w126 m103 ei lähde käymään
w126 m103 ei lähde käymään
Eli startti pyörittää ilosesti, bensa haisee hieman mutta ei edes lupaa ollenkaan. Ei saa kipinää? sytkäosat kaikki vaihdettu vuosi sitten paitsi puola - miten sais parhaiten selvitettyä antaako puola kipinää? Tulppa irti ja venttiilikopan päälle pimeellä että näkyykö kipinää?
Sulakkeet näyttäis kaikki ehjiltä..
Eilen oli sama juttu firman pihassa paitsi lopulta lähti käyntiin helvetin monen sahaamisen jälkeen ja sain ajettua kotiin 40km matkan ihan normaalisti ilman mitään ongelmia? outo juttu.
Sulakkeet näyttäis kaikki ehjiltä..
Eilen oli sama juttu firman pihassa paitsi lopulta lähti käyntiin helvetin monen sahaamisen jälkeen ja sain ajettua kotiin 40km matkan ihan normaalisti ilman mitään ongelmia? outo juttu.
Viimeksi muokannut simoks, Ke 17.02.2016 19:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
jos on ylimääräsiä tulppia, niin vaikka irtotulpalla kokeilee kipunoiko. tai jos kantti kestää, niin laittaa sormen sinne tulpanhattuun ja kaveri kääntää virta-avaimesta.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Joo pitää koittaa.. näkyykö se kipuna päivänvalossa? Voisko olla vettä tankissa tms? Mut luulis että se edes yrittäis vaikka oliski hieman jäätyny jostain 

W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
vähän huonostihan se näkyy, mutta kyllä sen erottaa. ja ainakin pienemmistä koneista, siis tyyliin jostain ruohonleikkureista sen kuuleekin, kun napsuu. auton moottorista en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta.
ajotuslampulla vois kans selvittää tuota vikaa. helpottaa monesti noiden pensakoneiden kanssa touhutessa, kun näkee myös sen, että jos se kipinä tulee, niin millonka se tulee.
ajotuslampulla vois kans selvittää tuota vikaa. helpottaa monesti noiden pensakoneiden kanssa touhutessa, kun näkee myös sen, että jos se kipinä tulee, niin millonka se tulee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Noh laitoin akun lataukseen ja pitää hakea jotain jäänestoa tankkiin jos sielä nyt olis jäätyny joku. Sikäli kun mitään oireita ei ollu ennen näitä kovia -25-30 pakkasia ja tuli päästettyä tankki aivan liian tyhjäks eilen..pera8x kirjoitti:vähän huonostihan se näkyy, mutta kyllä sen erottaa. ja ainakin pienemmistä koneista, siis tyyliin jostain ruohonleikkureista sen kuuleekin, kun napsuu. auton moottorista en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta.
ajotuslampulla vois kans selvittää tuota vikaa. helpottaa monesti noiden pensakoneiden kanssa touhutessa, kun näkee myös sen, että jos se kipinä tulee, niin millonka se tulee.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
se jäätyminen vois sopia kuvaukseen. tankkaa jatkossa 95:sta, niin ei tartte erikseen ostaa jäänestoo. tulee siinä jo valmiina. tai sitten lorotat sekaan vähän re85:ttä. tolkuttoman hintasta jäänesto niissä litran pulloissa. samaa etanolia se kuitenkin on, mitä on bensiinissä jo valmiina.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w126 m103 ei lähde käymään
98:a oon tankannu tähän asti pelkästään.. ollu semmone käsitys että olis parempi se kuin 95...?pera8x kirjoitti:se jäätyminen vois sopia kuvaukseen. tankkaa jatkossa 95:sta, niin ei tartte erikseen ostaa jäänestoo. tulee siinä jo valmiina. tai sitten lorotat sekaan vähän re85:ttä. tolkuttoman hintasta jäänesto niissä litran pulloissa. samaa etanolia se kuitenkin on, mitä on bensiinissä jo valmiina.
Tai sitten tässä on nyt vaan se että akku ei anna tarpeeks jännitettä ja ei toimi kipinä vaan sen takia

