Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Elikkä vm 1999 E270 W210 Väykkään tuli ongelma. Auto on automaattilaatikolla ja toimii muuten kaikin puolin ongelmitta. Ongelmana on ajossa tapahtuva kierrosten rajoitus tuohon jo mainitsemaani noin 2500 kierrokseen. Tiptronicin kautta pakko 1 ja 2 saa kierrokset 3000 kierrokseen, mutta muut vaihteet rajoittaa kierrokset 2500. Ajovaihteella rajoittaa kaikilla vaihteilla kierrokset 2500. Voiko johtua ilmamassamittarista mitä täällä kyseiseen ongelmaan usein tarjotaan? Otin tänään MAFista kyllä johdot irti eikä vaikuttanut mitenkään. Oire on tullut siis aivan yhtäkkiä kertalaakista.
Toinen viheliäinen vika on vakionopeudensäätimen ajoittainen toimimattomuus. Vakkari toimii silloin tällöin ja toimiessaan ei lopeta saman ajon aikana toimimista. Jos vakkari ei toimi, uudelleenkäynnistäminen poistaa yleensä ongelman. Motarilla vaan kun ei pysty paljon pysäytellä.
Toinen viheliäinen vika on vakionopeudensäätimen ajoittainen toimimattomuus. Vakkari toimii silloin tällöin ja toimiessaan ei lopeta saman ajon aikana toimimista. Jos vakkari ei toimi, uudelleenkäynnistäminen poistaa yleensä ongelman. Motarilla vaan kun ei pysty paljon pysäytellä.
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Jos auto on vikatilassa (kierrokset rajoitettu) niin aika usein vakkarikaan ei silloin toimi. Vanha virsi: starilla lukemaan vikakoodit. Monet foorumilaisetkin noita tekevät, pääset edulisemmin kuin merkkiliikkeessä...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Minkäänlaista vikavaloa auto ei herjaa. Voiko silti olla vikatilassa? Ja en ymmärrä sitä, että tiptronicin kautta saa kierroksia ylemmäs..
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Noo se mittarin näyttö on aika vitsi, se vastaa lähinnä öljynpainevaloa vanhassa autossa
Ei siihen oikeesti mitään järkevää vikatietoa tule, eikä moottorivalokaan syty läheskään joka viasta.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Kattikin käyny mielessä, mutta ei sovi kuvaan, että menohalut loppu kerrasta.
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Kyllä se voi tuon tehdä jos katin sisuskalut irtoaa kerralla kovemmassa kiihdytyksessä.Väyrynen4 kirjoitti:Kattikin käyny mielessä, mutta ei sovi kuvaan, että menohalut loppu kerrasta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Ettei olisi jotain vikaa ?
Testerillähän nämä selviäisi nopeasti arpomatta.

wiimax.fi
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Vehollakin veloittaa 37 € vikakoodien luvusta ja sehän tehdään kai starilla, ei paha hinta mielestäni.MiHe kirjoitti:Jos auto on vikatilassa (kierrokset rajoitettu) niin aika usein vakkarikaan ei silloin toimi. Vanha virsi: starilla lukemaan vikakoodit. Monet foorumilaisetkin noita tekevät, pääset edulisemmin kuin merkkiliikkeessä...
Mercedes-Benz C 200 CDI 2012
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Skoda Octavia 1,6 TDI 2010
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Joo tuo vikakoodin luvun hinta on jos jätetään auto sinne huoltoon. Mitä vika koodit antaa. Jos ei niin on kalliimpi.Patomursu kirjoitti:Vehollakin veloittaa 37 € vikakoodien luvusta ja sehän tehdään kai starilla, ei paha hinta mielestäni.MiHe kirjoitti:Jos auto on vikatilassa (kierrokset rajoitettu) niin aika usein vakkarikaan ei silloin toimi. Vanha virsi: starilla lukemaan vikakoodit. Monet foorumilaisetkin noita tekevät, pääset edulisemmin kuin merkkiliikkeessä...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Nii ja sitten voikin tulla foorumille sen koodin kanssa arpomaan mikä vika kyseessä. Ja vastaus on usein, että se stari antaa ohjeetkin mitä tutkitaan. Eli pelkkä koodi on vasta puolivoittoa.arska10 kirjoitti:Joo tuo vikakoodin luvun hinta on jos jätetään auto sinne huoltoon. Mitä vika koodit antaa. Jos ei niin on kalliimpi.Patomursu kirjoitti:Vehollakin veloittaa 37 € vikakoodien luvusta ja sehän tehdään kai starilla, ei paha hinta mielestäni.MiHe kirjoitti:Jos auto on vikatilassa (kierrokset rajoitettu) niin aika usein vakkarikaan ei silloin toimi. Vanha virsi: starilla lukemaan vikakoodit. Monet foorumilaisetkin noita tekevät, pääset edulisemmin kuin merkkiliikkeessä...
