sprinter w903 perän tunnistus apuja?
sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Murikan vasemmalla puolella tuollainen pötkylä neljällä pultilla kiinni, mikä mahtaa olla? JOS tulkitsin epc:tä oikein, niin lukkoa ei kuuluisi olla. Pihassa kolme sprinteriä ja kaikissa nuo akseliputketkin huomattavasti ohuemmat.
Sitten pitäisi selvittää välitys, lukeeko missään muualla kuin tyypikilvessä mikä on jossain tienposkessa. Epc siis kertoo sen olevan 3.727 mutta mahtaako olla edes autoon kuuluva perä ulkonäön perusteella?
Auto 400km päässä ja välityksen laskeminen ei taida onnistua.
Jos joku täällä omistaa lukkoperällisen sprinterin niin vilkasis näyttääkö se akseli mahdollisesti tuolta, kiitos.
WDB9036621R341557 on runkonumero.
Vertailun vuoksi normi perä
Sitten pitäisi selvittää välitys, lukeeko missään muualla kuin tyypikilvessä mikä on jossain tienposkessa. Epc siis kertoo sen olevan 3.727 mutta mahtaako olla edes autoon kuuluva perä ulkonäön perusteella?
Auto 400km päässä ja välityksen laskeminen ei taida onnistua.
Jos joku täällä omistaa lukkoperällisen sprinterin niin vilkasis näyttääkö se akseli mahdollisesti tuolta, kiitos.
WDB9036621R341557 on runkonumero.
Vertailun vuoksi normi perä
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
mun ohjelma kertoo että välitys olis tuo 3.727 runkonumeron perusteella katsottuna, tuosta murikasta en osaa sanoa. Osakuvasta näyttäis että se olis lukko, mutta... Löytyykö autosta nappia jolla tuota lukkoa käytettäisiin? Sprintshift näyttää olevan vaihteistona, ja jos perästä löytyy numerot 741408 00 331834 lienee sitten alkuperäinen perä
Jos en nyt ihan väärin kuvaa tulkitse tulkitse niin ilmeisesti pitäisi toimia jotenkin alipaineella, eli kai sinne sitten pitäisi tulla linjakin, mutta alkuperäisesti ei kai pitäisi lukkoa olla.
Jos en nyt ihan väärin kuvaa tulkitse tulkitse niin ilmeisesti pitäisi toimia jotenkin alipaineella, eli kai sinne sitten pitäisi tulla linjakin, mutta alkuperäisesti ei kai pitäisi lukkoa olla.
W204 320 CDI 4-matic
W906 319 A2 A
W906 319 A2 A
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Lukko toimii noissa mun mielestäni, sähköalipaine-hydrailisesti
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Tästä autosta löytyy lukkonappi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sprinter 316 -05 & -06
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Ja ilmeisesti nelivetokin?karppinen kirjoitti:Tästä autosta löytyy lukkonappi
Kyllähän se lukkoperä oli ja autoon kuulumaton, toivottavasti välitys natsaa..
Vai sähköalipainehydrauli lukko mikäs se hydraulipaineen tekee? Onko näissäkin joku tandemipumppu?
Toimiiko muuten tuollainen sprintshift mersu "väärällä" perävälityksellä?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Vanhassa g-mersussa josta tuo perä on otettu lukkoa käytetään keskikonsolin vivuilla. Vipu välittää liikeen jarrunesteen avulla perän kyljessä olevaan mötikkään.apg kirjoitti:Ja ilmeisesti nelivetokin?karppinen kirjoitti:Tästä autosta löytyy lukkonappi
Kyllähän se lukkoperä oli ja autoon kuulumaton, toivottavasti välitys natsaa..
Vai sähköalipainehydrauli lukko mikäs se hydraulipaineen tekee? Onko näissäkin joku tandemipumppu?
Toimiiko muuten tuollainen sprintshift mersu "väärällä" perävälityksellä?
Sprinterissa toiminta on pitänyt saada hiukan hienommaksi plus lukon käyttönopeus on rajattu tiettyyn ajonopeuteen. Siksi käyttö napilla.
Se auton alla oleva lukkosysteemi on aika monimutkainen, minusta siihen tulee lisäksi vielä alipaine jonkun asian takia..
