W110:een menevä harvin perä?

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
wanha nokivasara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44

W110:een menevä harvin perä?

Viesti Kirjoittaja wanha nokivasara »

Niin. Perä tarvisi vaihtaa tuohon alkuperäisesti 200D:nä maailmaan syntyneelle, mutta 80-luvun lopun 250D + turbon + automaatin tekniikan saaneelle, kun toi nykyinen on auttamattoman tiheä. Yli 80 kun on vauhtia, niin rupeaa jo tuntumaan koneen kierrokset pahalle. Vaihteleekin liian aikaisin.

Mikä perä tuohon olisi sopiva? Mahdollisimman harva. Auttakaapas mersutietäjät.
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W110:een menevä harvin perä?

Viesti Kirjoittaja unski »

w109 300 SEL 6.3:n perä on harvin. 1:2.82 Nykyään noiden markkinahinta ehjänä yli 1500€. Seuraava on 1:3.27 W108/9 280 SE 4.5:ssä. Sitten seuraavana 1:3.46, se löytyy W108/9 SE 3.5:stä. Niiden hinnat pyörivät siinä 500-1000€ riippuen tuurista. Näissä kaikissa edellisissä on W109 käytössä sitten kelluvat jarrusatuloiden kiinnitykset ja ilmajouset, joten muutoksia joutuu niiden kanssa tekemään joko akseliin tai runkoon. Sitten kaikki W108:ssä olleet akselit sopivat helpoimmin. Yleisimmin käytössä ollut, asiaa hieman helpottava taka-akseli on uudemman W108 280 SE:n 1:3,69. Muissa sitten on 1:4 lähellä olevat välitykset.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: W110:een menevä harvin perä?

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Tällainenkin vaihtoehto löytyy...

http://www.ebay.de/itm/Tellerrad-Kegelr ... Swo0JWJmts" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Re: W110:een menevä harvin perä?

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

paloviita kirjoitti:Tällainenkin vaihtoehto löytyy...

http://www.ebay.de/itm/Tellerrad-Kegelr ... Swo0JWJmts" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta halvemmalla: http://www.sls-hh-shop.de/230-280SL-R11 ... order=desc" onclick="window.open(this.href);return false;

Sopivuudesta W110:n perän kuoriin ei tosin puhuta mitään.

Harkitsen tuollaisen vaihtamista Pagodaan 3.92:n tilalle. Ei kyllä ole hajuakaan kuinka automaatti toimisi harvemmalla perällä. Liikkeellelähtöhän tapahtuu kakkosella.
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
wanha nokivasara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44

Re: W110:een menevä harvin perä?

Viesti Kirjoittaja wanha nokivasara »

Kiitoksia herroille. Oikein hyviä linkkejä ja vinkkejä!
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Vastaa Viestiin