IMM on itsellä tehnyt tuota, että ei kierrä edes vikatilan kierroksille asti (3000rpm), vaan jäi johonkin 1800rpm. Tämä vain huono arvaus kyseessä olevaan vikaan.
Mitenkäs tuo vakkari, niin oliko siinä ongelmia jo ennen tätä kiertämättömyyttä vai tuliko samalla? (jos tuli, niin se tosiaan luultavasti korjaantuu, kun varsinainen vika korjataan.)
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Ilmamassamittarista tosiaan tänään otin johdon pois ja kävin ajamassa mutta meno ei siitä muuttunut. Vakkarin häiriöt tulivat tuon tukkoisuuden jälkeen.
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Terve. Kerrattain oli sama sama vika 320cdi:ssä. Ei ottanut kierroksia kuin 3000 ja voimasavut puuttuivat. Star kertoi, jotta massavirtausmittari on rikki. Pesin mittarin ja voimasavut palasivat noin viiteen kiihdytykseen. Ei auttanut, piti ostaa uusi ilmamassaanturi ja nyt on pelannut. Vakkari toimi kyllä silloinkin 100km/h asti..
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Koita piruuttaan ottaa putki ennen kattia poikki, tottapa se pulttaamalla kiinni on, ei maksa kuin vaivan ja on yks paikka poissuljettu. Sopisi hyvinkin syyksi tuohon.
CLK 500 -05
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Nyt tarttis vähä neuvoja. Leima painaa päälle ensi viikolla.
Ongelma on sama kuin otsikossa, auto menee vikatilaan ja ei ota kierroksia kun 3000.
Eilen koitettu lukea vikakoodeja Starilla, mutta laite ei saanut yhteyttä moottorinohjauslaatikkoon.
Kattelin tänään liittimet laatikolta ja hapettumaahan niistä löytyi, putsailin.
Putsasin myös ilmamassa-anturin , egr ohjain ja ahtopaineen säädin kokeiltu vaihtaa päikseen kun ovat samanlaiset, imuilman lämpötila-anturi putsattu.
Sen myös huomasin, että kun vikatila tulee, menee samalla myös imusarjan läppä kiinni. Aukeaa kyllä kaasua painaessa. Uudelleen starttauksen jälkeen läppä pysyy hetken auki vaikka kaasua ei anna ja silloin myös auto toimii.
Autona W210 -99 200CDI manuaali.
Ongelma on sama kuin otsikossa, auto menee vikatilaan ja ei ota kierroksia kun 3000.
Eilen koitettu lukea vikakoodeja Starilla, mutta laite ei saanut yhteyttä moottorinohjauslaatikkoon.
Kattelin tänään liittimet laatikolta ja hapettumaahan niistä löytyi, putsailin.
Putsasin myös ilmamassa-anturin , egr ohjain ja ahtopaineen säädin kokeiltu vaihtaa päikseen kun ovat samanlaiset, imuilman lämpötila-anturi putsattu.
Sen myös huomasin, että kun vikatila tulee, menee samalla myös imusarjan läppä kiinni. Aukeaa kyllä kaasua painaessa. Uudelleen starttauksen jälkeen läppä pysyy hetken auki vaikka kaasua ei anna ja silloin myös auto toimii.
Autona W210 -99 200CDI manuaali.