Omaan autoon pitäisi jossain kohtaa siirtää lukollinen perä, meinasin muuttaa tuon perässä olevan mötikön paineilma-toimiseksi. PALJON helmompi saada toimimaan jälkiasennettuna.
En usko että sprintshift hyväksyy perävälityksen vaihtoa, Perävälityksen sai muistaakseni vaihdettua sinne testerillä jos kyseinen perävälitys on vaan ollut saatavilla sprintshiftin kanssa.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Ok.
Minulla siis automaatti ja tuo purkuauto jonka perää ihmetellään on sprintshift , alunperin 3.72 välityksellä ja kuuleman mukaan auto on liikkunut ja toiminut tuolla perällä, mutta onhan niitä sprintshifti välityksiäkin luultavasti useampia.
Tuohon automaattiin käy 4.11 ja 3.72 välitykset.
Minulla siis automaatti ja tuo purkuauto jonka perää ihmetellään on sprintshift , alunperin 3.72 välityksellä ja kuuleman mukaan auto on liikkunut ja toiminut tuolla perällä, mutta onhan niitä sprintshifti välityksiäkin luultavasti useampia.
Tuohon automaattiin käy 4.11 ja 3.72 välitykset.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Nostellaan keskustelu ylös kun samaa asiaa pohdin Itsellä myös ajatuksena vaihtaa kyseinen lukollinen taka-akseli omaan sprinteriin niin onko joku jo kokeillut pelkän napin perään tai paineilma ohjauksella lukon toimintaa?? niin ei tarvisi purku autosta ihan kaikkea siirtää ja saisi lukon toiminnan järkevämmin
T: Mika
T: Mika
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Paineilmalla toimii hyvin. Rouvan autoon laitoin hydraulisen käsijarrun ohjaamaan lukkoa ,~40€ posteineen ebaysta..
Omaan autoon laitan paineilmalla kun autoon muutenkin tulossa kompura.
Omaan autoon laitan paineilmalla kun autoon muutenkin tulossa kompura.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Meneekö katsastuksesta läpi tuollaisella pakoputken päällä?apg kirjoitti:Vertailun vuoksi normi perä
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5107_20151208_174801_1.jpg ]
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Ko. Autoa ei leimalle tarvi viedä mutta kahdessa muussa autossa vastaavan pituunen putki 90 asteen lyhkäsellä mutkalla on kelvannut.
Kuvan putki on luultavasti jatkunut perälle asti mutta ainakin pitkässä ka mallissa putki loppuu alunperin tuohon ,ainoo ero se kurvi päässä.
Kuvan putki on luultavasti jatkunut perälle asti mutta ainakin pitkässä ka mallissa putki loppuu alunperin tuohon ,ainoo ero se kurvi päässä.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Eli äänenvaimentimen jälkeen mutka alaspäin vai kuskinpuolelle päin? Saako suunnata apukuskin puolelle päin mutkan?
Itellä akuperäinen ka ja putki tulee perästä ulos. Aina ottamas johonkin kiinni niin vääntyy.
Itellä akuperäinen ka ja putki tulee perästä ulos. Aina ottamas johonkin kiinni niin vääntyy.
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Apukuskin puolelle alaviistoon.
http://m.ebay.co.uk/itm/172137032415?rm ... noapp=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.ebay.co.uk/itm/172137032415?rm ... noapp=true" onclick="window.open(this.href);return false;
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
juuri viestin laiton jälkeen löytyikin muutama toteutus tapa G mersun akselista mutta jos apg viittii laittaa kuvan sylinterien kiinnityksestä perään niin ei ihan kaikkea ite tarvi pähkäillä Oletko ajatellut käyttäväsi ihan normaalia 12V ilmakompuraa vai jotain laadukkaampaa? kun ei luulis ihan älytöntä tuottoa tai painetta lukon kytkentä vaativan
Mites ASR käyttäytyy lukon kanssa ? että uskaltaako mersullakin lähtä pikkuteille talvella ettei tarvi pelätä kiinni juuttumista tuon ohjelman takia
Mites ASR käyttäytyy lukon kanssa ? että uskaltaako mersullakin lähtä pikkuteille talvella ettei tarvi pelätä kiinni juuttumista tuon ohjelman takia
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Tuollaisella kelpasi, katsuri ryömi pihalla alle kiinnittämään savumittarin anturia, nolla tuli tulokseksi. No miksei olisi kelvannut, kun tuollaisena se tuli tehtaalta.etrade kirjoitti:Meneekö katsastuksesta läpi tuollaisella pakoputken päällä?apg kirjoitti:Vertailun vuoksi normi perä
[ http://www.mese.fi/forum/userpix/5107_20151208_174801_1.jpg ]
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Onko teillä kuitenkin jokin pätkä alaspäin vai onko se käyrä kiinteä äänenvaimentimeen kiinni?
