Taas olisi isäukkon mersusta kysymystä. Eli hän ilmoitti muutama päivä sitten että ovat jääneet tienposkeen ja auto ei lähde enää käymään. Oli kuulemma herjannut akunkuvaketta päivää aiemmin ja isä oli laittanut akun lataukseen yöksi. No seuraavana päivänä auto oli kuulemma lähtenyt hyvin käymään ja mittaristoon ei ollut tullut sitä akun varoituskuvaketta. Olivat ajaneet 20-30min ja sitten yksissä valoissa niin oli tullut akunvaroituskuvake ja auto sammunut kuulemma siihen ja nyt ei pyöritä lainkaan. No lähdin siltä istumalta heitä pakkasesta pelastamaan, silloin se 25 pakkasta ehtoolla ja kävin tarkistamassa akun napaisuuden ja mitat ja lähdettiin motonetista ostamaan heille uusi akku. No ostimme 100Ah akun ja laitoin sen paikalleen. Auto lähti hyvin käymään, mutta kävi todella oudosti, eli ihan kuin jotkut pytyt olisi poissa pelistä, no pakko siitä risteyksestä oli päästä pois ja isäukko ajoi sen risteyksen yli ja yht`äkkiä se kuulemma rupesi käymään paremmin. No sitä iloa ei kauaa kestänyt, kotimatkaa oli alle 3km siinä kohtaa, mutta kierroksia ei tuntunut ottavan sitten millään ja karsee savu tuli putkesta. Eikä ollut mitään pakkasesta pelkästään johtuvaa savua vaan oikein kunnon tuubaa, ja haisikin ihan palaneelle, karsee katku. Isä sai auton ajettua pikkuteitä pitkin kotipihalle ja seuraavana päivänä vei sen muutaman korttelin päässä olevalle autokorjaamolle, jotka ilmoittivat että siitä on mennyt laturi. Vaihtoivat sen tänään perjantaina, mutta vika ei poistunut. Siis yhä käy todella huonosti ja vikakoodeja ei autosta löydy, ei ainakaan heidän testereillään. Sanoivat että vaihtavat vielä tulpat, mutta sekään ei auttanut. Nyt eivät sitten ilmeisesti enää tiedä mistä vikaa etsisivät. Mutta sanoivat että menee maanantaihin kun jatkavat seuraavan kerran, mutta epäilivät että eivät löydä vikaa.
Osaisiko kukaan sanoa että mikä mahtaa kyseistä CLK:ta vaivata?
230 CLK Kompressor käy huonosti
Re: 230 CLK Kompressor käy huonosti
Vie auto korjaamolle, jolla on osaamista ja laitteet vian paikallistamiseksi, ettei tarvitse vaihtaa umpimähkään osia. Akun tai laturin tai molempien viallisuus aiheuttaa todennäköisesti sähköpuolen ongelma, mutta se ei tuota epämääräisiä savuja pakoputkeen. Käyntiongelmiin voivat vaikuttaa myös ilmamassamittari ja happianturi.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020