Niin. Perä tarvisi vaihtaa tuohon alkuperäisesti 200D:nä maailmaan syntyneelle, mutta 80-luvun lopun 250D + turbon + automaatin tekniikan saaneelle, kun toi nykyinen on auttamattoman tiheä. Yli 80 kun on vauhtia, niin rupeaa jo tuntumaan koneen kierrokset pahalle. Vaihteleekin liian aikaisin.
Mikä perä tuohon olisi sopiva? Mahdollisimman harva. Auttakaapas mersutietäjät.
W110:een menevä harvin perä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44
W110:een menevä harvin perä?
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Re: W110:een menevä harvin perä?
w109 300 SEL 6.3:n perä on harvin. 1:2.82 Nykyään noiden markkinahinta ehjänä yli 1500€. Seuraava on 1:3.27 W108/9 280 SE 4.5:ssä. Sitten seuraavana 1:3.46, se löytyy W108/9 SE 3.5:stä. Niiden hinnat pyörivät siinä 500-1000€ riippuen tuurista. Näissä kaikissa edellisissä on W109 käytössä sitten kelluvat jarrusatuloiden kiinnitykset ja ilmajouset, joten muutoksia joutuu niiden kanssa tekemään joko akseliin tai runkoon. Sitten kaikki W108:ssä olleet akselit sopivat helpoimmin. Yleisimmin käytössä ollut, asiaa hieman helpottava taka-akseli on uudemman W108 280 SE:n 1:3,69. Muissa sitten on 1:4 lähellä olevat välitykset.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W110:een menevä harvin perä?
Tällainenkin vaihtoehto löytyy...
http://www.ebay.de/itm/Tellerrad-Kegelr ... Swo0JWJmts" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/Tellerrad-Kegelr ... Swo0JWJmts" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: W110:een menevä harvin perä?
Tuosta halvemmalla: http://www.sls-hh-shop.de/230-280SL-R11 ... order=desc" onclick="window.open(this.href);return false;paloviita kirjoitti:Tällainenkin vaihtoehto löytyy...
http://www.ebay.de/itm/Tellerrad-Kegelr ... Swo0JWJmts" onclick="window.open(this.href);return false;
Sopivuudesta W110:n perän kuoriin ei tosin puhuta mitään.
Harkitsen tuollaisen vaihtamista Pagodaan 3.92:n tilalle. Ei kyllä ole hajuakaan kuinka automaatti toimisi harvemmalla perällä. Liikkeellelähtöhän tapahtuu kakkosella.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44
Re: W110:een menevä harvin perä?
Kiitoksia herroille. Oikein hyviä linkkejä ja vinkkejä!
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...