asd:n manuaalikäyttö w124?
asd:n manuaalikäyttö w124?
Elikkäs ajatuksena olisi laittaa asd perä autoon jossa on tehtaalta avoinperä.
Alunperin tarkoitus oli laittaa pelkkä perä vaihtoon ja mahdollisesti lukita se rasvaprässillä,mutta kun pääsin purkamaan perän irti luovuttaja autosta tajusin että sehän saattaa olla aika simppeli rakentaa napin taakse kytkeytyväksi. nyt tässä pohdiskelenkin että pitäisikö ottaa luovuttaja autosta myös ohjaustehostin,putket ja bensapumpun vierestä se paineakku hässäkkä? Onko siinä bensapumpun vieressä myös magneettiventtiili osaako joku kertoa?
Oikeastaan itse kysymys kuuluu että onko joku muu tehnyt vastaavanlailla
Edit. haulla löysin siis jotain tietoa mutta lähinnä joka topicissa tapeltiin siitä että lukottaako asd perä ollenkaan ilman painetta vai vain vähän
Ainakin mitä haulla löysin niin jotkut oli farmareissa napannut tasonsäädön välistä paineet myös perälle ja ohjailleet sitä sitten jollain kaupasta ostetulla sähköventtiilillä.
Ärsyttää kun ei itse pääse tutkimaan tällä hetkellä
Alunperin tarkoitus oli laittaa pelkkä perä vaihtoon ja mahdollisesti lukita se rasvaprässillä,mutta kun pääsin purkamaan perän irti luovuttaja autosta tajusin että sehän saattaa olla aika simppeli rakentaa napin taakse kytkeytyväksi. nyt tässä pohdiskelenkin että pitäisikö ottaa luovuttaja autosta myös ohjaustehostin,putket ja bensapumpun vierestä se paineakku hässäkkä? Onko siinä bensapumpun vieressä myös magneettiventtiili osaako joku kertoa?
Oikeastaan itse kysymys kuuluu että onko joku muu tehnyt vastaavanlailla
Edit. haulla löysin siis jotain tietoa mutta lähinnä joka topicissa tapeltiin siitä että lukottaako asd perä ollenkaan ilman painetta vai vain vähän
Ainakin mitä haulla löysin niin jotkut oli farmareissa napannut tasonsäädön välistä paineet myös perälle ja ohjailleet sitä sitten jollain kaupasta ostetulla sähköventtiilillä.
Ärsyttää kun ei itse pääse tutkimaan tällä hetkellä
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
omassa 190 oli napin takana lukko, sinne etupyörän taakse missä on se venttiili kytketty jotenki, varmaan siten että se luulee että toinen pyörä sutii kokoajan sillon kun nappi on painettuna, tai sitte se toimii niin helposti että ku sinne tulee virtaa niin lukko päällä.jaketinx kirjoitti:Elikkäs ajatuksena olisi laittaa asd perä autoon jossa on tehtaalta avoinperä.
Alunperin tarkoitus oli laittaa pelkkä perä vaihtoon ja mahdollisesti lukita se rasvaprässillä,mutta kun pääsin purkamaan perän irti luovuttaja autosta tajusin että sehän saattaa olla aika simppeli rakentaa napin taakse kytkeytyväksi. nyt tässä pohdiskelenkin että pitäisikö ottaa luovuttaja autosta myös ohjaustehostin,putket ja bensapumpun vierestä se paineakku hässäkkä? Onko siinä bensapumpun vieressä myös magneettiventtiili osaako joku kertoa?
Oikeastaan itse kysymys kuuluu että onko joku muu tehnyt vastaavanlailla
Edit. haulla löysin siis jotain tietoa mutta lähinnä joka topicissa tapeltiin siitä että lukottaako asd perä ollenkaan ilman painetta vai vain vähän
Ainakin mitä haulla löysin niin jotkut oli farmareissa napannut tasonsäädön välistä paineet myös perälle ja ohjailleet sitä sitten jollain kaupasta ostetulla sähköventtiilillä.
Ärsyttää kun ei itse pääse tutkimaan tällä hetkellä
niinki voi tehdä että tekee jarrusylinteristä ja säätää siitä paljonko se sitä sylinteriä painaa ja siitä sitte putki perälle ja hydrauliikkaöljyllä toimii, niin jotku laitellu, saa sitte säädettyä paljonko lukottaa kokoajan.
W201 2.5TurboD
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
Juu jotain lueskelinki että oli käytetty hydraulista käsijarru kahvaa lukon säätöön olis kyllä yksinkertanen mutta tekis mieli pitää auto sisustaltaan orkkiksena.
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
ASD:n paineistukseen on kuulemma käytetty myös avoautojen kattomekanismin hydraulipumppua, jossa säädettävä painetaso.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
Eikö sille voi paineen ottaa ohjaustehostimelta, kai sulla sellainen on? Hydraulipukia, letkuja ja erinäisiä komponentteja se tarvii mutta kyllä sen ihan hyvin toimimaan saa. Napista vaan täys lukko päälle tarvittaessa. Ei kannata unohtaa päälle, voi olla aika villi värkki talvella kun päästää sitä 80 mutkaan eikä muistakkaan että lukko on päällä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
ittellä olis kans tarkootus tehrä kytkinpääsylinteristä asd lukitus
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
Niin ajattelinkin että hommaan tehostimen ja sen magneettiventtiilin autosta jossa on asd ja sitten koittas niitä ohjata napilla vaan. Kesäautoon tulossa
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
Mulla vois olla purkuautossa tuo venttiili vielä, pitäs kattoo. 190 kylläkin mut kai se on samajaketinx kirjoitti:Niin ajattelinkin että hommaan tehostimen ja sen magneettiventtiilin autosta jossa on asd ja sitten koittas niitä ohjata napilla vaan. Kesäautoon tulossa
W201 2.5TurboD
Re: asd:n manuaalikäyttö w124?
Juu elikkäs viikonloppuna haalittu tehostajanpumppu painelinjat asd säiliö sekä magneettiventtiili, se osa asd järjestelmästä näköjään on hyvinkin yksinkertainen,paine tulee pumpulta ventiilille ja venttiilistä tulee pelkät virtajohdot ulos,virrat venttiiliin ja linja aukeaa perälle.
Talven aikana pääsee asentelemaan haettava viellä motonetistä joku siisti katkaisia ja rele, tietysti sulake laittaa akunviereen.
Talven aikana pääsee asentelemaan haettava viellä motonetistä joku siisti katkaisia ja rele, tietysti sulake laittaa akunviereen.