W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Jos bensa haisee niin siloin ei pitas olla jäässä. 98:ssakin voi olla etanolia, ja yleensä siis on, max 5%.
Jos on liikaa etanolia eli tankattu reilusti Re85 bensaa niin silloin ei välttämättä jaksa syttyä.
Kipinän pitas näkyä päivänvalossakin. Jos tulee kipinä niin kokeile antaa aasinpotkua vaikka bräkleenillä suoraan sinne määräjakajaan samalla kun joku starttaa. Sillä syttyy jos on syttyäkseen. Sain sillä W202 käyntiin kun oli bensaa mennyt reilusti tankkiin ja ruiskusuuttimiin.
Jos on liikaa etanolia eli tankattu reilusti Re85 bensaa niin silloin ei välttämättä jaksa syttyä.
Kipinän pitas näkyä päivänvalossakin. Jos tulee kipinä niin kokeile antaa aasinpotkua vaikka bräkleenillä suoraan sinne määräjakajaan samalla kun joku starttaa. Sillä syttyy jos on syttyäkseen. Sain sillä W202 käyntiin kun oli bensaa mennyt reilusti tankkiin ja ruiskusuuttimiin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Pitäiskö sen määräjakajan kumikaukalon liikkua paljon startatessa? kun se heiluu pari milliä ylösalas eikä tuu edes rakoo sinne väliin että pääsis ilmaa? Vai pitääkö sitä ite painaa samalla että sais sen starttisprayn sinne määräjakajaan?karra kirjoitti:Jos bensa haisee niin siloin ei pitas olla jäässä. 98:ssakin voi olla etanolia, ja yleensä siis on, max 5%.
Jos on liikaa etanolia eli tankattu reilusti Re85 bensaa niin silloin ei välttämättä jaksa syttyä.
Kipinän pitas näkyä päivänvalossakin. Jos tulee kipinä niin kokeile antaa aasinpotkua vaikka bräkleenillä suoraan sinne määräjakajaan samalla kun joku starttaa. Sillä syttyy jos on syttyäkseen. Sain sillä W202 käyntiin kun oli bensaa mennyt reilusti tankkiin ja ruiskusuuttimiin.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Paina käsillä lauranen alas,suhauta pilottia sinne,lautanen ylös ja starttaus.....ei se kyllä paljoa liiku mutta kyllä varmaan imaisee silti siitä pilottia koneeseen käynnistettäessäkin.
Sun pitäisi tutkia sitä kumikaukalon kuntoa,yj rele sulake tai rele tinaus....oikeastaan kaikki alipaineletkut.
Sitten jos pitkään seisoo ja pitkään saa startata niin suuttimet valuu tyhjiksi,tai putket ja pitkään menee että ne täyttyy...mutta bensa ei pitäisi kyllä tällöin haista.
Yksi mitä epäilen on virranjakajan kansi.
Sun pitäisi tutkia sitä kumikaukalon kuntoa,yj rele sulake tai rele tinaus....oikeastaan kaikki alipaineletkut.
Sitten jos pitkään seisoo ja pitkään saa startata niin suuttimet valuu tyhjiksi,tai putket ja pitkään menee että ne täyttyy...mutta bensa ei pitäisi kyllä tällöin haista.
Yksi mitä epäilen on virranjakajan kansi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Joo, ei lähe pilotilla. Ei sano mitään. Vj-kansi vaihdettu vuosi sitten ja oli boschilainen, liekö voi olla rikki kun tää vika tuli ihan yhtäkkiä. Toissapäivänä ja eilenkin kävi vielä oikein hyvin mut nyt ei millään käyntiin..atlas kirjoitti:Paina käsillä lauranen alas,suhauta pilottia sinne,lautanen ylös ja starttaus.....ei se kyllä paljoa liiku mutta kyllä varmaan imaisee silti siitä pilottia koneeseen käynnistettäessäkin.
Sun pitäisi tutkia sitä kumikaukalon kuntoa,yj rele sulake tai rele tinaus....oikeastaan kaikki alipaineletkut.
Sitten jos pitkään seisoo ja pitkään saa startata niin suuttimet valuu tyhjiksi,tai putket ja pitkään menee että ne täyttyy...mutta bensa ei pitäisi kyllä tällöin haista.
Yksi mitä epäilen on virranjakajan kansi.

