auto on, joku foorumilainen voi tuon tehdä...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: MB ML 270 CDI muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

terokan kirjoitti:Hei kaikki, tuli siis tuollainen vm. -00 värkki hankittua, ja olisi muutamia kysymyksiä, joihin ehkä täällä osataan vastata.

1. Takana alkoi nirskumaan tai oikeastaan natisemaan muutamassa päivässä aika pahasti. Kun polkee vetokoukkua tai koittaa ylös-alas heijata autoa, ei kuulu oikeastaan mitään. Toisaalta kun menee renkaita nykimään sisään-ulos natinaa kuuluu. Ajossa kuuluu parhaiten ihan tasanopeudella alustan pienissä epätasaisuuksissa. Missä mahtaa olla vika? Takana vaimennustehtoa juuri katsastuksen mukaan vajaa 90% eli kuin uudella, ja muutenkaan katsastuksessa ei sanottu takaosasta mitään.

3. Otin takapenkit pois, mutta SRS alkoi palamaan tästä hyvästä. Tarvisi kai jollain värkätä vastukset, mutta itsestäni ei ole siihen. Korjaamolla puhuivat kahden tunnin hommasta. Lieneekö realismia, vai niistetäänkö kokematonta?
1 jos taka pää nirskuu niin alapalloniveliä niistä menee
niiden vaihtoon menee helposti aikaa jos ovat jumissa

3 kun penkit on poissa
(vaan miksihän jos pakun haluaa niin ei niitä tarvitse ottaa pois,
jos konttorilla väittä että on otettava pois niin pykälät/asetukset näkyviin)
niin laittoi sitten vastukset tai koodailee niin tunteja ei mene
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
terokan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.10.2015 19:32

Re: MB ML 270 CDI muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja terokan »

Jos jollain on Varsinais-Suomen seudulla laitetta ja tietotaitoa tuon SRS koodin nollaamiseen, niin ehdottomasti kiinnostaisi!

Jotain tuollaista ajattelinkin, niveliä. Tiedättekö onko esim. Motonetin ei-oe laatu ja oe-laatu nivelillä suurta eroa? Hinnassa on ainakin 50€ eroa per kipale, joten edullisempi totta kai houkuttelisi - jos on tuosta kiinni.

Kuulemma penkkiosa pitää poistaa, selkänojan voi jättää. Kiinnitysreiät pitää pultata tai muuta vastaavaa "ettei tavanomaisin keinoin" saa penkkejä kiinnitettyä paikoilleen. Sinänsä asia on jo kunnossa ja auto pakuna.

Ps. Jos satutte tietämään V-Suomen alueella jotain asiantuntevaa kohtuuhintaista korjaamoa, jonka pojille W163 on tuttu, vinkkiä otetaan vastaan!
Avatar
mettämies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 16.01.2014 12:31
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: MB ML 270 CDI muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja mettämies »

terokan kirjoitti: 1. Takana alkoi nirskumaan tai oikeastaan natisemaan muutamassa päivässä aika pahasti. Kun polkee vetokoukkua tai koittaa ylös-alas heijata autoa, ei kuulu oikeastaan mitään. Toisaalta kun menee renkaita nykimään sisään-ulos natinaa kuuluu. Ajossa kuuluu parhaiten ihan tasanopeudella alustan pienissä epätasaisuuksissa. Missä mahtaa olla vika? Takana vaimennustehtoa juuri katsastuksen mukaan vajaa 90% eli kuin uudella, ja muutenkaan katsastuksessa ei sanottu takaosasta mitään.
4. Just öljyt vaihdettiin Shell Helix Ultra 5W-40 täyssynteeettiseen, ja kannu väittää, että kävisi pisimmillekin vaihtoväleille. Boschin alkuperäisvaraosa suodatin. Mahtaako ajella 1v / 20tkm kun on pääasiassa maantieajoa?

Tiedättekö onko esim. Motonetin ei-oe laatu ja oe-laatu nivelillä suurta eroa? Hinnassa on ainakin 50€ eroa per kipale, joten edullisempi totta kai houkuttelisi - jos on tuosta kiinni.
1. Itsellä takapää narisi yhteen väliin samaan tyyliin. Epäilin aluksi alapalloja, mutta annoin asian olla kun ei niistä väljyyttä löytynyt. Myöhemmin jousen vaihdon yhteydessä hokasin että iskarin alapään pallonivel oli jumissa totaalisesti. Sen kun herkisteli niin loppui narinat kokonaan ja nyt menty ilman narinoita jo vuosia, ja alkuperäisillä alapalloilla.

4. Varmasti ajelee. Ite oon vaihtanut Mobilit kun on pyytänyt huoltoa, n.25tkm välein.

Kerran ostin motonetista raidetangon pään, kesti 2tkm, sen jälkeen käyttänyt vain lemförderiä ja ne on kestänyt.
W163 270CDI / W639 115CDI 4x4 / W639 115CDI 4X4
terokan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 22.10.2015 19:32

Re: MB ML 270 CDI muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja terokan »

Vähän päivitystä asioihin. Natina tuli takakontin ovesta, uskomatonta kyllä. Siihen ei päässyt oikein käsiksi, kun takarengasteline oli jumittanut. Telineellä vesilintua ja luukku kunnolla rasvan kanssa kiinni. Avot! Uutena vaivana huomattu, että moottorin lämpötila pysyttelee pitkänkin ajon jälkeen max 75c. Termostaatti siis vaihtoon, toivottavasti ei pikku-termostaattia tarvitse vaihtaa, vaan menee vain päätermarin vaihdolla. Toivottavasti Knechtin tekele kestää.

Stari täytyisi vielä metsästää SRS valon purkamiseen. Josko tällä nyt olisi viimein niitä vaivattomia kilometrejä vähän matkaa edessäpäin näillä eväin!
Vastaa Viestiin