Olis hyvä jos löytäis valmiin pätkän, kun tuo takaputki on aina poikki.
Olis hyvä jos löytäis valmiin pätkän, kun tuo takaputki on aina poikki.
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
EI oo mitään käyriä minnekkään päin, on juuri tuon kuvan mukainen suora putki vaimentimen jälkeen. Oisko noin 0,5 metriä pitkä vaimentimesta.etrade kirjoitti:Onko teillä kuitenkin jokin pätkä alaspäin vai onko se käyrä kiinteä äänenvaimentimeen kiinni?
Olis hyvä jos löytäis valmiin pätkän, kun tuo takaputki on aina poikki.
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
Ei ole kuvaa sylinterin kiinnityksestä kun ei ole aloitettukaan perän asennusta. Joo eli ajatuksena oli laittaa tuo orig sylinteri toimimaan paineilmalla mutta kun nyt otit puheeksi niin eihän tuo taida olla pitkäikäinen ilmalla tuo nestesylkky.. kondenssivesi ruostejumi ym.. kokeilin vaan käyttää tuota alkuperäistä ilmalla ja melkei puhaltamallahan tuon perän sai lukkoon.. mutta joo pitää miettiä ,viarin 12v kompura löytyis jo mutta taitaa tulla hydr.käkkäri tähän toiseenkin.m1k4 kirjoitti:juuri viestin laiton jälkeen löytyikin muutama toteutus tapa G mersun akselista mutta jos apg viittii laittaa kuvan sylinterien kiinnityksestä perään niin ei ihan kaikkea ite tarvi pähkäillä Oletko ajatellut käyttäväsi ihan normaalia 12V ilmakompuraa vai jotain laadukkaampaa? kun ei luulis ihan älytöntä tuottoa tai painetta lukon kytkentä vaativan
Mites ASR käyttäytyy lukon kanssa ? että uskaltaako mersullakin lähtä pikkuteille talvella ettei tarvi pelätä kiinni juuttumista tuon ohjelman takia
Minkäsnäkösiä paineilmasylintereitä g mersuihin laitettu?
Asr ei kyllä aiheuta ongelmia ja senhän saa pois päältä?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprinter w903 perän tunnistus apuja?
joo tuo kytkentä paine ja voima oli vähän kyseen alainen kun itsellä on perä vielä purku auton alla Tuolla muutama näkemys asiasta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=78850" onclick="window.open(this.href);return false; näyttäis joku ajavan alkuperäsillä sylintereillä kunhan tiivisteet ehjät tai sitten tälläsiä sylintereitä käyttävät http://sigma.octopart.com/27910952/imag ... 5-40-B.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; jos nuo toimii pitkään offi touhussa niin eiköhän sprinterin peräkin kytkeydy kun kummiskin olosuhteet vähän toisenlaiset
Itsellä ajatuksena käyttää tämän tyylistä sylinteriä kun ilmatteeksi saan muutamat kappaleet magneetti venttiilien kanssa: https://www.esska-fi.com/esska_fi/bilde ... 7595_g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; katsotaan mitenkä sen sinne saa asennettuun ja joku pieni pyörän täyttö kompura täyttämään säiliötä millä kytketään lukko
Itsellä ajatuksena käyttää tämän tyylistä sylinteriä kun ilmatteeksi saan muutamat kappaleet magneetti venttiilien kanssa: https://www.esska-fi.com/esska_fi/bilde ... 7595_g.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; katsotaan mitenkä sen sinne saa asennettuun ja joku pieni pyörän täyttö kompura täyttämään säiliötä millä kytketään lukko