Niin ja Yj-releen sulakkeet ok.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Heh, taitaa olla tulpat väärät. Bosch R6 FR8DC malliset mitkä sain yllättäen kl-varaosista ja nuossa on kai liian korkee resistanssi... Eli kylmällä säällä ainaki heikko kipinä?
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Nojoo tulpat vaihdettu oikeisiin ja ei auttanu. Eli oisko noi väärät tulpat voinu paskoa sytkäboksin tai puolan?simoks kirjoitti:Heh, taitaa olla tulpat väärät. Bosch R6 FR8DC malliset mitkä sain yllättäen kl-varaosista ja nuossa on kai liian korkee resistanssi... Eli kylmällä säällä ainaki heikko kipinä?
Edit: noh avataan huomenna vjkansi ja katotaan josko sielä olis pyörijässä tai kannessa vikaa..
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
kattoikko, että tuleeko se kipinä? jos kipinä ylipäätään tulee, niin tuskin on sitten mikään siihen liittyvä mennyt ainakaan rikki väärien tulppien takia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Jos ei pilotillakaan ala sanoa mitään, niin sitten ettimään sitä kipinää. Saa olla vaikka miten väärät tai loppuun hinkatut tulpat niin vähintään hörähtää pilotilla, sen verran kipinää löytyy. Jos noin äkkikuolema on tullut, kato että edes nallit on oikeasti ehjät rasiassa (itellä jäi kaupan pihaan ns. ehjillä sulakkeilla), oli yksi kuitenkin hapantunut niin pahasti, että irrotettaessa hajosi.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: w126 m103 ei lähde käymään
toi on muuten hyvä pointti. mullakin ollut useampaakin sähkövikaa ja syypäänä sulakkeet. ehjiä ne silmämääräsesti ovat olleet yleensä, mutta hapettuvat, eikä sähkö kulje.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Meinaatteko sulakeboksin kaikkia sulakkeita? Voisin ne kyllä vaihtaa tänään jokaikisen niin olis mielenrauha siltä osin.
En nähnyt kipinää kyllä päivänvalossa ja kyllä sen kai pitäis vähän edes yrittää pilotilla jos olis.
En nähnyt kipinää kyllä päivänvalossa ja kyllä sen kai pitäis vähän edes yrittää pilotilla jos olis.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Noh sulakkeet vaihdettu ja ei muutosta. Tilasin ebaysta sytkäboksin niin katotaan jos sillä alkaa taas pelittämään 

W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Ton syttyboxeja olisit varmaan saanut lainaan tai ihan järkihintaan forumiltakin....oisi vaan pitänyt mittailla ensin kampiakselin asentotunnistimen antamaa ohmi arvoa.
itseltä huomasin että anturilta kun muuttui kaapeliksi niin näkyi keski metalli kaapeli paljaana puolen sentin matkalta...kyllä se kuitenkin toimi mutta parani heti paremmaksi kun vaihdoin toisen anturin.
itseltä huomasin että anturilta kun muuttui kaapeliksi niin näkyi keski metalli kaapeli paljaana puolen sentin matkalta...kyllä se kuitenkin toimi mutta parani heti paremmaksi kun vaihdoin toisen anturin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 ei lähde käymään
No tuo makso vaan 30e ja pitäis olla toimiva. Pitää vissiin ottaa ohjaustehostimen pumppu pois että pääsee käsiks siihen asentoanturiin?atlas kirjoitti:Ton syttyboxeja olisit varmaan saanut lainaan tai ihan järkihintaan forumiltakin....oisi vaan pitänyt mittailla ensin kampiakselin asentotunnistimen antamaa ohmi arvoa.
itseltä huomasin että anturilta kun muuttui kaapeliksi niin näkyi keski metalli kaapeli paljaana puolen sentin matkalta...kyllä se kuitenkin toimi mutta parani heti paremmaksi kun vaihdoin toisen anturin.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Ei se ole koneen etupäässä vaan takapäässä startin yläpuolella noin klo 2 yhdellä 6mm kuusiokololla kiinni ja nostaa pois mutta eihän sun tartte kun mitata siitä ohmit kun pistokkeen nypläät pois.
Toki ei toi yleensä hajoa jos ei tule kaapeli vauriota ja yleensä se hajoaa niin että kuumana hyytyy ja vain viilennettyään ja kylmänä toimii mutta se on kuitenkin sytty boxin jälkeen seuraava kohde..muitahan siellä ei sitten olekaan muita.....niin virtalukon pohja.
Toki ei toi yleensä hajoa jos ei tule kaapeli vauriota ja yleensä se hajoaa niin että kuumana hyytyy ja vain viilennettyään ja kylmänä toimii mutta se on kuitenkin sytty boxin jälkeen seuraava kohde..muitahan siellä ei sitten olekaan muita.....niin virtalukon pohja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Jaa sekotinkohan nyt siihen yläkuoloanturiin tms? Virtalukko toimii aika verkkaisesti kyllä mutta ei taida liittyä sen pohjaanatlas kirjoitti:Ei se ole koneen etupäässä vaan takapäässä startin yläpuolella noin klo 2 yhdellä 6mm kuusiokololla kiinni ja nostaa pois mutta eihän sun tartte kun mitata siitä ohmit kun pistokkeen nypläät pois.
Toki ei toi yleensä hajoa jos ei tule kaapeli vauriota ja yleensä se hajoaa niin että kuumana hyytyy ja vain viilennettyään ja kylmänä toimii mutta se on kuitenkin sytty boxin jälkeen seuraava kohde..muitahan siellä ei sitten olekaan muita.....niin virtalukon pohja.

