Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su 17.01.2016 16:07
Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Vedot eteenpäin katosivat kesken ajon. Ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta, ääniefektiä tms.
Ainoastaan pakilla liikkuu normaalisti.
Mitäköhän kaikkea rikki?
Kannattaako korjauttaa, mikäli ei löydy helposti b - osaa?
Malli on neliovinen W202, C 280 (1994).
Ainoastaan pakilla liikkuu normaalisti.
Mitäköhän kaikkea rikki?
Kannattaako korjauttaa, mikäli ei löydy helposti b - osaa?
Malli on neliovinen W202, C 280 (1994).
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Luepa tuolta...yksi ehdotti jarrupannan tappia.
Onkos öljyä laatikossa tarpeeksi?
Tiedätkö onko siinä 4 vai 5 vaihteinen automaatti?...kun katselen yhtä samanlaista jos ostais pois projektiksi?
Luepa tuolta...yksi ehdotti jarrupannan tappia.
Onkos öljyä laatikossa tarpeeksi?
Tiedätkö onko siinä 4 vai 5 vaihteinen automaatti?...kun katselen yhtä samanlaista jos ostais pois projektiksi?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su 17.01.2016 16:07
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Nelivaihteinen on tuossa minun autossani.
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Kun ei lapset anna tilaisuutta nukkua tänäkään yönä niin joutaapa vaikka kirjoitella tänne.
Lainaan ketjua hiukan.
Kiinnitin tässä kovien pakkasten aikana ilmiöön että välillä laatikko luistattaa melko pitkään ennenkuin lukitsee vaihteen sisään. Ilmiö tulee usein tilanteessa jossa ajetaan taajama nopeuksia ja vastaan tulee sen verran mäkeä että laatikko vaihtaa pienemmälle. Suurimmaksi osaksi nämä ilmiöt tulee kylmällä laatikolla.
Lämpimänä taas huomannut että joskus lähtee rivakasti kun polkaisee kaasua mutta toisinaan tuntuu kuin reilut 100hv olisi kadonnut jonnekkin.
Näiden poljalta kytkin oman laitteeni kiinni ja sain sieltä ulos tällaisen. Laatikko on 5 lovinen mutta 7G:llä pääsin ohjainlaitteeseen sisälle. Autolla rullattu 177tkm, laatikko öljyt vaihdettu ja laatikko huuhdeltu viimeksi 04/15. Öljyt oli ihan hyväkuntoiset eikä öljypohjan magneettiin ollut kertynyt mitään. Jos tässä joutuu jotain isompaakin laatikko remonttia tekemään niin alkaa hiipiä mieleen auton vaihto. Vuoden sisällä on tullut vaihdettua yhtä sun toista eikä todellakaan halvimmasta päästä...

Yritin tuolla vikakoodilla etsiä tietoa googlen avulla. Vähän hakuammunnaksi meni kun kokemuksia oli niin paljon erilaisia. Mietin myös adaptaatio tietojen nollaamisra mutta jos momentinmuuntimen lukituskytkimen muistin nollaa niin siihen pitäisi melkein star olla että sen sais opetettua kunnolla. Youtubesta löysin videon jossa asiaa esiteltiin paremmin
http://m.youtube.com/watch?v=Bb0P8nIdrCc" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyhjensin vikakoodit ja ajattelin että katson koodit jossain vaiheessa uudestaan jos uusii tuon lähiaikona.
Lainaan ketjua hiukan.
Kiinnitin tässä kovien pakkasten aikana ilmiöön että välillä laatikko luistattaa melko pitkään ennenkuin lukitsee vaihteen sisään. Ilmiö tulee usein tilanteessa jossa ajetaan taajama nopeuksia ja vastaan tulee sen verran mäkeä että laatikko vaihtaa pienemmälle. Suurimmaksi osaksi nämä ilmiöt tulee kylmällä laatikolla.
Lämpimänä taas huomannut että joskus lähtee rivakasti kun polkaisee kaasua mutta toisinaan tuntuu kuin reilut 100hv olisi kadonnut jonnekkin.
Näiden poljalta kytkin oman laitteeni kiinni ja sain sieltä ulos tällaisen. Laatikko on 5 lovinen mutta 7G:llä pääsin ohjainlaitteeseen sisälle. Autolla rullattu 177tkm, laatikko öljyt vaihdettu ja laatikko huuhdeltu viimeksi 04/15. Öljyt oli ihan hyväkuntoiset eikä öljypohjan magneettiin ollut kertynyt mitään. Jos tässä joutuu jotain isompaakin laatikko remonttia tekemään niin alkaa hiipiä mieleen auton vaihto. Vuoden sisällä on tullut vaihdettua yhtä sun toista eikä todellakaan halvimmasta päästä...

