No vaikka tämä nyt ei ole mikään ihmeellinen projekti mutta tässä nyt kumminkin.
Huomasin että toinen etujousi on alhaalta poikki (auto S124). Olin kyllästynyt etujousien vaihtoon (kolmet etujouset kymmenen vuoden sisällä) ja päätin että nyt laitetaan sitten eibachin sarja alle ja kaikki jouset vaihtoon (Maurin vinkki). KL:ssä on sattumoisin poistossa eibacheja.
Ruuskanen tuolla Ruskeasannalla hoiti homman. Olikin muuten molemmat etujouset poikki (alkuper. veholta hommatut vahvistetut jouset muuten). On muuten ton 124 pahin vika noi etujouset.
Eibachit laski autoa edestä n. 2 senttiä ja takaa 2,5 senttiä. (korokekumit 4 edessä ja 3 takana). Ei ole tarkoitus madaltaa, vaan parantaa ajoominaisuuksia ja jousien kestoa. Täytynee korottaa takapäätä ehkä sentin verran tasonsäädöllä. On sisälokarit eikä raapimisia.
Täytyy sanoa etta ajo on vakaampaa, jämäkkäämpää mutta samalla mukavaa. Pienet kolot ei iske samalla tavalla kuin ennen. pintajoustoa tuntuu olevan enempi. täähän oli hyvä projekti.
Ajotuntuma on se ettei tarvis pyörän kulmien säätöä, mutta täytynee tarkkailla kumien kulumista.
Eibachit jouset alla
Eibachit jouset alla
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98