W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Elikkäs, syttyboksin vaihdoin - vika pysyy ei yritä ollenkaan edelleen. Onko siis ton sytytysboksin mikä piuha sille asentoanturille? Vai mistä mittaan arvoja? En tiedä sähköhommista mitään mutta yleismittari kyllä löytyyatlas kirjoitti:Ei se ole koneen etupäässä vaan takapäässä startin yläpuolella noin klo 2 yhdellä 6mm kuusiokololla kiinni ja nostaa pois mutta eihän sun tartte kun mitata siitä ohmit kun pistokkeen nypläät pois.
Toki ei toi yleensä hajoa jos ei tule kaapeli vauriota ja yleensä se hajoaa niin että kuumana hyytyy ja vain viilennettyään ja kylmänä toimii mutta se on kuitenkin sytty boxin jälkeen seuraava kohde..muitahan siellä ei sitten olekaan muita.....niin virtalukon pohja.

Mikä tarkotus tolla valkosella mönjällä on syttyboksin pohjassa?
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Syttyboxin pohjassa oleva valkoinen tahna on piitahna joka siirtää hyvin lämpöä boxista sisälokariin ja kestää pidempään...siihenkannattaa laittaa vaikka kuparitahnaa jos ei ole oikeaa.
Niin mittaa siitä antennin pistokkeen näköisestä se vastus...jostain löytyi sille arvo....eli ohmi puoli ja keskeltä ja reunalta.
Niin mittaa siitä antennin pistokkeen näköisestä se vastus...jostain löytyi sille arvo....eli ohmi puoli ja keskeltä ja reunalta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Mittasin niin 0.68 tuli lukemaks.. Pitäskö konetta pyörittää samalla ?atlas kirjoitti:Syttyboxin pohjassa oleva valkoinen tahna on piitahna joka siirtää hyvin lämpöä boxista sisälokariin ja kestää pidempään...siihenkannattaa laittaa vaikka kuparitahnaa jos ei ole oikeaa.
Niin mittaa siitä antennin pistokkeen näköisestä se vastus...jostain löytyi sille arvo....eli ohmi puoli ja keskeltä ja reunalta.
W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
oon kans vähän huono sähköissä. tuosta pyörityksestä tuli mieleen, kun mittailin joskus ässästä abs:n antureita, niin napaa pyörittäessä lukema muuttui. eli kun se "nasta" menee anturin ohitte, niin lukeman pitäisi kaiken järjen mukaan tässäkin muuttua. nyt en vaan muista, että mittasinko voltteja vai ohmeja, kun pyöritellessä noita mittailin. en tiä oliko tästäkään mitään hyötyä.. 

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w126 m103 ei lähde käymään
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Katsopa tuolta mutta jos ei löydy niin mittaan sen omastani.
Katsopa tuolta mutta jos ei löydy niin mittaan sen omastani.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Mjoo, raja-arvot ilmeisesti 680-1200ohm... mulla mitattu 682ohm 

W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
heh, tais se vika olla vj-kannessa taas. ihan palanu tuo keskitapin seutu ja navat hapettunu.. oisko syy ollu ne väärät tulpat?


W210 E320cdi
Re: w126 m103 ei lähde käymään
Noh, putsasin kannen ja raaputtelin ryönät navoista ja keskitapista irti vaan eipä se vieläkään edes hörähdä.
W210 E320cdi