W204 4Matic vetariensuojakumit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
toppura122
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 23.09.2015 16:23

W204 4Matic vetariensuojakumit

Viesti Kirjoittaja toppura122 »

Elikkäs W204 neliveto farkusta halkesi etuvetoakseleiden ulommat suojakumit.
Aluksi laitettiin tarvikekumit, jotka irtoilivat jatkuvasti.

Kyllästyin ottamaan vetareita lattialle joten ostin molemmille puolille Veholta nivelsarjat 372€/kpl, jossa mukana myös kumisarjat!

Saatiin vaihdettua ongelmitta ja kaikki kasattiin nyt ns. Viimeisenpäälle..
Ongelma jatkui, uloimmat pannat lensivät irti jatkuvasti, siihen vika oli se että panta otti kiinni olka-akseliin.

Kasattiin uudelleen ja aina uudelleen=sama ongelma.
Nyt kasattu kapeammilla pannoilla, mutta irtoaa n. Viikon kuluessa.

10 kerraa purettu ja aina sama homma. Nyt hommalle on saatava loppu!

Mitä ihmettä kokeilen seuraavaksi? Kumit falskaa kaikki vaseliinit pitkin akselistoja..
Menee ns. Hermot jo ainaiseen putsailuun ja kasaukseen, onhan kyseessä vit...... vaseliini.

Saako täältä minkäänlaisia vinkkejä moiseen ongelmaan?
Koskaan ikinä missään muussa autossani ei ole ongelmaa ollut!
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Re: W204 4Matic vetariensuojakumit

Viesti Kirjoittaja tese »

Aika kummalliselta ja ennen kuulumattomalta kuulostaa. Ihan hatusta tempaistu arvaus: Olisko niin että sinne kumin sisään ei saa laittaa liikaa vaseliinia. Oletko kokeillut vähentää rasvan määrää?
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
toppura122
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 23.09.2015 16:23

Re: W204 4Matic vetariensuojakumit

Viesti Kirjoittaja toppura122 »

Olen. Mukana tuli mielestäni aivan liikaa ja käytin niistä vain 3/4 osaa, ja mielestäni nyt on sopivasti kyllä. Käsittämättömät vetarit...
Itse en keksi enään muuta, kuin joku Vehon osan valuvirhe prkl...

Taas on panta hangannut olka-akseliin, ja vaseliinia roiskunut ulos. Mitä ihmettä tämä nyt on..
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: W204 4Matic vetariensuojakumit

Viesti Kirjoittaja Forestman »

toppura122 kirjoitti:Olen. Mukana tuli mielestäni aivan liikaa ja käytin niistä vain 3/4 osaa, ja mielestäni nyt on sopivasti kyllä. Käsittämättömät vetarit...
Itse en keksi enään muuta, kuin joku Vehon osan valuvirhe prkl...

Taas on panta hangannut olka-akseliin, ja vaseliinia roiskunut ulos. Mitä ihmettä tämä nyt on..
Millainen kiristys systeemi näissä pannoissa on? Jos suora rinkula, niin pitää prässillä puristaa kasaan, että pysyy olakkeen takana.
Avatar
CDI320CLS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Ke 11.09.2013 08:24
Paikkakunta: Nummela

Re: W204 4Matic vetariensuojakumit

Viesti Kirjoittaja CDI320CLS »

Eikö näissä ulommissa ole kuitenkin panta? Itse puhdistaisin nivelen ja suojakumin pinnan esim. tinnerilla ja siihen päälle tiukalle vedetty matala banduit panta. Puhdistuksella saat kitkan pitänmään kumin/muovin paikallaan. Onhan se vetarin puoli eli ohuempi pää tarpeeksi lähellä niveltä, että on suojakumilla mahdollisuus pysyä paikoillaan kun rengas on käänetty maximiinsa.

Onhan normi alusta, jos liian matala niin sitten voi katsoa vaikka peiliin.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
toppura122
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 23.09.2015 16:23

Re: W204 4Matic vetariensuojakumit

Viesti Kirjoittaja toppura122 »

Ihan tehtaalta lähtöisin oleva AMG Paketilla.

Kumit + nivelet putsattu brakecleanerilla, vedetty kumi kiinni niveleen 2-kompo liimalla ja puristettu 3hampainen panta siihen. Saumakin vielä tilkuttu 2-kompolla. Nyt on pysynyt kuin pieni sika, katsotaan jääkö pysyäkseen, vai irtoaako viikossa.

Ilmoitan kun kilometrejä kertyy.

Vetarit purettu niin monesti, että kohta varmaan tripodit vaihtoon :)
Vastaa Viestiin