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Moi, muistelen nyt vaimon auton parin kolmen vuoden takaista vastaavaa ongelmaa, joka ratkesi. Vikatilassa juuri 3000 kierrosta, ja parhaiten sai siihen kun käytti motarilla vakkaria. Tuo ongelma on muuten palaamassa mutten ole vielä käynyt korjaajalla. Anyway, joku iso (ahto?) ilmaputki oli alkanut tukkeutumaan öljysumun ja pölyn muurattua sitä umpeen. Muistaakseni siinä moottorin päällä (sorry en ole katsonut pellin alle hetkeen). Tuon putken "ahtauman" poistaminen poisti ongelman pitkäksi aikaa. Tutki niitä ilmaputkia . Vaimon autossa vikatila aiemmin poistui aina virran sammuttamisen jälkeen ja palasi kun käytti vakkaria 

-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Jos testerillä ei saa yhteyttäednet78 kirjoitti:Nyt tarttis vähä neuvoja. Leima painaa päälle ensi viikolla.
Ongelma on sama kuin otsikossa, auto menee vikatilaan ja ei ota kierroksia kun 3000.
Eilen koitettu lukea vikakoodeja Starilla, mutta laite ei saanut yhteyttä moottorinohjauslaatikkoon.
Kattelin tänään liittimet laatikolta ja hapettumaahan niistä löytyi, putsailin.
Putsasin myös ilmamassa-anturin , egr ohjain ja ahtopaineen säädin kokeiltu vaihtaa päikseen kun ovat samanlaiset, imuilman lämpötila-anturi putsattu.
Sen myös huomasin, että kun vikatila tulee, menee samalla myös imusarjan läppä kiinni. Aukeaa kyllä kaasua painaessa. Uudelleen starttauksen jälkeen läppä pysyy hetken auki vaikka kaasua ei anna ja silloin myös auto toimii.
Autona W210 -99 200CDI manuaali.
tarkista sulakeet myös apukuskinpuolelta
Mökkillä
'
'
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Terve,
mulla on vikatilainen mennyt jo kolme kertaa katsastuksesta kehujen myötä.
Ilmamassa-anturin vaihto ei auttanut, ehkä pitäisi kokeilla jotain muutakin?
mulla on vikatilainen mennyt jo kolme kertaa katsastuksesta kehujen myötä.
Ilmamassa-anturin vaihto ei auttanut, ehkä pitäisi kokeilla jotain muutakin?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Kannattaa koitaa testeriä eikä summassa vaihdella osiaapro kirjoitti:Terve,
mulla on vikatilainen mennyt jo kolme kertaa katsastuksesta kehujen myötä.
Ilmamassa-anturin vaihto ei auttanut, ehkä pitäisi kokeilla jotain muutakin?
Mökkillä
'
'
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Sulakkeet tarkistettu, ei ollu palanut.
Tänään kokeiltiin uudelleen saada yhteys Starilla vaan eipä vieläkään.
Sellainen havainto tuli tehtyä, että vikatila tulee päälle kun käy hetken tyhjäkäynnillä, n30sek.
Jos starttauksen jälkeen lähtee heti ajamaan, niin toimii kunnes joutuu pysähtymään esim. liikennevaloihin.
Tänään kokeiltiin uudelleen saada yhteys Starilla vaan eipä vieläkään.
Sellainen havainto tuli tehtyä, että vikatila tulee päälle kun käy hetken tyhjäkäynnillä, n30sek.
Jos starttauksen jälkeen lähtee heti ajamaan, niin toimii kunnes joutuu pysähtymään esim. liikennevaloihin.
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
ci: "Kannattaa koitaa testeriä eikä summassa vaihdella osia"
Klubilainen *mies tulkitsi mittarillaan vian piilevän IMMssä.
Koodeja en ehtinyt seurata, enkä olisi varmaan ymmärtänytkään.
Vinkki pätevästä Hkiläisestä *sta kyllä kelpaisi.
Klubilainen *mies tulkitsi mittarillaan vian piilevän IMMssä.
Koodeja en ehtinyt seurata, enkä olisi varmaan ymmärtänytkään.