Yritin tuolla vikakoodilla etsiä tietoa googlen avulla. Vähän hakuammunnaksi meni kun kokemuksia oli niin paljon erilaisia. Mietin myös adaptaatio tietojen nollaamisra mutta jos momentinmuuntimen lukituskytkimen muistin nollaa niin siihen pitäisi melkein star olla että sen sais opetettua kunnolla. Youtubesta löysin videon jossa asiaa esiteltiin paremmin
http://m.youtube.com/watch?v=Bb0P8nIdrCc" onclick="window.open(this.href);return false;
Tyhjensin vikakoodit ja ajattelin että katson koodit jossain vaiheessa uudestaan jos uusii tuon lähiaikona.
W219 CLS350 vm.2005
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Oletko lukenut muita samanlaisia viestejä?.....vaikuttaa kovasti että kyb venttiili vaihtoon...noin 70e osa....ja aika yleinen vika vielä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Itsellä hiukan saman tyyppistä vikaa et luistaa kylmänä ja kovassa kiihdytyksessä.
Öljyt vaihdettu vuosi sitten sekä laatikko ns. resetoitu.
Kyb kytkin sekä lootan elektroniikka piiri missä "venttiilit ui" tulisi vaihtaa ja tietenkin suodin et öljyt jotta luistosta pääsee pois.
Youtubessa on tuosta samasta asiasta kolmiosainen pätkäkin. Siinä loota ei toimi ollenkaan.
Koko remppa on itse tehtynä n. 400€.
ps. termeissä pieniä virheitä, korjatkoon joku jos näkee parhaaksi
Öljyt vaihdettu vuosi sitten sekä laatikko ns. resetoitu.
Kyb kytkin sekä lootan elektroniikka piiri missä "venttiilit ui" tulisi vaihtaa ja tietenkin suodin et öljyt jotta luistosta pääsee pois.
Youtubessa on tuosta samasta asiasta kolmiosainen pätkäkin. Siinä loota ei toimi ollenkaan.
Koko remppa on itse tehtynä n. 400€.
ps. termeissä pieniä virheitä, korjatkoon joku jos näkee parhaaksi

MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Josko teit askille mitä?Parasmerkki kirjoitti:Nelivaihteinen on tuossa minun autossani.
Kiinnostaisi vaan että mikä vaihteisto siellä on ..722.3?...se näkyisi lohkovalussa öljypohja liitoksen yläpuolella ja apparin puolella...keskellä numero sarjaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
722.4 joku variaatio siellä on 280 koneen jatkona
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Su 17.01.2016 16:07
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
"Öljyt vaihdettu vuosi sitten sekä laatikko ns. resetoitu.
Kyb kytkin sekä lootan elektroniikka piiri missä "venttiilit ui" tulisi vaihtaa ja tietenkin suodin et öljyt jotta luistosta pääsee pois."
Miten se laatikko resetoidaan?
Ja voisiko joku viisaampi tarkentaa noita termejä (kyb ja elektroniiikapiiri) ?
Missä ne sijaitsevat, täytyykö purkaa loota irti ?
> Käytin auton vikakoodinluvussa paikallisessa autösahköliikkeessä, heidän mittaustensa mukaan mitään vikakoodeja ei ollut päällä.
Kyb kytkin sekä lootan elektroniikka piiri missä "venttiilit ui" tulisi vaihtaa ja tietenkin suodin et öljyt jotta luistosta pääsee pois."
Miten se laatikko resetoidaan?
Ja voisiko joku viisaampi tarkentaa noita termejä (kyb ja elektroniiikapiiri) ?
Missä ne sijaitsevat, täytyykö purkaa loota irti ?
> Käytin auton vikakoodinluvussa paikallisessa autösahköliikkeessä, heidän mittaustensa mukaan mitään vikakoodeja ei ollut päällä.
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Eli sulla taitaa sitttenkin olla askin a 722.6....se on kylläkin 5vaihteinen...otapa huomioon että mersut lähtee 2vaihteella liikkeelle......eli kyb on turbiini lukko mangneettiventtiili eli se lukittaa turbiinin yhtenäiseksi tietyssä kierrosluvussa ja nopeudessa...ei vaikuta vaihteisiin.
Johdin levy eli jossa mangneettiventtiilit sellainen piirikortti ja öljypohjankun ottaa pois niin sieltä saa pois kun ton kybinkin.
