Ostin pari vviikkoa sitten MB C220 D Aut. 1996 jolla ajettu 433 tkm ja vika on sellainen ,että kun hehkuttaa ja starttaa auto lähtee käyntiin, mutta käy huonosti ja EPC- valo jää palamaan. Sitten kun sammuttaa ja starttaa samantien uudestaan auto käy niinkuin pitääkin eikä vikavaloja pala. Polttoainesuodatin on vaihdettu kahteen otteeseen kuukauden aikana sekä o-renkaat (4 kpl) polttoaineputkiin, sekä takaiskuventtiili avattu ja putsattu, jonka jälkeen se toimii. Polttoaineputkissa ei näy enää kuplintaa eli ilmaa ei pitäisi tulla mistään??!! Olen huomannut myös että vakkarikin toimii aina silloin tällöin. Liittyiskö samaan vaivaan? Oisko hyviä vinkkejä ,että pääsis vähän eteenpäin ja uskaltais lähteä reissuun?
Ai niin, unohtu mainita, että polttoainepumppu on Lucas ja vaihdettu reilu 3 vuotta sitten ja autolla on ajettu sen jälkeen 70-80 tkm.
Tuplastarttaus
Re: Tuplastarttaus
no tuo luukas pumppu tekee ennen loppua juuri tuota,joskus alle 100tkm ajettunakin..voi toimia vuosikausia tuolla tavalla,elä huoli.
Re: Tuplastarttaus
Terve. Itsellä vastaava vika tuli E220D:en pitemmän ajon jälkeen. Epc syttyi, vedot loppuivat ja käynti oli tosi epätasaista. Uudellen starttaus poisti hetkeksi vian tai riitti sekin, kun käytti virtoja pois kesken ajon. Viaksi star esitti jonkin ylipaineventtiilin tai vastaavan vuotoa, en muista tarkalleen. Kuvittelin sen venttilin olevan Lucaksen sisällä. Laitoin yleisön pyynnöstä huolimatta tankkiin puoli litraa kakstahtiöljyä ennen tankkausta ja kas kummaa, loppu epc-valon syttyminen. Reilu kymppi on jo tullut sen jälkeen mittariin. Lucas oli saarnamies, sähköstä se ei tiedä mitään eikä se osaa jakaa soppaakaan. 
