220 D polttoainepumppu
220 D polttoainepumppu
Kyselin jo aikaisemmin -96 vm. kaksoiskäynnistykseen johtavaa vikaa ja sain tietää ,että lucas oireilee kun on hajoamassa. Auto oli tänään Autocomissa ja kuittauksien jälkeen jäi vielä vika P 1227 moduloiva neulannostotunnistin. Minkälainen operaatio tämän korjaaminen mahtaa olla ja paljonko maksaa? Ja vielä siitä Lucasin korvaavasta Boschista luin ,että se ei käy sähköisesti ohjattuun automaattiin, mutta mistä tiedän oman laatikkoni, että onko se sähköinen vai mekaaninen? Löytyiskö auttavia vastauksia?
Re: 220 D polttoainepumppu
Molemmissa askeissa menee pistokkeet askiin..mites toi tanko?...mutta numerosarjasta jos löydät 722.4 on se mekaaninen ja 722.6 niin sähköinen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 D polttoainepumppu
Kiitos vastauksesta. Onko nämä numerosarjat laatikossa vai moottorin sarjanumero?
Re: 220 D polttoainepumppu
Laatikossa..apparin puolella..öljypohjan liitoksen yläpuolella tasaisessa osassa valua..pitkä numerosarja ja se 722.xx on siinä numerosarjan välissä selvästi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 D polttoainepumppu
Itellä samat oireet mutta menty vuosia "tuplastarttauksella". En ole koodeja lueskellut vaan ajelen menemään. Kyllä sen tietää sitten kun pumppu on loppu.
Re: 220 D polttoainepumppu
Kiitos vastauksista ja yritän vielä selvittää tuon P1227:n.
Re: 220 D polttoainepumppu
Löysin laatikosta kuskin puolelta numerosarjan kolmessa rivissä meistattuna:
2102707300
722603 0
0529416
eli jos tuon keskimmäisen numerosarjan mukaan tämä on sähköinen niin ilmeisesti se Boschin mekaaninen pumppu ei käy tälle laatikolle?
2102707300
722603 0
0529416
eli jos tuon keskimmäisen numerosarjan mukaan tämä on sähköinen niin ilmeisesti se Boschin mekaaninen pumppu ei käy tälle laatikolle?
Re: 220 D polttoainepumppu
ei taida käydä. tosin tolle laatikolle on olemassa aftermarket ohjauksia, jollonka toimii moottori pumppuineen, sekä laatikko. joku, kuka noiden laatikon ohjaimien kanssa on pelannut, niin osaa varmaan kertoa sen toiminnasta tarkemmin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 220 D polttoainepumppu
Tuikulta voisi kysyä voiko hän poistaa jotenkin ohjelmasta syöttöpumpun ....tai saisiko hän esim.jälkiasennus 722.6 ecuja vanhempiin koreihin joka toimisi itsenäisesti ilman virtalukkoa ja moottorin ohjausta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 D polttoainepumppu
Jos joku seppä tuon keksii, että saa 722.6 kanssa toimiin om601 pumpun niin uskon että asiakkaita piisaa...
Re: 220 D polttoainepumppu
Yksi spesialisti on ainakin täällä tehnyt moisen...ei kuulemma ollut helppo operaatio.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 D polttoainepumppu
Näyttää Youtubessa joku laittavan volkkarin bosch ve jakajapumppuja lucaksen tilalle. Saisikohan tuon kanssa toimimaan 722.6 lootan? Osaako noita kukaan tehdä Suomessa?
Re: 220 D polttoainepumppu
Ehkä hölmö kysymys, mutta miksi siihen pitäisi saada joku muu pumppu kuin Lucas ja sitten joku erikoisviritelmä laatikon ohjaamiselle?
Ymmärrän kyllä, että Lucas ei ole kovin kestävänä tunnettu, mutta kyllä kai niilläkin nyt sentään aika monta kilometriä yleensä pääsee, ja nykyään 220 Diesel -moottoriset autot alkavat olla jo sitä ikäluokkaa, että harva niillä enää haluaa välttämättä satojatuhansia ajella. Tarkoitan siis, että jos nyt laittaa uuden Lucas -pumpun, niin monessa tapauksessa se kyllä kestää niin kauan kuin autoa voi kohtuullisesti odottaa liikenteessä vielä pidettävän.
Mutta onko sitten uusi Lucas niin kallis, että sen vuoksi kannattaisi laittaa joku Boschin pumppu? Niitäkö on saatavilla käytettyjä hyviä edullisesti?
Ymmärrän kyllä, että Lucas ei ole kovin kestävänä tunnettu, mutta kyllä kai niilläkin nyt sentään aika monta kilometriä yleensä pääsee, ja nykyään 220 Diesel -moottoriset autot alkavat olla jo sitä ikäluokkaa, että harva niillä enää haluaa välttämättä satojatuhansia ajella. Tarkoitan siis, että jos nyt laittaa uuden Lucas -pumpun, niin monessa tapauksessa se kyllä kestää niin kauan kuin autoa voi kohtuullisesti odottaa liikenteessä vielä pidettävän.
Mutta onko sitten uusi Lucas niin kallis, että sen vuoksi kannattaisi laittaa joku Boschin pumppu? Niitäkö on saatavilla käytettyjä hyviä edullisesti?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: 220 D polttoainepumppu
Nozkille vastaus, että ei jää vaivaamaan eli onhan toi Lucasin pumppu ihan helvetin kallis näin vanhaan autoon ja ideana oli laittaa 200 euron bosch kaikkine putkineen tähän, mutta taitaa olla liikaa säätöä joten ajelen lucaksella niin kauan kun toimii...
Re: 220 D polttoainepumppu
1400e taisi olla korjatut pumput...en muista oliko asennettuna koska boschia jokunen vuosi sitten oli 1800e asennettuna muistaakseni.....boschit oli käytettyjä mutta penkitettyjä ja syöttöjä lisätty.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 D polttoainepumppu
Tässä on kai kyse automaatista, mulla on pumpussa samaa oiretta,vähän enemmässä määrin,kun käynnistää, niin käy vähän aikaa huonosti ja sammuu,polttoainepumppuvalo syttyy,sitten toisella kertaa lähtee normaalisti raksuttaan, nyt on alkanut sammumaan ajaessa,ja valo syttyy, uudelleen käynnistäessä taas toimii normaalisti, luukaksella on ajettu 510tuhatta. mulla on toisessa samanlaisessa bossin pumppu ja ajettu yli 700tuhatta,eikä ole koskaan temppuillu.
Kyseessä C-mallin 220d-97 manuaalit.
Oisko mitään järkevää selitystä muuta,kuin on luukas.
Kyseessä C-mallin 220d-97 manuaalit.
Oisko mitään järkevää selitystä muuta,kuin on luukas.
Re: 220 D polttoainepumppu
Jos ajossa jo sammuilee niin aika finaalissa ollaan...ainut mitä voisi koettaa että vielä pääsisi niin siirtopumppu noista kuluu suht ekana eli kaasari koneisen auton sähköinen pumppu linjaan niin voisi alkaa taas pelaamaan...tai sitten ei enää auta mikään...tällöin boschi sinne jos manuaali kyseessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 220 D polttoainepumppu
Jep,jep näin ajattelin. Onneksi on noita jemmattu.
Re: 220 D polttoainepumppu
Oliko kukaan siiis laittanut Boschin jakajapumppua näihin? Ei siis rivi vaan jakajapumppua. Netissä löytyy videota ja tarinaa asiasta.