Vinkki pätevästä Hkiläisestä *sta kyllä kelpaisi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Aiemmin saaman tai samnlaiseen autoon sillä testerillä päässytednet78 kirjoitti:Sulakkeet tarkistettu, ei ollu palanut.
Tänään kokeiltiin uudelleen saada yhteys Starilla vaan eipä vieläkään.
Sellainen havainto tuli tehtyä, että vikatila tulee päälle kun käy hetken tyhjäkäynnillä, n30sek.
Jos starttauksen jälkeen lähtee heti ajamaan, niin toimii kunnes joutuu pysähtymään esim. liikennevaloihin.
Onko tässä 2 eri tapausta kun 2 eri nimimerkkä vastaa oireissin ja siihen mitä on testattu
vai molemat tukinut samaa autoa
Siis toimiiko niin pitkään kun kierokset vaihtelee mutta vaikkapa tasakieroksilla ajaminen tekee vikatilan
vai vain tyhjä käynti
jos ensiminen niin usein egr jumitelle mökki naapuri on niitä lukuisa ohjelmasta laitellut pois tuosta syystä
Mökkillä
'
'
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Oman kanssa tapellaan.
Testeri on paikallisen korjaamon, joten eiköhän sillä ole muihin autoihin päästy.
Tasakierroksillakaan ei tunnu menevän vikatilaan, ainoastaan tyhjäkäynnillä.
Kokeilin jopa kaasutella liikennevaloissa, ei mennyt silloin vikatilaan.
Testeri on paikallisen korjaamon, joten eiköhän sillä ole muihin autoihin päästy.
Tasakierroksillakaan ei tunnu menevän vikatilaan, ainoastaan tyhjäkäynnillä.
Kokeilin jopa kaasutella liikennevaloissa, ei mennyt silloin vikatilaan.
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Oisko kellään Järvenpään läheisyydessä Carsoft laitteistoa, jos sillä kattois pääseekö moottoriohjaimeen käsiksi/lukemaan vikakoodit?
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Tänään käyty leimalla. Hylky tuli, kun ei saanut päästöjä mitattua. Moottori ei kierrä tarpeeksi, pitäisi kuulemma saada 4500-4900rpm.
Vaikka käynnistettiin auto uudelleen, jotta saatiin vikatila pois, ei silti kiertänyt tarpeeksi. 4200rpm tais mittari näyttää.
Mahtaako toi 200cdi kiertääkkään enempää?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
Vaikka käynnistettiin auto uudelleen, jotta saatiin vikatila pois, ei silti kiertänyt tarpeeksi. 4200rpm tais mittari näyttää.
Mahtaako toi 200cdi kiertääkkään enempää?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Vaihda konttori missä jonnekin missä testi tehdään oikeinednet78 kirjoitti:Tänään käyty leimalla. Hylky tuli, kun ei saanut päästöjä mitattua. Moottori ei kierrä tarpeeksi, pitäisi kuulemma saada 4500-4900rpm.
Vaikka käynnistettiin auto uudelleen, jotta saatiin vikatila pois, ei silti kiertänyt tarpeeksi. 4200rpm tais mittari näyttää.
Mahtaako toi 200cdi kiertääkkään enempää?
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä...
Mökkillä
'
'
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Oisko pk seudulla star taitajaa joka osais ottaa egr venttiilin pois pelistä? Korvausta vastaan tottakai.
Siitä antaa vikakoodia.
Siitä antaa vikakoodia.
Re: Väyrynen ei ota kierroksia kuin 2500
Vaihdoin ilmamassamittarin luettuani sen vaikuttavan egr:n toimintaan.
Näyttäis toimivan ainakin toistaiseksi.
Rutkasti enemmän alavääntöä ja savutuskin pieneni.
Toivottavasti vika löytyi.
PS. Kierroksetkin nousee nyt sinne 5000rpm kohille.
Näyttäis toimivan ainakin toistaiseksi.
Rutkasti enemmän alavääntöä ja savutuskin pieneni.
Toivottavasti vika löytyi.
PS. Kierroksetkin nousee nyt sinne 5000rpm kohille.