Kun lisälämmitinmodulin pimentämisen takia taidan joutua irrottamaan imusarjan niin samalla tekisin kaikki sillä puolella olevat vikapaikat kuntoon samalla. Eli ensinnäkin,onko w203 270cdi automaatti 2005 imusarjassa läpät? Ne kait kannattaa ottaa pois nyt. Eli miten se käytännössä menee? Voiko egr venttiilin tukkia,mistä kohtaa jne. Tarkoitus on viedä auto Motorcomille ohjelmoitavaksi ja samalla poistaa egr myös sähköisesti. Mutta voiko/saako/kannattaako putkia tukkia jo ennen tuota ohjelmointia? Muuta ei vissiin tuolla puolella konetta pysty tekemään.
Nythän autossa ei siis ole mitään tehottomuutta tms mutta ennalta ehkäisevinä toimina ajattelin.
270cdi imusarja ja egr yms kikkailut,vinkkejä kaivataan.
270cdi imusarja ja egr yms kikkailut,vinkkejä kaivataan.
W203 C270 CDI Avantgarde Sport AMG-Styling
Re: 270cdi imusarja ja egr yms kikkailut,vinkkejä kaivataan.
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=51984" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=110792" onclick="window.open(this.href);return false;
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=110792" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: 270cdi imusarja ja egr yms kikkailut,vinkkejä kaivataan.
W163 OM612 ML:ssä kokeilin tuota musarjan läpät ja egr modausta vastus-diodi menetelmällä ja hyvin toimi. Kustannukset oli noin 7 euroa. Lähtökohtana oli vikakoodi M55 imusarjan läppien säätömoottori rikki ja moottori vikatilassa. Kustannusarvio imusarjan korjauksesta oli 1700 euroa vapaalta korjaamolta. Mutta Englannin mersuforumilta löytyi ohjeet eli kun ECUn päästä irrottaa plugi nro 4, katkaisee pin 22 ja 33 ECUN päästä lähtevät piuhat (harmaa ja musta/punainen) ja juottaa niihin 4,7k Ohmin vastuksen niin vikatila poistuu koska ECU saa haluamansa läppämoottorin sisäisen vastuksen tältä vastukselta. Ja koska läppämoottorilta on virransyöttö katkennut se palaa default asentoonsa joka on läpät auki.
EGR modissa plug 3 pin 37 puna/vihreän ja pin 60 harmaa/mustan johdon väliin juotetaan 1kohmin vastus ja vastuksen pin 60 puolelle juotetaan 1N4004 diodi jonka perään 470 ohmin vastus joka liitetään plug 4:n pin 24 keltavalkoiseen piuhaan. Tässä modissa ei siis katkota mitään johtoja vaan juotos t-liitoksella. Myös rosvoliitin käynee jos niihin luottaa. Sitten irrotetaan EGR:n solenoidin liitin. ECU saa diodi-vastus kombolta odottamansa ilmamassamäärämuutoksen kun se ohjaa EGR:n auki.
Kuten sanottu ohjeet löytyy englanninkielisiltä foorumeilta. Pari viikkoa ajeltu ja hyvin toimii.
EGR modissa plug 3 pin 37 puna/vihreän ja pin 60 harmaa/mustan johdon väliin juotetaan 1kohmin vastus ja vastuksen pin 60 puolelle juotetaan 1N4004 diodi jonka perään 470 ohmin vastus joka liitetään plug 4:n pin 24 keltavalkoiseen piuhaan. Tässä modissa ei siis katkota mitään johtoja vaan juotos t-liitoksella. Myös rosvoliitin käynee jos niihin luottaa. Sitten irrotetaan EGR:n solenoidin liitin. ECU saa diodi-vastus kombolta odottamansa ilmamassamäärämuutoksen kun se ohjaa EGR:n auki.
Kuten sanottu ohjeet löytyy englanninkielisiltä foorumeilta. Pari viikkoa ajeltu ja hyvin toimii.
Re: 270cdi imusarja ja egr yms kikkailut,vinkkejä kaivataan.
Oletettavasti osaamaton korjaamo, ei kai kukaan joka nämä tuntee kehtaa tuollaista hintaa pyytää.marsuhai kirjoitti:Kustannusarvio imusarjan korjauksesta oli 1700 euroa vapaalta korjaamolta.
Ei kannata, alakautta paljon paljon vähemmällä työllä.Woodland kirjoitti:Kun lisälämmitinmodulin pimentämisen takia taidan joutua irrottamaan imusarjan
wiimax.fi