Pistoke..joka pitäisi aina öljyn vaihdossa vaihtaa eli estetään öljyn pääseminen pistokkeeseen ja sitä myöten johtosarjaa pitkin egs boxiin joka ohjaa vaihteistoja eli tutkipa ne pistokkeet ensin askin kupeesta onko öljyä....jos on kliineriä ja paine ilmaa ja jossakin hantin puolen jalkotilassa on toi boxi eli sinne katsot onko öljyä...nämä aiheuttaa yleisimmät viat mutta voi sillä olla muutakin....muuten toi on yksi parhaista mersun askeista..en usko että on rikkoontunut mekaanisesti.
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Johdin levy eli jossa mangneettiventtiilit sellainen piirikortti ja öljypohjankun ottaa pois niin sieltä saa pois kun ton kybinkin.
Pistoke..joka pitäisi aina öljyn vaihdossa vaihtaa eli estetään öljyn pääseminen pistokkeeseen ja sitä myöten johtosarjaa pitkin egs boxiin joka ohjaa vaihteistoja eli tutkipa ne pistokkeet ensin askin kupeesta onko öljyä....jos on kliineriä ja paine ilmaa ja jossakin hantin puolen jalkotilassa on toi boxi eli sinne katsot onko öljyä...nämä aiheuttaa yleisimmät viat mutta voi sillä olla muutakin....muuten toi on yksi parhaista mersun askeista..en usko että on rikkoontunut mekaanisesti.
https://cse.google.fi/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut atlas, Ke 03.02.2016 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
jos se nyt kuitenkin on 722.6 kuten tuossa atlas epäili niin kuvia mikä mikin on, on tuolla mese fiParasmerkki kirjoitti:"Öljyt vaihdettu vuosi sitten sekä laatikko ns. resetoitu.
Kyb kytkin sekä lootan elektroniikka piiri missä "venttiilit ui" tulisi vaihtaa ja tietenkin suodin et öljyt jotta luistosta pääsee pois."
Miten se laatikko resetoidaan?
Ja voisiko joku viisaampi tarkentaa noita termejä (kyb ja elektroniiikapiiri) ?
Missä ne sijaitsevat, täytyykö purkaa loota irti ?
> Käytin auton vikakoodinluvussa paikallisessa autösahköliikkeessä, heidän mittaustensa mukaan mitään vikakoodeja ei ollut päällä.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Onko -94 mallissa tosiaan ollut 722.6 loota?
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Tätä minäkin mietin....ja eihän sieltä lähdevikakoodia kun on mekaaninen aski.noroljan kirjoitti:Onko -94 mallissa tosiaan ollut 722.6 loota?
Jospa ketjun aloittaja katsoisi mikä aski siellä on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Aika pahasti vikaa luetun ymmärtämises?
Mikähän automaatti vois olla W202 -94 kun on nelivaihteinen?
Mikähän automaatti vois olla W202 -94 kun on nelivaihteinen?
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
No tämä teksti vähän hämää?:etrade kirjoitti:Aika pahasti vikaa luetun ymmärtämises?
Mikähän automaatti vois olla W202 -94 kun on nelivaihteinen?
Parasmerkki kirjoitti:"Öljyt vaihdettu vuosi sitten sekä laatikko ns. resetoitu.
Kyb kytkin sekä lootan elektroniikka piiri missä "venttiilit ui" tulisi vaihtaa ja tietenkin suodin et öljyt jotta luistosta pääsee pois."
Miten se laatikko resetoidaan?
Ja voisiko joku viisaampi tarkentaa noita termejä (kyb ja elektroniiikapiiri) ?
Missä ne sijaitsevat, täytyykö purkaa loota irti ?
> Käytin auton vikakoodinluvussa paikallisessa autösahköliikkeessä, heidän mittaustensa mukaan mitään vikakoodeja ei ollut päällä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Ei jos on "puhdas" 1994noroljan kirjoitti:Onko -94 mallissa tosiaan ollut 722.6 loota?
mutta vuoisimalli oli tuolla alussa
jostain syystä sulissa niin jos se ei ole ihan tarkaan tiedossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Taisi mennä automaattilaatikko vaihtoon...
Aikamoinen hämmennys tämä topikki
. Kun on useampi asia esillä.
Tanskan sivusto kertoo:
W202 C 280 05/1993-07/1997
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Eli tuossa alkusarjan (suora kutonen) C 280mallissa olisi kahta eri automaattia tarjolla. Uudemmassa veekutosessa kait jo se 722.6.

Tanskan sivusto kertoo:
W202 C 280 05/1993-07/1997
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir, 5-trinns elektronisk styrt automatgir
Eli tuossa alkusarjan (suora kutonen) C 280mallissa olisi kahta eri automaattia tarjolla. Uudemmassa veekutosessa kait jo se 722.6.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224